Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
acor

Suske En Wiske

Recommended Posts

De kwakkelende kwakzalver al gelezen?  Het kon mij niet bekoren.  

"Voor dit derde hommagealbum aan Suske en Wiske plaatsen Krings en Zidrou de humor weer helemaal centraal in de door Willy Vandersteen geschapen wereld van Suske en Wiske. Met als resultaat een hilarisch eerbetoon aan de man die door Hergé ‘de Bruegel van het beeldverhaal’ werd genoemd."

Humor? Hilarisch? Ik heb geen enkele keer kunnen lachen.   

image.thumb.png.49b4fec83f2650b83bda1ee2d0d4ba4f.png 

Persoonlijk vond ik het een slap verhaal, en ook het tekenwerk vond ik niet geweldig.  Een verhaal voor kleine kinderen. 

image.png.4f6460edbc2365fcef6d6b60c5fc7d0d.png

Lees de eerste 15 pagina's maar, dan krijg je een beeld.  

https://stripspeciaalzaak.be/beelden/Previews/Standaard-Uitgeverij/SW-Kwakkelende-Kwakzalver.pdf

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik vond het de beste hommage tot nu toe. Vooral de cameo's aan alle kanten en het doorbreken van de vierde muur maakten het specialer dan simpelweg Suske en Wiske op een andere manier te tekenen. Er was zelfs een hint naar Wiske's verdwenen tetjes.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Wat was er dan zo vreselijk?  Het tekenwerk?  Dat heeft namelijk wel iets, imo.  Ondanks de fouten.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Tot nu toe kan ik de Hommagereeks niet echt bekoren. Cromimi was okay. Boemerang vond ik 3x niks en De Kwakkelende Kwakzalver was niet goed, maar ook niet slecht. Maar eens kijken wat De Preutse Prinses van Paul en Eric brengt en dan kijken hoe deel 5 wordt uitgepakt, anders steek ik dit geld liever in andere strips...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik vond het alleszins wel ok. Het tekenwerk kan je misschien niet liggen, dat klopt, maar ik vond het wel iets hebben. Het verhaal was op zich ook wel leuk. Ik heb dat wel graag als er gespeeld wordt met de vierde muur.

Dat Lambik 'veur den Beirschot' is verklaart ook al veel ;)

In dat opzicht: waar Krings links en rechts uiteen moet leren, heeft de inkleurder ook wat werk: Lambiks voetbalbroek is rood-wit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 9/11/2019 om 17:48, esteban² zei:

Wat was er dan zo vreselijk?  Het tekenwerk?  Dat heeft namelijk wel iets, imo.  Ondanks de fouten.

Heel het concept. Van het verhaal over de tekeningen tot de uitgave. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...