Ga naar inhoud

Hardcover 'duke' (Hermann) Meteen Uitverkocht


Gast Kontiki

Recommended Posts

Eigenlijk echt zielig als je op zo een manier je bijstandsuitkering moet opkrikken. 

 

Zo'n opmerking is toch ook wat onwaardig en naar alle waarschijnlijkheid op weinig evidentie gebaseerd.

Ik heb vandaag ook mijn Duke hc verkocht voor het viervoudige. Ik heb ook de sc en vond het gewoon geen goede strip. Moet ik hem dan aan de oorspronkelijke aankoopprijs terug verkopen? Ik heb zelf ook al veelvouden voor strips moeten betalen omdat ze niet meer beschikbaar waren: Bouncer, Meesters van de Gerst en Piraten van Barataria (voor de integrales), Elfen, Stomp, Long John Silver (gekocht van degene aan wie ik nu Duke verkocht!), enz. Honderden euro's meer aan besteed dan nodig. 

Link naar reactie

Zo'n opmerking is toch ook wat onwaardig en naar alle waarschijnlijkheid op weinig evidentie gebaseerd.

Ik heb vandaag ook mijn Duke hc verkocht voor het viervoudige. Ik heb ook de sc en vond het gewoon geen goede strip. Moet ik hem dan aan de oorspronkelijke aankoopprijs terug verkopen? Ik heb zelf ook al veelvouden voor strips moeten betalen omdat ze niet meer beschikbaar waren: Bouncer, Meesters van de Gerst en Piraten van Barataria (voor de integrales), Elfen, Stomp, Long John Silver (gekocht van degene aan wie ik nu Duke verkocht!), enz. Honderden euro's meer aan besteed dan nodig.

 

Ik heb de eerste vier Bouncers en twijfel tussen de reeks verder compleet maken of overschakelen op de integrales. Wat zijn de moeilijke delen en de gangbare prijzen?

Link naar reactie

Deel 5 is het einde van een cyclus, dus die zou ik zeker nog kopen! Voor het verschijnen van de integrales waren de delen 2 en 3 het duurst.

  

En deel 7. Ik ueb al mijn losse delen verkocht. Koop de integrales terug.

Ik heb de hele reeks al gelezen, alleen de aanschaf van de latere delen altijd voor me uit geschoven. Iemand een idee wat ze tegenwoordig nog opbrengen? Dan kan ik ze met dat geld misschien ineens vervangen door de al verschenen integrale delen.

Link naar reactie

Op de CW veiling zijn deel 1 t/m 9 een keer voor 150 Euro en een keer voor 220 Euro verkocht. 

.

Is een schatting voor deel 1 t/m 4 van 75 a 100 Euro dan realistisch?

Ik was net zelf naar de cataloguswaarde op Catawiki aan het kijken. Mijn albums zijn nieuwstaat tot bijna nieuwstaat. Het derde deel alleen al heeft een cataloguswaarde van 115 (bns) tot 150 (ns) euro. Deel 2 (60 bns, 80 ns) zijn nog steeds de zware jongens in het rijtje, 75 à 100 voor 1 t/m 4 lijkt mij dus te weinig. Was er mij wel nooit bewust van dat die zo gegeerd waren.

Link naar reactie

Ik was net zelf naar de cataloguswaarde op Catawiki aan het kijken. Mijn albums zijn nieuwstaat tot bijna nieuwstaat. Het derde deel alleen al heeft een cataloguswaarde van 115 (bns) tot 150 (ns) euro. Deel 2 (60 bns, 80 ns) zijn nog steeds de zware jongens in het rijtje, 75 à 100 voor 1 t/m 4 lijkt mij dus te weinig. Was er mij wel nooit bewust van dat die zo gegeerd waren.

Je zal denk ik inderdaad wat meer kunnen vragen/krijgen voor de eerste vier delen van Bouncer. Deel 3 werd een keer of drie keer los geveild. Opbrengten tussen EUR 76-96. De laatste keer (januari) de laagste opbrengst en dat heeft natuurlijk te maken met de uitgekomen integralen (dus de prijzen zullen waarschijnlijk wel wat lager komen te liggen dan de afgelopen jaren).

Toch ook even deze dedicace met jullie delen (toevalligerwijs in het Franse deel 3):

post-829-0-08205500-1488860933_thumb.jpg

Link naar reactie

Zo'n opmerking is toch ook wat onwaardig en naar alle waarschijnlijkheid op weinig evidentie gebaseerd.

Ik heb vandaag ook mijn Duke hc verkocht voor het viervoudige. Ik heb ook de sc en vond het gewoon geen goede strip. Moet ik hem dan aan de oorspronkelijke aankoopprijs terug verkopen? Ik heb zelf ook al veelvouden voor strips moeten betalen omdat ze niet meer beschikbaar waren: Bouncer, Meesters van de Gerst en Piraten van Barataria (voor de integrales), Elfen, Stomp, Long John Silver (gekocht van degene aan wie ik nu Duke verkocht!), enz. Honderden euro's meer aan besteed dan nodig. 

 

Dus je hebt de HC én de SC in 1x gekocht? Met welk doel?

Pas op: als je nu zegt met als doel de HC tegen het 4-voudige door te verkopen is dat voor mij geen probleem. Iedereen mag voor mij zaken kopen met als doel winst te behalen, of het nu strips zijn of iets anders. Als er mensen zijn die die prijzen willen betalen, ze doen maar. Voor mijn part word je er miljonair mee.

Ik ben gewoon 'ns nieuwsgierig of hier een andere reden achter zit of niet. 

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Ik snap niet dat die zoekers dat niet onmiddellijk kopen. Ze genieten wellicht meer van de jacht dan van't hebben?

Je moet ook tijd hebben om die te kopen, hé ;-)

De strip is pas verleden week woensdag of donderdag verschenen.  Niet vergeten dat niet iedereen daar zo maar kan omgaan op die dag.

Had Kontiki hier niet vermeld dat het al uitverkocht was bij de uitgever (barometer dat iets snel ook kan uitverkocht geraken in de winkel) had het wellicht de dagen erna nog in de winkel gelegen voor de Hermann liefhebbers.

Nu zijn er enkelen (en niet-Hermann liefhebbers) die gewoon alles opkopen om er aan te verdienen.

 

Is niet alleen met strips. Er is nu in Vlaanderen en Nederland een ware toeloop naar Het kruidvat omdat er daar Funko poppetjes voor een lage promotieprijs worden verkocht. Zal ook wel zijn met andere merchandise. Is gewoon een korte hype die ontstaat maar liefhebbers komen soms in de kou te staan.. 

Link naar reactie

Je moet ook tijd hebben om die te kopen, hé ;-)

De strip is pas verleden week woensdag of donderdag verschenen.  Niet vergeten dat niet iedereen daar zo maar kan omgaan op die dag.

Had Kontiki hier niet vermeld dat het al uitverkocht was bij de uitgever (barometer dat iets snel ook kan uitverkocht geraken in de winkel) had het wellicht de dagen erna nog in de winkel gelegen voor de Hermann liefhebbers.

Nu zijn er enkelen (en niet-Hermann liefhebbers) die gewoon alles opkopen om er aan te verdienen.

 

Inderdaad zou het beter zijn niets te melden, dan krijgen de speculanten geen signaal om de zaak op te kopen en komt de beperkte oplage bij de echte liefhebbers terecht. 

Link naar reactie

Ja, nu weet ik niet of ik dat in het vervolg nog moet melden. Maar dat deed ik niet om speculanten te laten graaien, wel om die liefhebbers te waarschuwen.

In diezelfde week was er trouwens ook een lage levering van de hardcovers van De Rode Baron 2, Buck Danny buitenreeks: Blackbirds 1 en de verzamelbox van Guust Flater. Die zijn allen uitverkocht. Dat had ik ook gemeld.

Link naar reactie

Persoonlijk was ik erg blij dat Kontiki melde dat er een oplage van 500 exemplaren was van de Hermann uitgave daar ik in het buitenland woon.

Een vriend van mij koopt strips voor me (meestal bij Fantasia) en deze waren al uitverkocht.

Ik heb toen gekeken via de internet winkels en heb zodoende nog een exemplaar op de kop weten te tikken.

Weet natuurlijk niet dat als Kontiki niets had gezegd van de oplage het langer had geduurd vooraleer ze waren uitverkocht.

Ik had waarschijnlijk zelf ook langer gewacht met kopen (kan ze toch niet meteen lezen).

Link naar reactie

Persoonlijk was ik erg blij dat Kontiki melde dat er een oplage van 500 exemplaren was van de Hermann uitgave daar ik in het buitenland woon.

Een vriend van mij koopt strips voor me (meestal bij Fantasia) en deze waren al uitverkocht.

Ik heb toen gekeken via de internet winkels en heb zodoende nog een exemplaar op de kop weten te tikken.

Weet natuurlijk niet dat als Kontiki niets had gezegd van de oplage het langer had geduurd vooraleer ze waren uitverkocht.

Ik had waarschijnlijk zelf ook langer gewacht met kopen (kan ze toch niet meteen lezen).

 

Waarschijnlijk had dan een andere liefhebber de Duke HC gekocht. Maar dat exemplaar was dan in ieder geval door een liefhebber gekocht en niet door een speculant. 

 

In dit geval was de oplage dus duidelijk veel te laag. Voor andere recente HCs lijkt dit niet te spelen, maar met zulke lage oplages is het wachten op de volgende prooi voor de speculanten.

Link naar reactie

Ik zal het in het vervolg enkel op onze site plaatsen wanneer de albums zijn verschenen zoals nu ook gebeurt en ik al jaren doe. De voorkennis houd ik dan wel voor mezelf terwijl ik overal winkels leegkoop.

Link naar reactie

Ik zal het in het vervolg enkel op onze site plaatsen wanneer de albums zijn verschenen zoals nu ook gebeurt en ik al jaren doe. De voorkennis houd ik dan wel voor mezelf terwijl ik overal winkels leegkoop.

Dus! Als iemand Kontiki ziet, wankelend onder een grote stapel van 1 en dezelfde strip, vlug posten op 't forum over welke strip 't gaat! :P
Link naar reactie

Is dit niet een beetje hetzelfde probleem aan het worden met bvb de ticketverkoop?

 

Zijn dit particulieren die dit dan aanbieden op Catawiki? Of handelaars?

 

Het lijkt idd wel wat op de ticketverkoop-toestanden, maar met dat verschil dat dat ticket maar op 1 bepaalde datum geldig is.

 

Wetgeving aanpassen? Zodra je een strip niet meer mag doorverkopen aan meer dan de aankoopprijs dan is het gedaan met deze toestanden. Maar dan moet je dat voor alles gaan toepassen natuurlijk, niet enkel voor strips...

Waar zit dan dan nog zoiets als "de vrije markt"?

Heeft het eigenlijk veel zin om hieraan veel tijd te verspillen? Degene die verkoopt is er goed mee want verdient er wat aan, degene die koopt is bereid om er extra voor te betalen en die is dus ook gelukkig dat hij die bepaalde strip heeft.

Op TV lopen er ook veilingprogramma's en "rijker dan je denkt"-toestanden. Veel verschil is hier dan toch ook niet. Misschien dat sommige mensen iets niet bewust gekocht hebben om later aan een multivoud te verkopen, maar op zich komt het wel wat op hetzelfde neer. "Hoeveel heb je dat toen betaald?" "Goh, ik heb dat op de rommelmarkt gekocht voor 5€" "En wat wil je er nu voor?" "Ja, da's toch minstens 500€ waard" en van die toestanden.

En wat met de beurs? Deze week ging Snapchat naar de beurs, ook daar zullen veel speculanten tussenzitten die ondertussen hun aankoop al weer van de hand gedaan hebben met sterke winst.

 

Case closed wat mij betreft. Maar ik moet toegeven dat ik gisteren toen ik Duke zal liggen toch ook even gekeken heb of er toevallig geen HC meer lag (wat niet het geval was)... Maar da's dan weer met het idee dat je in zo'n geval iets redelijk uniek/zeldzaam zou hebben, zonder enig winstoogmerk.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Ik zou mijn geld toch niet stoppen in een bedrijf dat nog altijd geen winst maakt. Op korte termijn kan je daar wellicht winst mee maken omdat velen het aandeel willen, op lange termijn kan je er integendeel veel geld aan verliezen.

Link naar reactie

Ik kan het mij bijna niet anders voorstellen dan dat stripliefhebbers/verzamelaars iets meer verdienen dan de gemiddelde burger om deze dure hobby te kunnen bekostigen. Anders vlieg je er toch niet zo op om een matig stripje van 56 pagina's te kopen voor €75. Dat is nu maar een voorbeeld natuurlijk, maar als ik zie wat de repers hier allemaal kopen ben je toch snel een paar honderd euro per maand kwijt aan strips.

Link naar reactie

Het lijkt idd wel wat op de ticketverkoop-toestanden, maar met dat verschil dat dat ticket maar op 1 bepaalde datum geldig is.

 

Wetgeving aanpassen? Zodra je een strip niet meer mag doorverkopen aan meer dan de aankoopprijs dan is het gedaan met deze toestanden. Maar dan moet je dat voor alles gaan toepassen natuurlijk, niet enkel voor strips...

Waar zit dan dan nog zoiets als "de vrije markt"?

Heeft het eigenlijk veel zin om hieraan veel tijd te verspillen? Degene die verkoopt is er goed mee want verdient er wat aan, degene die koopt is bereid om er extra voor te betalen en die is dus ook gelukkig dat hij die bepaalde strip heeft.

Op TV lopen er ook veilingprogramma's en "rijker dan je denkt"-toestanden. Veel verschil is hier dan toch ook niet. Misschien dat sommige mensen iets niet bewust gekocht hebben om later aan een multivoud te verkopen, maar op zich komt het wel wat op hetzelfde neer. "Hoeveel heb je dat toen betaald?" "Goh, ik heb dat op de rommelmarkt gekocht voor 5€" "En wat wil je er nu voor?" "Ja, da's toch minstens 500€ waard" en van die toestanden.

En wat met de beurs? Deze week ging Snapchat naar de beurs, ook daar zullen veel speculanten tussenzitten die ondertussen hun aankoop al weer van de hand gedaan hebben met sterke winst.

 

Case closed wat mij betreft. Maar ik moet toegeven dat ik gisteren toen ik Duke zal liggen toch ook even gekeken heb of er toevallig geen HC meer lag (wat niet het geval was)... Maar da's dan weer met het idee dat je in zo'n geval iets redelijk uniek/zeldzaam zou hebben, zonder enig winstoogmerk.

 

Ik kocht en koop loten kwartetspelen (yep, van auto's, treinen etc), en de dubbels gooi ik dan weer op Ebay. Drie jaar geleden de sociale inspectie aan de deur. En het ging niet om grote bedragen hé. Maar de uitleg was klaar en duidelijk: als je regelmatig iets koopt, en weer verkoopt ben je handelaar. Concreet een boete van 250 euro en me laten registreren als zelfstandige in bijberoep, met alle administratieve rompslomp die er mee gepaard gaat (btw nr, facturen uitschrijven, etc) En nogmaals het ging op jaarbasis om hoop en al 1000 euro 'omzet', dus geen winst hé, want dat heb ik totaal niet. Dat was blijkbaar ook geen punt dat ik kon aantonen dat het in de eerste plaats voor mijn verzameling is, en dat ik geen bedoeling had om winst te maken.

 

Maar in dit geval gaan mensen wél iets kopen om met winst weer te verkopen, en dus is in mijn ogen handel drijven. En ben je wettelijk gebonden aan allerlei regels.

 

De enige uitzondering is iets 'occasioneel' verkopen, bvb iets dubbel, uit een erfenis, stoppen met een hobby. Maar strips opkopen in de FNAC om ze dan op Catawiki te gooien is dat niet.

Link naar reactie

Ze zijn daar al even mee bezig, met dergelijk zwart verdienen aan te pakken. Er zitten mensen op de centrale diensten die niet anders doen dan tweedehands sites af te zoeken, heb ik me laten vertellen.

 

Als je zelf zelfstandig bent, is een fiscale fiche snel opgemaakt als je bij zo een verkoper iets zou kopen.

Link naar reactie

Kontiki , u vermeld daar dat er een exlibris bijzit bij de eerste uitlevering .

Over welke strip gaat het ?

 

Wonderball, De Zielenvreter,... check het hier, overal waar het bij staat vermeld aan het einde van de vermelde albums: http://www.stripspeciaalzaak.be/Stripinvasie-1702.php#Silvester

In Te Verschijnen staat er ook telkens bij bij welke HC-albums van Silvester een ex-libris zit.

Link naar reactie

Ik kan het mij bijna niet anders voorstellen dan dat stripliefhebbers/verzamelaars iets meer verdienen dan de gemiddelde burger om deze dure hobby te kunnen bekostigen. Anders vlieg je er toch niet zo op om een matig stripje van 56 pagina's te kopen voor €75. 

 

Ze hebben natuurlijk niet allemaal een groot budget, maar voor sommigen is een hoge prijs kennelijk geen bezwaar. 

Bij een dergelijke prijs zou ik niet eens aan een HC denken, maar de serie in SC verzamelen.  

Link naar reactie

En SSZ houden ze ook vast, om ze tegen een hogere prijs te kunnen verkopen.

 

Ik hoop echt dat je dat niet als een algemene opmerking bedoelt, want zo ken ik veel winkeliers gewoon niet. Er zijn er nog best veel die zich inspannen voor hun klanten. Hun beste klanten krijgen natuurlijk voorrang, zo gaat dat ook en dat vind ik ook normaal. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...