Ga naar inhoud

Suske En Wiske


acor

Recommended Posts

image.thumb.png.93b7b4c548eca485af5d253f1e5d1be0.png

Standaard Boekhandel viert de start van de Vlaamse Jeugdboekenmaandmet het exclusieve kortverhaal 'Het betoverende boek'. Het album verschijnt 1 maart als stickerboek gratis bij aankoop van €19,95 aan jeugdboeken en/of strips en kan ook los worden gekocht voor €2,99. De stickers ontvang je in pakjes van 5 stuks per aankoopschijf van 5 euro. Tot 12 mei heb je de tijd om alle 75 stickers te verzamelen. Is het album vol? Dan kan je niet alleen het verhaal lezen, maar heb je ook een gratis toegangsticket bij elkaar gespaard voor Comics Station Antwerp!

,- Standaard Uitgeverij

Mja ... goedkoop is dat niet aan het eind van de rit.

PS : Via @Van Ditmar Strips lees ik net dat het album achteraf ook gewoon zal verschijnen en aangekocht zal kunnen worden.  Gewoon wachten dus. ;) 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Nog nieuws, wat een leukerd!

image.thumb.png.af101e7e708e48c72f29b6acaf5020d8.png

Suske en Wiske-decortekenaar Christian Verhaeghe deelt deze stroken uit een toekomstig Suske en Wiske-verhaal barstensvol knipoogjes naar nog lang niet vergeten verhalen van Willy Vandersteen, inclusief andere reeksen van zijn hand. Zelfs de inkleuring verwijst naar oude drukken. Herken je alle knipoogjes?

,- StripSpeciaalzaak

Ik kijk al uit naar het eindresultaat.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Leuk 😀. Vanaf vandaag (2 maart 2019) het nieuwe Suske en Wiske avontuur De wrede Wensput dagelijks in de Telegraaf. Het verhaal verschijnt 11-6-2019 in de reguliere reeks met nummer 348.

 

Verhaal:  "Lambik blijkt op een dag plots bijzonder veel geluk te hebben. Hij ontmoet een mooie vrouw, wint de loterij en krijgt zomaar een nieuwe auto. Maar tegelijk ondervindt Sidonia net veel ongeluk. Ze verliest haar geld, wordt ernstig ziek en moet tot overmaat van ramp afscheid nemen van de kinderen wanneer plots blijkt dat de adoptiepapieren voor Suske en Wiske niet in orde zijn. Suske en Wiske ontdekken echter de bron van het geluk van Lambik, diep verscholen in een afgelegen woud. Een oeroude wensput met een vreselijk geheim…"

 

"Video: Miljaar! 'Wij maken samen Suske en Wiske' Vanaf vandaag verschijnt er steeds een Suske en Wiske strip in de krant, wij zijn daarom even bij de makers langs geweest."

https://www.telegraaf.nl/video/3230301/miljaar-wij-maken-samen-suske-en-wiske

 

"Suske en Wiske debuteren vandaag met De Wrede Wensput in De Telegraaf. Vanaf nu is in deze krant zes dagen per week een nieuw vervolgverhaal van de Belgische striphelden te lezen. In een kleine Vlaamse studio zwoegt een heel team dagelijks aan Suske en Wiske, waarbij de legendarische bedenker Willy Vandersteen nog altijd stiekem meekijkt. Door de ogen van zijn kleinzoon."

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3230534/suske-en-wiske-vanaf-vandaag-met-nieuwe-verhalen-in-de-telegraaf

Link naar reactie

https://www.deperfectepodcast.nl/

 

Ik ben een fervent Podcastluisteraar. Het valt me op dat er maar weinig Nederlandstalige podcasts zijn die over strips gaan. (Bij mijn weten is Stripjournaal de enige regelmatig verschijnende !) Onlangs stuitte ik echter op een nieuwe podcast die voor de gebruikers van dit forum wellicht ook interessant kan zijn... De Perfecte Podcast, over Suske en Wiske... Makkelijk wegluisterende afleveringen met leuke interviews... hoewel ik Sus en Wis niet meer actief volg spreekt het de nostalgcus in mij erg aan... t blijft toch de strip waar het voor mij allemaal mee begon! Aanrader! 

Link naar reactie
Op ‎2‎/‎03‎/‎2019 om 20:23, esteban² zei:

image.thumb.png.56f152657c155346f18644fa7ac0f482.png 

 

image.thumb.png.64ec6e52bf9c2bd614ce98d5d3ffb648.png

Krings deelde deze pagina's via Facebook. :) Nu al zeer benieuwd naar 't volledige verhaal.

 

Love this.

En Wiske heeft de guitige feel van hoe ze was in de beginperiode.

Ik zie Krings ook veel liever tekenen in deze stijl dan in de stijl van de Fanny-spinoff.

Link naar reactie
Op 5/3/2019 om 17:11, DeRillendeRots zei:

Werkelijk geen idee, maar benieuwd ben ik wel naar de toekomst van de Classics

 

Volgens Stripspeciaalzaak heeft dit alvast geen gevolgen voor de Nederlandstalige reeks. Goed om weten.

Want ik ben blij te lezen dat de uitgeverij de fans toch niet meer als koopgrage domoren beschouwt.

 

Ik stoorde me vooral aan het opvissen van hertekende verhalen, in plaats de originele tekeningen.

Quote

Gaandeweg werd er ook bijgestuurd na opmerkingen van lezers. De handtekening op de eerste vier covers bleek van Paul Geerts te zijn en niet van Willy Vandersteen en die werd daarom alsnog veranderd. Albums uit de blauwe reeks verschenen eerst met de weggelaten pagina's, maar de meer recente heruitgaven zijn de complete versies. Dat is ook het geval met De Tartaarse Helm die in april verschijnt. Eerst werden door Studio Vandersteen hertekende versies opgenomen. Tegenwoordig gaat het om de oorspronkelijke versies van Willy Vandersteen, inclusief scènes die enkel in de krant stonden en in latere edities werden aangepast of gewist (bijvoorbeeld het einde van Lambiorix).

 

Link naar reactie
20 hours ago, Hamirubi said:

 

Volgens Stripspeciaalzaak heeft dit alvast geen gevolgen voor de Nederlandstalige reeks. Goed om weten.

Want ik ben blij te lezen dat de uitgeverij de fans toch niet meer als koopgrage domoren beschouwt.

 

Ik stoorde me vooral aan het opvissen van hertekende verhalen, in plaats de originele tekeningen.

 

ik kocht me indertijd de eerste uitgaven in de Classic reeks aan (oa het Geheim van de Gladiatoren), in de veronderstelling dat het hier de publicatie van het volledige originele verhaal zou zijn.  Dat was een flinke teleurstelling toen dat niet zo bleek te zijn.

 

Ben wel benieuwd welke originele albums nu wel volledig worden heruitgegeven ... alvast de Tartaarse Helm begrijp ik hierboven?

Link naar reactie
3 uren geleden, Sammie zei:

ik kocht me indertijd de eerste uitgaven in de Classic reeks aan (oa het Geheim van de Gladiatoren), in de veronderstelling dat het hier de publicatie van het volledige originele verhaal zou zijn.  Dat was een flinke teleurstelling toen dat niet zo bleek te zijn.

 

Ben wel benieuwd welke originele albums nu wel volledig worden heruitgegeven ... alvast de Tartaarse Helm begrijp ik hierboven?

En het Spaanse Spook

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...