Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Log in om dit te volgen  
The Alderwood

Opgekropte ergernissen, het zou niet mogen

Recommended Posts

Daar zijn de valse solden weer op tal van online sites. Mijn ergernis werd al gedeeld in het Black Friday topic, maar blijft aanwezig. Een rode en een blauwe keten spannen opnieuw de kroon. Verscheidene items liggen al een maand in mijn winkelmandje, de gekke bokkensprongen, of het nu om adviesprijzen of actieprijzen gaat, waren in de laatste twee weken weer massaal aanwezig. Ik zie het ook in de folders. Actieprijzen die eigenlijk al geruime tijd de nieuwprijs waren, maar waarbij nu een hogere of verouderde adviesprijs staat.

Ik vraag ook af waar die zogenaamde "last" zit naar aanleiding van "dumpprijzen", die in het nieuws weer een hoogtepunt waren. Wélke "dumpprijzen"? Je moet echt wel heel goed zoeken om er één te treffen.

Bij kleding komt het minder vaak voor, dat klopt. Maar bij de meeste ketens of handelaars zit dat allemaal reeds meegerekend. De normale prijzen zijn in die mate bepaald doorheen het jaar, dat de zogenaamde solden zelden doorwegen. Alles is verrekend, al lang op voorhand. Ook acties als koppelverkoop, waarbij je eigenlijk eerder de "normale" prijs betaald. En ja, dat kan ik met zekerheid stellen. Het is geen 'wilde bewering' of complottheorie. Het is wat mijn naaste familie, die op de juiste plaats zitten om daar zinnige dingen over te zeggen, bevestigen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

IvoVWS vs de website van IKEA in 12 citaten.

"Merci, IKEA, nu kan ik een nieuwe kleerkast kiezen, aanpassen en kopen."

"Flash? FLASH?!"

"En deze roede gaat d- helaba, waar gaat de kast naartoe, maat?"

"Waarom heb ik nu een spiegel vast, gast?"

"En dit deel van de kast zet ik d- Wat het schijt doet die roede nu daar?!"

"Waarom hangt die spiegel nu in het plafond, Zweedse kloothommel?"

"En nu de deurkli- CYKA BLYAT! DE SITE HANGT!"

"Het heeft een paar uur geduurd maar nu kan ik eindelijk de deurkli- CYKA BLYAT! NIET WEER!"

"Nieuwe kast, andere PC, nu moet het toch wel lu-... Ah, cyka blyat."""

"Nog een andere PC, juiste versie van Flash en nu eindelijk de kast in elkaar steken."

"Al zeg ik het zelf, dit is een mooie kleerkast en hij gaat heel mooi staan in de slaapkamer. Morgen bestellen maar."

"Kast en weet je wat, we nemen dat schoenenrekje er ook nog bij, daarna bestell- WAT HET CYKA SCHIJT BEDOELT GE ME "DIT ITEM KAN NIET BESTELD WORDEN", ZWEEDSE KLOOTHOMMEL?!"

De uitslag lijkt me wel duidelijk...

Deel dit bericht

Link naar bericht
20 uren geleden, IvoVWS zei:

"HOOR MIJN OPROEP, OH GROTE EN MACHTIGE BILLY!" 😄

:D

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dus mijn zoon is uit de kast. 1 jaar nu.
Ik heb er geen problemen mee en zijn Instagram-uploads (makeup visagie special fx) zijn prachtig en ik kon niet trotser op hem zijn

Maar hij is 15, bijna  16

En school is bruut.
Afgelopen weekend liet hij weten dat alhoewel hij stoer en trots overkomt, dat het afgelopen schooljaar toch echt zwaar was. Elke dag tientallen keren worden nagewezen, nagefluisterd, uitgescholden.... dat is zwaar.

Ze doen op school veel aan rainbows, LGBTQ-meetings, bewustwordingsmomenten, Paarse Vrijdag... maar dan nog is het blijkbaar niet genoeg.

Walgelijk

Vandaag kan ik er slecht tegen

Deel dit bericht

Link naar bericht
17 uren geleden, boomvavavoom zei:

Ik heb er geen problemen mee en zijn Instagram-uploads (makeup visagie special fx) zijn prachtig en ik kon niet trotser op hem zijn

En school is bruut.
Afgelopen weekend liet hij weten dat alhoewel hij stoer en trots overkomt, dat het afgelopen schooljaar toch echt zwaar was. Elke dag tientallen keren worden nagewezen, nagefluisterd, uitgescholden.... dat is zwaar.

Ze doen op school veel aan rainbows, LGBTQ-meetings, bewustwordingsmomenten, Paarse Vrijdag... maar dan nog is het blijkbaar niet genoeg.

Walgelijk

Sterkte toegewenst!! Ik vind ook dat de docenten er nog te weinig aan doen (het pesten op zich).

Deel dit bericht

Link naar bericht
15 minuten geleden, Spawn999 zei:

Sterkte toegewenst!! Ik vind ook dat de docenten er nog te weinig aan doen (het pesten op zich).

Pesten gebeurt vaak erg subtiel, en het is moeilijk om daar iets aan te doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Soms wel soms niet... Ik weet nog van vroeger toen ik op de middelbare school dat kinderen met een grote bek toch altijd een streepje voor hebben bij de docenten...bewust of onbewust.....

Deel dit bericht

Link naar bericht

Jammer om te horen, ondertussen de schoolbanken al meer dan een decennia verlaten maar bij ons viel dat goed mee qua aanvaarding. In mijn jaar was er, voorzover ik het wist, 1 jongen en 1 meisje anders geaard. Ik had gehoopt dat het ondertussen (10 jaar later) veel meer genormaliseerd was maar jammer voor je zoon dat het niet zo is. 2 jaar lager zat er wel een jongen die redelijk gepest/lastig gevallen is geweest maar hij zag er dan ook 100% uit zoals een meisje (niet dat dit iets rechtvaardigd, in tegendeel, ieder zijn ding maar het zorgde wel voor extra reacties). Nu die jongen (weet zelfs niet eens of hij homosexueel, transgender of travestiet was)  is redelijk goed terecht gekomen denk ik, paar jaar terug interview met hem gelezen en hij was op dat moment 1 van de succesvollere mannelijke modellen op internationaal niveau.

De jongen van mijn jaar deed wel standaard mee met de meisjes tijdens de les lichamelijke opvoeding. (had ik pas door na 2 jaar, vond ik wel een beetje maf maar voor de meisjes noch de leerkrachten was dit een probleem dus ging mij niet echt iets aan)

Enigste dat ik kan zeggen is, sterkte, doorbijten en binnen 2 jaar is hij er (grotendeels) vanaf. Maak tijd voor degene die uw echte vrienden zijn en de rest is de moeite niet waard. Gezellig is natuurlijk anders.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Bovenstaande comments tonen nog maar eens aan waarom thuisonderwijs, of ingehuurd privaat onderwijs in samenwering met het bedrijfsleven broodnodig is.

Massa-onderwijs georganiseerd door de overheid is een mislukking. De resultaten tonen dit jaar na jaar aan. Het komt neer op mensen van allerlei culturele, financiëel-econmische achtergronden bij elkaar dumpen en dan maar hopen dat er een generatie naar buiten komt die het beter kan dan de vorige.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Sowieso ontstaan er structuren zoals Payoke e.a. die kunnen dienen als een toevluchtsoord indien opgroeiende kinderen vanwege geaardheid en andere conflicterende zienswijzen aangaande opgroeien en algemene omgang wegwillen uit de ouderlijke omgeving.

Uiteindelijk blijft het moeilijk, om de overheid in te schakelen inzake opvoeding en gezinsgebonden materies. Tenzij je een voorstander bent van grote sociale en economische overheidsplanning waarbij het individu in de maatschappij van geen tel is. Maar we hebben in het recente  verleden gezien waartoe dit kan leiden...

Wat met gezinnen waar 1 of beide ouders te kampen hebben met drug- en verslavingsproblematiek?
Wie zal bepalen wat er geoorloofd is inzake levenshouding en maatschappelijke zienswijzen, wat moet dienen als basis waarop men beslissingen kan nemen om te intervenieren in de private levensfeer...?

Kareltje verneemt op school dat zijn klasgenootje Bertje opgroeit in een libertaire/anarchistische omgeving. Bertje vertelt nl. dat zijn vader met enige regelmaat thuis en daarbuiten vertelt dat belastingen diefstal zijn. En dat de overheid veel schade toebrengt aan de economie. Hoe en waarom, dat snapt Bertje nog niet zo goed, maar 'belastingen zijn diefstal" en "al die ambtenaren lopen weg met de pensioenkassen'...dat vindt Bertje wel leutig.

Kareltje moet daarmee ook lachen. Samen met nog enkelen scanderen ze vaak tijdens het speelkwartiertje en onder elkaar: "belastingen zijn diefstal."

Studiemeester Wouter, die met zijn partijkaart van  de CD&V, toevallig een baantje heeft versierd in het kalotenbastion van de Guimardstraat - 1, hoort regelmatig dergelijke kreten en bijhorend amusement. Studiemeester Wouter vindt dat de directie op de hoogte moet gebracht worden van dergelijke nefaste en ongewenste  paradigmata die zich aan het vormen zijn op de speelplaats en in de kweekvijver van toekomstige voorbeeldburgers.

Zijn kameraad Benny die leerkracht maatschappelijke vorming is bij het KTA, heeft ook al vernomen van dergelijk gedrag. Samen vinden ze dat Kind&Gezin dringend moet optreden met aan-huisbezoeken om problematische invloedsferen te kunnen opsporen en te neutraliseren.

Hedenavond komen ze samen om een brief op te stellen waarbij er om dringende actie wordt gevraagd bij Kind&Gezin.

Deel dit bericht

Link naar bericht

1. Payoke is voor sekswerkers en slachtoffers van mensenhandel.

2. De jeugdrechter moet beslissen of een kind geplaatst wordt of niet maar zeker niet Kind & Gezin.

3. Het zijn niet meer de jaren '20 waarin al wie geen Frans sprak, meteen van de speelplaats naar de fabriek gestuurd werd. Ook niet meer voor Kareltje en Bertje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 16/1/2019 om 15:49, boomvavavoom zei:

En school is bruut.

Walgelijk

Het is op dit moment een magere troost natuurlijk, ik besef dat absoluut, je bent er nu niets mee ... maar: It does get better. De grootste cliché-zin uit de gemeenschap is een tevens de waarheid.

Het is waarschijnlijk ook de leeftijd.  14-15 en uit de kast, dat is jong, ook vandaag nog.  Jongeren zijn dan nog te kinds op dat vlak.  Het praat niets goed, alles behalve.  Maar ik zie dat ook bij andere niet-holebi-jongeren.  Als ze iets vinden, heb je 't aan je been.  Pest-campagnes ten spijt.  Echter, binnen een jaar kan het verschil al groot zijn.  Op die leeftijd gaat het snel. De enkelingen die hier op walgelijke wijze mee omgaan, zullen er altijd zijn.  Ook later.  Maar het aantal neemt af, de verhoudingen worden anders en 'pesterijen', dat heb ik zelf nooit meer meegemaakt daaromtrent.  Jouw zoon is thuis duidelijk omringd mensen die hem steunen, dat doet veel.  Op school zullen er ook wel degene zijn waar hij zich kan aan optrekken?  En die machteloosheid moet uiterst frustrerend zijn.  Uiteraard.  Maar waarschijnlijk gaat het voorbij.

16 jaar geleden zat ik zelf op een school waar heel positief werd gereageerd door de enkele leerkrachten die het wisten, maar waar het LGBT-thema absoluut onbespreekbaar was voor de directie.  Dat bestond niet en moest doodgezwegen worden.  Ik zat in mijn laatste (7de) jaar.  Het was de tijd van de "Ja, en dan?" campagne en er was in de grote hal een prikbord waar je info voor jongeren en dergelijke kon ophangen, of dat nu ging over fuiven of praatevenementen voor bepaalde doelgroepen.  Ik had de "Ja, en dan?" poster opgehangen (uiteraard zonder dat iemand het zag) en één dag later was hij van het bord gehaald.  Dus ik deed het opnieuw.  Weer hetzelfde.  Bleek dat het de directie zélf was die dit er af haalde.  En op het secretariaat, zo leerde ik van mijn titularis, werkte twee holebi's die koste wat kost moesten zwijgen over hun privé-leven.  Geen vermelding van partners of dergelijke toegestaan.  Je merkte dat ook, die leken gebukt te gaan onder hun toestand. Hun hele lichaamstaal straalde onderdrukking uit. Het waren de personeels-sullen van 't school. Die titularis had mij (en ze vond het oprecht érg) mij ook aangeraden mijn (allereerste) lief zeker niet mee te brengen voor 't galabal, omdat ze de directeur in staat zag ons van de dansvloer te verwijderen en er heel wat heisa rond te maken.  

Mijn klasgenoten reageerden allemaal positief (enkelen reageerden gewoon niet, want vonden het gegeven nogal raar, maar bleven wel gewoon doen) en ik had natuurlijk het voordeel bij de oudste van 't school te horen, in de meest beruchte klas dan nog.  19 is ook een heel andere leeftijd.  Dankzij mijn groep en het feit dat zij dit aanvaardden, durfde niemand zijn bek open trekken.  Al werd er natuurlijk wel eens gefluisterd en kwamen er vele blikken in de weken daarna.  Het voelde alsof ik the only gay in the village was, want bleek in die jaren de eerste te zijn die er op die school voor uitgekomen was.  Terwijl ik dacht dat ik vanaf dat moment zou weten dat er nog mensen waren.  Die klasgenoten waren ook gewoon razend benieuwd, want een homo, dat was nieuw voor hen.

Ik zie nu holebi-kinderen van mijn oude schoolvrienden in datzelfde instituut 'out' zijn op hun 16-17 jaar en gewoon aanvaard worden door zowat iedereen, zonder dat eigenlijk iemand er nog spel van maakt.  Meerdere tegelijk.  Gelukkig, zo moet het.  En ze fuiven gewoon mee met de stoerste gasten (of ladies) van de klas, niemand lijkt daar nog een punt van te maken.  En die onderdrukte secretariaat-medewerkers?  Die staan met trots mét partner op foto's van schoolevenementen als het galabal en worden zelfs als 'cool' aanzien door de leerlingen.  Het onderwerp is opgenomen in de seksuele voorlichting, komt aan bod in Godsdienst en er zijn zelfs werkgroepen of 'feestdagen' rond het thema ... Er werd zelfs naar Love, Simon in de bioscoop gegaan als klasuitstap.  Op diezelfde school als waar zoiets (slechts) 16 jaar geleden absoluut ondenkbaar was.  Ik kan er alleen maar gelukkig van worden dit te zien.

Om maar te zeggen, de tijden zijn wel degelijk veranderd. We gaan alleen maar vooruit.  En uiteraard is er nog veel, heel veel, werk aan de winkel.  Maar het kan alleen maar beter worden.  En de ondersteuning die hij op het thuisfront krijgt, is wat hem uiteindelijk het meest zal vormen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Er was ooit een filmpje dat uitlegde hoe je pestgedrag moest aanpakken (ging niet (alleen) over holebi-pesten), maar dat leek me interessant (ik heb het niet getest of getest geweten). Ik weet niet meer hoe het heet, maar je vindt het vast terug als je wat zoekt. Misschien dat het kan helpen om wat « weerstand » te bieden aan het (verbale) geweld.

Het was iets in de trand van:

X scheldt Y uit.

Y zegt: Oh, ja, misschien is dat wel zo.

X scheldt opnieuw.

Y: goh, zo heb ik er nog nooit over gedacht, maar jij mag je mening natuurlijk hebben.

X: roept weer onzin

Y: Ja, ik snap dat je mij niet leuk vindt, dat vind ik jammer voor je.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 18/1/2019 om 07:57, boomvavavoom zei:

merci hiervoor! Means a lot!

👍

Als ik zo vrij mag zijn dat te vragen, jouw zoon doet dus de make-up in de entertainment-sector? (opleiding)  Fascinerend.  Ik ben groot fan van bv 'Face-Off', dat boeit mij wel.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen