Ga naar inhoud

Moedars Kwatsroman


moedars

Recommended Posts

Commercie vs Autonoom blijft altijd een zeer lastig iets, vind ik. Op zich charmeert het idee me natuurlijk wel om hiermee daadwerkelijk geld te verdienen, maar dat zou nooit ten kosten mogen gaan van de absurditeiten. Dit ben ik eigelijk ook al bij de Humo en de Zone 5300 tegengekomen, ze vonden namelijk het tekenwerk erg goed, alleen de inhoud te willekeurig voor hun publiek. Tja, dan maar niet hè  :e012:  want dat is nou juist waar ik gelukkig van wordt.

http://www.facebook.com/moedars - like de pagina voor wekelijkse kwats op uw online bord
Link naar reactie
Gast Natte aap

absoluut. Alleen jij kan de keuze maken in je ... ahum ... artistieke integriteit. Er is een economische realiteit en een artistieke realiteit en in het beste geval hoef je niet te veel van beide op te geven om je brood te verdienen met wat je gelukkig maakt (in beide betekenissen van het begrip :) ). Het zal wel op een bepaald moment een spanningsveld opleveren als je meer wil maken en er dan ook je geld mee wil verdienen, maar dat spanningsveld is aan jou om op te lossen hé. Tegenwoordig zijn er wel wat mogelijkheden. 

Link naar reactie

edit: gelijktijdige post met de aap... de "je" hieronder verwijst natuurlijk naar onze moedars.

 

Het siert je, en in 't andere geval zou je mij waarschijnlijk als publiek moeten missen, ;)  Nee, volhouden maar in deze heerlijke absurditeit!  En je kan altijd nog een uitgave in eigen beheer overwegen.  Een van mijn grootste "striphelden", Mark Beyer, heeft zo ook een deel van zijn werk gepubliceerd, en in België denk ik dan aan Olivier Schrauwen die nu in eigen beheer publiceert.  Zijn werk vindt, geheel onterecht, ook maar een klein publiek, maar ook hij houdt vol!  Mooi is dat.  Proficiat dus, heer moedars! ;)

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Die kans bestaat wel, ze hebben zelfs ooit nog een stripje van mij opgenomen in een expositie en 'k kan bezwaarlijk zeggen dat mijn verhalen minder abstract of meer narratief zouden zijn.  En zij zijn in het verleden sowieso actief op zoek geweest naar nieuwe auteurs via hun Stripstrijd... dus je kan maar proberen.

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Hij was inderdaad wel al iets meer voor de hand liggend, narratief, zeker in combinatie met de titel.  Toch niet aan het zwichten voor het commerciële succes?! :P

Haha, Misschien wel.. onderbewust. Iedere maand maak ik 1 keer een comic gebaseerd op artikel, dus dat zal wel invloed hebben. Ach jah.. laat die bakken geld maar komen  :e012:

http://www.facebook.com/moedars - like de pagina voor wekelijkse kwats op uw online bord
Link naar reactie

Zo, drukke dag gehad. Na het commerciële succes van vanochtend kon ik het me permitteren om gelijk een villa + 3 auto's + botox frau aan te schaffen zoals iedere commerciële striptekenaar dit zou doen. Toch deed in de middag zich een gevoel voor, een knagend gevoel.. hoe zal ik het omschrijven? een smaak naar meer. Na groot succes geboekt te hebben besloot ik McDonald's over te nemen van McDonald's.. gelijk die clown eruit gewerkt en Mickey Mouse voor terug gekocht. Jammer genoeg bleek het gewaardeerde doch gewichtige publiek hier niet mee akkoord te gaan waardoor de aandelen kelderden. Deze aandelen heb ik echt voor een schandalig prikkie moeten verkopen aan H&M die plannen beraamt om hun imperium te verleggen naar de voedsel industrie, vlees voor de burgers, leer voor de kleding. Tegen de avond keerde ik huiswaarts om vervolgens daar te ontdekken dat mijn frau er vandoor was gegaan met de hele CEO top van H&M, wel potverdorie! Vanaf dat moment waren de straten mij niet meer vreemd.. "ze mogen 't allemaal hebben!" schreeuwde ik tegen een verdwaald H&M zakje dansend in de wind. Een vagebond was hoe ik mij voelde, een bohémien, een synoniem van ongeluk. Overdenkend  :e015:  waar dit commercieel succes nu eigelijk vandaan kwam? Geen weet, alleen tijd hetzelve zal mij dit antwoord verschaffen. Tot dan, doe ik maar gewoon wat.   :cheerf2:

http://www.facebook.com/moedars - like de pagina voor wekelijkse kwats op uw online bord
Link naar reactie

het eerste prentje vind ik niet zo goed gelukt. De rest is als vanouds weer heerlijke ouwe trouwe moedarskwaliteit op grootmoeders wijze

 

Hier sluit ik me bij aan!  Grafisch past dat eerste prentje niet zo bij wat we al van je gezien hebben, maar verder was deze weer genieten.  Met dank ook aan de slotconclusie.

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...