Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
acor

Suske En Wiske

Recommended Posts

Aan 10€ per stuk, paperback en gebrocheerd ipv gebonden. Standaard heeft dit bewust de grond in geboord. Een strip van bijv. Elfen met hogere page count en betere constructiekwaliteit is goedkoper.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik denk dat de integrale van de classics wel goed verkoopt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

https://www.deperfectepodcast.nl/

Ik ben een fervent Podcastluisteraar. Het valt me op dat er maar weinig Nederlandstalige podcasts zijn die over strips gaan. (Bij mijn weten is Stripjournaal de enige regelmatig verschijnende !) Onlangs stuitte ik echter op een nieuwe podcast die voor de gebruikers van dit forum wellicht ook interessant kan zijn... De Perfecte Podcast, over Suske en Wiske... Makkelijk wegluisterende afleveringen met leuke interviews... hoewel ik Sus en Wis niet meer actief volg spreekt het de nostalgcus in mij erg aan... t blijft toch de strip waar het voor mij allemaal mee begon! Aanrader! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op ‎2‎/‎03‎/‎2019 om 20:23, esteban² zei:

image.thumb.png.56f152657c155346f18644fa7ac0f482.png 

image.thumb.png.64ec6e52bf9c2bd614ce98d5d3ffb648.png

Krings deelde deze pagina's via Facebook. :) Nu al zeer benieuwd naar 't volledige verhaal.

Love this.

En Wiske heeft de guitige feel van hoe ze was in de beginperiode.

Ik zie Krings ook veel liever tekenen in deze stijl dan in de stijl van de Fanny-spinoff.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op ‎4‎/‎03‎/‎2019 om 23:46, marioboon zei:

Ik vind Wiske vreselijk getekend. En zeker met die apenneuzen. 

Da's tenminste een neus met karakter. Ik zou willen dat ze altijd die neus had. :P

181112_hommage3_200.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dit is inderdaad Krings op z'n best. Fanny K valt voor mij wat tussen twee stoelen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
24 minuten geleden, esteban² zei:

Dit is inderdaad Krings op z'n best. Fanny K valt voor mij wat tussen twee stoelen.

Zeg, weet je of die Sarah & Robin hommage aan S&W is opgenomen in hun integrale?

DpS19cvUcAAad-N.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 5/3/2019 om 16:13, Tanuki zei:

Kweenie. Mij spreekt het wel aan. Deze twee platen zijn alleszins veelbelovend vind ik. Hopelijk zit het met het verhaal ook snor, maar de stijl vind ik alleszins al geslaagd.

"de gustibus et coloribus non est disputandum" :-) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur geleden, cinco zei:

Zeg, weet je of die Sarah & Robin hommage aan S&W is opgenomen in hun integrale?

DpS19cvUcAAad-N.jpg

Ik heb hem zelf nog niet, maar dacht gelezen te hebben van wel. Ik vond het in ieder geval geweldig destijds in het S&W weekblad.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 5/3/2019 om 17:11, DeRillendeRots zei:

Werkelijk geen idee, maar benieuwd ben ik wel naar de toekomst van de Classics

Volgens Stripspeciaalzaak heeft dit alvast geen gevolgen voor de Nederlandstalige reeks. Goed om weten.

Want ik ben blij te lezen dat de uitgeverij de fans toch niet meer als koopgrage domoren beschouwt.

Ik stoorde me vooral aan het opvissen van hertekende verhalen, in plaats de originele tekeningen.

Gaandeweg werd er ook bijgestuurd na opmerkingen van lezers. De handtekening op de eerste vier covers bleek van Paul Geerts te zijn en niet van Willy Vandersteen en die werd daarom alsnog veranderd. Albums uit de blauwe reeks verschenen eerst met de weggelaten pagina's, maar de meer recente heruitgaven zijn de complete versies. Dat is ook het geval met De Tartaarse Helm die in april verschijnt. Eerst werden door Studio Vandersteen hertekende versies opgenomen. Tegenwoordig gaat het om de oorspronkelijke versies van Willy Vandersteen, inclusief scènes die enkel in de krant stonden en in latere edities werden aangepast of gewist (bijvoorbeeld het einde van Lambiorix).

Deel dit bericht

Link naar bericht
20 hours ago, Hamirubi said:

Volgens Stripspeciaalzaak heeft dit alvast geen gevolgen voor de Nederlandstalige reeks. Goed om weten.

Want ik ben blij te lezen dat de uitgeverij de fans toch niet meer als koopgrage domoren beschouwt.

Ik stoorde me vooral aan het opvissen van hertekende verhalen, in plaats de originele tekeningen.

ik kocht me indertijd de eerste uitgaven in de Classic reeks aan (oa het Geheim van de Gladiatoren), in de veronderstelling dat het hier de publicatie van het volledige originele verhaal zou zijn.  Dat was een flinke teleurstelling toen dat niet zo bleek te zijn.

Ben wel benieuwd welke originele albums nu wel volledig worden heruitgegeven ... alvast de Tartaarse Helm begrijp ik hierboven?

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 uren geleden, Sammie zei:

ik kocht me indertijd de eerste uitgaven in de Classic reeks aan (oa het Geheim van de Gladiatoren), in de veronderstelling dat het hier de publicatie van het volledige originele verhaal zou zijn.  Dat was een flinke teleurstelling toen dat niet zo bleek te zijn.

Ben wel benieuwd welke originele albums nu wel volledig worden heruitgegeven ... alvast de Tartaarse Helm begrijp ik hierboven?

En het Spaanse Spook

Deel dit bericht

Link naar bericht

Wat wordt beschouwd als de beste uitgave van De Schat van Beersel? Is het deze versie?

5dc21ff4-6e90-11e4-9d38-993581544d06.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
5 minuten geleden, West zei:

Goededag,

Weet iemand of het mogelijk is om bij lecturama Suske en Wiske te bestellen?

Lekturama is bankroet. Dus niet. Die boeken kan je overal goedkoop vinden. De overdruk was groot.

Deel dit bericht

Link naar bericht
9 minuten geleden, Ambreville zei:

Lekturama is bankroet. Dus niet. Die boeken kan je overal goedkoop vinden. De overdruk was groot.

Bedankt voor antwoord.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...