Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Peter Motte

Robbedoes & Kwabbernoot ( Hoofdreeks / BE Reeks / Robbedoes door ... )

Recommended Posts

Die stond in mijn cursus Frans. (en is opgenomen in een van de niet vertaalde buiten reeks albums dacht ik)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Iemand heeft de eerste Robbedoes special in het Frans vertaald. Zij die willen weten waarom die niet door Dupuis in het Frans vertaald wordt, of wat de Franse lezers hiervan vinden moet de reacties op FB maar eens lezen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ah ja, Facebook.  Dat is nooit representatief, want doorgaans zijn het de negatievelingen die daar hun ding komen spuien. Zoals hier dus.

Deel dit bericht

Link naar bericht
26 minuten geleden, esteban² zei:

Ah ja, Facebook.  Dat is nooit representatief, want doorgaans zijn het de negatievelingen die daar hun ding komen spuien. Zoals hier dus.

Je zit op het verkeerde facebook. Ik zie honderden reacties a la 'wat een mooie foto', 'wat een knappe gast/vrouw' of 'prachtig getekend' passeren.

(allemaal van mensen met prut in hun ogen)

Deel dit bericht

Link naar bericht
24 minuten geleden, Tom B zei:

Je zit op het verkeerde facebook.

Teken eens een cartoon met een zwarte, zoals Charel Cambré een tijdje geleden in zijn viswinkel, en je zal zien dat dat dezelfde facebook is. Maar ik geef je gelijk dat facebook niet allemaal kommer en kwel is, en gelukkig maar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
7 uren geleden, Tom B zei:

Je zit op het verkeerde facebook. Ik zie honderden reacties a la 'wat een mooie foto', 'wat een knappe gast/vrouw' of 'prachtig getekend' passeren.

(allemaal van mensen met prut in hun ogen)

Ik volgde de link die je plaatste, waar niet één positieve comment staat, in tegendeel zelfs. :)  Het is niet al kommer en kwel, inderdaad.  Maar ik moet de eerste positieve reacties nog vinden.  Deel gerust een link, ik lees ze graag.

Deel dit bericht

Link naar bericht
15 uren geleden, esteban² zei:

Ik volgde de link die je plaatste, waar niet één positieve comment staat, in tegendeel zelfs. :)  Het is niet al kommer en kwel, inderdaad.  Maar ik moet de eerste positieve reacties nog vinden.  Deel gerust een link, ik lees ze graag.

Er zit er toch één tussen die het probeert positief te bekijken.

Er werd hier al een paar keer afgevraagd wat de Franstalige lezers van deze versie zouden vinden. Lezers die niet beïnvloed zijn door het andere (soms veel betere) werk van Legendre en Cambré of door de Vlaamse manier van werken (kwantiteit boven kwaliteit). Ik vrees dat die reacties wat dat betreft toch wel een indicatie geven van de richting waarin je moet denken.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Over de strip zelf wordt er eigenlijk niet echt gemekkerd. 

Buiten :  

si Dupuis le publie en France, y'a qq stéréotypes qui passeront pas...)

Die perceptie is nog al terug gekomen. Opletten daarmee.

Er wordt meer geleuterd over te veel series en over het feit dat Robbedoes tegenwoordig alle kanten op zwalpt. Tegen het betere werk van Bravo of Yann/Schwartz kan deze serie niet op.

Persoonlijk vond ik het heel verdienstelijk getekend, maar het scenario was weer zo'n Legendre-scenario waarvan je je op het einde afvraagt wat het nut was van het verhaal.Er is niets wezenlijks gered. De wereld is er niet beter op geworden. Enkel wat amusante slapstick onderweg waar je wel wat glimlachen van krijgt, maar nooit van zult moeten schateren. En die je al snel vergeet. Cambré heeft het tekentalent om een internationale hit te scoren. Maar dan moet hij wel met een nieuw IP afkomen, met een goede tekenaar bij voorkeur bij de grote uitgeverijen (Dupuis, Dargaud,...). Ik vrees dat hij nog jaren gaat vast zitten op Amoras.

Deel dit bericht

Link naar bericht
23 minutes ago, Ambreville said:

Maar dan moet hij wel met een nieuw IP afkomen, met een goede tekenaar bij voorkeur bij de grote uitgeverijen (Dupuis, Dargaud,...).

Internationaal portfolio...?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...