Ga naar inhoud

Warren 'i Will Kill You While You Sleep. With Science' Ellis


Recommended Posts

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Preview van Wildstorm 1. Ik vond het Wildstrom universum wel fun, mss dat ik de TPB wel een kans geef.

 

http://www.newsarama.com/32827-the-wild-storm-1-sets-the-stage-for-a-major-character-s-return.html#s1

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Heb je het over de grote slachting van 2007? Desolation Jones, Fell, Nextwave, Dr. Sleep, Anna Mercury, ...

 

Zijn computer en harde schijf is toen gecrashed en hij was alle scripts en dergelijke kwijt. Hij had andere, work for hire, verplichtingen en toen hij uiteindelijk klaar was om de verloren scripts opnieuw te schrijven waren er allerhande andere problemen:

 

Templesmith was te ziek om Fell verder te zetten en had intussen andere verplichtingen, J.H. Williams III moest ander werk aannemen en zijn schedule zat te vol voor de verderzetting van Desolation Jones, Marvel wou liever dat Ellis Astonishing X-men overnam in plaats van NExtwave verder te zetten, etc.

 

Ellis heeft, bij mijn weten, nooit zelf gekozen om een reeks niet af te maken.

 

De laatste jaren was het niveau van zijn wer idd niet zo torenhoog als voorheen maar nog steeds beter dan de gemiddelde scenarist. Plus: de laatste jaren heeft hij enkel hier en daar een work for hire limited series gedaan.

 

Zijn creator owned werk van het afgelopen jaar of daaromtrent vind ik wel opnieuw steengoed: Trees, Injection en Shipwrek...

Link naar reactie

Ik moet daar altijd zo mee lachen... zijn harde schijf gecrached. LOL

Ik volg zijn mails al jaren, zijn blogs wat weet ik allemaal. Hij was altijd de eerste met alle digitale nieuwigheden. Ge gaat me toch niet zeggen dat hij geen back ups had. 

Geen zin, ja. 

 

En hij heeft wel meer reeksen niet afgemaakt. cfr Avatar.

 

Trees was ok. Injection niet. 

De rest moet ik nog checken. 

Zijn scripts waren op SF vlak altijd meer dan goed, maar ook altijd heel steriel, gevoelloos. En dat is nu niet anders. 

Zijn dedain en arrogantie in zijn mails en blogs stak me ook altijd tegen. 

 

Maar hey, ik ben fan hoor. Maar ik volg m niet meer. 

Link naar reactie

Ik moet daar altijd zo mee lachen... zijn harde schijf gecrached. LOL

Ik volg zijn mails al jaren, zijn blogs wat weet ik allemaal. Hij was altijd de eerste met alle digitale nieuwigheden. Ge gaat me toch niet zeggen dat hij geen back ups had. 

Geen zin, ja. 

 

En hij heeft wel meer reeksen niet afgemaakt. cfr Avatar.

 

Trees was ok. Injection niet. 

De rest moet ik nog checken. 

Zijn scripts waren op SF vlak altijd meer dan goed, maar ook altijd heel steriel, gevoelloos. En dat is nu niet anders. 

Zijn dedain en arrogantie in zijn mails en blogs stak me ook altijd tegen. 

 

Maar hey, ik ben fan hoor. Maar ik volg m niet meer. 

Als je dat van die schijf niet gelooft, dan houdt het op natuurlijk. Het verhaal is trouwens dat hij een fles whiskey kapot gegooid heeft die én zijn computer en zijn back-up schijf doorweekt en doen doorbranden heeft, wat meteen verklaart waarom ook de back-up verdwenen is.

 

Los daarvan, zelfs al zou het verhaal niet waar zijn, is het nog vreemd dat al die reeksen rond die tijd gestopt zijn. Dat wil zeggen dat er mss iets anders aan de hand was. Persoonlijke problemen? Burnout? Familiaal? Wie weet.

 

Ik heb bijvoorbeeld geen weet van veel andere reeksen die hij niet zou afgemaakt hebben.

 

Dat steriele, daar heb je volkomen gelijk in. Daarin steekt hij schril af tegen iemand als Ennis. Ik kan me, qua strips die me emotioneel raakten, eigenlijk enkel Transmetropolitan en Lazarus Churchyard voor de geest halen. En misschien Frankensteins Womb.

Link naar reactie

Ellis, Ennis, Bendis en nog heel wat iconen van vroeger : vergane glories waarvan ik de klassiekers koester.

Ellis heeft simpelweg een hele tijd amper comics gedaan. Ik heb in die tijd al het proza gelezen dat hij uitbracht en bleef hem goed vinden.

 

Ennis weet ik niet. Nooit veel creator owned van gelezen.

 

Ennis hoort idd niet thuis in dit rijtje. The Boys is nog niet zo heel lang geleden en A Train Called Love vond ik extreem grappig.

Link naar reactie

Ik had al mijn belangrijk werk (nuja, wat is belangrijk, gewoon foto's en illustraties in hoge resolutie waar ik prints van wou maken) steeds op een externe harde schijf staan. Mijn toenmalige vriend had die schijf per ongeluk kapot gemaakt en een kennis ging alle informatie die erop stond nog redden met als gevolg dat alles per ongeluk gedelete is en ik dus een kapotte lege schijf heb en alle hoge resoluties kwijt ben.

Moraal van het verhaal, neem nooit een lief :v

Link naar reactie

Ellis heeft simpelweg een hele tijd amper comics gedaan. Ik heb in die tijd al het proza gelezen dat hij uitbracht en bleef hem goed vinden.

 

Ennis weet ik niet. Nooit veel creator owned van gelezen.

 

Ennis hoort idd niet thuis in dit rijtje. The Boys is nog niet zo heel lang geleden en A Train Called Love vond ik extreem grappig.

(bendis, de tweede?)

 

A Train Called Love heb ik niet durven kopen omwille van de tekeningen. Toch maar eens proberen, ooit. 

 

Deze discussie heeft mij eraan herinnerd dat ik nog niks heb gelezen van Warren Ellis, dus heb ik direct werk van hem besteld. :)

 

Welke?  :)

Link naar reactie

Ik vind die reeks heel goed. Maar het tweede (*) deel heb ik wel ff moeten doorbijten. Daar schetst hij in knotsgekke kortverhaaltjes de maatschappij waarin Spider leeft. Ik moest dat even gewoon worden ;) Daarna begint de overall story arc. 

 

(*) ik heb de oude drukken. Deel 1 was 3 comics, deel 2 comics 4 tem 12, maar die zitten nu allemaal samen in het nieuwe deel 1?

Link naar reactie

Ik vind die reeks heel goed. Maar het tweede (*) deel heb ik wel ff moeten doorbijten. Daar schetst hij in knotsgekke kortverhaaltjes de maatschappij waarin Spider leeft. Ik moest dat even gewoon worden ;) Daarna begint de overall story arc.

Ik heb Transmet eigenlijk al eens een bundeltje van gelezen (RW vertaling in de bib, eerste drie nummers, denk ik) en ik kon zien dat dit geweldig geschreven was, maar ik was toen 12, en merkte dat dit nog te vroeg voor mij was. Nu denk ik dat ik wel wat meer van de wereld begrijp (ik denk dat dit goede lectuur wordt in het Trump-tijdperk) en satire is een geliefd genre van mij geworden, dus ik kijk er naar uit om er mij in te vast te bijten. :)

 

(lap, weer al een slechte zin...)

Link naar reactie

Ellis heeft simpelweg een hele tijd amper comics gedaan. Ik heb in die tijd al het proza gelezen dat hij uitbracht en bleef hem goed vinden.

 

 

Ik ben fan van zijn tijd bij Avatar zoals Gravel, Freak Angels, Black Summer, No Hero enz.. Comics met een scherp randje, dat scherpe randje mis ik bij zijn recentere werk. En dat 007 werk was gewoon weg ondermaats. Trees en Injection vind ik wel de moeite, Shipwreck ligt nog op de stapel :). Ik hoop wel op betere Ellis tijden!!

Link naar reactie

Een van mijn absoluut favoriete reeksen blijft Planetary. Herlees ik op regelmatige basis en vind ik een geweldige ode aan alle soorten v pulp verhalen. Ocean heb ik ook altijd een leuk sci fi verhaal gevonden.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 8 months later...

Wat was het lang geleden dat ik nog eens iets van Warren Ellis las. Nu met The Wild Storm vol. 1 heb ik daar verandering in gebracht. Zeker voor een fan van de oorspronkelijke Wildstorm-reeksen uiit de jaren negentig is dit een feest van de herkenning. Ellis pimpt het universum als een meer hedendaagse variant, met veel meer focus op de spionage en de complotten en de technologie. Toch blijven er heel wat elementen behouden (zo van 'DNA van een stripverhaal' en al, tof tof). De tekeningen zijn nog niet helemaal op punt, maar sommige pagina's zijn wel al prachtig. Het lijkt een jonge tekenaar die nog volop groeit (hopelijk beledig ik hiermee nu geen oude rot in het vak). 

 

Ik keer zeker terug voor het tweede volume, voor nog meer Ellis. Maar anderzijds ga ik me nu niet meer op zijn werk gooien, want de tics van vroeger zitten er toch nog altijd in. Die toon van 'stoerder dan stoer' irriteert me in The Wild Storm net niet :e012:.

 

sub-dc-wildstormtpb01.thumb.jpg.6279dd0b4cf26b0d34fa61ba397c0fe5.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...