Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Log in om dit te volgen  
Waakwater

Opgekropte ergernissen, het zou niet mogen

Recommended Posts

https://www.tijd.be/dossiers/verkiezingen-2019/waar-staat-vlaams-belang-sterk-niet-altijd-waar-u-verwacht/10130983.html

"De hoogste correlaties zijn te vinden als we de gemeenten ordenen van arm naar rijk. Dan blijkt dat zondag het Vlaams Belang en CD&V vooral sterk scoorden in gemeenten waar de inwoners gemiddeld een vrij laag inkomen hebben. Het omgekeerde geldt voor Groen, dat statistisch meer dan de N-VA of Open VLD zijn sterkte in rijke gemeenten vond."

wat bewisjt dat groen kiezen duur kiezen is
ecologische keuzes zijn dure keuze, zoals die duren hybride of dure zonnepanelen

"Een andere tweedeling blijkt de kloof tussen de stad en het platteland. Als de resultaten worden afgezet tegen de bevolkingsdichtheid, blijkt dat Groen de partij van de stad is en CD&V die van het platteland. "

dat is taditie ne telijk: wie groen stemt, stemt groen omdat er in zijn buurt geen groen is
als groen een tijdje aan de macht is,zullen die kiezers snel afhaken omdat je niet zomaar een bos plant op een flatgebouw
mensen semmen groen omdat ze op flatjes wonen
maar groen zal nog meer mensenin flatjes steken,w ant dan wordt er minder open ruimte bebouwd

"Het toont da"t vooral de sp.a en CD&V resultaten halen in de arme gemeenten, Vlaams Belang al wat meer naar de middenklassegemeenten opschuift en vooral de N-VA, Open VLD én Groen scoren in de rijkste gemeenten. "

dat groenr ijke kiezers heeft, komt telkens terug
het is zoals met hilary clintonr: die verloor ook kiezers omdat mensen het gevoel hadden dat zij achter mensen stonden die mee konden met de vernieuwingen

"Tot slot werd bekeken hoeveel mensen met een migratieachtergrond in de gemeentes wonen. Daaruit blijkt dat Groen sterk scoort in gemeenten met veel migranten, maar CD&V en het Vlaams Belang in gemeenten met weinig migratie. Dat suggereert dat het eerder de vrees is voor migratie die mensen naar het Vlaams Belang leidde, dan de wrevel over bestaande migratie. Dat leest niet als het beeld van de Antwerpse volkswijk waar de partij klassiek haar sterkte vond, maar als het beeld van een West-Vlaamse of Oost-Vlaamse plattelandsgemeente."

Deel dit bericht

Link naar bericht

Zoals ze zelf zegt: met een KO was er geen discussie. Benieuwd of ze protest gaan indienen, want zowat iedereen zag een andere uitslag, inclusief Taylor als je haar gezichtsuitdrukking mag geloven.

Deel dit bericht

Link naar bericht

De Vlaamse ombusdamn Bart Weekers wil gemeenten verplicht elektornisch te laten stemmen.

Wie gaat dat betalen? Stemmen per computer is DRIE KEER ZO DU>UR als stemmen op papier.

Ze zouden beter de bijzitters en tellers beter betalen in plaats van de geld aan e IT te geven.

NIEMAND kan controleren wat er in zo'n computer gebeurt.

Al die computers worden iin het buitenland gemaakt, zlfs in China.

Bart Weekers is duidelijk een héél intelligent man ... die voor buitenlandse mogellijkheden werkt zonder dat het opvalt.

Over tien jaar of zo stelt men vast dt de verkizeingen kunnen worden vervalst door die cmputers, en dan moet het wéér allemaal worden aangepast.

EN we hebben >GEEN ENKELE GARANTIE >DAT DE STEMMING GEHEIM BIIJFT als het met comptuers gebeurt!

Stemmen per computer is soooo 2000.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Laten we eens wat referenda invoeren. En dat verplicht elektronisch stemmen via een referendum voorstellen. En laten we meteen ook eens een referendum houden over het al dan niet hebben van een Vlaamse ombudsman.

Weekmans staat de dag erop heel waarschijnlijk ergens aan een band. Of de rekken aan het vullen in de Lidl.

"Vlaamse ombudsman"...wie verzint dat soort onzin feitelijk?  Idem voor een "Vlaamse bouwmeester"...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Zo denigrerend over bandwerk en Lidl-medewerkers, Mauser.

Wat dat betreft kan ik alleen maar zeggen dat ik als team-coördinator van zo'n afdeling / ploeg met iets dat als "bandwerk" gezien werd, enorm veel respect heb voor de mensen die daar staan en het in geen geval onderschat mag worden, want dat zou uiterst onterecht zijn.

Ik heb al tal van mensen zien voorbij komen die het niet (aan)kunnen en nochtans succesvol hogere zware studies doen (jobstudenten), of reeds een diploma of functie met aanzien hebben. Zo ook zelfs onze eigen CEO die op elke afdeling een halve dag kwam meedraaien.

Het werkritme is te hoog en ze kunnen niet volgen (zelfs op het laagste tempo), ze kunnen simpele handelingen niet uitvoeren, ze begrijpen de logica achter de administratieve kant niet, ze kunnen niet met de scansystemen of zelfs gewoon de computer overweg, ...

Enkele uitzonderingen nagelaten, klinkt het uiteindelijk steeds min of meer hetzelfde. Ik zal nooit de woorden van de industrieel ingenieur vergeten die eens een zomer bij ons stond. "Amai, die mensen moeten veel informatie onthouden en verwerken ... en dat allemaal onder tijdsdruk die fysiek ook zo veel vraagt ... Ik dacht mijn hoofd kunnen leeg te maken met een monotoon werkje, maar ben mentaal en fysiek helemaal uitgeput na al die weken. En dat voor zo'n loon? Ik kan dit niet tot mijn oude dag, onmogelijk."

En wanneer er zich problemen voor doen en er een oplossing van bovenaf moet bedacht worden, resulteert dat vaak in een reeks aan halfslachtige en omslachtige probeersels die de boel alleen maar onnodig bemoeilijken. 9 op de 10 keer komen de werkende oplossingen, of het nu praktisch of administratief is, van de mensen "onder" mij (ik zie dat zo niet, naast mij is juister) terwijl de mensen "boven" mij met de pluimen en het bijhorende loon gaan lopen.

Ook tal van Jobs in een winkel als de Lidl zou ik niet onderschatten. En ik mag dat zeggen, ik weet hoe het daar gaat.

Mogelijk bedoelde je het niet zo, maar het is heel moeilijk dit anders te interpreteren, zoals het daar geschreven staat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 hours ago, Kameraad Mauser said:

Laten we eens wat referenda invoeren. En dat verplicht elektronisch stemmen via een referendum voorstellen. En laten we meteen ook eens een referendum houden over het al dan niet hebben van een Vlaamse ombudsman.

Weekmans staat de dag erop heel waarschijnlijk ergens aan een band. Of de rekken aan het vullen in de Lidl.

Het probleem is duds da thij dat juist niet moet toden en naief gelooft dat alle oplossingen van computers komen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 hour ago, esteban² said:

Zo denigrerend over bandwerk en Lidl-medewerkers, Mauser.

Wat dat betreft kan ik alleen maar zeggen dat ik als team-coördinator van zo'n afdeling / ploeg met iets dat als "bandwerk" gezien werd, enorm veel respect heb voor de mensen die daar staan en het in geen geval onderschat mag worden, want dat zou uiterst onterecht zijn.

Je leest mij verkeerd. Ik zit niet te kappen op winkelbediendes, kassiers/sters, bandwerkers enz...

Ik ben aan het kappen op die gesubsidieerde centrale planners die vanuit hun ivoren toren eens gaan beslissen wat en hoe anderen/ de rest van de samenleving moeten leven, handelen enz...

Eigen aan een particratie. Een aantal gepriviligeerden/bureaucraten/kabinetards bedenkt ganser dagen plannetjes, die ze in wetsontwerpen gieten en dan wat gaan lobbyen bij hun vrienden in de regering en het parlement. Om dat gestemd te krijgen.

Trouwens, mocht ik op een HR afdeling van Lidl of een ander bedrijf de dienst uitmaken, dan zou zo'n Weekers of een Leo Van Broeck zelfs nog nooit de moeite moeten doen om te komen solliciteren.

Deel dit bericht

Link naar bericht

De ombudsman is er net voor de burger die stuit op administratieve muren die zijn opgeworpen door kabinetards/bureaucraten/planologen die niet stilstaan bij hoe het er in het dagelijkse leven aan toe gaat. Dus leve de ombudsman.

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, Kameraad Mauser zei:

Eigen aan een particratie. Een aantal gepriviligeerden/bureaucraten/kabinetards bedenkt ganser dagen plannetjes, die ze in wetsontwerpen gieten en dan wat gaan lobbyen bij hun vrienden in de regering en het parlement. Om dat gestemd te krijgen.

Nee, eigen aan elke moderne organisatie of bedrijf die werkt met managers ipv bazen. Ik weet niet wat die mannen leren op school tegenwoordig, maar managers zijn de dood voor elke organisatie.

Bandwerk zou ik alleszins niet aankunnen. Geef mij maar een chemische fabriek op 't randje van ontploffen, dat geeft pas adrenaline!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maar die planologen en ombudsmannen zitten bij de overheid. Niet in de markt.  Dus wel eigen aan particratie. Of kortweg: overheid.

Deel dit bericht

Link naar bericht

En dan heb je dit:

In april 2019 ontving SpaceX een (eerste) licentie van de FCC om maximaal twee miljoen gebruikers op het netwerk te mogen aansluiten.

Het is altijd overheid die in de weg zit.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik moet plots aan het beeld uit WALL-E denken waarin onze aardbol omgeven is met een overload aan space junk, voornamelijk satellieten.  Geen kritiek of dergelijke, just a random thought.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dat zal inderdaad wel zoiets worden in de nabije toekomst. Nu is er ook al een gradatie aan satellieten e.d. Wij, de mens, zijn bezig met ook ons zonnestelsel aan het koloniseren.

Musk, Bezos en nog wat anderen kun je zien als de VOC van de 21ste eeuw. The golden age. Renaissance.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het was eerst sensatie maar nu wordt het saai: FB blijt onbetrouwbaar

Ps hoogste een minuut ot fwee lezen

Facebook-aandeel krijgt tik na privacy-onthulling

Volgens de Wall Street Journal zouden interne mails van Facebook aantonen dat CEO Mark Zuckerberg al lang op de hoogte was van problematische privacy-praktijken.

Zelf hield hij altijd zijn onschuld staande, maar Facebook zou nu op interne e-mails gebotst zijn die erop zouden wijzen dat CEO Mark Zuckerberg jaren geleden al op de hoogte was van potentieel problematische privacy-praktijken. Dat bericht de Amerikaanse zakenkrant Wall Street Journal, die de mails zelf niet zag en zich beroept op anonieme bronnen die ze beschreven.

Het sociale netwerk zou de e-mails ontdekt hebben tijdens het vergaren van informatie voor de Amerikaanse privacytoezichthouder Federal Trade Commission (FTC). De mogelijk schadelijke impact van de mails, mochten ze openbaar worden, zou deels verklaren waarom Facebook een snelle schikking willen bereiken met de FTC, aldus de krant.

Die toezichthouder gaat na of Facebook bepaalde privacyregels heeft geschonden die in 2012 zijn afgesproken. Die schrijven  voor dat Facebook de privacy-settings van zijn gebruikers moet respecteren en geen data mag delen zonder de expliciete toestemming van de gebruikers.

Geen prioriteit

IInterne Facebook-mails die rond die periode werden verzonden, zouden nu suggereren dat Mark Zuckerberg en andere Facebook-toppers de naleving van die privacy-regels niet bovenaan hun prioriteitenlijst hadden staan, aldus de Wall Street Journal.

Het FTC-onderzoek naar Facebook begon meer dan een jaar geleden na berichten dat de gegevens van tientallen miljoenen gebruikers oneigenlijk in handen waren gevallen van het politieke consultingbedrijf Cambridge Analytica. In april dit jaar al zei Facebook dat het verwacht tot 5 miljard dollar te betalen als deel van een akkoord met de FTC.

In de nasleep van het nieuws van woensdag liet het Facebook-aandeel van zijn pluimen. Na de publicatie door The Wall Street Journal zakte het aandeel prompt van 177 naar 174 dollar. Een half uur voor de slotbel was er nog zowat twee procent verlies

Zelf schreeuwt het sociale netwerk zijn onschuld uit. 'We hebben altijd volledig samengewerkt met het onderzoek en tienduizenden documenten en e-mails gedeeld', klonk het in een mededeling, waarin ook werd benadrukt dat Zuckerberg 'er altijd naar streeft om zich aan de wet te houden'.

Deel dit bericht

Link naar bericht

De omzet van FB, Instagram, Whatsapp en Instant Messanger was lang immuum voor dat soort problemen, maar ik denk dat ze het nu toch beginnen te voelen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het scheelde weinig of ik mocht weeral klappen uitdelen. Zit ik even rustig enkele balpennen uit te proberen die ik daarnet had gekocht, staan er plots 2 puberknullen buiten, bij mijn zijgevel, te koekeloeren naar mijn fiets die daar tegen de muur staat.

Ik naar buiten, terwijl ik sta te kijken, zie ik dat eentje met mijn fiets ervandoor aan het gaan is.  Vlug erachteraan gelopen en gelukkig legde hij uit schrik mijn fiets neer en maakte zich vlug uit de voeten.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...