Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Log in om dit te volgen  
spock

Jommeke

Recommended Posts

Ik weet dat er 10 titels zijn verschenen.

De achterkanten vermelden wel "20 klassiekers opgefrist". Komen die er ooit nog aan? Wie kijkt voor mij eens in zijn/haar glazen bol?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ben langsgeweest daarnet : Purperen pillen (ex-libris van De Poortere),  Plastieken Walvis (ex-libris van Conz), De koningin van Onderland (ex-libris van Stallaert) en Het Verkeerde land (ex-libris van Simon Spruyt). Ik had al eerder aan de volle pot 3 delen gekocht (met ex-librissen van Dupré, Bosschaert en Griffo). De albums met ex-librissen van Borgions, Vande Wiele en Marvano laat ik aan mij voorbijgaan, wegens niet mijn 'meug'.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Jammer dat deze niet in Nederland of via een andere internetwinkel te verkrijgen zijn. Of weet iemand of deze 10 titels ook ergens anders in de promo zijn?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Heb ook weer effe die parodie van Neveneffecten herbekeken.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Deel 294, De Wraak van de Mummies

Verschijnt 03-04-2019

Flip heeft te veel gezongen en is z’n stem kwijt. Wat nu gezongen? Onze vrienden trekken naar professor Gobelijn om hem om raad te vragen. Maar de professor zit met zijn hoofd in Egypte en… in de ajuinen! Samen met zijn vriend, Evarist Selders, doet hij onderzoek naar eeuwenoude ajuinen in Egypte. En volgens hem zal Flip daar ook een remedie vinden voor zijn gebroken stem.Op naar het land van de mummies!

wraakvanmumies.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
25 minuten geleden, DeRillendeRots zei:

Deel 294, De Wraak van de Mummies

Verschijnt 03-04-2019

Flip heeft te veel gezongen en is z’n stem kwijt. Wat nu gezongen? Onze vrienden trekken naar professor Gobelijn om hem om raad te vragen. Maar de professor zit met zijn hoofd in Egypte en… in de ajuinen! Samen met zijn vriend, Evarist Selders, doet hij onderzoek naar eeuwenoude ajuinen in Egypte. En volgens hem zal Flip daar ook een remedie vinden voor zijn gebroken stem.Op naar het land van de mummies!

wraakvanmumies.jpg

Werk je misschien bij Standaard Uitgeverij?

Deel dit bericht

Link naar bericht
34 minuten geleden, JPAR zei:

Werk je misschien bij Standaard Uitgeverij?

Nee, dit is van Ballon niet van SU. En Nee, ik werk er niet. Hou gewoon de webshops, sites en etc in de gaten...Hoop wel graag ooit striptekenaar te worden (die droom hebben er wel veel)

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 minuut geleden, DeRillendeRots zei:

Nee, dit is van Ballon niet van SU. En Nee, ik werk er niet. Hou gewoon de webshops, sites en etc in de gaten...Hoop wel graag ooit striptekenaar te worden (die droom hebben er wel veel)

I know. Zou hem in het andere topic plaatsen, vandaar SU.

Ik denk dat S&W hier trouwens niet veel meer gelezen wordt. Zeker na de nieuwe stijl.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik weet niet...Het komt doordat er met strips maken hoe langer hoe minder te verdienen valt...

Deel dit bericht

Link naar bericht
40 minuten geleden, linthout zei:

Ik weet niet...Het komt doordat er met strips maken hoe langer hoe minder te verdienen valt...

Dat is waar :(

Deel dit bericht

Link naar bericht
53 minuten geleden, DeRillendeRots zei:

Dat is waar :(

Neem Marini maar als voorbeeld. Die zal je niet horen klagen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
On 1/19/2019 at 8:14 PM, DeRillendeRots said:

Kijk dat hoor ik graag

Jullie zijn niet de doelgroep.

Soit.

De laatste keer dat ik een Jommeke en een S&W las, nu toch ook al enkele jaartjes geleden, vond ik het verhaal van J eigenlijk beter dan dat van S&W. Het laatste is te veel alsof ze zomaar in een grabbelton duiken zonder echt een degelijk verhaal te zoeken.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Nu pas 'Jomme' aan het lezen. Is het kasteel dat afgebeeld wordt in het verhaal gebaseerd op het kasteel van Horst (thuishaven van de Rode Ridder)?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Geen idee eigenlijk.  Ik weet wel dat ik 'Jomme' terug aan de kant gelegd heb.  Die tekenstijl bevalt mij niet, tot mijn grote verbazing.  Ik begrijp ook niet zo goed wat nu de meerwaarde is van deze remake.  Ik ben één en al voor hommages en volwassen versies en spin-offs en verhalen door andere tekenaars, maar deze lijkt mij zo zinloos.  Enfin, dat anderen er mogen van genieten, denk ik dan. :) 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het ligt qua aanpak te dicht bij elkaar, he. Hetzelfde zal volgens mij gelden voor de komende Rode Ridder Remake. De enige manier waarop zo'n remake een meerwaarde kan bieden is indien het door een echt grote naam gebeurt, of indien het iets helemaal anders wordt. (zoals hieronder bvb)

60342790_2192448064178254_63246301169409

Deel dit bericht

Link naar bericht

Niet afwijkend genoeg, inderdaad. En wat er bij verzonnen werd, inclusief die nieuwe vriendjes, vond ik gewoon niet denderend. En die tekenstijl, nogal flauw en zwak uitgevoerd bij momenten. Het leek soms op haastwerk. Helaas.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik zou wel eens een Kroepie en Boelie Boemboem-remake van De Wollebollen willen maken. Maar dan zou het wel iets helemaal anders moeten worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...