Ga naar inhoud

Marini vs Batman


Frodo

Recommended Posts

Ongeveer zoals verwacht.

Tekeningen zien er heel mooi uit, ongeveer op het niveau van andere uitstekende Batman tekenaars.
Verhaal is nogal matig. De karakters zijn het niet helemaal. Catwoman hoort niet bij Bruce Wayne in de slaapkamer. En Batman is een slimme detective en niet iemand die alleen maar schurken in elkaar ramt om te komen waar hij wil.

Link naar reactie
Op ‎22‎-‎11‎-‎2017 om 12:44, Kool Thing zei:

Eindelijk de batman gelezen. En ik ben duidelijk een fan! De eerste 16 pagina's zijn gewoonweg waw. Toegegeven, het is een gewoon verhaaltje zonder zware diepgang maar moet dat? Mag het geen klassieke comic zijn met geweldige tekeningen? 

Veeeeel beter dan ik gedacht heb. 

Met een matig verhaal kan het nooit een klassieke comic zijn. Een klassieke comic heeft beide. Lees bv Batman: Hish eens. Qua tekeningen nog een tikkie beter, maar qua plot en karakters veel en veel beter.

Link naar reactie

Hush vond ik echt helemaal niks qua verhaal, die wordt volgens mij alleen door de tekeningen van Jim Lee als een klassieker beschouwd. Batman: Year one is wat mij betreft de beste Batman strip wat het totaal van tekeningen en verhaal betreft (of anders Paul Pope's Year 100 als je die als standaard Batman comic rekent).

 

Ik wacht op de HC bij die van Marini, ik benieuwd hoe die zich verhoud tegen die twee.

Link naar reactie

@Tweetie Ik vermoed dat Kool Thing het woord 'klassiek' in een andere betekenis gebruikt.  Niet dat het een 'klassieker' is, maar een nogal 'klassieke' aanpak / verloop heeft.

Mij doet het eerlijk gezegd weinig.  Ik heb wat pagina's aandachtig zitten bekijken en de redenen achter de superlatieven ontgaan mij toch een beetje. Zal ik gestenigd worden wanneer ik voorzichtig stel dat ik het in de wereld van de comics voorlopig als 'gewoontjes' beschouw en zeker niets uitzonderlijks of nieuws heb gezien?  Terzijde, het is goed getekend.  Daarover geen seconde twijfel.  Maar het lijkt in sommige besprekingen (ook elders overigens) haast alsof hier het warm water uitgevonden werd.

Maar bon, ik heb het niet effectief gelezen, dus het blijft slechts een indruk.  Onder voorbehoud dus.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 2 months later...

Voor zover ik het heb begrepen van zijn vermeldingen op Twitter is dit zijn planning voor de eerst komende jaren:

 

Batman 2 (inkleuring bezig)

Schorpioen 12 (laatste deel van de hoofdreeks voor hem - storyboard/schetsen bezig)

Adelaars van Rome 6

Noir (eerste deel van een nieuwe reeks)

 

Alles onder voorbehoud natuurlijk.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
Zojuist, Kristof Berte zei:

Je vraagt je toch af wat zo'n Desberg in z'n hoofd haalt om De Schorpioen nieuw leven te willen inblazen met een andere tekenaar, nadat de hoofdreeks afgerond werd én Marini zelf ook nog aankondigt van er one-shots van te willen maken.

Misschien wil hij wel geld verdienen met z'n eigen creatie? 

Link naar reactie
6 minuten geleden, Tweetie zei:

Misschien wil hij wel geld verdienen met z'n eigen creatie? 

 

Ja, natuurlijk is dat de redenering. Maar het is nu toch niet dat Desberg een klein naampje is, die achteraf nooit meer aan de bak gaat geraken? Laat dan de Schorpioen voor wat hij is, een mooi afgerond verhaal waar je tevreden kan op terugkijken. Straks krijg je Thorgal-toetanden waar niemand bij gebaat is, en zeker de lezer niet.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
5 minutes ago, Kristof Berte said:

 

Ja, natuurlijk is dat de redenering. Maar het is nu toch niet dat Desberg een klein naampje is, die achteraf nooit meer aan de bak gaat geraken? Laat dan de Schorpioen voor wat hij is, een mooi afgerond verhaal waar je tevreden kan op terugkijken. Straks krijg je Thorgal-toetanden waar niemand bij gebaat is, en zeker de lezer niet.

2

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
13 minutes ago, Kristof Berte said:

 

Ja, natuurlijk is dat de redenering. Maar het is nu toch niet dat Desberg een klein naampje is, die achteraf nooit meer aan de bak gaat geraken? Laat dan de Schorpioen voor wat hij is, een mooi afgerond verhaal waar je tevreden kan op terugkijken. Straks krijg je Thorgal-toetanden waar niemand bij gebaat is, en zeker de lezer niet.

3

Link naar reactie
4 uren geleden, Kristof Berte zei:

Ja, natuurlijk is dat de redenering. Maar het is nu toch niet dat Desberg een klein naampje is, die achteraf nooit meer aan de bak gaat geraken? Laat dan de Schorpioen voor wat hij is, een mooi afgerond verhaal waar je tevreden kan op terugkijken. Straks krijg je Thorgal-toetanden waar niemand bij gebaat is, en zeker de lezer niet.

Maar waarom moet Desberg zich aanpassen? Als je een mooi afgerond geheel wilt, laat je de rest van de reeks toch gewoon in de winkel liggen? Er is toch niemand die je verplicht om een "Desberg-vervolg" te kopen? 

Link naar reactie

Ze hadden die twee Batman-delen beter als één deel uitgegeven.

 

 

 Straks krijg je Thorgal-toetanden waar niemand bij gebaat is, en zeker de lezer niet.

 

Gisteren deel 6 van De Jonge Jaren van Thorgal gelezen, en mijn indruk is dat als de reeks af is, je toch wel een aardige feuilleton krijgt.

Link naar reactie
  • 1 month later...

Die tekening van De Schorpioen hierboven zal wel meer doen dan € 1.000 vermoed ik...

Bij de eindejaarsverkopen van Galerie9art werden er ook enkele van dit soort tekeningen te koop aangeboden - ze waren alle binnen een mum van tijd verkocht... Tja.. kwestie met vraag en aanbod en zo.. De prijzen zijn in die zin logisch te verklaren... Marini is dan ook een toptekenaar

Als je naar galerie9art gaat, klikt op 'expos' en vervolgens op Vente de Noel 2017 dan kun je deze tekeningen nog zien.. Erg mooie bijverdienste voor Marini. Ik vermoed dat hij inmiddels al wel aardig in de slappe was zal zitten. Verkoop van pak m beet 5 originele platen levert al een gemiddeld jaarsalaris op. Daar komen dan nog de inkomsten uit zijn stripverkoop en de verkoop van dit soort kleinere originelen bij..

Je KAN als striptekenaar echt een topinkomen hebben, maar dat zijn volgens mij toch wel echt de 'chosen few'... Met het enorme aanbod zal het voor velen (beginnende auteurs o.a.) wel eens sappelen zijn...

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...