Ga naar inhoud

De Kiekeboes (Merho) + Fanny K. (Coppers, Krings)


Recommended Posts

3 hours ago, Kontiki said:

Jullie zijn allemaal ketters! Het oervoorbeeld is in de religieuze kunst terug te vinden: maak kennis met de pièta.

 

 

Da's een universeel symbool.

Beelden van treurende vrouwen met dode dierbaren op de schoot werden ook al vele eeuwen voor de Pieta's gemaakt.

 

370.jpg

Link naar reactie
  • 4 months later...
5 minuten geleden, Veto zei:

De vreemde creatuur die uit het blikje van Marcel komt is een verwijzing naar een abstract sculptuur van kunstenaar Nick Ervinck. Het maakte deel uit van het project 'Beaufort04'. In 2015 kocht gemeente Middelkerke dit kunstwerk aan voor 80 000 euro.

763.jpg

Ik vond al dat het op een modern kunstwerk leek.

Link naar reactie
  • 1 month later...

Ook naar dit album kijk ik uit, maar ik voorspel nu al wat de reacties op het tekenwerk van het publiek gaan zijn: twee mooi getekende verhalen en twee lelijk getekende verhalen.

Als ze dit ieder jaar gaan doen, zal iedereen die in Vlaanderen actief met strips bezig is zo'n verhaaltje mogen maken zeker? Ik begin maar alvast na te denken over een plotje ;)

Link naar reactie

image.thumb.png.d358c71d871edc26d86b05f1e35c9e88.png

De Kiekeboes is amper gekend in Nederland, maar daar zal volgende week een beetje verandering in komen. De versie van Gerben Valkema uit het begin oktober te verschijnen hommagealbum, siert namelijk de cover van het Nederlandse stripblad Eppo. In dat nummer staat het complete kortverhaal van Valkema. Voorzeker voer voor Vlaamse verzamelaars! ,- SSZ

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
2 uren geleden, esteban² zei:

Mij spreekt die van Duchateau doorgaans het minst aan, maar lelijk in geen geval.  In de SOS reeks van S&W vond ik het zelfs heel goed werken. :)  Dus zelfs naar die ben ik zeer benieuwd.  Je hebt vast gelijk wat de reacties betreft

'k Hoop mee dat je ook eens in aanmerking komt voor deze, of een andere, Tom.  't Is je gegund.

Het is juist omdat er op dat SOS-album zoveel "lelijk getekend"-reacties kwamen dat ik het zeg.

 

Ik heb al eens meegewerkt aan een echte Kiekeboe, dus die reeks staat al op mijn cv. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...