Ga naar inhoud

Domme Leerkrachten


Recommended Posts

Dat kon ik toen ook al, 1969

 

Goed voor jou dat je de Mozart van je generatie was, maar daar zat het onderwijs van toen waarschijnlijk weinig voor tussen.

Noch mijn ouders, noch de ouders van mijn partner of wijzelf leerden al lezen en schrijven in de kleuterklas. Dat was de regel.

 

Ik betwijfel overigens ten zeerste dat de kleuterjuffen van die tijd uitgebreide dossiers bijhielden over de progressie van de kinderen. Of dat de ouders bij het oudercontact een papier moesten ondertekenen waarop ze te kennen gaven dat ze geïnformeerd waren over de bevindingen van de kleuterjuf - omdat de mentaliteit van tegenwoordig is dat de leerkracht moet boeten voor het falen van de opvoeding door de ouders.

Link naar reactie

Het onderwijs van het laatste jaren is gericht op vaardigheden, niet zozeer op kennis. De fout ligt grotesk bij de verwachtingen van het ministerie van onderwijs.

Pascal Smet wijdt het probleem aan de "veramerikanisering" van de samenleving en de doorstroom van TSO- en BSO-leerlingen naar het hoger onderwijs. Dikke bullshit... Algemene kennis creëer je door actief bezig te zijn met de wereld op zich, en door dus regelmatig eens een krant te lezen.

 

Bij mijn weten behoort het Belgische onderwijs nog steeds tot de besten ter wereld, dat het nu slechter begint te gaan met de kennis van de lesgevenden is iets waar men aan de top hun conclusies over moeten gaan trekken.

Link naar reactie
  • 5 years later...
Op 27/1/2013 om 20:38, The Alderwood zei:

We hebben bovendien een plaag van watervalleerlingen, dat zijn die leerlingen die hoog beginnen, maar geleidelijk aan afzwakken en afzwakken tot ze op het niveau zitten waar ze horen.

Niet alle watervalleerlingen zwakken af tot het niveau waar ze horen.

Soms zakken ze af tot (ver) onder hun niveau.  Dit ligt dan vooral aan de begeleiding dat deze kinderen krijgen, zowel op school als thuis.

Nu is dit al veel beter, maar toen ik op school zat bestond deze begeleiding niet. 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...