Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Log in om dit te volgen  
fenip

Charles Burns

Recommended Posts

Voor zo'n potloodschetsboekske ga ik geen centjes neerleggen, zelfs al is Burns één van de allergrootsten in mijn ogen. Soms brengt hij zaken op de markt die teveel geld kosten voor wat het waard is.

Ben content dat ik de tentoonstelling in Leuven heb gezien en een korte babbel met de man gehad heb in Turnhout. Ik had de kans om hem te interviewen voor De Stripspeciaalzaak 2 jaar geleden maar werk en gezin waren een belemmering. Hij heeft wel een beetje een zuurpruimige uitstraling vind ik, zijn vrouw is op dat vlak veel aangenamer om mee te praten. Voor mij staat hij op het ereschavot met Daniel Clowes en Chris Ware.

---------------------------

interview met Paul Gravett:

http://www.paulgrave...charles_burns2/

---------------------------

Charles Burns stelt tentoon in Leuvense Museum M

(Het journaal 7 - 07/12/11)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Nog een video. http://www.cobra.be/cm/cobra/cobra-mediaplayer/boek/1.905032

Ik vind hem niet zo extreem zuurpruimerig... :) heb hem intussen een 4tal keer gezien en vooral de laatste keer op de expo in Leuven vond ik hem behoorlijk mededeelzaam.

Persoonlijk vind ik het interessant dat hij naast zijn reguliere boeken ook wat via alternatieve uitgevers op de markt brengt (Le Dernier Cri, ook de uitgeverij van Blanquet, nu Pigeon Press). Vooral de Johnny 23 vind ik een interessante aanvulling aan zijn laatste cyclus. Echo Echo is meer voor de diehards.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik had misschien beter getypt "Ondanks zijn zuurpruimerige uitstraling is het een opperbeste man." ;) Eigenlijk heb ik liever zo'n nuchtere artiest dan zo'n gladde Amerikaan waarvan je je afvraagt of die vrolijke vriendelijkheid wel oprecht is of een gevolg van happy drugs. :D

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik ben gisteren begonnen in Black Hole, de rest is (hopelijk) voor vanavond. Mijn eerste kennismaking met Burns.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Een paar jaar geleden ben ik naar het interview met Charles Burns geweest op de Boekenbeurs. Daarna beantwoordde hij vragen uit het publiek. Vorig jaar in Leuven was hij heel communicatief tijdens het signeren.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dit is waarschijnlijk een stom vraagje maar ik vroeg me al een tijdje af, werkt die puur digitaal of met inkt?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Zou rond deze periode in de winkels moeten arriveren...  Ik kijk ernaar uit. 

cover.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Zou rond deze periode in de winkels moeten arriveren...  Ik kijk ernaar uit. 

cover.jpg

Yep, die van mij komt donderdag aan :) Ik moet The Hive ook nog lezen, oftewel ik doe de hele trilogie dan in een keer.

Deel dit bericht

Link naar bericht

De laatste tijd zijn er een aantal nieuwe boeken verschenen

Free Shit http://www.lederniercri.org/prod/charles-burns-free-shit-1219,184.html?lang=2

Love Nest en Vortex

Maar soit, dat is al even geleden.  Blijkbaar staat er een Black Hole "studio edition" op til.  

Zelf heb ik een origineel kunnen scoren van Love Nest.  Klein maar fijn.  

http://www.2dgalleries.com/art/burns-charles-love-nest-79315

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik denk dat hij te netjes werkt om echt een mooie studio editie op te leveren. Hopelijk overtuig je mij van het tegendeel.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb eigenlijk nooit iets anders gelezen van Charles Burns dan Black Hole.  Misschien toch maar eens proberen in de toekomst.  Black Hole vond ik énorm veelbelovend beginnen, maar iets over de helft raakte hij me wat kwijt.  Niet omdat ik er niet zou kunnen in meegaan of dergelijke, in tegendeel, maar hij verloor naar mijn gevoel de focus en het geheel begon langzaam maar zeker af te zwakken.  Niet half zo interessant meer.  En dat vond ik, gezien de straffe start, zo jammer dat ik nooit een andere graphic novel van hem meer overwogen heb.  Mogelijk onterecht, ik weet het.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Voor zij die nog twijfelen over de studio edition: ziet er werkelijk prachtig uit en is z'n geld meer dan waard!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...