Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Log in om dit te volgen  
The Alderwood

Opgekropte ergernissen, het zou niet mogen

Recommended Posts

Ik leef voor dat soort films en dat zijn wat ik "sociale films" noem. Je nodigt vrienden uit, zet "Birdemic" of "Emmanuelle & the Last Cannibals" op op en tien minuten later ligt de helft van het gezelschap over de vloer van het lachen.

Je moet ze ook niet al te serieus nemen. Als je er naar kijkt met dezelfde ingesteldheid als naar Béla Tarr-film, dan verkloot ge de film voor uzelf. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
22 minuten geleden, IvoVWS zei:

Ik leef voor dat soort films en dat zijn wat ik "sociale films" noem. Je nodigt vrienden uit, zet "Birdemic" of "Emmanuelle & the Last Cannibals" op op en tien minuten later ligt de helft van het gezelschap over de vloer van het lachen.

Je moet ze ook niet al te serieus nemen. Als je er naar kijkt met dezelfde ingesteldheid als naar Béla Tarr-film, dan verkloot ge de film voor uzelf. 

Ik ben wel geen sociaal wezen. Het zal daarmee te maken hebben. Mijn tijd wil ik zo nuttig mogelijk invullen, niet met wat onzinnig lachen om sociaal te zijn. :lol:

Deel dit bericht

Link naar bericht

Mijn god, ik beeldde me net in dat iemand me zou uitnodigen op zo'n avond. Ik zou me dood ergeren. Lieveneer, dat is voldoende om nooit nog iets met die persoon te doen. :lol:

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, Koen zei:

Een guilty pleasure ;)

Maar ik voel me daar niet schuldig over. :D

Volgens mij is Commando ook bewust er over en heel fout. Dus is 'ie dan ook echt slecht?

@The Alderwood Ik zal jou eens uitnodigen voor zo'n avond. We zullen Valerian kijken. :D

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik vind films sowieso al een verspilling, dus ben ik erg selectief op wat ik kijk.

Blade Runner 20**, dat was nu nog'ns de moeite. Mijn god, als ik daaraan terugdenk..

Deel dit bericht

Link naar bericht
12 uren geleden, Kameraad Mauser zei:

Wanneer gaat men nu eens, wanneer men historische/fantasy films/series maakt, afleren om zwaarden  het zingende geluid te laten voortbrengen wanneer ze uit hun foedraal worden getrokken of wanneer er een lemmet in een ander mens wordt gestoken?

Dat gebeurt niet.  Ijzer/staal maakt geen zinderend/zingend geluid wanneer het uit leder/houten omhulsel wordt getrokken.

Games of Thrones heeft er toch verdomme veel last van.

Rennende paarden maken enkel lawaai met hun hoeven als ze over kasseien lopen, maar in films maken ze dat geluid altijd. Bij TV Tropes noemt men dat the coconut effect: http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/TheCoconutEffect (hier vind je honderden voorbeelden bv. radioactief afval is bijna nooit groen)

Dit gebeurt trouwens ook in het echte leven:

Bovendien blijken consumenten helemaal geen stille stofzuiger te willen. „Mensen kopen geen stille stofzuigers, omdat ze denken dat die minder krachtig is”, zegt Özcan. „Ze zijn eraan gewend dat zo’n apparaat veel herrie maakt en als dat niet zo is, dan zal er wel iets mis mee zijn.” Mensen die weleens in een elektrische auto hebben gezeten, kennen het gevoel: het is gek als iets waarbij je geluid verwacht, stil is.

Toch hebben enkele fabrikanten het aangedurfd om een stille stofzuiger op de markt te brengen (bijvoorbeeld Miele en Electrolux), die beloven slechts 61-62 decibel te produceren. Dat is vergelijkbaar met het geluid van mensen die op een meter afstand een gesprek voeren. De meeste stofzuigers zitten daar ruim boven met 70-80 decibel (vergelijkbaar met een erg rumoerig restaurant). „Zelf heb ik thuis zo’n stille stofzuiger”, vertelt Özcan. „Van mij hoeft die herrie niet.”

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/08/08/waarom-maakt-een-stofzuiger-altijd-zon-herrie-12428317-a1569258

Idem voor grasmachines.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Guillaume Van der Stighelen moet zo ongeveer de meest lamlendige, slijmerige, onderkruiperige zaademmer die ik ooit gezien heb.  

Ik begin zijn zoon te snappen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Terwijl nota bene een van zijn boeken "Samen door een deur " heet.

Vertel, ik ben als Nederlander niet bekend met deze meneer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
6 hours ago, IvoVWS said:

Guillaume Van der Stighelen moet zo ongeveer de meest lamlendige, slijmerige, onderkruiperige zaademmer die ik ooit gezien heb.  

Ik begin zijn zoon te snappen.

Die is er niet meer. Hij overleed tgv een val in een keldergat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
6 minuten geleden, Mask zei:

Gisteren (23/01) had de postbode mijn oproepingskaart voor een nieuwe identiteitskaart in de bus gestoken.

Afgestempeld op 15 dec 17

En ik moet mij aanmelden voor 18 jan....

En zonet de voorschriften voor de pasfoto doorgenomen. Wat een klucht is dat wel niet geworden.

http://www.ibz.rrn.fgov.be/fileadmin/user_upload/nl/kaarten/eid/documentatie/2016_Matrice_NL.pdf

Naar een fotograaf gaan, anders is het sowieso niet goed.

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 hours ago, Mask said:

Gisteren (23/01) had de postbode mijn oproepingskaart voor een nieuwe identiteitskaart in de bus gestoken.

Afgestempeld op 15 dec 17

En ik moet mij aanmelden voor 18 jan....

En zonet de voorschriften voor de pasfoto doorgenomen. Wat een klucht is dat wel niet geworden.

http://www.ibz.rrn.fgov.be/fileadmin/user_upload/nl/kaarten/eid/documentatie/2016_Matrice_NL.pdf

Allemaal onzin natuurlijk.  Dient enkel maar om te weten waar je woont en je te kunnen belasten. En als de overheid hun datacentra gehacked worden, dan ligt de privacy van iedereen zomaar te grabbel. Om nog maar te zwijgen van het feit dat de overheid zomaar al die data verpatst aan verzekeringsbedrijven en banken. Zware schending van eigendomsrecht. Maar ja dat zijn we gewend, newaor...

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 hours ago, Zwendel said:

Naar een fotograaf gaan, anders is het sowieso niet goed.

Ik heb een foto van zeker 10 jaar geleden ingediend. Daar moesten ze het maar mee doen. Met de mededeling dat het wel nogal vrij kostelijk is - 20 euro - om een foto in een stuk plastiek te persen.  Het meisken aan de balie wist niet wat gezegd natuurlijk...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Waarom zijn er geen automaten waar je 24/24 geneesmiddelen kunt aanschaffen?

Wie heeft nu altijd aspirines in huis liggen tegen hoofdpijn?

Wat is de vlaanders toch een achterlijke regio.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Wie heeft er nu niet standaard iets tegen hoofdpijn in huis. Leer zelf eens een beetje vooruitziend te zijn. 

Deel dit bericht

Link naar bericht