Ga naar inhoud

Marini vs Batman


Frodo

Recommended Posts

10 minuten geleden, sanderg zei:

Is er eigenlijk al iets bekend of het eerste album een succes was/is in de VS?

De eerste druk was vrij snel uitverkocht en wordt momenteel herdrukt.

Lijkt me dus wel succesvol, ofschoon dat uiteraard ook afhangt van de oplage van de eerste druk.

Link naar reactie
2 hours ago, JJL said:

De eerste druk was vrij snel uitverkocht en wordt momenteel herdrukt.

Lijkt me dus wel succesvol, ofschoon dat uiteraard ook afhangt van de oplage van de eerste druk.

Ah! Thnx voor de info. Die Marini is toch ook wel een wonderkind.. Heeft al zo'n succes in Europa en nu dus wellicht ook al in de VS.

 

Gek genoeg zijn de strips van zijn hand t/m Adelaars van Rome eigenlijk helemaal niet ontzettend sterk vind. Let's face it- 't verhaal van 'De schorpioen' is nou niet bepaald van een hoog niveau. (net als al het andere werk van Desberg overigens vind ik). En zijn strips van daarvoor (Gipsy o.a.) hebben toch ook niet echt potten gebroken. 'Aasgieren' deed t ook goed heb ik begrepen, maar ja... Dufaux.. (do I need to say more?)

Zijn beste scenarist is hijzelf naar mijn idee - tot nu toe vind ik 'Adelaars' zijn beste reeks. Erg knap is dat als iemand zo'n multitalent is. De enige overigens tekenaars die ook aardige/goede scenario's (kunnen) schrijven zijn mijns inziens Hermann en Cosey.

Marini's populariteit heeft hij volgens mij toch echt te danken aan zijn tekentalent (o.a. om mooie dames te tekenen - volgens mij heeft de reeks De Schorpioen meer aan Mejai te danken dan aan het hoofdpersonage zelf ;-). Met een andere tekenaar aan het roer geloof ik niet dat De Schorpioen zo goed zou hebben verkocht.

Link naar reactie
51 minuten geleden, sanderg zei:

Ah! Thnx voor de info. Die Marini is toch ook wel een wonderkind.. Heeft al zo'n succes in Europa en nu dus wellicht ook al in de VS.

 

Gek genoeg zijn de strips van zijn hand t/m Adelaars van Rome eigenlijk helemaal niet ontzettend sterk vind. Let's face it- 't verhaal van 'De schorpioen' is nou niet bepaald van een hoog niveau. (net als al het andere werk van Desberg overigens vind ik). En zijn strips van daarvoor (Gipsy o.a.) hebben toch ook niet echt potten gebroken. 'Aasgieren' deed t ook goed heb ik begrepen, maar ja... Dufaux.. (do I need to say more?)

Zijn beste scenarist is hijzelf naar mijn idee - tot nu toe vind ik 'Adelaars' zijn beste reeks. Erg knap is dat als iemand zo'n multitalent is. De enige overigens tekenaars die ook aardige/goede scenario's (kunnen) schrijven zijn mijns inziens Hermann en Cosey.

Marini's populariteit heeft hij volgens mij toch echt te danken aan zijn tekentalent (o.a. om mooie dames te tekenen - volgens mij heeft de reeks De Schorpioen meer aan Mejai te danken dan aan het hoofdpersonage zelf ;-). Met een andere tekenaar aan het roer geloof ik niet dat De Schorpioen zo goed zou hebben verkocht.

de schorpioen viel op door zijn goede verhaal, goede setting, intriges. de tekenstijl was me nog niet opgevallen zoals bij u.

Link naar reactie
7 hours ago, ivo said:

In de Standaard-boekhandels zie ik nog vrij veel Batman-door-Marini's liggen.... Weliswaar in Lokeren en Dendermonde (want daar ben ik recent geweest); ik weet niet of dat een beetje algemeen is...

Dat was bij ons ook zo. Een hele doos binnengekomen, niets weggeraakt. De laatste Rode Ridder daarentegen smolt weg. Nu liggen er minder Marini-Batmans, maar ik denk dat het is omdat de uitgever de helft heeft teruggenomen.

Link naar reactie
1 hour ago, Ambreville said:

Een tijdje geleden stond er ergens (ik twijfel tussen the verge en comicvine) een heel artikel dat de huidige US markt en de Franco-Belge markt vergeleek. Conclusie toen was dat de aantallen/omzet beter lag in de EU.

Ook een tijd geleden las ik eens een vergelijking tussen de comics-markt en de film-industrie. Dat was pas ontluisterend! Eén film kan zo groot zijn als de hele comics-markt, VS en daarbuiten samen. Je vraagt je af waarom ze nog comics uitgeven.

Link naar reactie
1 uur geleden, Ambreville zei:

Een tijdje geleden stond er ergens (ik twijfel tussen the verge en comicvine) een heel artikel dat de huidige US markt en de Franco-Belge markt vergeleek. Conclusie toen was dat de aantallen/omzet beter lag in de EU.

Als je kijkt naar verkochte aantallen zul je zien dat die maar laag zijn.  Van de nummer 1 in Feb-2018 zijn er 166,000 verkocht en dat terwijl het Engelstalige gebied veel groter is met US, Canada, UK en nog veel andere landen met daarnaast ook nog veel comicverkopen in niet-Engelstalige landen. 

Link naar reactie

Dit is een prestige project voor DC en eentje dat nog jaren voor verkoop zal zorgen. Niet denderend maar ook niet iets dat zal stilvallen. Zeker als ze gaan beginnen met verschillende edities te maken. DC is heel goed in het blijvend verkopen van verzamelde comics (iets waar MArvel juist NIET goed in is, btw) Plus, het is Batman... dat kan nooit helemaal floppen.

De stijl van Marini is veel te speciaal voor de Amerikanen, een onbekende naam dan ook nog. Moest het geschreven zijn door een beetje bekendere scenarist, zou het ginds veel beter verkocht hebben.

Nu, Marini moet je niet gaan beklagen, die gaat aan het hele project minstens 150.000 euro verdienen aan originelenverkoop en royalties en plaatprijs.

Link naar reactie
17 uren geleden, marioboon zei:

De stijl van Marini is veel te speciaal voor de Amerikanen, een onbekende naam dan ook nog.

Zo bijzonder is de stijl van Marini toch niet? Ik vind hem vrij conventioneel. Tussen alle andere realsitische tekenaars in de USA zal de stijl niet echt opvallen.  Succesvolle tekenaars als Bill Sienkiewicz, Frank Miller of Kelley Jones hebben een veel meer van de standaard afwijkende stijl. 

En het is een erg goede tekenaar, maar in Amerika hebben ze veel andere tekenaars die net zo goed zijn. 

 

Wat je zegt over de naam klopt natuurlijk wel. Voor Amerikanen was en is de naam Marini onbekend. Een bekende scenarist erbij had in ieder geval wel geholpen. Ook qua verhaal was dat misschien beter geweest, want ik vond deel een weinig verrassend.

Link naar reactie
5 uren geleden, Tweetie zei:

Zo bijzonder is de stijl van Marini toch niet? Ik vind hem vrij conventioneel. Tussen alle andere realsitische tekenaars in de USA zal de stijl niet echt opvallen.  Succesvolle tekenaars als Bill Sienkiewicz, Frank Miller of Kelley Jones hebben een veel meer van de standaard afwijkende stijl. 

En het is een erg goede tekenaar, maar in Amerika hebben ze veel andere tekenaars die net zo goed zijn. 

 

 

Bill S. is geen verkoopstopper, hoor. Net als Kelley Jones.

De stijl in de USA die nu "in" is, daar past Marini niet bij. Dat is te cartoon-y voor de Amerikanen.

 

Link naar reactie

Ik vond Batman door Marini wel goed.  Grafisch zeker.  Het verhaal zelf is niet echt speciaal, maar die ingewikkelde hoogdravende troep ben ik sowieso beu, ik heb geen zin in superhelden die ganse pagina's zitten mekkeren over wat hen na de uren allemaal bezighoudt... :-). Een vrij eenvoudig rechtaan-rechttoe verhaal dat ik dus wel kon appreciëren...

Link naar reactie
7 minutes ago, ivo said:

Ik vond Batman door Marini wel goed.  Grafisch zeker.  Het verhaal zelf is niet echt speciaal, maar die ingewikkelde hoogdravende troep ben ik sowieso beu, ik heb geen zin in superhelden die ganse pagina's zitten mekkeren over wat hen na de uren allemaal bezighoudt... :-). Een vrij eenvoudig rechtaan-rechttoe verhaal dat ik dus wel kon appreciëren...

+1

Link naar reactie
  • 1 month later...
Gast Kameraad Mauser
On 3/17/2018 at 7:06 PM, marioboon said:

 

Bill S. is geen verkoopstopper, hoor. Net als Kelley Jones.

De stijl in de USA die nu "in" is, daar past Marini niet bij. Dat is te cartoon-y voor de Amerikanen.

 

Wat voor stijl vindt men in de US dan wel passend voor hun superhero-vehikels? Iets als David Finch?

Link naar reactie
3 uren geleden, Kameraad Mauser zei:

Valt Marini dan in de categorie semi-realistisch/cartoonesk? Ik vind zijn werk eigenlijk balancerend op de grens realistisch/semi-realistisch.

 

Dat is het net: het mag niet ambigue zijn. De trend in superheldencomics: het moet zo realistisch mogelijk zijn. Saai, dus. 

Link naar reactie
44 minuten geleden, marioboon zei:

Dat is het net: het mag niet ambigue zijn. De trend in superheldencomics: het moet zo realistisch mogelijk zijn. Saai, dus. 

Hoe kan je dat nu zeggen? De tekeningen in superheldencomics zien er geweldig uit; veel mooier om te zijn dan Franco-Belgische stijl. Zie bijgevoegd voorbeeld van Jason Fabok. Met 33 ook nog vrij jong trouwens.  

 

Jason Fabok.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...