Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble

Recommended Posts

Al in 2 richtingen geprobeerd, nergens beweging in te krijgen. Misschien is er wat water tussen het schroef gedeelte terecht gekomen en heeft dat een soort aanzuigeffect. De vorige had ik met een tang bewerkt, en zelfs dan was het niet los te krijgen.

@Alderwood: dat waren waterverf stiftjes zeker dat je daar heb gekocht? Hoe valt het gebruik mee? Waarmee te vergelijken? Kleurintensiteit? Transparantie, dekkend??

Deel dit bericht

Link naar bericht
35 minuten geleden, PencilBeast zei:

@Alderwood: dat waren waterverf stiftjes zeker dat je daar heb gekocht? Hoe valt het gebruik mee? Waarmee te vergelijken? Kleurintensiteit? Transparantie, dekkend??

Die posca-stiften? Dat zijn acryl-stiften; Zeer dekkend dus. Ze hebben een heldere kleurintensiteit, getrouw aan de doppen. Alleen het mengen lukt me niet goed (de punt schraapt als ik over een andere kleur ga). 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Gisteren een deel van mijn benodigdheden kunnen inslaan. Helaas nog geen Schmincke. Gelukkig is er nog een winkel in de buurt die het wel verkoopt. Dat wordt dan iets voor morgen.

Recent zo eens wat reviews gezien van Schmincke. Het is inderdaad wel rijk aan pigment en hetgeen ik nodig heb.

St Petersburg White Knights en Old Holland zijn ook verfjes uit die kwaliteits ( en prijs) klasse.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 minuut geleden, The Alderwood zei:

Het stoort me een beetje dat mijn schilderleraar nooit gezegd heeft dat mijn penselen slecht waren. 

Een goed penseel kan ook veel geld kosten. Maar er is inderdaad een merkbaar verschil in gebruik. Zelfde geld toch eigenlijk ook wel voor papier en andere materialen. Ik gebruik vaak Isabeys van 15 euro maar dat is nog goedkoop in vergelijking met de echt kwalitatieve penselen. Die gaan al naar 100den euros.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Cederzo   

Een echt goed (waterverf)penseel is de meerprijs zeker waard, heb je dan ook voor de komende 20 jaar als je er zorgzaam mee omgaat.  Acryl en olie is wat anders.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 24-8-2017 om 18:17, Cederzo zei:

Een echt goed (waterverf)penseel is de meerprijs zeker waard, heb je dan ook voor de komende 20 jaar als je er zorgzaam mee omgaat.  Acryl en olie is wat anders.

Ik kijk in deze vooral naar Cederzo, maar ook anderen mogen hun duit in mijn zakje doen.

Welke penselen voor acryl zou je aanraden? Zowel wat merk, vorm als materiaal betreft.
De onmisbare penselen voor acryl dus.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Cederzo   

Merken kan ik je voor acrylpenselen niet echt aanraden, daarvoor doe ik het te weinig. Heb nog steeds de borstels die ik pakweg 5 jaar geleden gekocht heb. Maar je neemt best synthetische borstels heb ik de indruk. De natuurlijke gaan ook, maar die verslijten 10x sneller met acryl dan met olieverf, dus zelf gebruik ik enkel synthetisch voor acryl. Houden hun vorm ook veel beter. Qua vorm is het een beetje naar voorkeur. Zelf ben ik een fan van platte borstels omwille van hun veelzijdigheid, maar een kleine ronde borstel voor details is ook handig. Neem een paar van elk zou ik zeggen en probeer eens uit waar je zelf naar graviteert. Enkele platte, ronde of en een kattetong of 2  (Tussen plat en rond, soms noemen ze het filbert, is een soort van middenweg tussen de twee extremen en ook wel leuk om mee te werken). Je hebt ook allerlei andere fancy vormen, maar met combinatie plat/rond/kattetong kan je alles dat je moet kunnen.

Ik weet niet in welke winkel je ze haalt, maar in de Schleiper kan je aan zo een toog meestal de goeie penselen apart terugvinden per grootte en vorm en kan je ze ook in de hand nemen om de haren te voelen. Uiteindelijk zijn het niet zozeer de penselen als wel de kwaliteit van de verf die echt belangrijk is.

Deel dit bericht

Link naar bericht

De kwaliteit van de verf zit wel snor (W&N), maar ik gebruik idd oude, echte penselen die hun vorm al lang verloren hebben. Ik dacht dat echt altijd beter was, maar niet dus. Ik ga op zoek naar synthetisch. Dank!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen