Ga naar inhoud

Suske En Wiske


acor

Recommended Posts

2 uren geleden, TDPB zei:

Ik ga er vanuit dat Daan gelijk heeft.

Dat lijkt me te makkelijk, duidt die 19 niet op een jaartal in de vorige eeuw?

 

Zou het een klein eerbetoon kunnen zijn aande te jong gestorven Pascal Garray? Die werd geboren op 12 december 1965, begon zijn carrière met het tekenen van auto's in Ragebol (wat de nummerplaat op de klassieke auto verklaart) en stond later met zijn Steven Sterk in het Suske en Wiske weekblad.

Link naar reactie
3 minuten geleden, Vittorio zei:

Dat lijkt me te makkelijk, duidt die 19 niet op een jaartal in de vorige eeuw?

 

 

12 december 2019. Dat lijkt me een aannemelijke datum dat hij die pagina heeft zitten tekenen;

 

Hij had zelfs Blauwe Reeks-albums langs hem liggen als referentiemateriaal.

Of omdat het goed uitkwam voor die foto.

 

415ea0b8-e928-11e9-952d-c5e72172e4ef.jpg

 

Link naar reactie
6 minuten geleden, Vittorio zei:

Mwah. Zijn er tekenaars die wel leuke easter eggs in nummerplaten verwerken? Ik las dat Benjamin Benéteau zijn lol beleeft aan het coderen van die platen, maar (ander draadje) ik heb nog nooit een Michel Vaillant aangeschaft...

Futurama was erg goed in op cijfers gebaseerde easter eggs.

 

afbeelding.thumb.png.2e40b389a5345da00e34041d58122ee3.png

Link naar reactie

Ik vrees van wel. Geerts had daar geen research naar gedaan want het album was niet internationaal bedoeld. Maar toen heeft men een Japanse vertaling gemaakt en die uitgedeeld op de wereldtentoonstelling, in Japan... en die waren op z'n zachtst gezegd nogal verrast.
Yukata, kimono, karategi, ... sluit je altijd links over rechts, omgekeerd is voor doden. Lambiks mawashi (sumo lendendoek) lijkt meer op een onderbroekje, en de sagari steken alle kanten op. Een voorbeeld van hoe zoiets eruit ziet:

afbeelding.png

Wiskes kyudo-gi lijkt wel te kloppen, op de borstbescherming na die andersom lijkt te zitten.

afbeelding.png

 

Misschien zoek ik spijkers op laag water, maar we leven in het internettijdperk wat research naar die dingen veel gemakkelijker maakt. Ik ben alleszins heel benieuwd naar het verhaal en kopen doe ik 'm sowieso toch.

Link naar reactie
1 uur terug, Tanuki zei:

afbeelding.png

 

Misschien zoek ik spijkers op laag water, maar we leven in het internettijdperk wat research naar die dingen veel gemakkelijker maakt. Ik ben alleszins heel benieuwd naar het verhaal en kopen doe ik 'm sowieso toch.

 

Ja, klopt. Als jij zo snel een passend voorbeeld van de juiste klederdracht kan vinden, kunnen zij dat ook.

 

Weet je, fantasy-strips à la Lanfeust zijn tegenwoordig nog het beste af. Geen research nodig, want je creëert je eigen wereld waarin je zelf alles kan bepalen. Je kan je laten inspireren door bepaalde culturen, maar alles wat van die culturen afwijkt, kun je als vrije interpretatie uitleggen, want 'fantasy'.

 

Anderzijds, Asterix speelt zich ook in het verleden van onze wereld af, maar bevat toch vele anachronismen en geschiedkundige en culturele incorrectheden. Dus misschien moet elke stripstijl die niet de zuivere realiteit nastreeft toch een zekere artistieke vrijheid gegund zijn.

 

Dus ja, het hangt allemaal af vanuit welk oogpunt je het bekijkt.

 

 

 

Link naar reactie
2 hours ago, Tanuki said:

Misschien zoek ik spijkers op laag water, maar we leven in het internettijdperk wat research naar die dingen veel gemakkelijker maakt. Ik ben alleszins heel benieuwd naar het verhaal en kopen doe ik 'm sowieso toch.

 

Ooit heb ik een pagina voor een wisselstrip getekend die zich afspeelde in het oude Egypte. Ik heb mijn research gedaan naar wanneer de piramide van Cheops werd gebouwd, hoe de kalender in elkaar zat om de juiste tijdsaanduiding te geven, hoe de Nijl in die tijd moet gelegen hebben, enzovoort. Om daarna erop gewezen te worden dat Egyptenaren op dat moment nog niet met paardenkarren op stap gingen.

Kortom: soms besef je gewoon niet dat je wat je aan 't tekenen was, had moeten researchen...

Link naar reactie
11 uren geleden, Lük Bey zei:

Misschien is Stallaert wel zo method dat hij het met opzet verkeerd deed. Voor een eerdere Vandersteen-imitatie was hij toch ook niet te beroerd om tekenfouten te maken die hij zelf niet zou maken, maar daardoor leek het wel veel 'echter'. 

 

 

Zoals ervaren jongleurs weten dat ze af en toe een bal moeten laten vallen omdat het, op een iets andere manier hier, dan ook 'echter' lijkt. Perfectie is saai, en bovendien zijn er erg veel strips waarvan de research helemaal deugt maar de personages bloedeloos zijn. 

Link naar reactie
Op 19/9/2020 om 19:36, Daan zei:

Is trouwens het nummerbord van de auto opgevallen: 12 DEC 19? Zal dat de datum zijn waarop deze tekening gemaakt werd, of zoiets?

 

Dirk Stallaert: "Die "12 dec 19” is domweg niets anders dan de datering van de tekening. Ik deed dat in de Nero-albums ook wel vaak. Voor mij is het een geheugensteuntje, niks meer dan dat" . 

Link naar reactie
15 minuten geleden, Noël zei:

 

Dirk Stallaert: "Die "12 dec 19” is domweg niets anders dan de datering van de tekening. Ik deed dat in de Nero-albums ook wel vaak. Voor mij is het een geheugensteuntje, niks meer dan dat" . 

Yeh right. Mensen die woke zijn weten wel beter hoor

 

 

Quote

December 12th 2019 marked the appearance of a new coronavirus (#COVID19). Declared a pandemic by the WHO, COVID-19 has been exposing the weaknesses of health systems and challenging governments globally.

 

 

Quote

On December 12th, 2019, the Wuhan Municipal Health Commission (WMHC) in the People's Republic of China reported 27 human cases of viral pneumonia, 7 of them seriously ill. All had a shared exposure in the Huanan Seafood Wholesale Market, where farm animals, bats, and snakes were also sold.

 

Link naar reactie
1 uur geleden, cinco zei:

Ontbloot bovenlijf, Wiske in zijn linkerhand, een fles alcohol in zijn rechterhand.

Van die oorspronkelijke wildebras bleef later niet veel meer over.

 

Wat was weer de reden dat Seefhoek in de hertekende uitgave werd vervangen door Antigoon?

 

Om fair te zijn: die fles alcohol hoort bij het spook.

 

Algemener en minder Antwerps en dus geschikter voor een grotere markt?

Link naar reactie
3 minuten geleden, TDPB zei:

 

Om fair te zijn: die fles alcohol hoort bij het spook.

 

 

Wat was het weer? Als die fles leeg is, dan verdwijnt 'ie?

 

 

4 minuten geleden, TDPB zei:

 

Algemener en minder Antwerps en dus geschikter voor een grotere markt?

 

Vast met het oog op de Nederlandse markt die steeds belangrijker werd.

 

Link naar reactie

Ze gebruiken de tijdreismechaniek al decennia en nu pas doen ze een verhaal waarin gewijzigde gebeurtenissen in het verleden een butterfly-effect hebben waardoor bepaalde mensen BTTF-gewijs het risico lopen niet geboren te worden.

 

De Fluitende Olifant (2021)

 

inhoud:

Barabas wil onze vrienden trakteren op een ticket voor de eerste treinrit in België. Zijn over-over-overgrootmoeder Miranda bleek één van de machinisten te zijn. Maar als Lambik in het verleden een man tegenhoudt die hem brutaal uit de weg duwt, verdwijnt Barabas plots in het niets. De man in kwestie blijkt een privé-dective en zat een terrorist achterna die een aanslag op de trein wil plegen. Onze vrienden vrezen dat ze de geschiedenis hebben veranderd en dat Miranda de aanslag niet zal overleven waardoor Barabas nooit geboren zal worden. Het is dan ook de taak van Suske en Wiske de aanslag op de eerste trein te verhinderen. Maar dat verloopt niet van een leien dakje omdat de terrorist ongrijpbaar blijkt.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...