Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Log in om dit te volgen  
Waakwater

Opgekropte ergernissen, het zou niet mogen

Recommended Posts

Ergens diep verborgen zit er wel een logica in die mobiscore, probleem is alleen dat men er gemakkelijk van uitgaat dat iedereen hetzelfde wil of nodig heeft.

Wat heeft een gepensioneerd koppel aan een school vlakbij? Wil iedereen wel vlakbij een theater of cinema wonen? Enzovoort.

Voor mij persoonlijk is de score blijkbaar 6,9. De meeste parameters kloppen maar qua gezondheid en zorg slaan ze er toch een beetje naast.

Het dichtstbijzijnde ziekenhuis ligt op 15km. Met de bus doe je daar 1h20 over, verplaatsing naar de bushalte niet inbegrepen. Onderweg moet ik overstappen op een andere lijn, en ik heb geen idee hoe frequent die bussen rijden. Met de auto doe ik er 24 minuten over, met de speed pedelec een half uurtje als ik onderweg geen wegpiraten moet uitschelden die me persé op het (voor mij verboden) fietspad willen rammen.

Het wordt helemaal grappig als je gaat personaliseren. Zo kan ik mijn score doen variëren van 5,9 tot 7,9 afhankelijk van hoe ik naar het werk rij.

Een terechte opmerking die ik in één of ander debat hoorde was wiens verantwoordelijkheid deze score is. Volgens de ene moet je maar een huis zoeken met een goede score, volgens een andere ligt het (uiteraard) aan de overheid.

Feit is dat het openbaar vervoer hier niet schitterend geregeld is. Ik woon in een uithoek van het land (Kalmthout) en voor quasi elke verplaatsing moet ik eigenlijk eerst via Antwerpen. Hetzij met de bus of de trein. Of ik nu naar Brussel, Herentals of zelfs maar Brasschaat wil: eerst via Antwerpen want daar is de hub. Diezelfde trein rijdt maar om het uur (enkele piektreinen in de week uitgezonderd) en bussen zitten mee vast in de file. En dan vraagt men zich af waarom iedereen vasthoudt aan zijn wagen. Initiatieven als de Belbus zijn ondertussen weer afgeschaft, de doelgroepen moeten zich maar richten op initiatieven als de minder mobielen-centrale en de Handicar, beide gerund door vrijwilligers.

Gelukkig kan ik nu een speed pedelec leasen, daarmee ben ik bijna even snel bij SSZ Beo dan wanneer ik de trein neem.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 26/6/2019 om 00:18, Kameraad Mauser zei:

Kan youtube en andere internetplatformen niet tegemoetkomen aan je informatievraag?

Nee, ik heb Vlaemsche journalistiek nodig.

Bijkomend probleem: op deze manier kan ik ook niet meer naar wielrennen kijken (tenzij het door youtube-kanaal wordt uitgezonden). Sjit, zeg.

Ik deed nog even de Telenet-speedtest. Is dit wat?

Speedtest.png.e2e4450da65f3f1dccf46f540f1e6eba.png

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik verkoop iets op het internet, en nu word ik blootgesteld aan communicatie vanwege lieden die hun eigen gat niet vinden zonder kaart, mensen die vermoedelijk nog niet over opponeerbare duimen beschikken, gasten waarover Basil Fawlty zou zeggen "These people have never even sat on chairs before". Kortom: mijn superioriteitsgevoel in combinatie met schuimende mensenhaat staat op een all time high

Deel dit bericht

Link naar bericht
On 6/25/2019 at 11:29 PM, Hamirubi said:

Ik kan enkel nog "met horten en stoten" naar VRT NU (livestream of herhalingen) kijken.

Je weet toch dat de eerste hulp bij problemen de help pagina's zijn?

"Er is recent een nieuwe videospeler in gebruik genomen op VRT NU. Als je problemen ondervindt met het afspelen van video's, contacteer ons dan via de knop 'Meld een probleem' onderaan deze pagina."

https://www.vrt.be/vrtnu/help/

Deel dit bericht

Link naar bericht
5 uren geleden, Hamirubi zei:

Nee, ik heb Vlaemsche journalistiek nodig.

Bijkomend probleem: op deze manier kan ik ook niet meer naar wielrennen kijken (tenzij het door youtube-kanaal wordt uitgezonden). Sjit, zeg.

Ik deed nog even de Telenet-speedtest. Is dit wat?

Speedtest.png.e2e4450da65f3f1dccf46f540f1e6eba.png

Dat de downloadsnelheid gelijk is aan de uploadsnelheid betekent dat er iets serieus mis is met de download.

Waarschijnlijk zit je aan het quotum. Momenteel ben je trouwens best met ongelimiteerde download. Bij Netflix is de standaard ondertussen 4k geworden.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Sjit. Bedankt voor de info, Zwendel en Mask.

Ik zit nog niet aan mijn limiet; dus eerst even Telenet contacteren (want ik denk niet dat ik dit zelf kan oplossen).

Er is iets loos. Zelfs pdf-bestanden van 10Mb geraken krijg ik niet meer binnengehaald.

(daarna bekijk ik eens of de VRTnu-website weer vlot te bekijken is)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ja, het lijkt me ook wel dat er iets serieus loos is met de verbinding. Wellicht moeten bepaalde instellingen opnieuw ingesteld worden. Best dat via Telenet zelf laten doen. Zij hebben meer zicht op de lijnen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

8 uren geleden, Tanuki zei:

Het wordt helemaal grappig als je gaat personaliseren. Zo kan ik mijn score doen variëren van 5,9 tot 7,9 afhankelijk van hoe ik naar het werk rij.

Dat hebben wij hier eveneens gemerkt.  Al onze scores gaan met een volledig punt omhoog wanneer we zeggen dat we ons met de fiets of te voet verplaatsen en een volledig punt omlaag wanneer we aangeven de auto te gebruiken.  Dat raakt toch kant nog wal?  Want zegt dat in het gehele plaatje, niets toch?  De Mobiscore, die dus in de toekomst onvermijdelijk invloed zal hebben op de waarde van je huis (immo-sites gaan er op inhaken), daalt of stijgt dus afhankelijk van hoe je je verplaatst?  Wat een krom gedoe allemaal.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Persoonlijk stokpaardje: Valse solden.  Oud nieuws, ik weet het.  Maar hier erger ik mij nu écht eens dood aan. ;)  Al een paar weken lang staan verscheidene items bij 7 ketens in mijn winkelmandje.  2 ketens hebben geen solden op de items.  5 ketens wel.  En van die 5 ketens zijn er maar liefst de volle 5 die valse solden presenteren.  De adviesprijs is omhoog gegaan en alle soldenprijzen zijn gewoon helemaal dezelfde prijs als al weken lang het geval is.  Elk jaar worden die ketens op de vingers getikt ... Maar dat heeft blijkbaar geen gevolg? Grmbl.

Deel dit bericht

Link naar bericht
On 6/19/2019 at 4:06 PM, esteban² said:

Libra zal zoveel meer dan een coin zijn. De De Afspraak aflevering van dinsdag brengt meer duidelijkheid voor wie er nog niet van gehoord heeft. Ik denk dat we dit met z'n allen onderschatten en dat het relatief snel de wereld zal veranderen op bepaalde vlakken. De traditionele banken zullen steigeren, weliswaar niet in het zicht. Daarnaast is het gewoon ongelukkig (en toch slim) dat Facebook zowat het gezicht is, maar zit ook bv VISA hier achter.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Er zijn nog altijd mensen die denken dat je minder kans hebt om overallen te worden als je geen geld bij hebt, dan sals je wel geld bij hebt.
Een overvaller weet niet wat je bij hebt.

Elektronisch betalen of online betalen zorgt er niet voor dt je minder kans hebt om te wordne overvallen.

De meest overfvallers willen tegenwoordig je smartphone. Je lullige 50 euro cash interesseert hen niet.

Digitaliseren van betalingen helpt nit tegen overvallen. En het spaart ook geen geld uit,w ant een smartphone is meer waard dan wat de meeste mensen cash bij zich hebben.

Als je overvallenw ordt, is het verloren geld trousnwe hset minste van je zorgen. Het voevervallenw ordenz elf is de grootste zorg. Een overval is zeer geweldadig en laat lang sporen na.

Dat is dus nog ene mythe over digitaliseren die ontkracht wordt.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Facebook zal zijn libra niet kunnen invoeren. Het is te gevaarlijk dat een bedrijf at volledig in privéhanden is en geen enkele vorm van democratische controle kent zo'n geweldig macht in handen krijgt over ons geld.

Deel dit bericht

Link naar bericht

De toekomst zal het uitwijzen.  Tal van meningen te vinden die total sense maken door mensen die echt wel weten waar ze het over hebben ... En toch elkaar tegenspreken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 hour ago, De gekke striplezer said:

Facebook zal zijn libra niet kunnen invoeren. Het is te gevaarlijk dat een bedrijf at volledig in privéhanden is en geen enkele vorm van democratische controle kent zo'n geweldig macht in handen krijgt over ons geld.

Op zich kan het helemaal geen kwaad dat een privaat bedrijf zijn eigen geld uitbrengt. De VOC deed het ook. Het probleem is dat de structuur die een monopolie heeft op het geld - momenteel de overheid - datzelfde monopolie zal opleggen aan de private structuren die een eigen munt willen uitbrengen.
 Als facebook libra uitbrengt, dan is dat onder de voorwaarden van de US overheid, de fed, het IMF enz...vandaar dat het een stable coin zal zijn.

Dat je dan als individu zelf ook die libra wil gebruiken, dan ligt de verantwoordelijkheid wel bij de eindgebruiker. Vergelijkbaar met klagen dat windows suckt en al uw data wordt gestolen en je geen controle meer hebt over uw OS.  Niemand dwingt u om windows als OS op uw computer te hebben.

Maar rekening houdende met de onverschilligheid, eerder laag intellect en drang naar "gemak" dat aanwezig is onder grote delen van de bevolking...

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 uren geleden, Kameraad Mauser zei:

Maar rekening houdende met de onverschilligheid, eerder laag intellect en drang naar "gemak" dat aanwezig is onder grote delen van de bevolking...

Et voila. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Vandaag weer e-mails verloren.

IP's maken er reclame mee dat je Netflix bij hun abonnementen krijgt, maar ze kunnen nog geen e-mailtje rondsturen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Boeken zonder verschijningsdatum. Je zou denken dat dat iets "van vroeger" is, maar er verscheen er onlangs nog zo een bij Nijgh & Van Ditmar.  Meer Nijgh & Van Doemaar i.p.v. Van Ditmar. Grrr.. 😈

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 hours ago, Aeaipejdziasm said:

Vandaag weer e-mails verloren.

IP's maken er reclame mee dat je Netflix bij hun abonnementen krijgt, maar ze kunnen nog geen e-mailtje rondsturen.

Gebruik een geëncrypteerde mailservice. Laat die mailservice van IP's maar achterwege. Da's bagger.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Zowel Telenet als Proximus willen ons tegenwoordig Netflix en allerlei vormen van breedbrand-tv aansmeren. Alsof iederéén dat wilt. Probeer bij hun maar eens een aanbod te vinden zónder die Netflix-rommel. En om dat te kunnen betalen, verwaarlozen ze basisvoorzieningen zoals e-mail.

En pas op: als over zoveel jaar mensen gewoon zijn geworden aan die tv-streaming, zullen ze met iets anders aankomen. Hun productaanbod is gewoon onbetrouwbaar.

Ik ben ooit eens kwaad weggelopen uit een Telenet-winkel omdat er groot op de etalageruit stond "Oplossingen op maat", maar ze hadden eigenlijk maar twee aanbiedingen. Dat was niet op maat. Dat was confextie. Voor zulke misleidende reclame zouden ze moeten worden veroordeeld.

Maar het is altijd hetzelfde probleem: de instellingen die zich daarmee zouden moeten bezighouden, hebben te weinig verstand van IT om te beseffen dat het bedrog is.

Als het om computers en software gaat, worden we eigenlijk voortdurend aan ons lot overgelaten. Er is altijd wel wat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
On 6/27/2019 at 1:55 PM, Tanuki said:

Ergens diep verborgen zit er wel een logica in die mobiscore, probleem is alleen dat men er gemakkelijk van uitgaat dat iedereen hetzelfde wil of nodig heeft.

In de huizenprijzen is altijd al rekening gehouden geweest met de ligging. Daarom zijn huizen in Antwerpen duurder dan in Limburg. Die mobiscore is dus volsalgen overbodig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 hours ago, Peter Motte said:

Zowel Telenet als Proximus willen ons tegenwoordig Netflix en allerlei vormen van breedbrand-tv aansmeren. Alsof iederéén dat wilt. Probeer bij hun maar eens een aanbod te vinden zónder die Netflix-rommel. En om dat te kunnen betalen, verwaarlozen ze basisvoorzieningen zoals e-mail.

En pas op: als over zoveel jaar mensen gewoon zijn geworden aan die tv-streaming, zullen ze met iets anders aankomen. Hun productaanbod is gewoon onbetrouwbaar.

Ik ben ooit eens kwaad weggelopen uit een Telenet-winkel omdat er groot op de etalageruit stond "Oplossingen op maat", maar ze hadden eigenlijk maar twee aanbiedingen. Dat was niet op maat. Dat was confextie. Voor zulke misleidende reclame zouden ze moeten worden veroordeeld.

Maar het is altijd hetzelfde probleem: de instellingen die zich daarmee zouden moeten bezighouden, hebben te weinig verstand van IT om te beseffen dat het bedrog is.

Als het om computers en software gaat, worden we eigenlijk voortdurend aan ons lot overgelaten. Er is altijd wel wat.

In een vrije markt zijn er natuurlijk meerdere telecombedrijven die internetservice, streaming en televisiediensten aanbieden. In zo'n situatie is misleidende reclame geen probleem, want zodra de klanten doorhebben dat de reclame van bijv. telenet niet strookt met de ondermaatse service, dan zijn ze weg. En dan lijdt Telenet verlies. En verlies is iets wat een bedrijf ten allen koste wil vermijden.

Maar nu, in  het geval van een duopolie, kan zowel Telenet als Proximus iedere gebruiker/klant vierkant in zijn gezicht spuwen, uitlachen en niet gemaakte kosten aanrekenen. Naar waar moet de ontevreden klant gaan? Van Telenet naar Proximus? En dan terug naar Telenet?

De DDR is terug van nooit weggeweest. Met dank aan de babyboomgeneratie, de waardeloze Gen X en idiote millennials  ( ze werden immers opgevoed door die klotige boomergeneratie )die datzelfde gereguleerde maatschappijtje willen verderzetten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 27/6/2019 om 20:58, Hamirubi zei:

Sjit. Bedankt voor de info, Zwendel en Mask.

Ik zit nog niet aan mijn limiet; dus eerst even Telenet contacteren (want ik denk niet dat ik dit zelf kan oplossen).

Er is iets loos. Zelfs pdf-bestanden van 10Mb geraken krijg ik niet meer binnengehaald.

(daarna bekijk ik eens of de VRTnu-website weer vlot te bekijken is)

Enkele dagen later kwam er een Telenet-man langs - toen was de download- én uploadsnelheid gezakt naar 0,1 à 0,2 Mbps - maar het probleem lag bij de aansluiting. Vandaag is men aan het werk, maar het probleem ligt wellicht ondergronds. Nog even op de tanden bijten, maar intussen hebben we weer internet dat op iets gelijkt. Ik kan eindelijk weer aan de slag met VRTnu, VPN, pr0n, e.d.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ursula Von der Leyen, staatshoer en parasiet die haar machts - en verbrasdrang niet kan beheersen wil Rammstein verbieden en droomt ook luidop van 1 grote EU-staat met eigen leger enz...

Madamme heeft ook nog 7 ( zeven ) snotjochies rondlopen die wij mogen onderhouden.

De EU versie van Tipper Gore, het aanhangsel van democratenrat Al Gore, de klimaatconspirationist.

https://www.briefjevanjan.nl/wp-content/uploads/2019/07/Ursula.pdf

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...