Ga naar inhoud

Stripfestival Breda 14 en 15 oktober 2017


Recommended Posts

Zoals ieder jaar een leuke beurs.......ik ga er altijd met plezier heen.

Veel leuke stands, leuke tekenaars, prima locatie en goed georganiseerd.

 

Veel repers gezien en gesproken en dedies van Hubsch, Dagnino, Herenguel, Salomone, De Vita, Rubenis, Perez, Krings en Renaud.

Zaterdag na de beurs nog Indonesisch gegeten met aantal medebezoekers (ook repers).

 

Tot volgend jaar.....

Link naar reactie

Een gezellig weekend achter de rug.

Organisatie was wederom goed geregeld.

De ophaal stand voor de beursuitgaven bij eppo was briljant.

Wellicht zo iets gecombineerd met andere uitgevers regelen?

 

Een gevarieerd aanbod voor iedereen op de beurs.

Zowel voor de fanatieke stripverzamelaars, als de dagjesmensen of de kinderen.

Voor mijn dochter was het een mega succes.

 

Entree bij de ingang liep erg prettig.

De tickets online gekocht werden 5 minuten voordat de beurs opging al gescand.

Waar een mens toch niet gelukkig van kan worden ...

 

Restaurant was net als voorgaande jaren goed met een vriendelijke bediening.

Dit blijft één van mijn favoriete beurzen. :e002: 

Link naar reactie

Zo hè hè. Het zit er weer op. Prachtig weekend gehad in Breda. Wel een beetje druk, maar dat is ook de bedoeling natuurlijk.

 

Vrijdagochtend begonnen met alles in de auto te laden. Daarna op naar Schiphol, maar kort voor vertrek blijkt De Vita's vlucht anderhalf uur vertraagd - typisch vrijdag de dertiende? Als hij dan eindelijk door de douane komt gewandeld snel door naar het zuiden, maar vakantieverkeer en avondspits zorgen voor nog 45 minuten vertraging. De Vita gedropt in het beurshotel, snel door naar het theater om alles in de stand te zetten. Pas na half negen 's avonds hebben we tijd om op de Grote Markt een vorkje te prikken.

 

Zaterdagmorgen nog even snel wat luxe hardcovers nummeren, maar om 10 uur is alles klaar... alleen De Vita is er nog niet... Als de deuren opengaan staat er plots toch een flinke meute voor de kraam die allemaal als eerste hun boeken willen kopen. Er is zelfs wat licht duw- en trekwerk, maar geen toestanden zoals vorig jaar in Rijswijk bij DLC (gelukkig). Ondertussen schuift ook De Vita aan.

 

En die heeft er zin in blijkt al snel. In een redelijk tempo tekent hij mooie grote dedi's. Twee dagen lang neemt hij ruim de tijd voor alle verzamelaars. Als je bedenkt dat hij tot vier dagen voor de beurs nog met rugklachten in bed lag neem ik daar mijn petje voor af.

 

Uiteindelijk heeft, denk ik, iedereen een of meerdere tekeningen gekregen. Enkel de mensen die niet een uur in de rij wilden staan konden niet geholpen worden, maar een handtekening kon altijd tussendoor.

 

De organisatie was weer perfect, vooral de hulp bij het in- en uitladen is zeer welkom. Hulde!

 

Uiteraard vele Repers zien langskomen, Lecram, Campesino, Velden8, Sjakie, Pedem, Linthout, Dedi Kass, Striphooligan en nog veel meer.

 

Zondag rond half vijf moet De Vita dan toch echt weg om de trein richting Schiphol te halen. Ook nu krijg ik weer drie zoenen van een Italiaanse man...HUM! Volgens mij heeft hij zich prima vermaakt, ook flink wat commissies en origineel werk verkocht.

 

Op de terugweg was de auto echt de helft lichter geworden, da's altijd een goed teken!

 

Zal later nog wel wat foto's plaatsen, van het signeren en van de dedi's zelf.

 

Laten we hopen dat Eppo/L en de gemeente Breda er uit komen qua centjes voor 2018...

 

 

Erik

 

 

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
2 uren geleden, AHMO zei:

Maar ook Romano als bokskampioen

Eric Hercules die van Elsje pauze moet nemen

Maar gelukkig ook serieuze foto's Met Eric, Ben en Giulio

Stripfestival Breda 2017-10-14 foto (c) Alex Odijk 469.jpg

 

Grappig!

Ik heb een Amerikaanse kennis die zich op elke comic-con die ie bezocht liet fotograferen met tekenaars en cosplayers terwijl ie neergeknokt door hen werd. 

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Eventjes over de editie van 2018, zoals eerder al gemeld lijkt de subsidie van de gemeente Breda te vervallen. Daarom start de organisatie een bescheiden sponsoractie. Dus heb je wederom genoten van alle tekenaars afgelopen oktober, overweeg dan onderstaande eens... :

 

Zoals bekend is met de editie van 2017 de gemeentelijke subsidie
komen te vervallen. Dus als er volgend jaar weer een editie komt 

(en wie wil dat nu niet?), dan moet de begroting van 2018 op een andere 

manier worden aangevuld. 

Diverse methoden zijn overwogen, en uiteindelijk werd er voor 

een sympathieke sponsoractie gekozen waarbij er naar 

100 Vrienden van het Festival wordt gezocht die ieder 50 euro doneren. 

Wie dat doet, krijgt gratis toegang tot de volgende editie en als 

dankjewel één van de speciale exemplaren van het Storm album De Beul van Torkien, 

die exclusief voor standhouders en medewerkers aan het festival is vervaardigd. 

Ben je het festival goed gezind, stuur dan een mailtje 

naar vrienden@stripfestivalbreda.nl voor meer info.

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

50 euro om naar de beurs te mogen en een storm album (enorm slecht verhaal, trouwens), nee dank je.

Verzin liever iets anders.

Volgend jaar is er ook weer Haarlem. En dat is gratis en ook stukken leuker dan rondhangen in zo'n duf theater.

 

Link naar reactie
3 uren geleden, Gast Kobus zei:

50 euro om naar de beurs te mogen en een storm album (enorm slecht verhaal, trouwens), nee dank je.

Verzin liever iets anders.

Volgend jaar is er ook weer Haarlem. En dat is gratis en ook stukken leuker dan rondhangen in zo'n duf theater.

 

Waarom zo negatief en niet een beetje coöperatief? Als je dit idee om het, overigens prima georganiseerde, festival voort te zetten slecht vindt probeer dan zelf met een goed idee te komen. Roepen van de zijkant is zoooo gemakkelijk.....

Link naar reactie
2 uren geleden, Gast Kobus zei:

50 euro om naar de beurs te mogen en een storm album (enorm slecht verhaal, trouwens), nee dank je.

Verzin liever iets anders.

Volgend jaar is er ook weer Haarlem. En dat is gratis en ook stukken leuker dan rondhangen in zo'n duf theater.

 

Ik vind het wel een mooie beurs en een goed idee.... Jammer van de negatieve reactie....

Link naar reactie
3 uren geleden, Gast Kobus zei:

50 euro om naar de beurs te mogen en een storm album (enorm slecht verhaal, trouwens), nee dank je.

Verzin liever iets anders.

Volgend jaar is er ook weer Haarlem. En dat is gratis en ook stukken leuker dan rondhangen in zo'n duf theater.

 

 

Als je beide dagen naar het festival gaat en graag een exclusieve uitgave van Storm wil hebben dan is 50 Euro niet meer zoveel geld. Persoonlijk vind ik dit een prima idee om op deze manier een groep sponsoren aan te trekken. 

 

En duf theater? Zo duf is het theater volgens mij niet, beter dan een tennishal zonder uitstraling en een geimproviseerd horecahoekje.. 

 

34 minuten geleden, blacktiger zei:

Kan een stripbeurs alleen maar draaien als er subsidies bij te pas komen? Komt mij wat wereldvreemd over. Beter geen beurs dan, dan een gesubsidieerde. 

 

Waarom beter geen beurs? Veel stripbeurzen draaien op subsidie, sponsoren en/of vrijwilligers, zonder zouden er weinig beurzen over blijven.

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie
4 uren geleden, Gast Kobus zei:

50 euro om naar de beurs te mogen en een storm album (enorm slecht verhaal, trouwens), nee dank je.

Verzin liever iets anders.

Volgend jaar is er ook weer Haarlem. En dat is gratis en ook stukken leuker dan rondhangen in zo'n duf theater.

 

Stripdagen Haarlem is ook een gesubsidieerd evenement...

Link naar reactie
5 uren geleden, Snow Leopard zei:

Waarom zo negatief en niet een beetje coöperatief? Als je dit idee om het, overigens prima georganiseerde, festival voort te zetten slecht vindt probeer dan zelf met een goed idee te komen. Roepen van de zijkant is zoooo gemakkelijk.....

Kritiek moet kunnen.

Dat de vorm en woordkeuze nogal lomp overkomt is jammer. 

Link naar reactie
2 uren geleden, Michel zei:

Als je beide dagen naar het festival gaat en graag een exclusieve uitgave van Storm wil hebben dan is 50 Euro niet meer zoveel geld. Persoonlijk vind ik dit een prima idee om op deze manier een groep sponsoren aan te trekken. 

Tja, de entree is ook al 12,50 en het album staat op catawiki voor rond de 50,00, dus zo gek is dat pakket niet.

Als het geen Storm maar een Guust album was geweest, dan waren er nu al 100 liefhebbers geweest....

Link naar reactie
2 uren geleden, blacktiger zei:

Kan een stripbeurs alleen maar draaien als er subsidies bij te pas komen? Komt mij wat wereldvreemd over. Beter geen beurs dan, dan een gesubsidieerde. 

Dat een gemeente Breda met een begroting van 637 miljoen niet een paar duizend Euro voor een festival overheeft is me echt een raadsel.

 

Waarschijnlijk krijgen ze het geld alweer terug van de parkeergarage bij het Turfschip.

Link naar reactie
11 uren geleden, blacktiger zei:

Het beste voorbeeld voor mij persoonlijk was het tweejaarlijkse stripevenement in Turnhout. Gesubsidieerd tot en met de voorbije jaren, maar helaas ter ziele. Laat het mij zo stellen: Niets is voor eeuwig. Hoe graag we het ook willen. 

 

Turnhout is het voorbeeld van hoe je een festival kapotmaakt als je mensen hebt die te snobistisch keken naar de strip. De subsidies an zich hebben daar niks mee te maken gehad.

Link naar reactie
11 uren geleden, blacktiger zei:

Het beste voorbeeld voor mij persoonlijk was het tweejaarlijkse stripevenement in Turnhout. Gesubsidieerd tot en met de voorbije jaren, maar helaas ter ziele. Laat het mij zo stellen: Niets is voor eeuwig. Hoe graag we het ook willen. 

 

Turnhout is het voorbeeld van hoe je een festival kapotmaakt als je mensen hebt die te snobistisch keken naar de strip. De subsidies an zich hebben daar niks mee te maken gehad.

Link naar reactie

Wellicht is die 5000 Euro nu juist het verschil tussen terug naar die ijsbaan of blijven in het theater. Ieder zijn meug, maar midden in centrum Breda vind ik prima.

 

Misschien heeft iemand hier op de Reep een ander creatief idee om zo'n bedrag te genereren? En de standhuur verhogen is geen optie, die is al hoog genoeg :D.
 

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
1 uur terug, eriktex zei:

Misschien heeft iemand hier op de Reep een ander creatief idee om zo'n bedrag te genereren? En de standhuur verhogen is geen optie, die is al hoog genoeg :D.

Laat de vrienden van het festival een half uur eerder naar binnen, dan zijn heeft het festival binnen de kortste keren handen vol met vrienden. :e005:

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...