Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
makyousei

Warren 'i Will Kill You While You Sleep. With Science' Ellis

Recommended Posts

Hellstorm, the Authority, Planetary, Gen 13 NY/London/Hell, Iron Man & Ultimate Galactus, Freakangels, Anna Mercury, Global Frequency, Two-Step

Deze heb ik... en blijf er verliefd op!!

Anna Mercury mag wel EINDELIJK eens afgemaakt worden, zeg!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Anna Mercury had geen open einde, dacht ik.

Doctor dinges, dat mag eens afgemaakt worden.

Maar was er van Anna M geen 2e reeks gestart die niet afgewerkt (en dus niet gebundeld) is?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maar was er van Anna M geen 2e reeks gestart die niet afgewerkt (en dus niet gebundeld) is?

Ja. Nog onafgewerkt:

Dr. Sleepless

Fell

Desolation Jones

En iets voor Marvel dat ik niet goed vond: Newuniversal.

Ik vermoed dat dat allen slachtoffers zijn van toen zijn harde schijf en back-up harde schijf ontploft zijn. Dat en de net op dat moment zich aandienende kansen voor TV en proza zullen ervoor zorgen dat we enkel van Fell nog nieuw werk zullen zien.

Peins ik.

En ik peins dat we

Deel dit bericht

Link naar bericht

Wat een zwak excuus zou me dat zijn...harde schijf en back-up ontploft...en ondertussen al de fans teleurstellen door bepaalde verhalen nooit meer af te ronden. WTF ?!?!

Deel dit bericht

Link naar bericht

He doesn't own you anything, Koen.

Besides, have you read Gun Machine!!! I will very soon.

He most definitely own Koen, but he doesn't owe him a thing.

Ik ben er ook bijzonder ontevreden van, maar zo is't leven nu eenmaal.

Koen, je kan altijd een boekverbranding of zo organiseren, maar tot jij een script schrijft, het op een immens idiote manier verliest en vervolgens moet proberen opnieuw schrijven, vraag ik me af of je wel begrijpt wat zo'n crash kan betekenen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

't zal minder simpel dan dat zijn eh. Kijk naar mijn output, niet dat het ook maar een beetje 't zelfde is, maar dezelfde gevoelens komen er volgens mij wel bij kijken.

Also: better pay + advances. Hoe zou je zelf zijn?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik weet het niet, ik kan dat eigenlijk ook wel snappen. Wanneer je het opnieuw probeert ga je altijd in je hoofd nog zoiets hebben van, de vorige keer was het beter en het lukt me maar niet om het even goed te krijgen, je maakt jezelf kapot met frustraties. En langs de andere kant kan je wel zeggen dat als het je één keer gelukt is zou het wel een tweede keer moeten lukken maar ik denk dat de meeste die zo denken niet vaak zo'n ongelukje op creatief vlak hebben gehad

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik vind het een zwak excuus. Hij was altijd al de internet guru en wist alles van hard- en software, maar hij heeft geen externe back up. Wat een zever. Maar soit, het is nu zo. Zijn twee of drie boeken met een open einde, en enkele die ik niet goed vond, zijn verkocht. ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik kan wel begrijpen dat je niet opnieuw wil beginnen als het eerste ei ontploft.

Ik ben nu ook met iets bezig. Mocht dat op één of andere manier verdwijnen in het luchtledige, ik zou ook niet opnieuw beginnen.

Maar ik ben wel zo paranoïd om 35 back-ups te maken...

Deel dit bericht

Link naar bericht

ellisdoc4.jpg

Ik heb Captured Ghost, de docu over en met Warren Ellis gezien.  

Spock had me 6-7 jaar geleden geholpen aan alle bundels van Ellis' Stormwatch ( 5 bundels bevattende "StormWatch" Volume 1 #37-50 and "StormWatch" Volume 2 #1 - 11 + "Aliens/WildC.A.T.S." crossover), niet omdat ik erom gevraagd had, maar omdat hij vond dat ik dit moest gelezen hebben. (ik ben hem hier eeuwig dankbaar voor)  We spraken af in De Striep waar het strip-goud overhandigd werd en toevallig was Donnie daar, een jonge stripfanaat die gek is van everything Ellis.  Ik heb toen ter plaatse van Donnie nog wat uitleg gekregen over Ellis' repertoire.  Voordien had ik enkel Extremis, Ultimate Fantastic Four en Ultimate Galactus van Ellis gelezen en was toen nog niet zo op de hoogte van het genie dat die auteur is.  Ik heb ondertussen al heel wat Ellis gelezen maar nog niet alles.

Moest tijdens het bekijken van die docu toch enkele keren aan Donnie denken.  Enkele uitspraken door Ellis en over Ellis deden me vermoeden dat Donnie "de zoon van" is.  

Zeer leerrijke en amusante docu.  Een aanrader !  

Zo'n docu doet me er toch weer aan herinneren dat mijn liefde voor comics er gekomen is door Britten als Alan Moore, Garth Ennis, Warren Ellis en Morisson, mensen die het, voorheen door Amerikanen gemaakte product, veel boeiender en interessanter maakten.  Zoveel volgelingen zijn nu in hun voetsporen aan het lopen dat die je bijna zou vergeten te beseffen hoe revolutionair en vaak visionair ze toen bezig waren.   

http://www.warrenellismovie.com/

Screen-shot-2011-10-03-at-10.17.01-PM-2-

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik kreeg daarnet Stormwatch vol 2 in HC binnen. bevat # 48-50 van vol 1 en 1-11 van vol 2.

Nu is het wel zo dat #11 de epiloog is van de team-vernietigende (en erg misplaatst getitelde) WildCATS/Aliens one-shot door Ellis en Sprouse.

Achterlijke WB wou blijkbaar de moeite niet doen om die Aliensrechten voor die HC veilig te stellen, dan kan je in feite even goed de herdruk van die reeks in HC overslaan, want daarin gaat alles aan stukken, wat 11 een stuk vlakker laat zonder dan met.

Vol 5 van mijn SC zal dus in de kast blijven staan.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen