Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble

Log in om dit te volgen  
Koen

Soft of Hard ? De cover-kwestie.

Recommended Posts

Wanneer een strip verschijnt in softcover of hardcover, welke verkiezen jullie dan ?  

Zijn er strips die volgens jullie een hardcover-editie moeten krijgen ?

naar aanleiding van deze reactie  

Deel dit bericht

Link naar bericht
7 minuten geleden, Koen zei:

Wanneer een strip verschijnt in softcover of hardcover, welke verkiezen jullie dan ?  

Zijn er strips die volgens jullie een hardcover-editie moeten krijgen ?

naar aanleiding van deze reactie  

Ik ga altijd voor HC maar wel tegen een normale prijs.

Toevallig heb ik de Duke HC voor 13,95 kunnen aanschaffen maar mocht dit niet gelukt zijn had ik gewoon de sc aangeschaft.

Zo heb ik alle Largo Winches in HC behalve deel 1. Die heb ik in SC omdat de HC prijs veel te hoog is..

Deel dit bericht

Link naar bericht

Soms HC, soms SC. Meestal SC omdat dat minder plaats inneemt. Daedalus vaak in HC, omdat dat bij signeren handig is. Maar dezelfde serie wel in of SC of HC. En alleen tegen normale prijzen, zonder speculanten opslagen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

sc natuurlijk. HC heeft wat mij als koper en lezer betreft geen enkele meerwaarde: het is duurder, de boeken nemen meer plaats in en ze zijn zwaarder.

Maar een HC is wel mooier.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Als het om te lezen is, prefereer ik een hardcover. Die kan ik makkelijker op een tafel of op mijn schoot leggen. Een nieuwe softcover klapt de hele tijd weer dicht en moet ik dus voortdurend vasthouden. Dan krijg ik sneller pijn in de nek omdat ik mijn hoofd niet meer kan ondersteunen. Ik kan nogal klagen, hé.

Van sommige uitgeverijen verdwijnen de tekeningen van softcovers ook te veel in het midden. Voor De Kiekeboes en De Rode Ridder bijvoorbeeld is de marge aan de binnenkant te klein. Er plakt al eens een tekstballon tegen die marge. Dan moet ik de strip eigenlijk nog meer platdrukken.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik prefereer ook liever een HC dan een SC, leest een stuk praktischer dan een SC. Als ik een strip echt goed vind, durf ik wel eens meer betalen voor een HC. Maar dit zijn eerder uitzonderingen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Hangt af van 3 zaken: ofwel simpelweg omdat er enkel een HC-uitgave is (bv. Vrije Vlucht), ofwel omdat ik de reeks zo knap vind dat ik ze graag in die sterkere omslag heb (bv. Magasin Géneral), ofwel omdat aankoop in HC verplicht is om een dédi te krijgen. In alle andere gevallen SC.

Deel dit bericht

Link naar bericht

HC of SC maakt voor mij niet zo veel uit. Het moet vooral degelijk ingebonden zijn. Laat ik strips liggen die gelijmd zijn? HC's wel. Voor een SC wil ik al eens een oog dichtknijpen. Gewone boeken die gelijmd zijn koop ik niet. Er zijn nog veel te veel boeken die wel degelijk ingebonden zijn om mijn geld te verkwisten aan dergelijke niemendallen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, Kontiki zei:

Als het om te lezen is, prefereer ik een hardcover. Die kan ik makkelijker op een tafel of op mijn schoot leggen. Een nieuwe softcover klapt de hele tijd weer dicht en moet ik dus voortdurend vasthouden. Dan krijg ik sneller pijn in de nek omdat ik mijn hoofd niet meer kan ondersteunen. Ik kan nogal klagen, hé.

Van sommige uitgeverijen verdwijnen de tekeningen van softcovers ook te veel in het midden. Voor De Kiekeboes en De Rode Ridder bijvoorbeeld is de marge aan de binnenkant te klein. Er plakt al eens een tekstballon tegen die marge. Dan moet ik de strip eigenlijk nog meer platdrukken.

Exactly my thoughts...

Deel dit bericht

Link naar bericht

In principe de SC tenzij het een reeks is waar ik al HC heb om alles hetzelfde te houden.

Om een of andere reden zou ik graag de Robbedoezen in HC hebben. Snap niet waarom dat niet mogelijk is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, Zwendel zei:

Om een of andere reden zou ik graag de Robbedoezen in HC hebben. Snap niet waarom dat niet mogelijk is.

Geldt niet voor alle Robbedoezen, maar die van Olivier Schwartz, ja, die wel.  

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 uren geleden, Kontiki zei:

Rode Ridder vind k met 32 pagina;'s te dun voor een HC uitgave. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

uitsluitend softcover. Ik koop (nieuw) alleen hc als er alleen maar hc is en ik uitzonderlijk leesplezier verwacht. Vele dingen die ik wel graag lees laat ik aan mij voorbijgaan omdat ze alleen in hc verschijnen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik kan vooral uitkijken naar een HC integrale. Bijvoorbeeld van de Léo reeksen. Als die integrales van Aldebaran, Betelgeuze en Kenya naast mekaar staan is dat plezierig om naar te kijken.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Als ik de keuze hebt, dan liefst HC.

Ik heb namelijk nog een jeugdtrauma van slecht gelijmde SC. 

Na twee keer lezen viel je album al uit elkaar en als je een paar keer had uitgeleend.

Dan was het een losbladig album.

En als je helemaal pech had, waren ook nog eens een paar pagina's zoek

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 uren geleden, AHMO zei:

Na twee keer lezen viel je album al uit elkaar

Ik lees al zeker 20 jaar niets vaker dan één keer. Dus dat is geen probleem meer. 

(ik heb eigenlijk geen enkel idee waarom ik al die dingen nog bewaar)

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, Tom B zei:

Ik lees al zeker 20 jaar niets vaker dan één keer. Dus dat is geen probleem meer. 

(ik heb eigenlijk geen enkel idee waarom ik al die dingen nog bewaar)

Is de bibliotheek dan geen goedkopere optie?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen