Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble

IvoVWS

Overzicht scripts - Ivo VWS

Recommended Posts

@IvoVWS Hallo, ik ben hier nieuw op het forum, maar ik wilde toch even zeggen dat het mooi is om te zien om meerdere script schrijvers zoals jij te zien, die proberen een tekenaar te vinden voor hun projecten. Kers op de taart is toch als je een tekenaar weet aan te trekken. Is ook zowat een dagelijkse bezigheid van mij dus vandaar dat deze onderwerp mij aanspreekt. Ik hou je thread en website in ieder geval in de gaten. :)

Deel dit bericht

Link naar bericht

@Rchris Hyde, bedankt voor het compliment en de steun! Het is inderdaad soms lastig om tekenaars te vinden. Tot nu toe heb ik geluk gehad dat het met Joel (THE UNNAMED) en Falco (APOCALYPS) goed klikte en zij ook hun eigen ideeën voorleggen.  Aangezien ik amper een jaar geleden naar buiten gekomen ben als scenarist kan ik eigenlijk maar twee tips geven.

De eerste is "connecties, connecties, connecties". Falco heb ik bijvoorbeeld gevonden door een medewerkster van Eppo en haar heb ik dan weer leren kennen via een contact dat ik gelegd op een workshop. 
De tweede is "kijk eens over de grens". Vlaanderen is toch maar erg klein. Om je een idee te geven, Joel is een Argentijn en Falco komt, net zoals Lennaert Nijgh en Boudewijn De Groot overigens, uit Haarlem. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 hours ago, Cederzo said:

Mooi resultaat zeg, proficiat!

Mucho arigato! Falco heeft zijn best gedaan en ik denk dat hij ook de beste artiest was voor dit verhaal. :e007:

Deel dit bericht

Link naar bericht

Gefeliciteerd, ziet er goed uit, sfeervol. Tekenstijl past goed bij de teksten.

Kleine opmerking (moest er niemand een kleine opmerking hebben, zaten we niet op een forum): Zou nog meer tot zijn recht komen met een soort pageviewer. Het scrollen verandert de leeservaring.

Wat is nu het concrete plan hiermee?

Deel dit bericht

Link naar bericht
5 minutes ago, Kristof Berte said:

Gefeliciteerd, ziet er goed uit, sfeervol. Tekenstijl past goed bij de teksten.

Kleine opmerking (moest er niemand een kleine opmerking hebben, zaten we niet op een forum): Zou nog meer tot zijn recht komen met een soort pageviewer. Het scrollen verandert de leeservaring.

Wat is nu het concrete plan hiermee?

Dank u, dank u! De reacties zijn tot nu erg positief en ik ben erg blij. :-)

En deze nacht heb ik geëxpermenteerd met de pageviewer van Wordpress en dat vond ik moeilijk leesbaar. Daarom heb ik geopteerd voor de leesbare oplossing. 

Wel, dit blijft staan, ik ga nog een maand promotie voeren en daarna de balans opmaken (reacties, bezoekersaantallen)... Daarna zie ik wel weer. Er komt alleszins GEEN papieren versie van "Apocalyps" .

Deel dit bericht

Link naar bericht
6 hours ago, SouthEast Comics said:

Een inderdaad goed uitgekozen tekenaar voor Apocalyps. Het leest trouwens prima weg, dus het scrollen stoort mij niet.

6 hours ago, Air said:

prachtig! Heel sfeervol...

volgend jaar zeker verder gaan met een volgend script... 

Wow, allemaal supermooi complimenten!  Dank u wel, @SouthEast Comics en @Air:e005:

Deel dit bericht

Link naar bericht

Laten we eens zien wat dit geeft.

Vanaf 1 januari zal ik beschikbaar zijn als freelance scenarist. Iedere creative op de Reep kan me contacteren met een vraag over mijn diensten: proeflezen, scripts voor zijn/haar reeks, uitwerking personages en workshops.

Waarom je me wel zou contacteren? Goeie vraag en ik heb daar drie goeie antwoorden op.

Een goeie scenarist denkt anders dan een tekenaar, meer vanuit het karakter van het personage dan het design.
Je koopt niet alleen een scenario maar ook tijd die dan weer besteed kan worden aan het grafische gedeelte.
Je krijgt instant terugkoppeling en uitwisseling van ideeën.

Prijzen zijn afhankelijk van de vraag en de taal. Een gag in 't Frans bijv. zal meer tijd en geld kosten dan eentje in mijn moedertaal.

Tot schrijfs!

Deel dit bericht

Link naar bericht

"Apocalyps" werd tot nu toe 140 keer gelezen...

Lijkt misschien niet zoveel maar bekijk het even zo: niemand kent Falco Verholen of IvoVWS, de promotie wordt gedaan zonder veel financiële middelen of steun van grote bladen en bovendien bijna uitsluitend via de Reep en Facebook. 

Op het einde van januari wordt de balans opgemaakt en daarna zie ik wel weer. In ieder geval gaat het lekker. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

En waarom niet?

Ik doe niet mee aan dat idioot, passief-agressief spel van "oh, ik doe het enkel voor mezelf". Nee, ik maak dingen die ik zelf zou willen lezen en wil dat mensen die daarna lezen. Liever veel dan weinig. Als er iemand is die daarmee problemen heeft: "wie zijdde gij, loser?"

Vooraleer er één potloodstreep op papier stond, heb ik eerst drie maanden gemaild met Warner/Chapelle. Dan ga ik echt niet het ding voor mezelf houden. 

Ik heb een fulltime job, werk buiten de uren aan een nieuw script, doe een radioprogramma en onderhoud een muziekblog en daarbovenop komt dan nog eens mijn vader met de ziekte van Kahler die niets zwaars mag oplichten. Om maar te zeggen, zoveel tijd om op ieder forum, Reddit of in iedere FB-groep promotie te voeren heb ik niet.

't Is goedkoop en werkt.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik ben misschien te financieel ingesteld, maar ik zou er geen geld instoppen als ik niet verwacht er geld uit te halen. Mijn vraag is dus eerder "waar denk je het geld uit te halen"? Maar misschien speelt dat voor jou niet mee.

Deel dit bericht

Link naar bericht
42 minuten geleden, IvoVWS zei:

Nee, ik maak dingen die ik zelf zou willen lezen en wil dat mensen die daarna lezen. Liever veel dan weinig.

2!

41 minuten geleden, The Alderwood zei:

Mijn vraag is dus eerder "waar denk je het geld uit te halen"?

Oók 2! :)

Facebookpromotie is inderdaad niet duur en ook laagdrempelig voor de lezer, maar ik stel me vooral vragen naar het vervolg van het project. Hoe kan je het product omzetten naar iets dat geld gaat opbrengen? Nu, elk product vraagt wel een investering natuurlijk, maar ik zie hier niet direct hoe je er op deze manier ooit financiële return zou uithalen. Maar dat is uw probleem, daar hebben wij ons niet mee te moeien :)

Ik zei het eerder ook al eens: een album met kleinkunstverstrippingen, volgens mij kan dat wel werken in beperkte oplage, bij de juiste uitgeverij.

Hoe dan ook respect voor uw ambitie en ook voor het realiseren van dit project. Op naar het volgende!

Deel dit bericht

Link naar bericht

In het creatieve speelveld is wie je bent het belangrijkste en wie allemaal je naam kent. De naam "Garth Ennis" alleen verzekert minimum 4000 verkochte exemplaren en de laatste platen van Motörhead zouden zonder de naam van Lemmy zelfs nooit zijn uitgebracht. SMBC, Warp Records, Herman Brusselmans, Tom Lanoye, Gabriel Garcia Marquez, Suske & Wiske en eigenlijk ook Apple. Dat is een les die ik door scha, schande en een mislukte Kickstarter geleerd heb.

Ik kan geen geld vragen voor "Apocalyps" want wie kent nu IvoVWS? Ik kan geen uitgeverij aanschrijven want mijn mails worden zelfs niet geopend. En als mijn naam geen deuren opent, dan trap ik ze in. Nu, als het me louter om het geld te doen was, had ik een frituur of een bordeel geopend. "Apocalyps" is een investering met risico's maar ik zit daar niet zo mee in. Wie niet waagt, blijft maagd.

(Ja, er is zoiets als ad revenu maar dat is alleen interessant als ik fulltime bezig zou zijn met de site wat niet mogelijk is.)

Wat een mogelijk vervolg betreft, het zou leuk zijn. De uitgeverijen mogen een bod doen of als jullie echt meer verstripte muziek of andere verhalen willen zien, vraag me dan voor commissies en workshops en help me de kas te spijzen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen