Ga naar inhoud

Hardcover 'duke' (Hermann) Meteen Uitverkocht


Gast Kontiki

Recommended Posts

33 minuten geleden, blacktiger zei:

Ik ben een veelkoper, maar koop niet alle strips aan in hardcover. Indien mogelijk geef ik de voorkeur aan sc. Ik houd van het leesplezier en of een hc nu meer of minder waarde heeft dan een sc laat ik even in het midden. Een hard jasje omheen een strip bied voor mij geen extra meerwaarde. Het verhaal blijft immers toch hetzelfde. Duke heb ik niet aangekocht in hc, met als reden ik hou wel van het werk van Hermann, maar vind dat heel wat van zijn verhalen iets of wat overroepen worden. Waarschijnlijk schop ik hiermee weer iemand tegen de schenen, maar dat is dan maar zo. Wat ik wel in hc heb aangekocht, maar waarover hier met bijna geen woord wordt gerept is De rode baron en De orde. Ik vraag mij ook net als Kontiki af hoeveel verzamelaars die bijna alles aankopen er zijn. Even een wilde gok, met Nederland en Vlaanderen samen schat ik ze amper op een 600-tal.  

600 tal die bijna alles aankopen?

denk niet dat het er 60 zijn.

Link naar reactie
1 uur geleden, Zwendel zei:

Ik denk dat ik ongeveer 150 strips per jaar koop, daarmee schat ik dat ik aan 5% zit van de uitgebrachte Nederlandstalige strips (comics en manga niet meegerekend).

150 is toch nog zo'n 10%.

Link naar reactie

De herdruk geeft hier de beslissing in de discussie.....gewoon veel te weinig gedrukt voor een Hermann....in mijn vriendenkring veel niet verzamelaars, die zo nu en dan strips kopen, bijna ook altijd Hermann.....

SSZ geeft aan moeiteloos 30-40 HC van Duke te kunnen verkopen naast vele softcovers, maar mss is de randstad meer Hermann minded.

meegerekend dat veel mensen liever geen herdruk hebben.....blunder van de uitgever.

Link naar reactie

Ik had hem waarschijnlijk wel in HC gekocht als die er had gelegen op het moment dat ik langskwam

Maar nu lag er alleen een SC en heb ik die gewoon gekocht en zal nu de reeks voortzetten in SC.

Duke is best een onderhoudende strip maar ook niet meer dan dat. Hermann wordt al een jaartje ouder en minder gedetaileerd in zijn tekeningen en Yves is een toffe gast maar spijtig genoeg geen top scenarist.De kansdat deze reeks een klassieker gaat worden is echt wel minimaal volgens mij.

 

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
  • 1 month later...

heb in het begin getwijfeld of ik duke zou aankopen en toch niet gedaan was meteen uitverkocht , om hier zoveel geld te gaan uitgeven (vroeger wel eens gedaan doe ik niet meer mee ) als ik het album dan wil dan maar softcover , alles is zoveel waard als een gek er voor geeft , gewoon softcover kopen indien je dat album wil en speculanten laten zitten met hun opgekochte dukes , mss stopt het dan ook in het vervolg met die opkoperij ,het is natuurlijk wel altijd jammer voor de echte liefhebber , maar undertaker een topreeks verschijnt niet eens in harde kaft , en toch kopen we het ook , als ze er maar zoveel kunnen drukken beter alleen softcover dan is er voor niemand teleurstelling

Link naar reactie
  • 2 months later...
On 3/3/2017 at 10:39 AM, lukoste said:

Kijk goed mede-forummers.

Ik werk op enkele honderden meters van de FNAC in Leuven en ben flexibel genoeg om eens een kijkje te gaan nemen hoe snel die Duke's de deur uit zouden gaan. Onderstaande was een kwartiertje geleden aan de kassa. Ik denk dat die man zijn vijf kinderen zal blij maken.

post-653-0-26160100-1488534111_thumb.jpg

 

Grappig. Ik heb gemerkt dat je al 2 keer een exemplaar hebt aangeboden op Catawiki deze week ;-)

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...