Ga naar inhoud

Stripfestival Middelkerke 16 juli tot 6 augustus


Veto

Recommended Posts

Op 23-7-2017 om 10:24, Veto zei:

Sorry maar ik beschouw mezelf NIET als prof dediejager. Ik doe per jaar een viertal stripfestivals aan (Knokke, Middelkerke, Breda en het Brusselse Stripfeest).

Sorry hoor, als je vier beurzen per jaar "doet" ben je geen toevallige voorbijganger meer en behoor je tot het dedi-jager groepje - waar niets negatiefs aan is, ik hoor er zelf ook bij. 

 

Op 23-7-2017 om 10:24, Veto zei:

En ja, er is verplichte aankoop in Middelkerke... 

Daar krijg je ook een boek + kopje voor terug. 

 

En dat een tekenaar niet hele dagen voor niks zit te tekenen vind ik ook wel logisch. Zeker als hij volwassenen langs ziet komen die hij al X keer eerder heeft gezien. Ik zou het wat anders vinden als hij aan kinderen geld ging vragen, maar daar heb ik niks over gehoord.

Link naar reactie
On 7/24/2017 at 0:27 PM, Noël said:

De laatste (5?) jaren maakte Paul volledige figuren. Paul was gast van het festival, kreeg er 2-3 weken gratis logies en eten.  Een soort werkvakantie dus.  Als tegenprestatie signeerde hij. 

Datzelfde is nu het geval bij Eric De Rop, behalve dat hij ook nog geld vraagt voor signeringen.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie
On 7/24/2017 at 11:25 AM, acor said:

Is dan ook nog maar sinds dit jaar. Ik heb altijd al mijn eigen strips kunnen laten signeren.

Dus voor dit laatste jaar beginnen ze in Middelkerke geld te vragen. Jammer voor degenen als ik, die in al die jaren nog maar één keer naar die stripbeurs geweest zijn, en deze laatste jaargang willen benutten om er nog eens naartoe te gaan.

Men zou toch verwachten dat men in Middelkerke in schoonheid zou willen eindigen. 

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie
On 7/22/2017 at 11:57 PM, Lecram said:

De Rop, Goossens en Venanzi komen niet met een uitgeverij hun boeken promoten.

Venanzi ken ik niet, maar met De Rop en Goossens noem je exact de twee tekenaars op die vorig jaar tijdens mijn Rode Ridder interviews te kennen gaven dat ze zowel moreel als financieel moeite hebben met tekeningen gratis te maken. 

Beiden gaven in hun interview aan dat ze weinig bemiddeld waren wegens hun door Vandersteen opgedrongen zelfstandigenstatuut, wat resulteerde in een heel laag pensioen.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie
1 uur geleden, Martin zei:

Beiden gaven in hun interview aan dat ze weinig bemiddeld waren wegens hun door Vandersteen opgedrongen zelfstandigenstatuut, wat resulteerde in een heel laag pensioen.

Dat was ook niet echt netjes, want ze waren volledig voor Vandersteen aan het werk en van hem afhankelijk. Echte ondernemers met veel verschillende klanten waren het niet, veel meer werknemers. 

Link naar reactie

Ik gun het de tekenaars van harte, maar hoop dat ze vele lezers niet gaan afschrikken daarmee...

 

BTW, het zal niet voor mij zijn vrees ik, ik stop meestal na twee tekeningen per tekenaar.  Sommigen heb ik wel meer, maar dat is dan eerder uit sympathie.

 

Tja, mijn hoofddoel is toch zoveel mogelijk verschillende mensen zien.  Daarom kom ik ook al een tijdje niet naar Middelkerke meer bvb.

 

Link naar reactie
5 uren geleden, Veto zei:

Een medereper bezorgde me gisteren deze foto... 

  Toon verborgen inhoud
  Toon verborgen inhoud

Commissiespook... 

 

received_1593583590673525.jpeg

Om nou voor simpele kopjes ook al een Euro te gaan vragen.....

 

Als mensen een album kopen, mag je er gerust een paar minuten voor over hebben en een simpel kopje in dat album tekenen.

Link naar reactie
  • 4 months later...
Op 9-12-2017 om 16:50, Tweetie zei:

Succes voor de nieuwe organisatie.
En een pluim voor het gemeentebestuur dat wel subsidie overheeft voor iets wat kleur geeft aan de gemeente (i.t.t. de gemeente Breda) . 

hahaha......wat een onzin, Tweety, die subsidie is weggegooid geld om een paar dediejagers een middagje in een tent weer eens achter dezelfde namen aan te sturen. Als je zo'n goed festival bent, moet je je eigen broek kunnen ophouden......

Subsidie om een klein groepje aan de gang te houden is nooit goed.

Maar goed, het is een feit en dan wens ik de nieuwe organisatie veel geluk en succes toe. 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 10-12-2017 om 21:05, Lecram zei:

 die subsidie is weggegooid geld om een paar dediejagers een middagje in een tent weer eens achter dezelfde namen aan te sturen.

Middelkerke is nochtans een van de weinige stripfestivals/beurzen waar het grootste deel van de bezoekers kinderen (met hun ouders) zijn.

Link naar reactie
Op 10-12-2017 om 21:05, Lecram zei:

hahaha......wat een onzin, Tweety, die subsidie is weggegooid geld om een paar dediejagers een middagje in een tent weer eens achter dezelfde namen aan te sturen. Als je zo'n goed festival bent, moet je je eigen broek kunnen ophouden......

Subsidie om een klein groepje aan de gang te houden is nooit goed.

Maar goed, het is een feit en dan wens ik de nieuwe organisatie veel geluk en succes toe. 

 

Middelkerke is nu eens geen klassiek stripfestival. Het is al sinds jaar en dag een geslaagd alternatief voor regenweer aan de kust; mooie pancartes, een grote winkel en een paar populaire tekenaars. Het feit dat er op een paar dagen na toch dedi-jagers zijn is omdat deze op dat moment geen alternatief hebben.  

 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
2 uren geleden, Kool Thing zei:

 

Middelkerke is nu eens geen klassiek stripfestival. Het is al sinds jaar en dag een geslaagd alternatief voor regenweer aan de kust; mooie pancartes, een grote winkel en een paar populaire tekenaars. Het feit dat er op een paar dagen na toch dedi-jagers zijn is omdat deze op dat moment geen alternatief hebben.  

 

Jullie kennen het festival beter, Ik ken het festival alleen van de reep verklaringen en die gaven geen vrolijk beeld. Maar als het inderdaad veel extra volk naar de gemeente trekt........... 

Link naar reactie
15 uren geleden, Lecram zei:

Maar als het inderdaad veel extra volk naar de gemeente trekt........... 

Zelfs dat durf ik te betwijfelen. Er is in de zomer altijd veel volk aan de Belgische kust. Het festival is een ideaal uitje van een paar uur als het weer wat minder is of als alternatief uitje. Ik denk niet dat er veel mensen speciaal voor komen in een straal van 30km. 

 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

De Striep baat daar mee de verkoop uit en vorig jaar was hun beste jaar. Het was wat regenachtig en vakantiegangers zochten daar vertier. Van dat publiek moeten ze het vooral hebben. Repers zullen voor hen wel een bijzaak zijn.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...