Ga naar inhoud

Guardians Of The Galaxy


Gast Bilal

Recommended Posts

Nog maar kort geleden had ik nog nooit gehoord van de Guardians of the Galaxy. Nu Marvel studios het gaat verfilmen en Brian Michael Bendis in april (http://ifanboy.com/a...michael-bendis/) met een nieuwe reeks begint, ben ik benieuwd geraakt. Iemand hier bekend mee? Met 'Must-Read-Runs'? Of heeft het nog geen grootste geschiedenis en gaat Bendis het tot de toppers van Marvel schrijven? Het is in ieder geval een mooi instapmoment voor mij.

 

 

GuardiansOfTheGalaxy_2_Cover.jpg

Link naar reactie

ABNETT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

LANNING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

OW YEAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Ik ben in Boomvavavoom land wakker geworden deze ochtend. :e005:

 

Serieus nu. Guardians of the galaxy is een must-read/have (het zijn toch maar vier bundels).

Ik weet wel niet goed hoe makkelijk dat te lezen is zonder de Marvel cosmic stories (annihilation conquest als ik me niet vergis) waar ze zijn uit voortgekomen en soms mee overlappen (war of kings, realm of kings).

 

Toch is gans dat deel van het Marvel universe enorm interessant. Ik had een leeslijstje gemaakt dacht ik...

AHA:

Annihilation vol. 1

Annihilation vol. 2

Annihilation vol. 3

Annihilation-Conquest vol. 1

Annihilation-Conquest vol. 2

Road to War of Kings Als je War of Kings wil lezen, lees je best ook Rise and Fall of the Shi'ar Empire en Emperor Vulcan (zie X-Men)

War of Kings

Realm Of Kings

Thanos Imperative

Annihilators

Annihilators: Earthfall

 

Spin Offs

Nova (ook door abnett en Lanning) NOG niet gelezen

Guardians of the galaxy ongelooflijk goede reeks, ook door Abnett en lanning, volgt uit Annihilation-Conquest en loopt 4 bundels.

 

KOPEN, YEAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :e005:

Grr. Argh.

Link naar reactie

Nova is zeker even de moeite als de hele Annihilation tot Annihilators periode van Marvel Space Opera.

In dezelfde lijn, maar het ligt eraan of je voor een iets meer retro/klassiek gevoel bent:

Infinity Gauntlet / Infinity War & Infinity Crusade door Jim Starlin & Ron Lim.

Warloch & The Infinity Watch zit daar ook nog ergens tussen.

Death of Captain Marvel uiteraard.

Thanos Quest, Marvel Universe The End en nog een paar odds en ends zoals de kortlopende Thanos ongoing door Starlin waren ook goed de moeite.

Oh, en als we 't dan toch over Cosmic Marvel hebben, dan moet je eens zoeken naar de nooit volledig gebundelde Captain Marvel door Peter David en (voornamelijk) Chris Cross. Ik kwam ze onlangs nog eens in mijn collectie tegen en het kriebelde serieus.

 

Guardians of the Galaxy is trouwens een Marvel property sinds de jaren '70. Nighthawk (één van de originele cast) heeft banden met Squadron Supreme ten tijde van Mark Gruenwald, ook al werd ik maar lauwwarm van die reeks. Ze wouden wel, maar ze konden niet echt.

Er zijn wel enkele interessante verhalen te vinden in die periode, maar daar ben ik zelf ook alleen maar door verwijzingen en wikipedia van op de hoogte.

Link naar reactie
  • 3 years later...

Even dit draadje gezocht, en meer gevonden dan me lief is ;). Ik weet nog niet wat ik allemaal ga lezen, en van de volgorde trek ik me niet zo veel aan, dat deed ik bij al mijn andere Marvel reeksen ook niet. ;) Ik leg graag puzzels, met mijn comic franchises. 

 

Ik heb ondertussen Guardians of the Galaxy vol. 1 Cosmic Avengers, en vol. 2 Angela gelezen, en me daar heel erg mee geamuseerd. Bendis schrijft deze twee eerste delen misschien wel wat op automatische piloot en volume 2 speelt zich volledig tijdens of rond (euh) twee events af, waardoor het wat oppervlakkig lijkt, of van de hak op de tak, maar het is toch allemaal goed te volgen.

Een hele tijd geleden las ik ook de Guardians of the Galaxy/All New X-men crossover The Trial of Jean Grey. En die vond ik zeer goed. 

 

Ik heb dan maar meteen ook de twee volumes (het zijn nu twee dikke ipv 4 TP's) Guardians of the Galaxy by Abnett & Lanning besteld. Ik las indertijd War of Kings en Road to War of Kings, omdat dat nodig was om X-men reeks te kunnen volgen, en was daar zeer enthousiast over, wegens héél erg goed. :)

 

5216135a1bcaa.jpg STK623377.jpg

 

61Kfpls2PAL._SX342_BO1,204,203,200_.jpg

 

 MAR100650.jpg  MAR092656.jpg

Link naar reactie

51HlQUK8eTL._SY344_BO1,204,203,200_.jpg  51OKpwlw0PL._SX326_BO1,204,203,200_.jpg

 

Ook deze twee heb ik weer graag gelezen. Ook al is het einde nogal abrupt door de  :12:  :115: Secret Wars die erna komt. 

Black Vortex is misschien Marvels beste crossover niet  :e012: maar ik heb er veel plezier aan beleefd. En meer moet dat soms niet zijn. 

 

Nu ik mijn postjes terug lees, lijk ik precies wat koel. Maar dat ben ik niet, ik vind deze run van Bendis op GotG echt goed. 

Link naar reactie

Oei. euh. Iedereen zegt te beginnen met de twee collecties van Abnett en Lanning. Ik heb die natuurlijk nog niet gelezen, want ik heb ze nog niet, en ik volg altijd mijn eigen volgorde. ;)

Maar het lijkt me toch best van daarmee te beginnen :)

 

De mijne zijn onderweg, samen met The Thanos Imperative. Zie ook Gojira's lijstje hoger in de draad. 

 

War of Kings (en Road To) vond ik indertijd héél erg goed, maar dat gaat niet zozeer over de Guardians of the Galaxy. Ik moest die twee boeken lezen om mijn X-men reeks te kunnen volgen. 

 

Bendis' reeks is leuk, it's fun. Maar ik vind het een goeie run. 

Link naar reactie

Secret Wars is fantastisch. Een echt goed event zoals Civil War dat indertijd ook was. Secret Wars is zelfs nog beter.

 

Ik geloof dat wel, maar ik heb dat niet nodig in mijn collectie. Dat gebeurt, dat passeert, en dat was het dan. Niemand spreekt er nog over. Maar alle verhaallijnen moeten plots een half jaar on hold. Civil War: heel de muur stond vol in de winkel. Ik heb daar niks van gelezen, en ik mis dat niet. 

 

Jamaar ja, zeg je dan: it's Hickman. 

Hawel, ik heb het gehad met Hickman. ;)

 

soit: 

Ik kan geloven dat DC weeral een groot event nodig had, daar zijn ze de draad kwijt sinds N52, en ondertussen ook de helft van hun lezers.

Maar Marvel. nah. If it isn't broken, don't fix it.

 

Geef mij maar kleinere Events die ik wel 'nodig' heb voor de reeksen die ik volg. In mijn X-reeksen, bijvoorbeeld. Die lees ik met veel plezier. :)

Link naar reactie
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...