Ga naar inhoud

Marini vs Batman


Frodo

Recommended Posts

Dit is puur geld verdienen voor Marini. In comics is er een groot onderscheid in prijzen tussen originelen waar de personages zelf op staan of niet en waar er leuke poses op staan of niet. Al zijn platen zijn min-of meer op dat schema berekend.

Nu, als je het kan en voor 1 a 2 dagen werk, naast de albumopbrengsten, nog meer dan 10.000 euro kan binnenrijven, dan zou je het toch zelf ook doen.

 

 

 

Link naar reactie
Op 7/12/2018 om 13:17, JJL zei:

Er zijn nu vijf van de zevenendertig pagina’s verkocht (wellicht al via een soort voorverkoop; eerste keus voor ‘vaste klanten’). Ben benieuwd hoeveel er uiteindelijk verkocht zullen gaan worden voor deze prijzen.

Er staan nog altijd 32 Batman pagina’s te koop; geen enkele meer verkocht dus de afgelopen week.

Pagina’s zijn duidelijk (veel) te hoog ingezet door Marini en Galerie 9e Art.

Link naar reactie
15 hours ago, JJL said:

Er staan nog altijd 32 Batman pagina’s te koop; geen enkele meer verkocht dus de afgelopen week.

Pagina’s zijn duidelijk (veel) te hoog ingezet door Marini en Galerie 9e Art.

veel van de losse prenten zijn ook nog steeds te koop. de rek lijkt er wat uit met de prijzen. Ik heb t idee dat de laatste verkopen bij Maghen ook niet echt storm liepen.. 

 

Link naar reactie
Op 14/12/2018 om 17:22, JJL zei:

Er staan nog altijd 32 Batman pagina’s te koop; geen enkele meer verkocht dus de afgelopen week.

Pagina’s zijn duidelijk (veel) te hoog ingezet door Marini en Galerie 9e Art.

 

't Is misschien Marini zijn eigen fout door te tonen op zijn sociale media hoe snel ie die tekeningen "schijt" tijdens zijn koffiebreak. Dat stoot af bij verzamelaars kan ik me inbeelden.

Link naar reactie
7 hours ago, marioboon said:

 

't Is misschien Marini zijn eigen fout door te tonen op zijn sociale media hoe snel ie die tekeningen "schijt" tijdens zijn koffiebreak. Dat stoot af bij verzamelaars kan ik me inbeelden.

mwah.. k weet niet zeker of dat t is hoor... de productie van Picasso was ook ontzettend groot... hij maakte veel werken binnen zeer korte tijd.. tijdens zijn leven echter brachten ze al heel veel geld op

Link naar reactie
13 hours ago, marioboon said:

 

't Is misschien Marini zijn eigen fout door te tonen op zijn sociale media hoe snel ie die tekeningen "schijt" tijdens zijn koffiebreak. Dat stoot af bij verzamelaars kan ik me inbeelden.

Tja, ook al ben ik nog steeds super blij met mijn commissie gemaakt tijdens een lunchbreak, het blijft voor mij de tekening waar ik van vind dat ik er veel te veel voor betaald heb in vergelijking met wat ik er voor kreeg. Maar ja, 1 keer mag je wel eens zot doen.

En gelukkig dat ik wel wel een hele mooie dédicace gratis kreeg.

 

 

 

Link naar reactie
Op 20/12/2018 om 06:55, sanderg zei:

mwah.. k weet niet zeker of dat t is hoor... de productie van Picasso was ook ontzettend groot... hij maakte veel werken binnen zeer korte tijd.. tijdens zijn leven echter brachten ze al heel veel geld op

 

De urban legend van Picasso een portret maakte van een dame en er 1000franc voor vroeg en de man van die dame klaagde over het feit dat het maar 30 seconden duurde, en dan Picasso zei: "monsieur, het heeft me 30 jaar gekost om dit op 30 seconden te kunnen maken"

 

Ik volg Marini op Insta en ik zag hoe ie op zo'n korte tijd die hele Batman tentoonstelling voltekende met wat eigenlijk gewone commissions konden zijn. En als je zijn originelen bekijkt, zijn dat eigenlijk ook maar rap afgewerkte platen met weinig decors.

Ik blijf 'm een grote meneer vinden, maar ik zie heel duidelijk een verschil in artistieke aanpak tussen zijn eigen reeksen en die Batman, waarbij die laatste het 'm toch vooral voor het geld is te doen. En dat wringt toch bij mij.

 

Link naar reactie
Op 21/12/2018 om 22:47, marioboon zei:

Ik blijf 'm een grote meneer vinden, maar ik zie heel duidelijk een verschil in artistieke aanpak tussen zijn eigen reeksen en die Batman, waarbij die laatste het 'm toch vooral voor het geld is te doen. En dat wringt toch bij mij.

Waarom? Professionals werken toch om geld te verdienen? 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
2 hours ago, Ambreville said:

afbeelding.thumb.png.bae19fd0b8da9fa5aaac311a8f79213b.png 

Zag t ook idd

 

Schorpioen is echt een serie die ik ben gaan lezen door het fantastische tekenwerk. T verhaal kan me eerlijk gezegd niet bijster veel bekoren (zoals eigenlijk altijd het geval is bij Desberg), maar goed- t leest lekker weg.

Ik vind Marini als eigen scenarist erg veelbelovend. Alhoewel anderen er niet stuk van waren vond ik zijn Batman-verhaal prima. Ook de Adelaars leest lekker weg en zit goed in mekaar.

Link naar reactie
  • 6 months later...
  • 6 months later...

Marini toont de laatste tijd veel Noir schetsen. Ik vermoed dat dat album zijn volgende zal worden en de Adelaars 6 nog even zal moeten wachten. 
 

 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
19 hours ago, mojo said:

Marini toont de laatste tijd veel Noir schetsen. Ik vermoed dat dat album zijn volgende zal worden en de Adelaars 6 nog even zal moeten wachten. 
 

 

ben hier echt benieuwd naar! Naar mijn mening is Marini niet alleen n heel goede tekenaar maar zijn z'n scenario's ook helemaal niet verkeerd- ik heb nergens gelezen dat Noir van een bepaalde scenarist is dus ik ga er van uit dat hij dit ook zelf weer schrijft (net als Adelaars)

Link naar reactie
5 uren geleden, devilcreator zei:

Ik heb vorig jaar bij DC headquarters een eerste versie gezien. Het zag er echt knap uit.

Maar de meeste beelden die DC produceert zijn wel van hoge kwaliteit en afwerkingn, onafhankelijk of je het nu mooi vindt of niet.

Normaal in Mei.

Ik ben benieuwd hoe ze de pauze van Diamond Comics gaan opvangen. Gewoon opschuiven lijkt geen optie omdat bv. Halloween en kerstpecials al volop in de maak zijn.

 

 

 

Link naar reactie
  • 2 months later...

Eind 2021 zou (in het Frans) Marini zijn volgende album verschijnen, een noir graphic novel van ongeveer 200 pagina’s. De eerste pagina is klaar. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 5 months later...
  • 4 months later...

Als ik het werk van Marini van nu vergelijk met dat van vroeger (Aasgieren/ eerste delen van De Schorpioen) dan kan ik niet zeggen dat ik het beter vind geworden. Eerder het tegenovergestelde... wel jammer..

 

Wellicht ligt het er ook aan dat zijn inkleuring nu anders is dan vroeger. Hij werkt nu veel met acquarel. Waarmee kleurde hij nou vroeger in? Acryl denk ik? Weet iemand dat?

Link naar reactie
3 uren geleden, sanderg zei:

Als ik het werk van Marini van nu vergelijk met dat van vroeger (Aasgieren/ eerste delen van De Schorpioen) dan kan ik niet zeggen dat ik het beter vind geworden. Eerder het tegenovergestelde... wel jammer..

 

Wellicht ligt het er ook aan dat zijn inkleuring nu anders is dan vroeger. Hij werkt nu veel met acquarel. Waarmee kleurde hij nou vroeger in? Acryl denk ik? Weet iemand dat?

Eens, beetje hetzelfde verhaal als bij Rosinki. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...