Ga naar inhoud

Auteurs Aan Het Werk


Jason Fly

Recommended Posts

Franquin kon Moebius' talent  ook enorm waarderen. Van Franquin heb ik op youtube ook eens een filmpje gezien waarin hij tekent (eveneens een soort interview, niet tac-au-tac) maar die kan ik niet meer terugvinden en ook niet dit filmpje (daarin zie je hem wel tekenen maar maar heel eventjes) :

 

 

edit : Ah ja, je ziet hem toch nog DeMesmaeker tekenen! :)

Link naar reactie

Heb al heel wat video's van Mark Crilley gekeken. :) Vooral zijn manga en chibi-tutorials.

Ikzelf kwam bij deze mens terecht vanwege zijn perspectieven...

Deze ooit gedaan naar één van zijn tutorials...

P.s. Als afbeelding in deze draad niet gepast is, verwijder ik deze ;-)

Bijvoorbaat excuses

post-587-0-87282900-1487252703_thumb.jpg

post-587-0-90052400-1487252811_thumb.jpg

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie

Jarbinet is echt heel leerzaam om zien. Hoe hij geëvolueerd is met zijn werk ten tijde van "de as van de Katharen" tot hetgeen hij nu maakt. Soms doet hij wat denken aan Juillard.

 

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Ik denk dat het al een wonder was dat zoiets in Nederland gemaakt kon worden! Je ziet niet vaak strips of striptekenaars op de nederlandse tv in vergelijking met bv. tvonde waar ik regelmatig striptekenaars zie.

Tja, als je de makers van het programma naar de VS en Japan moet sturen, dat tikt natuurlijk aardig aan. 

Ze konden de afleveringen ook allemaal hebben gemaakt zoals dat bezoek bij Henk Kuipers, die tijd vrijmaakte om de ploeg in zijn atelier te ontvangen. Dat is denk ik heel wat goedkoper. En ik vond dat een betere aflevering dan wat ze uitzonden over comics en Manga. Laat één auteur gewoon zijn ding doen en spreken voor de camera. Als je een volledig genre zoals manga probeert te proppen in 1 aflevering, dat lukt nooit en daarmee gaat een groot deel van je publiek op zijn honger blijven zitten. 

Alles welbeschouwd is het jammer dat er geen nieuw seizoen kwam van Beeldverhaal.

 

Urasawa zijn benadering is wat anders, maar vind ik ook heel goed. Ik begin straks aan het 2de seizoen  :e005:  :e005:  :e005:

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...