Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
mojo

Wildstorm Universum

Recommended Posts

Toch maar even een apart onderwerp aanmaken. Hoewel Warren Ellis wel de reboot doet, gaat die niet alles blijven schrijven.

Ik vond Wildstorm altijd een leuk universum, hoewel ik zeker niet alles gelezen heb (bv die Stormwatch bundelingen van Warren Ellis moet ik me dringend eens aanschaffen). Persoonlijk vind ik Sleeper, Planetary en Wildcast version 2.0 en 3.0 vrij onmisbaar. Ik kijk dan ook meer en meer uit naar deze reboot. 

Momenteel aangekondigde series:

Wildstorm

Michael Cray (Deathblow)

WildCats

Een 4de Ellis serie zou er ook nog komen, maar welke is nog niet geweten.

http://www.newsarama.com/33449-new-wildcats-title-confirmed.html

wildcats1.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Voor mij zijn heel wat van de oude Wildstorm-titels pure jeugdnostalgie. Deathblow was mijn allereerste originele reeks die ik volgde. De jaren daarna volgde ik veel van hun titels. Zeker niet alles was de moeite, maar er zitten toch een paar echte klassiekers tussen. 

Ik denk dat ik de eerste trade van The Wild Storm toch een kans ga geven, hoewel ik Warren Ellis dezer dagen niet meer zo actief volg.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik ken het toendertijd als zijtak van Image, met Top Cow geloof ik... Toen kwam er gigantisch veel uit, ook in het Nederlands. Later overgegaan naar DC. Alleen Planetary en de korte verhaaltjes van Ellis (Red, Mek enz..) kon mij boeien :)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Gen 13 was bij momenten ook één van de hoogtepûnten, zeker de run van John Arcudi en Gary Frank.  :e002:

Deel dit bericht

Link naar bericht

Tjeezus ja dat had ik ook nog geprobeerd hahaha samen met Danger Girl van Cliffhanger.

Het waren inderdaad een hoop hoogtepunten meestal met zijn tweeen. Hoop tetten :D

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik ken het toendertijd als zijtak van Image, met Top Cow geloof ik... Toen kwam er gigantisch veel uit, ook in het Nederlands. Later overgegaan naar DC. Alleen Planetary en de korte verhaaltjes van Ellis (Red, Mek enz..) kon mij boeien :)

Red & Mek zijn Wilstorm uitgegeven maar niet Wildstorm Universum ;)

Ik heb Ellis' Stormwatch & Authority (ook die van Millar), Planetary, en ook Point Blank & Sleeper. Dat zijn dingen die mijn collectie nooit zullen verlaten. Daarnaast heb ik nog héél veel gelezen, maar dat heb ik niet gehouden. 

Van de uitgeverij heb ik ook nog alle Ellis kortverhaaltjes en minireeksjes (Global Frequency, Red, enz...) en de Alan Moore boeken rond Top 10, van de ABC imprint. 

Ik weet niet of ik nu veel ga lezen van de heropstart. Toen ze de boel sloten, hadden ze daar waarschijnlijk hun redenen voor, ook al begreep ik het niet ;) dus ik vrees er een beetje voor, nu. Heb ook een hele boel buiten gezwierd, toen  :e011: zoals Gen13 en Wildcats.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Tjeezus ja dat had ik ook nog geprobeerd hahaha samen met Danger Girl van Cliffhanger.

Het waren inderdaad een hoop hoogtepunten meestal met zijn tweeen. Hoop tetten :D

Heb ik ook allemaal gelezen ;) 

But again: not Wildstorm Universum :P

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 3/7/2017 om 16:31, kuzuri zei:

Ik weet niet of ik nu veel ga lezen van de heropstart. Toen ze de boel sloten, hadden ze daar waarschijnlijk hun redenen voor, ook al begreep ik het niet ;) dus ik vrees er een beetje voor, nu. Heb ook een hele boel buiten gezwierd, toen  :e011: zoals Gen13 en Wildcats.

De 'reden' is dat ze niet echt achter die imprint stonden in de aanloop naar nu52 (zoals duidelijk bleek in hoe snel ze Grifter en Voodoo onder de bus gooiden en hoe richtingsloos (en fully pointless within a DCU) Stormwatch was). Plus de goodwill die een belofte van Morrison & Jim Lee op WildCats en Morrison en Gene Ha op Authority had opgeroepen werd compleet teniet gedaan toen dat na respectievelijk 1 en 2 issues integraal werd opgedoekt. Hardly the fault of the properties.

Zelfs WildCats door Joe Casey? Moore? Robinson? :e001:

Deel dit bericht

Link naar bericht

Pfff. Wanneer zou ik dat ooit nog herlezen? Mijn plaats is beperkt. Mijn tijd ook. Ik kan niet alles houden of blijven kopen. 
Tien jaar geleden lag de nadruk bij mij ook veel meer op lezen. Dat is nu een beetje verschoven naar tv reeksen en films. Ik las tien jaar geleden ook veel small press (niet Image of DH, maar de 'echte' small press), terwijl mijn interesse daarin nu bijna nihil is. 

En die 'reden', ik vrees dat daar nog niks van veranderd is. Boekhouders runnen nu eenmaal the big two. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...