Ga naar inhoud

Overzicht scripts - Ivo VWS


IvoVWS

Recommended Posts

Eigenlijk een draad voor mezelf zodat ik weet wat allemaal liggen heb zonder de rest van het forum ermee te lastig te vallen.

 

OVERZICHT SCRIPTS:

 

 MINI-SERIE SOUL APPS
APP 1:  FORGET ABOUT IT (juni 2017)

(sci-fi, drama, ENG)

FRANCES laat de traumatiserende herinneringen aan haar ex-minnaar verwijderen maar niet zonder gevolgen.

16 pagina's.

APP 2: GOOD VIBES, GOOD VIBE$ (augustus 2017)

(sci-fi, drama, ENG)

Eén man, één kamer, één smartphone en een knoert van een depressie.

24 pagina's.

APP 3: A REASON TO BE (mei 2018)

(sci-fi, drama, ENG)

Drie personages geraken verwikkeld in rellen op het Ladeuze-plein en als ze eruit komen, is hun wereld veranderd.
47 pagina's.

 

APOCALYPS (juni 2017)

(historisch, drama, NL)

Het gelijknamige nummer van Boudewijn De Groot in scriptvorm gegoten aan de hand van de woorden van wijlen Lennaert Nijgh.

8 pagina's.
Lees hier.

 

THE UNNAMED (september 2016)
(historisch, drama, mysterie, fantasy, ENG)

Een graphic novel in 10 delen over een mysterieuze, bizarre vrouw genaamd Hecate.
The Unnamed Volume 1: The Axe Killers
The Unnamed Volume 2: The Smuggler
The Unnamed Volume 3: The Thief
The Unnamed Volume 4: The Murderer
The Unnamed Volume 5: The Pederast
The Unnamed Volume 6: The Robbers
The Unnamed Volume 7: The Fugitives
The Unnamed Volume 8: The Addict
The Unnamed Volume 9: The Vagabond
The Unnamed Volume 10: The Appearance

+/- 400 pagina's


 

Link naar reactie

Er is bijna niets uitgetekend. Dit zijn gewoon scripts die klaar zijn en zo naar een tekenaar zouden kunnen verstuurd worden.

"Forget about it" is nog maar net klaar. Voor "Apocalyps" is het nog afwachten tot de toestemming er komt.

Het eerste deel van "The Unnamed" ga ik wel laten afmaken en publiceren op de website. De rest zien we daarna wel weer.

Link naar reactie
2 uren geleden, IvoVWS zei:

Eigenlijk een draad voor mezelf zodat ik weet wat allemaal liggen heb zonder de rest van het forum ermee te lastig te vallen.

 

Dat vind ik een vreemde redenering wanneer je iets op een forum zet... Maar goed, het stoort me niet hoor.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Wel, het is niets alsof er hier veel te zien valt, laat staan bespreken en toch wou ik ergens een lijstje van mijn scripts hebben. Ik had het inderdaad in een spreadsheet of tekstbestand kunnen gooien maar dan verdwijnt dat weer onder een hoop andere bestanden (al vaak genoeg gebeurd). Hier vind ik het altijd terug.

Langs de andere kant wil ik ook niet, telkens als er een script klaar is, het vermelden in de eerste de beste draad die voorbij komt. Dat interesseert de meesten toch niet en smoort eerdere gesprekken. 

En tenslotte heb ik deze nacht vier uur geslapen. Een maat was jarig en we zijn veel te lang in de Metafoor blijven plakken. 

 

Geen idee of dit antwoord afdoende is maar het hield wel degelijk steek in mijn hoofd. 

 

Link naar reactie
  • 1 month later...

SCHAAMTELOZE ZELFPROMOTIE: de toelating om de tekst van het lied "Apocalyps" te gebruiken voor mijn volgend beeldverhaal is net binnen!

 

HOERA!

 

Nu moet het nog getekend worden door eh... Tja... Euhm... Wie... Da's nog maar de vraag...

 

Dus wie iemand zin om te tekenen heeft of iemand kent die zin zou kunnen hebben mag me altijd contacteren. Het zou gaan om 8 pagina's met afwisselend 8 en 6 panelen.

Link naar reactie

Ha! Ik denk niet dat ik heel goed sta bij de redactie van Pulp Deluxe. Zij hadden op de stripbeurs in Brussel "The Unnamed" afgekraakt (als enigen overigens) . Nu, kritiek mag er altijd zijn en ik ben altijd bereid te luisteren maar ik heb de indruk dat Pulp Deluxe niet overtuigd is van mijn kunnen.

Zodra Mauser zijn bevestiging gegeven heeft, ga ik meer bekend maken.

Link naar reactie
1 uur terug, IvoVWS zei:

 

@Kristof Berte, geen idee. Pulp Deluxe hangt voor de plaatprijzen ook (voor een deel?) af van subsidies.

Ik denk dat ze volledig afhangen van subsidies en ik weet hoe Mauser staat ten opzichte van subsidies :D

 

Wat dat project betreft: je bereikt daar wel een zeker publiek mee, liedjesteksten in stripvorm. Enerzijds de striplezers en anderzijds de muziekliefhebbers, dus altijd klanten. Lijkt mij wel moeilijk om dat in de vorm van een kortverhaal te doen. Tracht Mauser maar te overtuigen om een 7-tal kleinkunstklassiekers te verstrippen en een album van 56 pagina's uit te brengen, dat kan wel werken ;) 

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
7 minutes ago, Kristof Berte said:

Ik denk dat ze volledig afhangen van subsidies en ik weet hoe Mauser staat ten opzichte van subsidies :D

 

Wat dat project betreft: je bereikt daar wel een zeker publiek mee, liedjesteksten in stripvorm. Enerzijds de striplezers en anderzijds de muziekliefhebbers, dus altijd klanten. Lijkt mij wel moeilijk om dat in de vorm van een kortverhaal te doen. Tracht Mauser maar te overtuigen om een 7-tal kleinkunstklassiekers te verstrippen en een album van 56 pagina's uit te brengen, dat kan wel werken ;) 

Wel, laat ons proberen om "Apocalyps" te doen gebeuren, daarna zien we wel weer verder en kunnen we alsnog de deur van Sabam platlopen. :e002:

Link naar reactie

Nieuw script toegevoegd: "Good Vibes, Good Vibe$". Gitzwart en pikkedonker maar wel leuk om te doen omdat ik me voorgenomen had om voor dit verhaal het personage niet te laten spreken. Ik ben er wel tevreden over en het ligt in de aard van "Forget About it". Sterker nog, ik ben zo tevreden dat ik van plan ben nog één verhaal in hetzelfde genre schrijven en daarna ga proberen om alle drie verhalen de deur uit te krijgen...

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

@IvoVWS Hallo, ik ben hier nieuw op het forum, maar ik wilde toch even zeggen dat het mooi is om te zien om meerdere script schrijvers zoals jij te zien, die proberen een tekenaar te vinden voor hun projecten. Kers op de taart is toch als je een tekenaar weet aan te trekken. Is ook zowat een dagelijkse bezigheid van mij dus vandaar dat deze onderwerp mij aanspreekt. Ik hou je thread en website in ieder geval in de gaten. :)

Volg mij: SouthEast Comics op Instagram

Mijn comics:  ComiXology

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...