Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
The Alderwood

Memorabele strips

Recommended Posts

1 uur geleden, The Alderwood zei:

Spoon & White. Dat was me toch'n prachtige strip. Grappig, spannend, goed getekend, ... maken ze zo nog?

In het Nederlands zijn hier helaas maar 4 delen van verschenen tegenover 8 delen in het Frans. Inderdaad een leuke strip maar helaas te weinig aangeslagen..

Deel dit bericht

Link naar bericht

Eerste strip die ik kocht als 8 jarige, de helleschuit op vakantie met de fam.

geweldige cover vond ik dat en het verhaal bleek ook vol met actie te zitten. Een paar jeer later bij een wat oudere neef de serie bluberry leten kennen. Vlakte der sioux en generaal geelkop waren toen mijn favorieten. 

Recent toch de uitgave van sherpa comanche het brandmerk van dobbs. Het formaat, kwaliteit en vooral een nieuwe cover (hopelijk krijgen de anderen ook een nieuw cover toch een meerwaarde voor mij).

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, The Alderwood zei:

Als iemand die vier andere delen nog mocht vertalen, ik kocht ze meteen.

Ik ook!!!! Geweldige strip!

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur geleden, The Alderwood zei:

Geweldig, zou ze ook meteen kopen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op ‎20‎/‎07‎/‎2017 om 13:04, Chimichanga zei:

Blankets.

Als dertienjarig jongentje, niks anders dan Suske en Wiske en Lucky Luke gewend, ontdekte ik deze strip in mijn plaatselijke bibliotheek (weliswaar de nederlandse vertaling: Een Deken van Sneeuw) en dit was zo anders dan ik gewoon was om te lezen, zowel het verhaal als de grafische manier van vertellen.

Met film had ik een soortgelijke ervaring, maar dan toen ik als vijftienjarige voor het eerst Fight Club zag.

Exact hetzelfde.  Zowel de graphic novel als de genoemde film. :)

Nog een strip die mij van mijn sokken blies, was 'Cuervos'.  Wat jammer dat ik de vervolgdelen nooit kunnen lezen heb.  Ik blijf hopen op een hervatting of integrale.

Iets meer on-topic : Strips die een beetje als 'simpel' aanzien worden, maar bij mij een bijzonder hoge herleeswaarde hebben, zijn 'De Edele Elfen' en 'Sagarmatha' van S&W en 'Het Hemelhuis' en 'Kinderen Baas' van Jommeke.  Alsook een de eerste 25 Urbanus strips, maar die heb ik niet meer in bezit.  Uitgeleend en nooit teruggezien.  De rest van de reeks kreeg ik niet meer als kind, ik moest kiezen.  'Het Gefoefel met de Zak' en 'Het Kunstmatige Weeskindje' zijn nog steeds mijn favorieten.

Deel dit bericht

Link naar bericht

meest memorabele strips voor mij zijn zoals eerder al gezegd strips die verassen anders zijn dan gewend. Vaak zijn ze ook richtingsborden, ze veranderen jouw richting in het striplandschap.

Een aantal van dat soort strips voor mij waren:

Guust

Blankets

Magasin General

Toen David zijn stem verloor

Zwart Gat

Ayako

Pauls vakantiebaantje

en Essex County

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ow, hoe kan ik het vergeten? Sarah & Robin van Steven Dupré leerde mij als kind dat er zoveel méér bestond dan de simpele 'familiestrip'. Die verhalen vond ik toen geweldig, nu nog steeds. Dit werkt voor alle leeftijden, die scenario's zijn knap bedacht en uitgewerkt, om van de tekeningen nog maar te zwijgen. Voor mij een beetje de crème de la crème in de zogenaamde 7 tot 77 categorie. Daar zit voor ieder wat in, zonder dat het verloren gaat aan de oudere of jongere lezer. Ook nooit schuldig aan down-talking, altijd het perfecte evenwicht. Daar neem ik mijn hoedje respectvol voor af.

Deel dit bericht

Link naar bericht
15 uren geleden, gedo zei:

meest memorabele strips voor mij zijn zoals eerder al gezegd strips die verassen anders zijn dan gewend. Vaak zijn ze ook richtingsborden, ze veranderen jouw richting in het striplandschap.

Een aantal van dat soort strips voor mij waren:

Guust

Blankets

Magasin General

Toen David zijn stem verloor

Zwart Gat

Ayako

Pauls vakantiebaantje

en Essex County

Mooi lijstje Gedo. Blankets, Essex County en Black Hole staan bij mij ook hoog genoteerd. Kan je iets meer vertellen over Pauls vakantiebaantje?

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 minuten geleden, Nesse zei:

Mooi lijstje Gedo. Blankets, Essex County en Black Hole staan bij mij ook hoog genoteerd. Kan je iets meer vertellen over Pauls vakantiebaantje?

Jij moet sowieso Paul has a summer job lezen. Goede smaak als je hebt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 minuten geleden, The Alderwood zei:

Jij moet sowieso Paul has a summer job lezen. Goede smaak als je hebt.

Grappig... ik doe net de bestelling voor dit boek uit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 25-7-2017 om 10:47, The Alderwood zei:

Ik ook.

Ze zouden daar beter eens een integrale van uitgeven ipv integrales van reeksen die in alle 2de hands bakken liggen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 26-7-2017 om 11:20, Nesse zei:

Het is een coming of age verhaal wat gewoon heel erg herkenbaar is voor vele. Voor mij is het memorabel vanwege die herkenbaarheid en de eenvoudige invoelbaarheid zonder dat die met veel bombarie aan de man wordt gebracht en dat kwam ik op die manier niet eerder tegen in strips.

Het heeft mij de meeste andere Paul strips ook doen aanschaffen. En stuk voor stuk behandelen ze de grote gebeurtenissen in het leven van Paul die iedereen in het leven meemaakt. En daarmee wordt Paul gewoon een goede kennis van je.

Daarnaast heb ik het idee dat strips uit Canada net meer (emotionele) raakvlakken hebben met Nederland of eigenlijk Noord Europa ten opzichte van Amerikaanse. (Vandaar dat Essex county er ook bij staat.)

En hoewel blankets echt een enorme grote eye-opener voor me was kon ik me toch meer identificeren met Paul dan met Craig.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Zijn al die Paul albums bij ons in vertaling uitgegeven? Want hoewel dit echt helemaal mijn ding lijkt te zijn en ik naar zo'n dingen op zoek was, had ik hier nog nooit eerder van gehoord. Danku, forum. :)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Helaas enkel Pauls vakantiebaantje en het korte Paul op het platteland. de andere boeken zijn in Frans en Engels beschikbaar. Rabagliati is zonder twijfel een favoriet van mij ... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op ‎20‎/‎07‎/‎2017 om 09:35, The Alderwood zei:

Welke strips die je niet noodzakelijk de beste vindt, koester je nog steeds heel erg?

In mijn geval gok ik op Muchacho. Het was één van de eerste "volwassen" strips die ik las. Ik weet dat ik toen erg onder de indruk was. Ik heb hem nog nooit durven herlezen omdat ik vrees dat hij eigenlijk maar erg matig is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 hour ago, De Gehaaide Dolfijn said:

In mijn geval gok ik op Muchacho. Het was één van de eerste "volwassen" strips die ik las. Ik weet dat ik toen erg onder de indruk was. Ik heb hem nog nooit durven herlezen omdat ik vrees dat hij eigenlijk maar erg matig is.

nee hoor, hij is erg goed. Doen dus!

Deel dit bericht

Link naar bericht
12 uren geleden, gedo zei:

Het is een coming of age verhaal wat gewoon heel erg herkenbaar is voor vele. Voor mij is het memorabel vanwege die herkenbaarheid en de eenvoudige invoelbaarheid zonder dat die met veel bombarie aan de man wordt gebracht en dat kwam ik op die manier niet eerder tegen in strips.

Het heeft mij de meeste andere Paul strips ook doen aanschaffen. En stuk voor stuk behandelen ze de grote gebeurtenissen in het leven van Paul die iedereen in het leven meemaakt. En daarmee wordt Paul gewoon een goede kennis van je.

Daarnaast heb ik het idee dat strips uit Canada net meer (emotionele) raakvlakken hebben met Nederland of eigenlijk Noord Europa ten opzichte van Amerikaanse. (Vandaar dat Essex county er ook bij staat.)

En hoewel blankets echt een enorme grote eye-opener voor me was kon ik me toch meer identificeren met Paul dan met Craig.

Dankjewel Gedo... van het weekend gelezen en idd een fijn boek. Genoten...

Deel dit bericht

Link naar bericht
8 uren geleden, Marinelli zei:

Helaas enkel Pauls vakantiebaantje en het korte Paul op het platteland. de andere boeken zijn in Frans en Engels beschikbaar. Rabagliati is zonder twijfel een favoriet van mij ... 

Dat is dan weer jammer.  Maar goed, ik denk niet dat het Engels onoverkomelijk is.  De wenslijst is weer aangevuld. ;) 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb altijd graag de strips van Ceppi gelezen. Staan nooit in de lijstjes, zijn behoorlijk slecht getekend maar het zijn erg knappe en boeiende verhalen. In het Nederlands zijn er 7 strips verschenen bij Casterman van zijn held Stephan Clement. In het Frans nog 8 nieuwe verhalen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 31-7-2017 om 18:06, esteban² zei:

Dat is dan weer jammer.  Maar goed, ik denk niet dat het Engels onoverkomelijk is.  De wenslijst is weer aangevuld. ;) 

Als ik een tip mag geven dan zou ik wat betreft de engelse uitgave de volgende titels voorop stellen:

Paul Goes Fishing en The Song of Roland

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen