Ga naar inhoud

Wat moet er nog verschijnen / vertaald worden?


Torere

Recommended Posts

De reeks verkocht niet zo best bij Dupuis in geen van beide talen. In het Frans verhuisde de reeks na twee delen naar Les Humanoïdes Associés die de eerste twee albums opnieuw uitgaf en het laatste album eraan toevoegde. Zij kunnen met lagere oplages werken. Bec en Raffaele werken nog steeds samen en hebben al diverse, af en toe ook in het Nederlands vertaalde minireeksen afgewerkt. Momenteel tekent Raffaele ook mee aan de reeks Prometheus. 

Ook in het Nederlands lag Sarah dus op het kapblok. Ik ga me hier niet uitspreken over plannen van een vertaaluitgever om Sarah alsnog in vertaling uit te brengen zolang dat niet concreet is, maar laten we het erop houden dat er momenteel een kleine kans is zolang dat plan niet is afgevoerd.

Link naar reactie
4 uren geleden, Kontiki zei:

De reeks verkocht niet zo best bij Dupuis in geen van beide talen. In het Frans verhuisde de reeks na twee delen naar Les Humanoïdes Associés die de eerste twee albums opnieuw uitgaf en het laatste album eraan toevoegde. Zij kunnen met lagere oplages werken. Bec en Raffaele werken nog steeds samen en hebben al diverse, af en toe ook in het Nederlands vertaalde minireeksen afgewerkt. Momenteel tekent Raffaele ook mee aan de reeks Prometheus. 

Ook in het Nederlands lag Sarah dus op het kapblok. Ik ga me hier niet uitspreken over plannen van een vertaaluitgever om Sarah alsnog in vertaling uit te brengen zolang dat niet concreet is, maar laten we het erop houden dat er momenteel een kleine kans is zolang dat plan niet is afgevoerd.

Het derde deel van de reeks Sarah zal begin 2018 bij stripuitgeverij Microbe verschijnen in softcover.

Link naar reactie
1 uur terug, JJL zei:

Niet om jullie vreugdedansje te verstoren, maar dat derde deel komt er qua beoordeling niet al te best vanaf op https://m.bedetheque.com/BD-Sarah-Tome-3-Les-Demons-de-Little-Valley-195727.html, zeker in vergelijking met de eerste twee delen.

Nu staar ik mezelf niet helemaal blind op de 'ratings' daar, maar 2,79 (op 5) is wel erg mager.

14 stemmen...

Die gaan het vreugdedansje niet vergallen.

Alors on danse (vrij naar Stromae).

Link naar reactie

Bij die 14 stemmen staan er 3 die een tekstje hebben geschreven, de ene vond er geen bal aan, de andere vond het geweldig, en de derde ergens tussenin....

 

Echt wel een lelijke cover, helemaal een andere stijl dan de eerste 2 albums. Die ademen echt 'Bec' uit. Die derde lijkt op een derderangs strip

Link naar reactie
18 minuten geleden, Aerogi zei:

Echt wel een lelijke cover, helemaal een andere stijl dan de eerste 2 albums. Die ademen echt 'Bec' uit. Die derde lijkt op een derderangs strip

 

Die cover sloot niet aan bij de albums van Dupuis, maar wel bij de hertekende covers (zie hieronder) van Les Humanoïdes Associés die de eerste twee albums opnieuw uitgaf. Zo kon Humanos de reeks herlanceren.

 

 

Couv_187531.jpg

Couv_188130.jpg

Link naar reactie
8 uren geleden, knobbel zei:

 

Is Makabi eigenlijk in het frans ooit afgerond?

Herinner me in het nl. 1 deel van de 2e cyclus...

Ja, eveneens bij een andere uitgever omdat het bij Dupuis in het Frans ook niet goed verkocht. De tweede cyclus is in het Frans dan afgewerkt als een integrale. Het vervolg van die cyclus verscheen niet afzonderlijk.

Link naar reactie
1 uur terug, Kontiki zei:

Ja, eveneens bij een andere uitgever omdat het bij Dupuis in het Frans ook niet goed verkocht. De tweede cyclus is in het Frans dan afgewerkt als een integrale. Het vervolg van die cyclus verscheen niet afzonderlijk.

De tweede en derde cyclus verschenen onder een andere serienaam, Lloyd Singer: https://www.bedetheque.com/serie-26673-BD-Lloyd-Singer.html.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
30 minuten geleden, Stomp zei:

Rosa deel 2 "Mannen" gaat deze nog verschijnen bij Glenat ?

 

De tekenaar heeft keelkanker doordat hij vroeger veel heeft gerookt. Hij stopte met roken, maar vlot tekenen zat er al niet in bij het tekenen van deel 1. We zullen geduld moeten uitoefenen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...