Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Log in om dit te volgen  
spock

Jommeke

Recommended Posts

2 uren geleden, Tom B zei:

Het ligt qua aanpak te dicht bij elkaar, he. Hetzelfde zal volgens mij gelden voor de komende Rode Ridder Remake. De enige manier waarop zo'n remake een meerwaarde kan bieden is indien het door een echt grote naam gebeurt, of indien het iets helemaal anders wordt. (zoals hieronder bvb)

60342790_2192448064178254_63246301169409image.png.beb0ec493e9bec203426a5ac87cddee3.png

De Rode Ridder van Marvano, toch een zeer gerenommeerde strip auteur, was ook geen doorslaggevend succes

jarenlang stonden deze in de uitverkoopbakken ( onterecht overigens )

Dupuis gaat toch naar eigen zeggen de drie stripcahiers van Blutch's Baard en Kale in het Nederlands uitbrengen.

Ik zelf zou Tom graag een vernieuwde Jerry Spring zien tekenen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 uren geleden, bouncer zei:

Dat heeft Jijé zelf al gedaan in de jaren '70.

image.thumb.png.76af246a04359dc4abbb0b91213ea0d0.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, bouncer zei:

:lol:

Waar komt dit vandaan Suske?

Uit Le Trombone Illustré, bijlage van Spirou in 1977.

Deel dit bericht

Link naar bericht
9 uren geleden, bouncer zei:

De Rode Ridder van Marvano, toch een zeer gerenommeerde strip auteur, was ook geen doorslaggevend succes

jarenlang stonden deze in de uitverkoopbakken ( onterecht overigens )

Los van het feit dat ik die Red Knight niet als voorbeeld heb gegeven (voor alle duidelijkheid) is het op zich wel een goed voorbeeld van een interessante stripremake. De vraag blijft natuurlijk of daar veel mensen zitten op te wachten. Waar in ieder geval weinig mensen op zitten te wachten is een vernieuwe versie van Jerry Spring door ondergetekende.

Deel dit bericht

Link naar bericht
5 uren geleden, Tom B zei:

Los van het feit dat ik die Red Knight niet als voorbeeld heb gegeven (voor alle duidelijkheid)

Digitale onhandigheid van mijn kant !

Het scenario van Jerry Spring zat al aardig in mijn hoofd.inclusief stokpaardjes.zonder clichés:e005:

Deel dit bericht

Link naar bericht

'Jacht op een voetbal' van Jomme eindelijk uitgelezen. Het mag bij één deel blijven. Het karakter van de reeks ontbreekt, wat in de andere volwassener versies (Red Rider, Amoras, ...) van bekende stripreeksen wel aanwezig was.

Er zitten ook heel wat plotgaten in. Heeft er niemand dat verhaal nagelezen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 20/5/2019 om 07:01, bouncer zei:

Het scenario van Jerry Spring zat al aardig in mijn hoofd.inclusief stokpaardjes.zonder clichés:e005:

Stokpaardjes? Meervoud? Hmm, wat zouden die zijn?

Deel dit bericht

Link naar bericht

De achterflap van de oude Jommekes van mijn moeder gaven mij als kind een 'Mandela Effect'-gevoel avant la lettre.

287030586_5-de-belevenissen-van-jommeke-

Deel dit bericht

Link naar bericht

image.thumb.png.68b6f9a9791942e9b644af79af18a09a.png

Op 11 december verschijnt de 2de Jommeke hommage in wat blijkbaar de Jomme-reeks zal worden.  Een herwerking van Paradijseiland!  Het album verschijnt op 11 december.

Ik zeg oelala!  De eerste Jomme vond ik maar een halfbakken iets, zowel qua verhaal als wat het tekenwerk betreft.  Maar Steven Dupré?  Dat is toch wat anders.  Words can't describe hoezeer ik hier naar uit kijk! 👍

Edit - En hopla:
image.thumb.png.1ad3298b25433dc7fcdc17e9e38ebb99.png

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ziet er geweldig uit. Goede albumkeuze ook.

Een groep kinderen op verkenning in de wilde natuur. Meer Jommeke kan het niet worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik vond de eerste Jomme al het beste wat in mijn Vlaamse klassiekers (RR S&W Kiekeboe Jommeke) is verschenen de laatste jaren.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Wat vinden julllie eigenlijk de beste Jommeke-strips tussen 100 en 200?

Dat is de periode van Jommeke waarin ik ben opgegroeid.

Eind jaren '80, begin jaren '90 waren de verhaallijnen naar Jommekes-normen wel wat heavier.

Evil robot-versies, gangsters, internationale spionage, tot zelfs een bezoek aan de hel. (die laatste was een droom, maar toch...)

jommeke-155-de-kleine-vandaal-600x600.jp

jommeke-152-sos-benistal-eerste-druk.jpg

strips-co-jommeke-142-documenten-van-lan

strips-co-jommeke-154-de-hellestokers-d_

Als ik de huidige Jommekes in de winkel zie liggen lijken ze mij terug een pak softer geworden.

Ik zie bij de nieuwste uitgaven toch geen covers meer zoals die hierboven.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Oh ja, en er is een strip waarin Flip een vrouw drogeert om ermee te kunnen trouwen voor het geld. (Het Bal van Mathilde)

Deel dit bericht

Link naar bericht
6 minuten geleden, Ambreville zei:

Flip drogeert Mathilde? Zeker datje het niet over Cambré hebt?

Wel, hij kan misschien de kans grijpen om het tot een hommage/crossover-album te bewerken.

Deel dit bericht

Link naar bericht

100 tot 200?  Dat vraagt om een TOP 10. :) (ik ben een lijstjes-mens)  De "Gobelijn doet iets in het water en heel het dorp heeft er van" avonturen waren hier wel opvallend afwezig.

01 | De Spookkrater
02 | De Kokoskoe
03 | De Kippen van Gobelijn
04 | De Pestkopjes
05 | De Sidderplanten
06 | De Hellestokers

07 | Berta Gobelijn
08 | De Snoezige Dino's

09 | Het Heksenbal

10 | De Kleine Vandaal

Maar ook volgende albums heb ik keer na keer verslonden ...

Het Bal van Mathilde
Het Gekkengas
Komkommer in 't zuur
Het Choco-complot
De Mandoline van Caroline
Spaghetti met Kaas
In de Greep van Mac Rum
De Verdwaalde Vuurtoren

Deel dit bericht

Link naar bericht
14 minuten geleden, esteban² zei:

De "Gobelijn doet iets in het water en heel het dorp heeft er van" avonturen waren hier wel opvallend afwezig.

Ik vermoed dat De Grote Knoeiboel als orgelpunt van dat concept was opgevat. Extremer kon niet meer.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik werd wellicht te oud om die periode nog echt actief mee te maken, maar nr 102, de vampier van drakenburg vond ik wel leuk. Jommeke in drag én een vampier. Wat moet je meer hebben?

Nrs 159 ten 220 was de periode dat vooral Jan Ruysbergh de scenario's schreef, en zijn verhalen waren meer klassieke detective-avonturen à la De Vijf. Iets wat ik tegenwoordig wat mis in de reeks.

Deel dit bericht

Link naar bericht
12 minuten geleden, Tom B zei:

Ik werd wellicht te oud om die periode nog echt actief mee te maken, maar nr 102, de vampier van drakenburg vond ik wel leuk. Jommeke in drag én een vampier. Wat moet je meer hebben?

Ik vind het grappig dat ze Jommeke zulke gigantische borsten gaven.

img042-724x1024.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...