Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Log in om dit te volgen  
The Alderwood

Opgekropte ergernissen, het zou niet mogen

Recommended Posts

Vorige maand huurde ik 3 dagen lang een auto bij Enterprise. Vandaag bekeek ik de VISA-afrekening en daarop bleek dat we 428 betaalden en 168 terugkregen. We betaalden dus 260 euro voor drie dagen. Dat is absurd. De prijs was iets van 'n 170. Daar word ik dus woest van, zulk bedrog.

Deel dit bericht

Link naar bericht
10 uren geleden, Kameraad Mauser zei:

Slotje.

:e011:

Ha neen. Om een zo groot mogelijke vrijheid van de autoverhuurmarkt te krijgen is transparantie van die markt noodzakelijk. The Stuviowood draagt dus bij aan het vrijmaken van die markt. Wij, de consument, kunnen er maar wel bij varen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Wapenlobby? Ik zie er eerder druk, komende van de Sauds in, en gevlei van Europa, om de constructie van de olie-en gasleiding komende van SA naar Europa vlot te laten verlopen.
Vandaar dat men ook kerncentrales wil sluiten. Geen concurrentie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
11 uren geleden, The Alderwood zei:

De wapenlobby heeft weer prachtig werk geleverd.
Wie is nog blij om in dit corrupte land te leven?

Diplomatie is moeilijk werk. Het is gemakkelijk om erg principieel te zijn en niet te praten met onfrisse regimes, maar als je niet met hem praat luisteren zij ook niet naar jou. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ze willen wel Bentley en Audi R8's blijven kopen, dus hebben ze dollars en euros nodig. Het is een mes dat aan twee kanten snijdt. Maar dat we asap onafhankelijk moeten worden van hun olie is duidelijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
8 uren geleden, Kameraad Mauser zei:

Wapenlobby? Ik zie er eerder druk, komende van de Sauds in, en gevlei van Europa, om de constructie van de olie-en gasleiding komende van SA naar Europa vlot te laten verlopen.
Vandaar dat men ook kerncentrales wil sluiten. Geen concurrentie.

Windmolens in de Noordzee hebben dezelfde reden, die kunnen nooit hun energie opleveren die het kost om ze te plaatsen en onderhouden maar het maakt ons wel onafhankelijker van buitenlands olie en gas. Het is vooral de bedoeling om minder afhankelijk te worden van het Russische gas.

Of dat Saudi Arabië dan een betere keus is om tegenaan te hurken is maar zeer de vraag, Saudi Arabië is nu hoofd van de UN mensenrechten commissie en onderdeel van de vrouwenraad, veel zotter mag het toch niet worden. Volgens mij is de UN net hetzelfde als FIFA dus makkelijk om te kopen met voldoende centen, dit is er toch wel ferm over.

Maar, eens kijken wat ze voorstellen van vrouwenrechten, in principe gaan ze alles moeten invoeren wat ze voorstellen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Welja, daar komt het op neer. Probleem hier in Europa is ook dat men altijd gaat voor of-of situaties. Men hoort iets waaien over nieuwe tech en dan is het plots: ja mannekes, sluit al hetgeen we momenteel hebben en alles inzetten op die wiekdingetjes.  Ipv en-en situaties. Thorium: niet afhankelijk van bizarre zandbakken met nog veel obscuurdere bewoners. En zon. En eventueel getijdenstroming, en eventueel een sonde in orbit om zonne-enerige te collecteren...
Maar ja...als men -ik niet - blijft stemmen op gesjeesde juristen...dan moet je het maar doen met hetgeen je nu hebt hé.

Feitelijk is de wereld een soort duopolie. Enerzijds een Saudi-Wshington kartel met Europa daartussen in dat weer niet weet wat gedaan en dan Rusland/China, met Iran en nog wat klein grut in hun periferie.

En concurreren met elkaar voor grondstoffen/energie.
Vandaar dat we de ruimte inmoeten. Meer private spelers, overheden die op aarde geen monopolie meer hebben op geldcreatie en productie niet meer kunnen verhinderen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

The Atlantic is nogal vrij...euh...HuffPo-links. Altijd artikels over marktfalen en hoe de overheid tegengewerkt wordt door het grootkapitaal enz...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik betaalde voor een zitplekje op de trein, maar die bleek vol, op enkele wagons na. Ik ging er zitten, maar dat was niet naar de zin van de conducteur, die vond dat ik een boete + klasseverhoging nodig had. Waar is dit voor nodig, vroeg ik?

"U zit in eerste klasse"

"Wat wil dat zeggen?"

"Dit is een stilte-coupe"

"Ik was toch stil?"

"Ja, maar u betaalde voor tweede klasse."

"Die zat helemaal vol."

"Dan moet u in het gangpad staan, of aan de deuren."

"Krijg ik dan klassevermindering?"

"Nee, hoezo?"

"Rechtstaan is toch van een andere orde dan zitten? Net zoals stil zijn in een stiltecoupé of praten in de tweede klasse?"

"Nee, ik moet u beboeten. Uw identiteitskaart alstublieft."

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik bestelde enkele maanden terug een houten tafel en op maat gemaakte sofa. Het heeft bijna 3 maand geduurd eer ze geleverd werden. De tafel is afgrijselijk. Ze hebben duidelijk het meest afgekeurde hout gekozen om onze tafel te maken. De zetel is niet wat ik ervan verwachtte. Dit is duidelijk de laatste keer dat ik iets op "maat" koop. 'Het went wel', zeggen ze. Maar ik betaal geen duizenden euro's voor "het went wel". :e006:

Deel dit bericht

Link naar bericht
On 14-5-2017 at 8:32 PM, The Alderwood said:

Ik betaalde voor een zitplekje op de trein, maar die bleek vol, op enkele wagons na. Ik ging er zitten, maar dat was niet naar de zin van de conducteur, die vond dat ik een boete + klasseverhoging nodig had. Waar is dit voor nodig, vroeg ik?

"U zit in eerste klasse"

"Wat wil dat zeggen?"

"Dit is een stilte-coupe"

"Ik was toch stil?"

"Ja, maar u betaalde voor tweede klasse."

"Die zat helemaal vol."

"Dan moet u in het gangpad staan, of aan de deuren."

"Krijg ik dan klassevermindering?"

"Nee, hoezo?"

"Rechtstaan is toch van een andere orde dan zitten? Net zoals stil zijn in een stiltecoupé of praten in de tweede klasse?"

"Nee, ik moet u beboeten. Uw identiteitskaart alstublieft."

Niet voor het één of ander maar de treinbegeleider, overigens een hondenjob, heeft wel gelijk. Het treinkaartje is voor het vervoer, niet voor een zitplaats.

Deel dit bericht

Link naar bericht

ALS DE 2E KLASSE VAN DE TREIN VOLZET IS, MAG IK DAN IN DE 1E KLAS GAAN ZITTEN?

Nee, tenzij de conducteur hiervoor toestemming geeft. Let op: zelfs rechtstaan in de gang van de eerste klasse mag niet! Omgekeerd mag je met een vervoerbewijs voor 1ste klasse uiteraard wel plaatsnemen in de 2de klasse.

Eigenlijk is 1ste & 2de klasse niet meer van deze tijd.  Ik vind het straf dat zo'n zaken nog bestaan. Uiteindelijk is er ook niet veel verschil tussen die 1ste en 2de klasse, het gebeurt zelfs soms dat de 1ste-klasse-wagon een oud, versleten geval is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 hour ago, Koen said:

Eigenlijk is 1ste & 2de klasse niet meer van deze tijd.  Ik vind het straf dat zo'n zaken nog bestaan. Uiteindelijk is er ook niet veel verschil tussen die 1ste en 2de klasse, het gebeurt zelfs soms dat de 1ste-klasse-wagon een oud, versleten geval is.

Hier heb je wel gelijk.  Als de overheid een dienst aanbiedt, gefinancierd met de middelen van iedereen die in het land woont waar die overheid van kracht is, dan moet de overheid zonder onderscheid te maken tussen burgers, die dienst ( of dat product ) aanbieden.

Een private firma daarentegen is vrij om te doen en laten.

Oplossing: openbaar vervoer privatiseren. Maar dan compleet.  En niet zoals nu waardoor de graaiers zoals Descheemaeker en co. de boel kunnen blijven verzieken en hallucinante vergoedingen ( afkomtig van belastinggeld ) kunnen binnenrijven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
10 minuten geleden, Kameraad Mauser zei:

Hier heb je wel gelijk.  Als de overheid een dienst aanbiedt, gefinancierd met de middelen van iedereen die in het land woont waar die overheid van kracht is, dan moet de overheid zonder onderscheid te maken tussen burgers, die dienst ( of dat product ) aanbieden.

Een private firma daarentegen is vrij om te doen en laten.

Eindelijk, Mauser zegt nog eens iets zinnigs!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Een geheel onbelangrijk luxeprobleem, maar toch : Dat Proximus huurtitels in meer dan de helft van de gevallen verdwijnen vóór de aangegeven einddatum, daar kan ik mij dood aan ergeren.  Ik heb al tig films gemist om die reden, titels die ik écht wou zien.  (Moonlight, Silence, The Lost City of Z, Split, A Cure for Wellness ...) Er staat (bijvoorbeeld) 'beschikbaar tot 21 december' en ja hoor, op 19 december is deze al verdwenen.  Gemiddeld twee dagen voorheen.  Maar het is ook al vroeger geweest.  En af en toe komen die films dan plots terug na 4 dagen, opnieuw beschikbaar voor twee weken.  Maar meestal helemaal niet. Welke strategie zit daar achter?  Enfin, het hangt serieus mijn testikels uit. ;)  Bij melding komt er enkel maar een "We geven het door en houden u op de hoogte." ... Maar dat is al maandenlang zo.  Zonder enig resultaat.  Tot zover het luxeprobleem.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Wanneer gaat men nu eens, wanneer men historische/fantasy films/series maakt, afleren om zwaarden  het zingende geluid te laten voortbrengen wanneer ze uit hun foedraal worden getrokken of wanneer er een lemmet in een ander mens wordt gestoken?

Dat gebeurt niet.  Ijzer/staal maakt geen zinderend/zingend geluid wanneer het uit leder/houten omhulsel wordt getrokken.

Games of Thrones heeft er toch verdomme veel last van.

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, Kameraad Mauser zei:

Wanneer gaat men nu eens, wanneer men historische/fantasy films/series maakt, afleren om zwaarden  het zingende geluid te laten voortbrengen wanneer ze uit hun foedraal worden getrokken of wanneer er een lemmet in een ander mens wordt gestoken?

Dat gebeurt met vanalles en nog wat, niet enkel met zwaarden en zo. Men verwacht nu eenmaal een geluid terwijl dat er helemaal niet is of totaal anders klinkt. Het richten van een geweer, ruimtetuigen, wegrijdende auto's, ...

Het zou de beleving verhogen, maar het klopt van geen kanten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 uren geleden, Spawn999 zei:

Heb je Valhalla Rising gezien? Lijkt me wel iets voor je ;)

Ben daaraan begonnen, maar na 20 minuten gestopt. Vikings die literair/artistiek kijken zijn niets voor mij :e012:

Gisteren ook Porky's gezien. Dat is pas een slecht gemaakte film.

Maar wel heel amusant. Paar keer bijna van mijn stoel gevallen van het lachen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik zag gisteren Commando, dat is geen goede film, maar wel een goede slechte film. Of zoiets.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen