Ga naar inhoud

Warren 'i Will Kill You While You Sleep. With Science' Ellis


Recommended Posts

Zonder enige twijfel de beste schrijver in comics sinds de late jaren '90.

Helaas is hij bekoord geraakt door romanschrijven en is zijn output eerder aan de magere kant geweest de laatste jaren.

 

Toch:

Doom 2099, Druid, Hellstorm, Thor en Excalibur, Pryde & Wisdom, Starjammers, Transmetropolitan, Stormwatch, the Authority, Lazarus Churchyard, Ultraforce, Down, Counter X, Strange Kiss, Hellblazer, Strange Killings, Gravel en Black Summer, No Hero, Scars, Dark Blue en Planetary, Gen 13 NY/London/Hell, Desolation Jones, Jack Cross, Nextwave, Ultimate Fantastic Four, Iron Man & Ultimate Galactus, Freakangels, Supergods, Frankenstein's Womb, Apparat, Crecy, Wolfskin, Blackgas, Fell, Doctor Sleepless, newuniversal, Captain Swing, Thunderbolts, Anna Mercury, Global Frequency, Red, Reload, Two-Step, Secret Avengers, Ocean, Ministry of Space, Orbiter

 

Om er maar een paar te noemen.

Ondergetekende is fan.

 

Dus ook schrijver van Crooked Little Vein & Gun Machine.

 

Dit zou in februari verschijnen, misschien ter vervanging van online comic Freakangels?

8397202006_985f302eb3_o.jpg

Link naar reactie

Ik ging door zijn bibliografie en viel bijna achterover van hoeveel hij eigenlijk wel al heeft gedaan, en hoeveel daarvan bovendien zo goed als volledig van hem is.

En de lijst daarboven is geeneens volledig!

DE 2 grote jammere zaken in die lijst zijn wel Desolation Jones & Doctor Sleepless.

Fell hebben we nog steeds hoop voor, ook al zal dat niet van lange duur zijn. Laten we hopen dat we'm vooral niet volledig kwijt zijn aan romans en experimenteel toekomstdenken.

Link naar reactie

Freakangels.

 

En daarna de rest.

 

Hahaha!

Stormwatch & Authority zeker!

Ben je voor wat Superheldenactie, Timhardt? Want zowat al zijn uitspattingen in dat genre zijn altijd interessant geweest:

Excalibur (maar die was wel wat Editorially interfered with) Doom 2099 heeft SF overtonen, Thunderbolts en Thor...

Zeg eens waar je zin in hebt.

Link naar reactie

Ik heb er te weinig van gelezen. Transmetropolitan vond ik geweldig. Planetary ook maar moeilijk, vooral deel vier moet ik nog eens hernemen.

Hellblazer deel 1 staat klaar

 

Wat lees ik daarna best?

 

(De eerste die de rest zegt, staat op mijn 'to kill' lijst) ;)

 

Stormwatch, Authority, Crécy, Frankenstein's Womb, Ministry of Space, Global Frequency, City of Silence, Gravel (Strange Kiss, Stranger Kisses, ....) al heb je bij Gravel wel een stevige maag nodig :)

Link naar reactie

Hahaha!

Stormwatch & Authority zeker!

Ben je voor wat Superheldenactie, Timhardt? Want zowat al zijn uitspattingen in dat genre zijn altijd interessant geweest:

Excalibur (maar die was wel wat Editorially interfered with) Doom 2099 heeft SF overtonen, Thunderbolts en Thor...

Zeg eens waar je zin in hebt.

 

het varieert nogal bij mij. invincible vind ik geweldig. the boys en empowered too childisch, sorry.

 

verder heb ik een blijvend zwak voor alles dat nog maar beetje naar sf ruikt, maar ik heb zowiezo een brede smaak vind ik van mezelf.

Link naar reactie

het varieert nogal bij mij. invincible vind ik geweldig. the boys en empowered too childisch, sorry.

 

verder heb ik een blijvend zwak voor alles dat nog maar beetje naar sf ruikt, maar ik heb zowiezo een brede smaak vind ik van mezelf.

Ik meen wel al de indruk gekregen te hebben dat onze smaken niet zo enorm uit elkaar liggen.

 

Dan is er geen andere keus dan de hele bibliografie tot je te nemen. :e007: * No Hero en Black Summer zijn erg SF getint, Planetary en Transmetropolitan zijn een onvoorwaardelijke must, net als Ministry of Space, Freakangels, Doctor Sleepless, alles met Aparat erop... Ik benijd je dat je dat allemaal nog mag ontdekken!

 

En als ik me even op een zijspoor mag permitteren: Empowered (in tegenstelling tot Boys, waar Ennis inderdaad teveel de puberale, parodie-toer opgaat) is met opzet ik zou niet zeggen kinderachtig maar zelfspottend. Dat balanceert het dan weer wel met de perfecte aanpak van al de beste elementen van superhelderij om tot iets uniek te komen. Maar ik heb daar al wel eens over doorgeboomd, en misschien hoef je dat niet. Niet alles kan of moet voor iedereen zijn, maar ik vind het altijd jammer (omdat ik zelf ook nog die 'fout' gemaakt heb en ik ongetwijfeld nog wel in die val loop) als de serieux van de lezer hem ervan weerhoudt de simpele maar grappige onnozelheid van iets te kunnen waarderen.

 

*I know, that's a fancy way of saying al de rest.

Link naar reactie

ok guys: ministry of space en freakangels staan op mijn to buy list voor dit jaar.

Ik neem mezelf niet altijd serieus hoor, en een reeks met een hoek af mag zeker, zelfs onnozel: het narrenschip of kobijn....ook preacher had zijn silly moments. Ik heb zowel emp als the boys 3 keer geprobeerd of verschillende tijdstippen, maar het was too silly for me. No harm done.

 

Momenteel ben ik bezig in path of the assassin, 15 delen manga van koike, de maker van lone wolf. Daarna volgt heel scalped en nog wat nieuwe delen van unwritten en sweet tooth. Dan begin ik aan hellblazer. In die periode koop ik de twee reeksen waar ik hierboven mee begonnen ben.

 

Tot over een paar maanden ;)

Link naar reactie

ok guys: ministry of space en freakangels staan op mijn to buy list voor dit jaar.

Ik neem mezelf niet altijd serieus hoor, en een reeks met een hoek af mag zeker, zelfs onnozel: het narrenschip of kobijn....ook preacher had zijn silly moments. Ik heb zowel emp als the boys 3 keer geprobeerd of verschillende tijdstippen, maar het was too silly for me. No harm done.

 

Momenteel ben ik bezig in path of the assassin, 15 delen manga van koike, de maker van lone wolf. Daarna volgt heel scalped en nog wat nieuwe delen van unwritten en sweet tooth. Dan begin ik aan hellblazer. In die periode koop ik de twee reeksen waar ik hierboven mee begonnen ben.

 

Tot over een paar maanden ;)

 

Ik heb Scalped NET uitgelezen. Guera is een onbetwistbaar megatalent en Aaron maakt die reeks perfect af. Daar is nu eens zo goed als niks slecht over te vertellen.

Link naar reactie

 

Hellstorm, the Authority, Planetary, Gen 13 NY/London/Hell, Iron Man & Ultimate Galactus, Freakangels, Anna Mercury, Global Frequency, Two-Step

 

 

Deze heb ik... en blijf er verliefd op!!

 

Anna Mercury mag wel EINDELIJK eens afgemaakt worden, zeg!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Maar was er van Anna M geen 2e reeks gestart die niet afgewerkt (en dus niet gebundeld) is?

 

Ja. Nog onafgewerkt:

 

Dr. Sleepless

Fell

Desolation Jones

En iets voor Marvel dat ik niet goed vond: Newuniversal.

 

Ik vermoed dat dat allen slachtoffers zijn van toen zijn harde schijf en back-up harde schijf ontploft zijn. Dat en de net op dat moment zich aandienende kansen voor TV en proza zullen ervoor zorgen dat we enkel van Fell nog nieuw werk zullen zien.

 

Peins ik.

 

En ik peins dat we

Link naar reactie

He doesn't own you anything, Koen.

 

Besides, have you read Gun Machine!!! I will very soon.

He most definitely own Koen, but he doesn't owe him a thing.

Ik ben er ook bijzonder ontevreden van, maar zo is't leven nu eenmaal.

Koen, je kan altijd een boekverbranding of zo organiseren, maar tot jij een script schrijft, het op een immens idiote manier verliest en vervolgens moet proberen opnieuw schrijven, vraag ik me af of je wel begrijpt wat zo'n crash kan betekenen.

Link naar reactie

Ik weet het niet, ik kan dat eigenlijk ook wel snappen. Wanneer je het opnieuw probeert ga je altijd in je hoofd nog zoiets hebben van, de vorige keer was het beter en het lukt me maar niet om het even goed te krijgen, je maakt jezelf kapot met frustraties. En langs de andere kant kan je wel zeggen dat als het je één keer gelukt is zou het wel een tweede keer moeten lukken maar ik denk dat de meeste die zo denken niet vaak zo'n ongelukje op creatief vlak hebben gehad

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...