Ga naar inhoud

Game of Thrones - Seizoen 7 - SPOILERS


Recommended Posts

Een draad voor al uw gedachten over het nieuwe seizoen van Game of Thrones. Te vermijden voor wie nog niets gezien heeft...

 

Wat ik mij bijgebleven is van de eerste aflevering:

 

Arya en het einde van de  Freys. 

 

Ed Sheeran.

 

De White Walkers die nog altijd NIETS doen.

Link naar reactie

Even Ed Sheeran gegoogled, en ja, ik had m ook herkend bij het kampvuur, al wist ik niet direct wie het was :e012: :e008:

 

Arya & the Freys vond ik wat overdreven, niet de daad, maar haar (euhm) vermomming, maar voor de rest vond ik het (weer) een zeer goeie aflevering. 

 

The white walkers zijn aan hun opmars bezig. Niet vergeten dat ze in het S5 toch serieus wat gedaan hebben. 
En  ze moesten nu eenmaal op de winter wachten. 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

GoT handelt niet over draken of magie, maar over politieke machtstrijd, natievorming, zelfbehoud/autonomie en de meedogenloosheid die daarmee gepaard gaat.

Zelfde voor TWD.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Nogal een geluk dat er bij vergissing geen omwisseling gebeurt van bed - en andere pannen... de inhoud ziet er anders nogal gelijkaardig uit zowel bij input als output...

Link naar reactie

Net aflevering 2 en 3 gezien. Nymeria was ik helemaal uit het oog verloren. Ik herinner me nog dat ik na het lezen van de boeken dacht dat ze nog wel ging terugkomen in het verhaal, maar er gebeurde (voorlopig) niet wat ik dacht dat er zou gebeuren.

Met Olenna is weer een favoriet personage verdwenen, wat al te dikwijls gebeurde in 't verleden. Ik waag me bijgevolg niet meer aan voorspellingen, al denk ik wel dat Daenarys 't nog wel even gaat uitzingen. Het IS immers het lied van ijs en vuur, dit verhaal, al heeft de eerste ontmoeting tussen die twee nog maar weinig stoom gegeven...

 

Terzijde: Martin heeft nog maar eens aangekondigd dat de release van het volgende boek weer is uitgesteld...

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
On 1-8-2017 at 11:34 AM, IvoVWS said:

Na de laatste aflevering ben ik bereid om een een weddenschap aan te gaan.

 

Dit seizoen sterft Daenarys Targaryen.

Niet dat ik het zou willen maar heb dat voorgevoel ook ergens.

Zeker na de laatste aflevering waar Jon Snow zonder aarzelen Drogon kan strelen (omdat hij ook Targaryen bloed heeft) wat betekent dat hij hem kan controleren in een latere episode.

 

Dit en omdat ik er ook vanuit uit ga dat we nog een Red Wedding moment moeten hebben dit seizoen. Het zijn enkel bijrollen die nu sneuvelen en er moeten nog serieus gejankt worden.

 

 

Link naar reactie

Ik denk niet dat Bran op een draak gaat zitten.

Volgens internet is Tyrion de meest geschikte kandidaat omdat hij ook de draken kon benaderen

en zijn vader zei dat hij geen kind van hem was. (Dus misschien ook Targaryen bloed in zich heeft)

Maar weer een ander gerucht op internet is dat  één van de draken dood gaat en dan door een White Walker weer tot ondood wordt gemaakt

en dat de ondode draak weer  "the Wall" afbreekt.

Ook al vindt ik de tweede gerucht de meest spectaculaire.

Is de eerste meest logische.

Maar misschien een combinatie van die twee ook een optie.

Tenminste als Daenarys Targaryen ook dood gaat.

Link naar reactie

Zullen we anders de weddenschap concreet maken? 

 

GROEP A: Daenarys Targaryen gaat dood.

Als deze groep verliest, dan moet deze groep een foto nemen van hun neus ("wijsneuzen") en deze gedurende twee weken als profielfoto gebruiken op dit forum.

 

GROEP B: Daenarys Targaryen gaat niet dood.

Bij verlies moet deze groep de dood van Daenarys ensceneren en posten in deze draad.

Link naar reactie

C: Daenarys en Jon gaan op een gegeven moment trouwen. Geheel volgens de Targaryen-traditie, ook al zijn ze maar halfbroer-en-zus, en omdat het een oplossing is voor hun wedstrijdje "who will bend the knee."

 

Ivo, je vader heeft dat goed gezien. Dit plan is "as cunning as a fox who's just been appointed Professor of Cunning at Oxford University." Hopelijk loopt het beter af...

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...