Ga naar inhoud

Stan Lee Overleden


Recommended Posts

  • 1 year later...
1 minuut geleden, IvoVWS zei:

De beste verteller, daar ben ik ook nog niet zo zeker van. De succesvolste, dat zeker. Hij wist heel goed wat hij met zijn personages van plan was en tot welk publiek hij zich moest richten.

Wat is dan het verschil tussen de beste verteller en de succesvolste? Volgens mij weet een succesvol schrijver waar hij met zijn personages naar toe wil en tot welk publiek hij zich moet richten..

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
9 minutes ago, Rik said:

Wat is dan het verschil tussen de beste verteller en de succesvolste? Volgens mij weet een succesvol schrijver waar hij met zijn personages naar toe wil en tot welk publiek hij zich moet richten..

Een succesvolle schrijver is een schrijver die veel boeken verkoopt.

Een hele goeie schrijver is iemand die een verhaal tot leven brengt, met het ritme van de woorden speelt en sluw grapjes verstopt. Stan Lee had het geluk dat hij een veel groter publiek kon bereiken dan pakweg Goscinny, Hergé of, jawel, Willy Vandersteen. 


Laten we verder nog zeggen; J.K. Rowling heeft meer boeken verkocht dan Pratchett, Green Day meer platen verkocht dan The Ramones en Spider-Man meer strips dan Asterix.

Link naar reactie
11 minuten geleden, IvoVWS zei:

Een succesvolle schrijver is een schrijver die veel boeken verkoopt.

Een hele goeie schrijver is iemand die een verhaal tot leven brengt, met het ritme van de woorden speelt en sluw grapjes verstopt. Stan Lee had het geluk dat hij een veel groter publiek kon bereiken dan pakweg Goscinny, Hergé of, jawel, Willy Vandersteen. 


Laten we verder nog zeggen; J.K. Rowling heeft meer boeken verkocht dan Pratchett, Green Day meer platen verkocht dan The Ramones en Spider-Man meer strips dan Asterix.

Volgens mij gaan de goede en succesvolle schrijver hand in hand. Ja, Stan Lee kon misschien een groter publiek bereiken maar ja dat kunnen alle Amerikaanse comicschrijvers. Toch zijn de meeste Amerikaanse comicauteurs bij lange na niet zo succesvol als Stan Lee..

Wat betreft de Europese stripauteurs. Willy Vandersteen had, met zijn Vlaamse humor, een veel kleiner bereik dan Herge of Goscinny. Toch maakt hem dit, in mijn ogen, geen betere auteur dan Herge of Goscinny..

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

@Rik Niet akkoord, een slechte auteur gaat nooit succes hebben maar de meest succesvolle auteur is niet automatisch de beste auteur en Lee kon ook wel zever in pakskes verkopen. Hij heeft de Kingpin misschien wel bedacht maar het personage werd pas goed met andere schrijvers. Wat Lee deed met het personage, was echt wel cringy.
Lee was misschien de grootste en degene die het meest in de kijker liep. Er zijn genoeg andere zeer succesvolle Engelstalige auteurs: Todd MacFarlane, Frank Miller, Garth Ennis, Alan Moore, Jack Kirby en natuurlijk Bob "Batman" Kane. Zelfs een uitgespuwde derderangsauteur als J. Michael Straczynski bereikt een enorm publiek. 
Marvel en DC hebben overigens de markt zelf heel erg verziekt met spin-offs, reboots, uitmelken van populaire personages en heel erg veel afschuwelijk slechte strips.

Link naar reactie
45 minutes ago, IvoVWS said:

Een succesvolle schrijver is een schrijver die veel boeken verkoopt.

Mee eens.

 

Quote

Een hele goeie schrijver is iemand die een verhaal tot leven brengt, met het ritme van de woorden speelt en sluw grapjes verstopt.

Pff, daarover denkt iedereen anders.

 

Quote

Laten we verder nog zeggen; J.K. Rowling heeft meer boeken verkocht dan Pratchett, Green Day meer platen verkocht dan The Ramones en Spider-Man meer strips dan Asterix.

Interessant.

Link naar reactie
2 minutes ago, Ambreville said:

Als je wil trollen over Lee, bekijk dan om het even welke nieuwssite ter wereld. Case closed. 

 

Over de doden niets dan goeds, dat weet je ook wel. 

 

Ik ben trouwens niet aan het trollen en ieder woord is gemeend. Sterker nog, ik druk me een stuk meer ingetogen uit dan normaal. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...