Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Log in om dit te volgen  
Waakwater

Opgekropte ergernissen, het zou niet mogen

Recommended Posts

Je kunt toch een andere mailservice nemen? Ik gebruik niet de mailservice van mijn internetprovider.

Deel dit bericht

Link naar bericht

De Pvda en Groen willen de grote kapitalen belasten. Dat wil zeggen dat ze alles vanaf ... 5000 euro willen controleren! Heb je toevallig een schilderij van 5000 euro? Belast! Heb je een boek van 5000 euro? Belast! Dat is geen rijkentaks, dat is afgunsttaks.

Deel dit bericht

Link naar bericht

En zo heeft elke partij, zonder uitzondering, enkele zotte ideeën. Ik kan onmogelijk met volle goesting voor één van hen stemmen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Er zit enorm veel amateurisme onder de politici.

Het idee om mensen te verplichten om aangiften online te doen, is er zo een. Wie dat bedenkt, heeft er nooit over nagedacht dat online erg onveilig is.

Een recent voorbeeld (weer één)

https://www.bbc.com/news/technology-48278400

Nota bene gevonden in de KUL

Intel has confirmed that new problems discovered with its processor chips mean that some computer owners face a performance slowdown.

The company has said that data centres are likely to be worst affected by the fixes required.

But it added that the impact on most PC owners should be minimal.

The so-called Zombieload vulnerability follows the disclosure of the earlier Spectre, Meltdown and Foreshadow bugs last year.

The latest flaw could theoretically allow an attacker to spy on tasks being handled by any Intel Core or Xeon-branded central processing unit (CPU) released since 2011.

Amazon Web Services, Microsoft Azure and Google Cloud are among the major cloud computing platforms to power their data centres with the technology.

They have taken steps to avoid their clients noticing any impact or being put at risk. But the tech giants may need to invest in extra computer servers if the software patches involved take a major toll on performance

Zombieload was discovered by researchers at Graz University of Technology in Austria and KU Leuven university in Belgium.

They said it could allow hackers to steal sensitive data or provide the means to unscramble encrypted files.

"[This could affect] user-level secrets, such as browser history, website content, user keys, and passwords, or system-level secrets, such as disk encryption keys," they explained.

They added that it was currently unclear whether any such attack would leave a trace, or if anyone had actually exploited the flaw to date.

Intel has said that it believes that carrying out such an attack would be "a very complex undertaking" but is recommending that users download security updates from Microsoft, Apple and Linux-based operating system providers that will address the issue.

The chip-maker has indicated that the biggest performance hit is likely to involve data centre servers handling tasks that use the programming language Java.

One graph shows such activity running at 81% of the speed it used to, once a software patch has been applied.

But Apple has warned that its own tests have shown as much as a 40% reduction in performance when Macs handle certain computing-intensive workloads.

Claims that earlier patches to address Spectre and Meltdown would make people's computers feel sluggish proved to be largely overstated, although some users have reported problems.

Skip Twitter post by @0xMatt

Deel dit bericht

Link naar bericht

Nog een artikel over de onveilidhgie van Intelprocessors.

Dat is al de VIERDE zwakt ein de processors zelf.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20190514_04400228

Een internationale coalitie van universitaire onderzoekers – onder wie onderzoekers van de VU Amsterdam en de KU Leuven – is erin geslaagd om een datalek in de processoren van chipproducent Intel bloot te leggen

Hackers richten het vizier meestal op software, maar ook de hardware van computers is kwetsbaar voor diefstal van gevoelige gegevens, zoals paswoorden. Dat blijkt nogmaals nadat de Amerikaanse chipproducent Intel gisteren heeft bekendgemaakt dat een internationale coalitie van universitaire onderzoekers – onder wie onderzoekers van de VU Amsterdam en de KU Leuven – erin is geslaagd om een datalek in zijn processoren bloot te leggen. Die worden in ruim 80 procent van alle computers en servers gebruikt.

Het is niet de eerste keer dat ethische hackers zwakheden hebben vastgesteld in de Intel-processoren, maar deze keer zijn de onderzoekers tot ‘het hart doorgedrongen’, zegt Jo Van Bulck, die aan de KU Leuven beveiliginsonderzoek doet naar lekken in hardware.

Tragere computer
‘Bij de ontwikkeling van zijn processoren is Intel zo’n tien jaar geleden zich te veel gaan focussen op snelheid, ten koste van veiligheid’, zegt Van Bulck. ‘Het lek komt dan ook voort uit een fundamentele ontwerpfout, waardoor het bijzonder moeilijk af te schermen is.’ Maar alle onderzoekers hebben zich aan een embargo gehouden, waardoor Intel de tijd had om updates te ontwikkelen. Als je die installeert, ben je relatief veilig. Het nadeel is wel dat je computer opnieuw trager gaat werken.   

Deel dit bericht

Link naar bericht

De gebreken van die processors zijn er al zo lang, dat er waarschijnlijk geen enkele active computer meer is, die ze niet heeft.

En daarmee moeten wij belastingaangiften invullen. EN btw-aangiften en nog van die dingen.

Het is alleen maar wachten op de eeste in China gefabriceerde chip sdie ingebouwde spionagecircuits hebben. Of op chips in stemcomputers die de tellingen kunnen beïnvloeden.

In Nederland hadden ze al ontdekt dat online stemmen kon worden gehackt.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dat die man en die partij geen kapper kunnen betalen ... of erger nog, dat die een kapper hebben die DIT voortbrengt voor een nationale campagne 😵

affichefoto.gif.88617af639d43fba3e72ae43e1ac6cb6.gif

Deel dit bericht

Link naar bericht
5 uren geleden, Marinelli zei:

Dat die man en die partij geen kapper kunnen betalen ... of erger nog, dat die een kapper hebben die DIT voortbrengt voor een nationale campagne 😵

affichefoto.gif.88617af639d43fba3e72ae43e1ac6cb6.gif

What you see is what you get. Daar zit alvast geen spin-doctor achter.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Spierpijn. Lage rug.

Nieuwe bureaustoel nodig. Luxe-uitvoering.

Deel dit bericht

Link naar bericht

De afgelopen twee weken al vaker geërgerd door geweest, het lijkt wel hoogtij voor de racisten momenteel.  Zeker nu "de man in de straat" ook eens iets mag zeggen over politiek op TV (verkiezingen), komt mijn haar weer geregeld omhoog.  Ook vandaag een 'mooi' voorbeeld.

Bart Peeters en Nora Gharib kondigen een nieuw programma aan op één.  Dat het weinig origineel is of dergelijke, daarover geen woord.  Maar wel de ene na de andere reactie als volgt:

- Daar is het verplichte kleurtje weer.
- Gaat die linkse VRT ons weer vreemdelingen opdringen?

- Waaveu kan da geen van ie zen?
- Weeral zo'n zwette op den TV.

- Nog meer poco onzin door de burgerstrot rammen . En dan maar zagen over de opkomst van rechts.

- BRT, der zijn ook witte mensen hé!!!!????

- Met nen theedoek op haar kop zeker. 

Echt man, dat hangt mijn kloten uit. Ik ben soms (enfin, vaak) beschaamd om mijn mede landgenoten.  Gelukkig is er ook héél positief tegengewicht.  Mij boeit dat programma niet en je kan mij nu niet bepaald een Gharib-fan noemen, maar dat heeft in de verste verte niets met haar huidskleur of afkomst te maken.  Godverdoezje!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Aan de taal te zien heb je in de HLN-vuilbak aan 't lezen geweest vermoedelijk? Ik krijg er ook de "weubbe" van...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ach, ik denk dat je dergelijke reacties bij elke krant of site hebt. Je kan nu zonder te betalen de reacties op de artikels van De Tijd niet meer lezen, maar vroeger kon dat wel. De reacties daar waren dan  allemaal wel een beetje beter en mooier geschreven, maar de meningen waren bij wijlen evenzeer afstotelijk. Vanaf het moment dat iedereen zijn gedacht even luid kan zeggen is het toch normaal dat minstens de helft niet strookt met je eigen opvattingen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

je zou haast denken dat het HLN-reacties waren, maar dit was een greep uit Twitter en Facebook, op de officiële pagina's van de zenders. Dat mensen dezer dagen nog steeds niet beter nadenken bij wat zij voor de hele wereld openbaar plaatsen. En ik weet het, Mask, wat die niet strokende opvattingen betreft. Maar ik ben er niet minder gedegouteerd om. Op Facebook werden dergelijke reacties blijkbaar wel weggehaald.

Deel dit bericht

Link naar bericht
28 minutes ago, esteban² said:

Op Facebook werden dergelijke reacties blijkbaar wel weggehaald

Is dat beter? Wat halen ze nog allemaal weg? Alles wat niet in hun kraam past?

Het "voordeel" van dat allemaal te laten staan is dat je je er terdege van bewust wordt met wat je hier samenleeft. Als je dat allemaal niet ziet omdat ze het weghalen dan ga je het allemaal veel rooskleuriger zien dan dat het in werkelijkheid is.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Als ik zie wat er wél nog staat, denk ik dat deze door gebruikers gerapporteerd werden omwille van racisme en dat Facebook zélf deze weggehaald heeft, want de VRT doet dat normaal gezien niet. Ook te zien op Twitter, waar deze nog steeds te lezen zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik ben een anti-influencer. Al maanden roep ik dat stemmen op partijen met een extremistische ideologie zoals Vlaams Behang en de PVDAars een heel, héél slecht idee is. Peter Mertens is een despoot die denkt dat hij Lenin is. Tom Van Grieken is een gladjakker die zijn moeder zou verkopen voor 100 stemmen extra. Geen van beide autistische brulkikkers hoort thuis in democratie.

Met het programma van de PVDAars wordt België uit de EU geknikkerd en onder curatelen van Noord-Korea geplaatst. Met dat van Vlaams Behang verandert ons kikkerland in het Alabama van Eurazië. 

En wie zijn de grote winnaars van de verkiezingen? De PVDAars en  Vlaams Behang. 

Goe bezig, Vlaamse kiezer, en heel goed gedaan, traditionele partijen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Er is een reden waarom ik helemaal niet ga stemmen. Niet stemmen als in: "ik blijf gewoon thuis".

Deel dit bericht

Link naar bericht

De vogelstront op de voorruit van mijn wagen doet vermoeden dat er in mijn buurt een beest met de afmetingen van een arend of een lammergier rondvliegt. Of een koe.

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, Waldorf zei:

De vogelstront op de voorruit van mijn wagen doet vermoeden dat er in mijn buurt een beest met de afmetingen van een arend of een lammergier rondvliegt. Of een koe.

Dumbo misschien? :D

Deel dit bericht

Link naar bericht

De uil van Minerva voorziet de criticasters en zeurende opponenten van een persoonlijke handtekening...

Deel dit bericht

Link naar bericht

De US Navy wil over de hele wereld 350 miljard beirchten op social media screenen

https://www.bbc.com/news/technology-48434172

The US Navy is seeking to create an archive of at least 350 billion social media posts from around the world, in order to study how people talk online.

The military project team has not specified which social media platform it intends to collect the data from.

The posts must be publicly available, come from at least 100 different countries and include at least 60 different languages.

Dus als je op Facebook, instagram,t witer of snapchat zit: je posts worden onderzoecht door de us navy.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Waarom de US Navy? Waarom de USAF niet? Of US Army? Of NSA? Het lijkt me toch eerder iets voor een dienst zoals de NSA.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...