Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
makyousei

Warren 'i Will Kill You While You Sleep. With Science' Ellis

Recommended Posts

Zonder enige twijfel de beste schrijver in comics sinds de late jaren '90.

Helaas is hij bekoord geraakt door romanschrijven en is zijn output eerder aan de magere kant geweest de laatste jaren.

Toch:

Doom 2099, Druid, Hellstorm, Thor en Excalibur, Pryde & Wisdom, Starjammers, Transmetropolitan, Stormwatch, the Authority, Lazarus Churchyard, Ultraforce, Down, Counter X, Strange Kiss, Hellblazer, Strange Killings, Gravel en Black Summer, No Hero, Scars, Dark Blue en Planetary, Gen 13 NY/London/Hell, Desolation Jones, Jack Cross, Nextwave, Ultimate Fantastic Four, Iron Man & Ultimate Galactus, Freakangels, Supergods, Frankenstein's Womb, Apparat, Crecy, Wolfskin, Blackgas, Fell, Doctor Sleepless, newuniversal, Captain Swing, Thunderbolts, Anna Mercury, Global Frequency, Red, Reload, Two-Step, Secret Avengers, Ocean, Ministry of Space, Orbiter

Om er maar een paar te noemen.

Ondergetekende is fan.

Dus ook schrijver van Crooked Little Vein & Gun Machine.

Dit zou in februari verschijnen, misschien ter vervanging van online comic Freakangels?

8397202006_985f302eb3_o.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Ondergetekende is fan.

Nee, toch ? :e012:

Goeie titel van de thread. B)

Ik reken 'm bij de beste schrijvers sinds eind de jaren '90. Niet de beste. :e012:

Scatterlands.

Is dat bij Avatar ? Is er een link, of meer info ?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Niets meer info, gewoon die afbeelding en ergens in februari.

Stond op zijn website.

Ik reken hem wel bij de beste schrijvers aller tijden...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Wel ja, bij de beste aller tijden. Sinds eind de jaren '90.

Een link naar zijn site, zou hier ook niet slecht zijn. ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik ging door zijn bibliografie en viel bijna achterover van hoeveel hij eigenlijk wel al heeft gedaan, en hoeveel daarvan bovendien zo goed als volledig van hem is.

En de lijst daarboven is geeneens volledig!

DE 2 grote jammere zaken in die lijst zijn wel Desolation Jones & Doctor Sleepless.

Fell hebben we nog steeds hoop voor, ook al zal dat niet van lange duur zijn. Laten we hopen dat we'm vooral niet volledig kwijt zijn aan romans en experimenteel toekomstdenken.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb er te weinig van gelezen. Transmetropolitan vond ik geweldig. Planetary ook maar moeilijk, vooral deel vier moet ik nog eens hernemen.

Hellblazer deel 1 staat klaar

Wat lees ik daarna best?

(De eerste die de rest zegt, staat op mijn 'to kill' lijst) ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Freakangels.

En daarna de rest.

Hahaha!

Stormwatch & Authority zeker!

Ben je voor wat Superheldenactie, Timhardt? Want zowat al zijn uitspattingen in dat genre zijn altijd interessant geweest:

Excalibur (maar die was wel wat Editorially interfered with) Doom 2099 heeft SF overtonen, Thunderbolts en Thor...

Zeg eens waar je zin in hebt.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb er te weinig van gelezen. Transmetropolitan vond ik geweldig. Planetary ook maar moeilijk, vooral deel vier moet ik nog eens hernemen.

Hellblazer deel 1 staat klaar

Wat lees ik daarna best?

(De eerste die de rest zegt, staat op mijn 'to kill' lijst) ;)

Stormwatch, Authority, Crécy, Frankenstein's Womb, Ministry of Space, Global Frequency, City of Silence, Gravel (Strange Kiss, Stranger Kisses, ....) al heb je bij Gravel wel een stevige maag nodig :)

Deel dit bericht

Link naar bericht

ik heb de eerste trade van planetary eens proberen te lezen toen ik op bezoek was bij mijn schoonfamilie. was toch iets te ingewikkeld om tussen gespreken en de koers door te lezen :-)

Moet het nog eens een kans geven.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Zeker die eerste hoofdstukken puilen uit van de verwijzingen naar andere comics en popcultuur. Maak je niet teveel zorgen als je bepaalde van die referenties niet meteen begrepen hebt, je kan't niet al willen weten en gelukkig is het nog niet zo insulair als veel van League of Extraordinary Gentlemen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Leeft Warren Ellis nog ? Ik dacht dat die al een paar jaar dood was. . Toch een interessante schrijver van rond de eeuwwisseling.

Deel dit bericht

Link naar bericht

What pills have you been taking?

That's the problem, he hasn't been taking anything...

Koen verandert in Svend Åge Saltum uit Borgen.

5240953-ole-thestrup-i-ny-randers-rolle---1.jpg

Toch maar wat smileys bij zetten :D :D :D :D ;) ;) ;):P :P :P :P

Deel dit bericht

Link naar bericht

Borgen ken ik niet, maar die gast doet me denken aan die dokter uit de Deense Kingdom reeks, die dan naar 't dak van het hospitaal gaat om daar tegen de hemel te razen over 'Deens gespuis'. Zit ik in de buurt?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Borgen ken ik niet, maar die gast doet me denken aan die dokter uit de Deense Kingdom reeks, die dan naar 't dak van het hospitaal gaat om daar tegen de hemel te razen over 'Deens gespuis'. Zit ik in de buurt?

Zelfde soort personage, zelfde retoriek (maar dan uiteraard niet gericht tegen de denen aangezien hij er zelf één is);

Deel dit bericht

Link naar bericht

Hahaha!

Stormwatch & Authority zeker!

Ben je voor wat Superheldenactie, Timhardt? Want zowat al zijn uitspattingen in dat genre zijn altijd interessant geweest:

Excalibur (maar die was wel wat Editorially interfered with) Doom 2099 heeft SF overtonen, Thunderbolts en Thor...

Zeg eens waar je zin in hebt.

het varieert nogal bij mij. invincible vind ik geweldig. the boys en empowered too childisch, sorry.

verder heb ik een blijvend zwak voor alles dat nog maar beetje naar sf ruikt, maar ik heb zowiezo een brede smaak vind ik van mezelf.

Deel dit bericht

Link naar bericht

het varieert nogal bij mij. invincible vind ik geweldig. the boys en empowered too childisch, sorry.

verder heb ik een blijvend zwak voor alles dat nog maar beetje naar sf ruikt, maar ik heb zowiezo een brede smaak vind ik van mezelf.

Ik meen wel al de indruk gekregen te hebben dat onze smaken niet zo enorm uit elkaar liggen.

Dan is er geen andere keus dan de hele bibliografie tot je te nemen. :e007: * No Hero en Black Summer zijn erg SF getint, Planetary en Transmetropolitan zijn een onvoorwaardelijke must, net als Ministry of Space, Freakangels, Doctor Sleepless, alles met Aparat erop... Ik benijd je dat je dat allemaal nog mag ontdekken!

En als ik me even op een zijspoor mag permitteren: Empowered (in tegenstelling tot Boys, waar Ennis inderdaad teveel de puberale, parodie-toer opgaat) is met opzet ik zou niet zeggen kinderachtig maar zelfspottend. Dat balanceert het dan weer wel met de perfecte aanpak van al de beste elementen van superhelderij om tot iets uniek te komen. Maar ik heb daar al wel eens over doorgeboomd, en misschien hoef je dat niet. Niet alles kan of moet voor iedereen zijn, maar ik vind het altijd jammer (omdat ik zelf ook nog die 'fout' gemaakt heb en ik ongetwijfeld nog wel in die val loop) als de serieux van de lezer hem ervan weerhoudt de simpele maar grappige onnozelheid van iets te kunnen waarderen.

*I know, that's a fancy way of saying al de rest.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast timhardt

ok guys: ministry of space en freakangels staan op mijn to buy list voor dit jaar.

Ik neem mezelf niet altijd serieus hoor, en een reeks met een hoek af mag zeker, zelfs onnozel: het narrenschip of kobijn....ook preacher had zijn silly moments. Ik heb zowel emp als the boys 3 keer geprobeerd of verschillende tijdstippen, maar het was too silly for me. No harm done.

Momenteel ben ik bezig in path of the assassin, 15 delen manga van koike, de maker van lone wolf. Daarna volgt heel scalped en nog wat nieuwe delen van unwritten en sweet tooth. Dan begin ik aan hellblazer. In die periode koop ik de twee reeksen waar ik hierboven mee begonnen ben.

Tot over een paar maanden ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht

ok guys: ministry of space en freakangels staan op mijn to buy list voor dit jaar.

Ik neem mezelf niet altijd serieus hoor, en een reeks met een hoek af mag zeker, zelfs onnozel: het narrenschip of kobijn....ook preacher had zijn silly moments. Ik heb zowel emp als the boys 3 keer geprobeerd of verschillende tijdstippen, maar het was too silly for me. No harm done.

Momenteel ben ik bezig in path of the assassin, 15 delen manga van koike, de maker van lone wolf. Daarna volgt heel scalped en nog wat nieuwe delen van unwritten en sweet tooth. Dan begin ik aan hellblazer. In die periode koop ik de twee reeksen waar ik hierboven mee begonnen ben.

Tot over een paar maanden ;)

Ik heb Scalped NET uitgelezen. Guera is een onbetwistbaar megatalent en Aaron maakt die reeks perfect af. Daar is nu eens zo goed als niks slecht over te vertellen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb Scalped NET uitgelezen. Guera is een onbetwistbaar megatalent en Aaron maakt die reeks perfect af. Daar is nu eens zo goed als niks slecht over te vertellen.

Absoluut mee eens !!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...