Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Waakwater

Opgekropte ergernissen, het zou niet mogen

Recommended Posts

HONDsdoheid - en dan staan ze te juichen als er een wolf (volgens mij de grootvader-vande-hond) in het land komt en kleintjes werpt

moeten die wolven dan ook niet een maandje of 3-4 in eenzame opsluiting

of worden enkel kleine katten afgemaakt, eh, <laten inslapen> -. klinkt veel vredevoller natuurlijk, tenzij je zelf het <lijdend voorwerp> bent   :rolleyes:

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik vraag me af, een kat die mogelijk hondsdolheid heeft, verstoppen bij mensen, is dat poging tot moord op die mensen? (Gewoon een geïnteresseerde vraag, IANAL.)

Deel dit bericht

Link naar bericht

hehehe, jawel, en blijkbaar wordt de kat van het 1ne koppel naar het andere doorgegeven zodat ze niet gevonden kan worden

dus binnekort zijn er dozijnen mensen besmet met die hondendolheid

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het kijkerspubliek misleiden met scène op filmposter. Acteur Kevin Kostner heeft inmiddels verteld, dat hij op deze poster niet Whitney Houston draagt...

fakep.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 17/5/2020 om 13:28, Aleksandr zei:

hehehe, jawel, en blijkbaar wordt de kat van het 1ne koppel naar het andere doorgegeven zodat ze niet gevonden kan worden

dus binnekort zijn er dozijnen mensen besmet met die hondendolheid

Dan heeft U het over hondendolheid. Wat dan tav besmetten met corona van nerts op mens, bron:  https://tinyurl.com/y8qz4m6c

(nertsen, fretten, katten, tijgers, leeuwen zijn allen aan elkaar verwand) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
5 uren geleden, Hardcover zei:

Het kijkerspubliek misleiden met scène op filmposter. Acteur Kevin Kostner heeft inmiddels verteld, dat hij op deze poster niet Whitney Houston draagt...

Is dat werkelijk een ergernis?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Misschien was Whitney toen te dik/te zwaar :rolleyes:

of wilde ze vervangen worden door een stuntvrouw wegens te gevaarlijk   :P

of ze had een hekel aan Kevin en wilde ze zijn gore poten niet aan haar lijf   :D

zieje, dat is nu mijn ergernis,    :blink:

dat ik niet weet waarom het zo gelopen is   😠

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik weet nu waarom de tweeters in mijn tweedehandswagen geen geluid produceren: ze zitten niet in de wagen. Volgens de alleraardigste man van wie ik de wagen kocht zat er misschien een draadje los. Tweedehands wagens: blijf er van weg. Iedereen die er eentje verkoopt wordt opeens een dief en een leugenaar. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Toen ik het eerst las, was ik aan het denken aan mensen die tweeten in je wagen en die je nu niet mee had.. dacht dat corona er voor gezorgd had dat je ze er uit gesmeten had... Echt duh!! LOL

Deel dit bericht

Link naar bericht

Momenteel ben ik ernstig aan het overwegen om terug een smartphone in gebruik te nemen, me terug aan te melden op Whatsapp en mijn FarceBoek-account op te zeggen. Alle drek die ik op Zuckerberg zijn platform tegenkomt, irriteert me te hard; woke slacktivisten die met hun pedante toon homo-, islam- en transfobie net in de hand werken, vroegtijdige boomers, de Schild en Kloontjes en de PVDAars-geïndoctrineerden. En het ergste is dat niemand echt geïnteresseerd is in een betekenisvolle discussie. Ze willen gewoon hun partij/scene/clan/stam verdedigen en doen dat door om het hardst slogans te brullen en memes te delen.

Ik ga nu wel een hoop events missen en mijn mailbox gaat waarschijnlijk crashen met alle nieuwsbrieven waarop ik me nu ga moeten abonneren maar het idee om geen idiote spellekes, links naar HuffPost, het platte populisme van Peter "Le PVDA, c'est moi" Mertens en Dries Van Langenhove zijn gezicht  niet meer te zien, maakt al heel veel goed.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het internet leent zich ook niet tot betekenisvolle discussies. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
17 uren geleden, IvoVWS zei:

En het ergste is dat niemand echt geïnteresseerd is in een betekenisvolle discussie. Ze willen gewoon hun partij/scene/clan/stam verdedigen en doen dat door om het hardst slogans te brullen en memes te delen.

Ik begrijp je volkomen en ooit ga ik dat waarschijnlijk ook doen.

Momenteel vind ik het nog te leuk om af en toe een stok in het hoenderhok genaamd "ge zijt van..." te gooien.

En af en toe geef ik nog eens tegengas op de commentaarsecties van nieuwsmedia omdat ooit iemand me eens zei: wanneer alle gedegouteerden het opgeven, hoor je enkel nog de degoutanten.

Het feit dat meer en meer mensen het midden verlaten om zich uiterst links of rechts terug te trekken komt mede door de bubbels waarin ze zich zonder het te beseffen verkeren dankzij de social media die hen enkel de content aanbieden die hen interesseren en de rest bestempelen als "fakestream media".

Deel dit bericht

Link naar bericht
23 hours ago, Tanuki said:

Ik begrijp je volkomen en ooit ga ik dat waarschijnlijk ook doen.

Momenteel vind ik het nog te leuk om af en toe een stok in het hoenderhok genaamd "ge zijt van..." te gooien.

En af en toe geef ik nog eens tegengas op de commentaarsecties van nieuwsmedia omdat ooit iemand me eens zei: wanneer alle gedegouteerden het opgeven, hoor je enkel nog de degoutanten.

Het feit dat meer en meer mensen het midden verlaten om zich uiterst links of rechts terug te trekken komt mede door de bubbels waarin ze zich zonder het te beseffen verkeren dankzij de social media die hen enkel de content aanbieden die hen interesseren en de rest bestempelen als "fakestream media".

Oh ja, de filter bubbles die meer en meer in echokamers veranderen. Daarover ben ik al een paar jaar aan het zeuren maar niemand die luistert.

Voor mij is de lol er al een tijdje af en de stroom degoutante bagger is te groot aan het worden. 

On 6/29/2020 at 8:48 AM, Waldorf said:

Het internet leent zich ook niet tot betekenisvolle discussies. 

Er zijn wel een aantal goeie nicheplatformen maar de mainstream-dingen zijn totaal verziekt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 hour ago, IvoVWS said:

Er zijn wel een aantal goeie nicheplatformen maar de mainstream-dingen zijn totaal verziekt. 

Da's een beetje waarom die 'nicheplatformen' ontstaan zijn, lijkt me. Mainstream is geïnteresseerd in twee dingen: je dingen voorschotelen waar je heel erg mee akkoord gaat, zodat je reageert, en je dingen voorschotelen waar je kwaad over wordt, zodat je reageert. Hoe je daarmee nuance kunt bekomen, zal ze worst wezen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Nicheplatformen verkleinen de bubbel nog meer, want die informatie bereikt niet iedereen, waardoor extremistisch gedachtengoed welig kan tieren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 minute ago, Waakwater said:

Nicheplatformen verkleinen de bubbel nog meer, want die informatie bereikt niet iedereen, waardoor extremistisch gedachtengoed welig kan tieren.

Mijn ervaring met Mastodon is eigenlijk juist omgekeerd. Het is fascinerend wat er allemaal passeert op mijn timeline waar ik nog nooit van gehoord had, omdat het onderwerpen zijn die van belang zijn voor kleinere (maar daarom niet kleine) groepen mensen die niet belangrijk genoeg zijn om door de algoritmes van de mainstream naar voor gebracht te worden. En ook, omdat er weinig geduld is met trolls, waar mensen het over durven hebben als ze niet meteen in een dramastorm riskeren terecht te komen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
20 hours ago, Waakwater said:

Je bent "bereik" aan het verwarren met "aantal gebruikers". Online ben je enorm afhankelijk van de werking van het algoritme. Op YouTube zie ik een hoop reacties op andere video's die nooit in mijn feed worden getoond. Facebook heeft de optie om je nieuwsoverzicht op chronologische volgorde te sorteren heel erg goed verstopt of misschien zelfs verwijderd.

Verder komt iedere niche met een zekere "cultuur". Gamers reageren anders dan black metal fans of ne bomma die iedere reactie ondertekent. Op FB en Twitter botsen die culturen. Een voorbeeld dat maar niet mijn hoofd wil verlaten, is Black Twitter. Hilarisch maar strikt genomen breekt het iedere community rule van de blauweduiventil.

Black_ead099_5472011.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Een splinter in de top van mijn wijsvinger.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb iets besteld op het internet en ik heb een track and trace-code voor het pakket. Op 4 juni is mijn pakje gepasseerd in een sorteercentrum te S. Het volgende teken van leven dateert van 6 juni: het is in hetzelfde sorteercentrum gepasseerd. Dat beschouw ik als psychische terreur.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik denk niet dat het die mannen zijn die je aan de telefoon krijgt.

't Is lang geleden dat ze mij nog eens gebeld hebben, maar ik vind het altijd geweldig om die erdoor te sleuren in m'n beste "Apu from the Quick-E-Mart"-accent.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Internationaal toerisme is niet verboden, maar als je bij de plaatselijke bakker gaat, moet je een mondmasker dragen.

En ondertussen in de kranten maar artikeltjes publiceren dat het de macho's zijn die geen mondmasker willen dragen.

Komaan zeg.  Hoe vaak gaan ze nog liegen?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik vind dat we collectief mondmaskers moeten weigeren zolang internationaal toerisme is toegelaten.

In zulke omstandigheden een mondmasker dragen, is dweilen met de kraan open.

Het virus is trouwens België en Nerdeland binnengebracht door internationaal toerisme. Het is pas opgedoken toen er werd teruggekeerd uit de skigebieden.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik vind het ook bizar, maar eigenlijk is het ook ergens logisch.

Toen de skiërs terugkeerden, gingen die ongehinderd in iedereens nek staan hijgen bij de plaatselijke bakker, supermarkt enzovoort.

Om te verhinderen dat dat opnieuw gebeurt kunnen de terugkeerders nu alleen maar in een masker hijgen en wordt zo vermeden dat er een tweede uitbraak komt.

Mijn eerste gedachte was om die maskers pas te verplichten wanneer de cijfers terug stijgen, maar aangezien we nu op een plateau lijken te zitten is het inderdaad misschien beter om niet te wachten op die stijging.

Een ander punt dat ik hoorde en wel steek hield is dat op deze manier mensen blijvend herinnerd worden aan het feit dat het virus nog niet weg is. Bizar dat ik ondertussen al wel vier maanden zonder masker mocht gaan winkelen en dat de cijfers toch bleven dalen, maar aan de andere kant merk je meer en meer bij mensen dat de aandacht voor afstand houden, ... danig verslapt is.

Verder ben ik het al goed gewoon. Onze werkgever verplicht het dragen van maskers tijdens het pendelen op de shiftbus, ook al zit daar soms maar vier of vijf man op. Ook tijdens de shiftwissel wordt nog steeds door de meeste mensen een masker gedragen. En toen een collega besmet was en er nog twee mensen koorts kregen (gelukkig vals alarm, ik was er eentje van) hebben we twee shiften lang continue een masker gedragen.

Het blijft vervelend, maar in mijn job heb ik het al wel eens erger gehad. Zes uur in een chemiepak en ademlucht een roerketel spoelen staat nog steeds met stip op één.

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 hours ago, Tanuki said:

Bizar dat ik ondertussen al wel vier maanden zonder masker mocht gaan winkelen en dat de cijfers toch bleven dalen, maar aan de andere kant merk je meer en meer bij mensen dat de aandacht voor afstand houden, ... danig verslapt is.

Daar is niks bizar aan. De cijfers (aantal besmettingen, R waarde) blijven dalen omdat de luchtvochtigheid stijgt.

Eens de lucht weer droger wordt gaat de R waarde weer omhoog gaan en dan ga je het aantal gevallen weer zien stijgen. En ik denk dat dat serieus gaat stijgen in oktober/november. En ze zullen dan wel zeggen dat het onze eigen fout is. Dat we ons niet genoeg aan de regels gehouden hebben.

Voor gewone griepen daalt de R waarde tijdens de vochtige maanden tot rond de 1, en tijdens de droge maanden kan die vervolgens stijgen tot rond de 4. En dat allemaal zonder mondmaskers en dergelijke.

De effecten van mondmaskers dragen en social distancing afstanden van 1,5 m zijn dan ook miniem tot verwaarloosbaar in vergelijking met de invloed die de luchtvochtigheid heeft op het verspreiden van virussen.

6 hours ago, Peter Motte said:

Ik vind dat we collectief mondmaskers moeten weigeren

Ik vind dat we zo stilletjesaan in toestanden terecht komen waarbij burgerlijke ongehoorzaamheid als een verplichting moet gezien worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...