Ga naar inhoud

Valerian and the City of a Thousand Planets


Recommended Posts

4 minuten geleden, The Alderwood zei:

Dan kunnen we ook gewoon toegeven dat het een flutverhaal is. Visueel zitten er sterke dingen in de film. Dat mag ook gezegd worden. Een film moet voor mij (net als een strip) een symbiose van inhoud en vorm zijn. Als ik enkel vorm wil zien, ga ik wel naar een designbeurs of dergelijke. 

Nogmaals, dat is een compleet verkeerde instelling om naar film te kijken.

Hetzelfde kun je ook zeggen van pakweg Eyes Wide Shut of The Shining, films waar jij wel fan van bent.

Link naar reactie
20 minuten geleden, Bonte zei:

Was Dunkirk niet te luid? Dat is zo de enige kritiek op de film en ik wil niet hetzelfde meemaken als bij Interstellar.

De film is inderdaad luid, en wordt van begin tot einde gevuld met een steeds voortdurende Sheppards Tone, die af en toe eens onderbroken wordt voor complete stilte. Na een tijdje begon dat op mijn zenuwen te werken, maar het is wel héél effectief.

Link naar reactie
33 minuten geleden, Tom B zei:

De film is inderdaad luid, en wordt van begin tot einde gevuld met een steeds voortdurende Sheppards Tone, die af en toe eens onderbroken wordt voor complete stilte. Na een tijdje begon dat op mijn zenuwen te werken, maar het is wel héél effectief.

Ik stoorde me meer aan het tikkende klokje dat bijna de hele film te horen is.

Link naar reactie
1 hour ago, Chimichanga said:

Zou dat niet afdoen aan de ervaring die de film is?

 

Dat denk ik ook. Het kan ook niet zonder een lading spoilers.

Parallel daarmee: theoretisch gezien is een gedicht een uitdrukking van onuitdrukbare gevoelens, die je dus alleen tot uitdrukking kunt brengen door dat gedicht. Het lezen van dat gedicht veroorzaakt die gevoelens bij de lezer.

Voor verhalen kan hetzelfde gelden.

Valerian als voorbeeld: de kijker weet niet wat er aan de hand is, maar Laureline en Valerian weten het ook niet. Je moet het samen met hun ontdekken. Wie niet vanaf het begin mee is, en daarover klaagt, tja...

 

Quote

Dat is heus niet alleen voorbehouden aan jongeren

True.

Link naar reactie
1 hour ago, lukoste said:

@Peter MotteWaarom wordt in godsnaam John Wick weer bij deze discussie betrokken? 

Is een geweldige film in zijn eigen genre (dat totaal anders is dan Valerian).

Anders kunnen we meteen de vergelijking maken met Lego Ninjago (dat trouwens fantastisch is). 

Alleen maar omdat het de meest recente film is die ik heb gezien waar weinig verhaal in zat.

Dat hij in zijn eigen genre top is, wil ik wel aanvaarden. Maar het verhaal is heel dunnetjes.

 

Quote

@Tweetie Hoe kun je de rangorde met de meeste berichten zien? Wie staat er bovenaan? 

 

De cursor in het zoekvak "Search ..." rechtsboven zetten.

Links van het zoekvak verschijnt dan "All content" met een pijl naar beneden.

Klik daarop, en er verschijnt een keuzemenu.

Selecteer de radioknop "Members"

Klik op de loep links van het zoekvak.

 

Rechts op de navigatiebalk boven de tegellijst met leden verschijnt de sorteerknop "Sort by" met een pijl naar beneden.

Klik op de sorteerknop.

Er verschijnt een menu.

Selecteer de radioknop "Post Count".

 

Nu heb je de hele ledenlijst gesorteerd op aantal berichten met standaard 24 leden per pagina.

Wie op de eerste pagina staat is gek.

De absolute forumverslaafde is retep met 16.908 berichten. And counting ...

 

Quote

@The Alderwood Ik stel het voor, omdat er gezegd wordt dat er wel degelijk een (goed) verhaal in zit. Mijns inziens is dat niet zo. Dus stel ik de vraag. De oefening doen zal ook leren dat het een erg rommelig verhaaltje is. 

Zie mijn recensie voor enkele hints.

 

Ik ben het er niet mee eens dat het rommelig is.

 

Aan de unief volgde ik o.a. dramaturgie en toneel, en prof. Van Schoor zei toen, dat uit onderzoek was gebleken dat als je te veel in een toneelstuk steekt, het publiek niet mee is. Volgens mij is dat met film net zo. Als het verhaal een beetje te ingewikkeld wordt, haken veel mensen af. Vandaar de lage opkomst voor The Prestige (totaal onverdiend), en de negatieve reacties op de film Next (2007) met Nicolas Cage. Ik heb daar toen krantenrecensies over gelezen op basis waarvan ik de recensent op staande voet zou hebben ontslagen. Zo dom was die vent. En dat hij de film niet begrijpt, tot daaraan toe. Maar dat hij zijn eigen gebrekkige inzicht gebruikt als argument om te beweren dat de film slecht is, is gewoon schandelig. Dat hij er volgende keer bijzet: "Deze recensie is ten behoeve van mensen met een IQ lager dan 100". Maar zo'n zin is te moeilijk voor mensen met een IQ lager dan 100. En dus ook voor de recensent.

 

Eerlijk is eerlijk: ik lees geen recensies meer. Te veel recensenten zijn stommekloten die een baantje van hun vriendjes hebben gekregen, want "die gazet of da boekske" moet toch vol.

Link naar reactie
20 minuten geleden, The Alderwood zei:

Ik beperk ze niet tot plot. Maar hun plot is wel degelijk genoeg om ook in een lelijke vorm te passen. Alleen zou de film dan minder goed geweest zijn. Lezen wat er staat, hé Chimi. 

Maar hiermee geef je nog altijd aan dat je plot het belangrijkste vindt in een film.

Link naar reactie
1 hour ago, Olsimar said:

Ik ben het niet altijd met je eens Peter Motte eens maar je recensie van Valerian kan ik wel smaken. Als je nu  Laureline nog lenig laat zijn i.p.v. een lening aan wilt smeren, ben ik tevreden. :e012:

 

Oeps.

Gecorrigeerd. En ook nog wat andere foutjes.

Dank je.

Link naar reactie

Plot en verhaal worden hier een beetje door elkaar gehaald in de discussie, denk ik.

Plot genoeg in de film.

Qua verhaal zou ik zeggen dat het gaat over  fouten toegeven, er uit leren en ze herstellen. Dit moet gedaan worden door het wezen centraal te stellen, door kritisch te zijn en gezond verstand boven rang te stellen.

Link naar reactie

Maar in dit geval hoorde het wel samen.

Ik vraag me af of het inleidiende filmpje, waarin de ontwikkeling van Station Alpha wordt getoond, te veel de verwachting oproept dat daar naar moet worden teruggekeerd. Terwijl dat gewoon een mooie uitwerking van de titelrol is.

Link naar reactie
2 minuten geleden, Peter Motte zei:

Maar in dit geval hoorde het wel samen.

Ik vraag me af of het inleidiende filmpje, waarin de ontwikkeling van Station Alpha wordt getoond, te veel de verwachting oproept dat daar naar moet worden teruggekeerd. Terwijl dat gewoon een mooie uitwerking van de titelrol is.

Die opening credits scene had als doel om aan te tonen dat Alpha een plek is waar vele wezens in eenheid leven. Die scene heeft wel degelijk een doel, namelijk de wereld opbouwen/uitleggen. Ik vind dat het wel heel wat meer is dan gewoon wat beeldjes om de credits op te tonen.

Link naar reactie
1 uur geleden, Peter Motte zei:

De cursor in het zoekvak "Search ..." rechtsboven zetten.

Links van het zoekvak verschijnt dan "All content" met een pijl naar beneden.

Klik daarop, en er verschijnt een keuzemenu.

Selecteer de radioknop "Members"

Klik op de loep links van het zoekvak.

 

Rechts op de navigatiebalk boven de tegellijst met leden verschijnt de sorteerknop "Sort by" met een pijl naar beneden.

Klik op de sorteerknop.

Er verschijnt een menu.

Selecteer de radioknop "Post Count".

 

Nu heb je de hele ledenlijst gesorteerd op aantal berichten met standaard 24 leden per pagina.

Wie op de eerste pagina staat is gek.

De absolute forumverslaafde is retep met 16.908 berichten. And counting ...

Bedankt. Ik sta precies gelijk met Timhardt.... 

Link naar reactie
1 uur terug, Peter Motte zei:

Maar in dit geval hoorde het wel samen.

Ik vraag me af of het inleidiende filmpje, waarin de ontwikkeling van Station Alpha wordt getoond, te veel de verwachting oproept dat daar naar moet worden teruggekeerd. Terwijl dat gewoon een mooie uitwerking van de titelrol is.

De strip begint ook zo. En 't is inderdaad een goeie uitwerking van de titelrol, terwijl in één beweging duidelijk wordt waar het verhaal zich gaat afspelen. Want op één of andere manier moet je toch uitleggen wat Centraal Punt, sorry Station Alpha, IS.

 

Plot, verhaal, beeld. Een goeie film heeft een goeie mix van alledrie vind ik. Enkel maar mooie beelden kijken is saai. Een boeiend verhaal kan je kompleet naar de knoppen helpen als je je beeld, decor, ... verknoeit. Ik kan zo heel wat voorbeelden noemen waar de mix (naar mijn smaak uiteraard) niet goed zit. Al zijn er ook weer momenten waar je liefst niet teveel wil nadenken en dan komt zo'n popcornfilm weer wél van pas.

Ergens las ik dat je tegenwoordig in Hollywood bij de grote studio's enkel nog geld krijgt als je op één minuut en liefst in één zin je film kan samenvatten. Of het waar is weet ik niet, maar het zou veel verklaren.

Link naar reactie

Er hangen nog wel meer problemen boven het hoofd van Besson. Zijn studio EuropaCorp ging in het fiscale jaar 2016-2017 (tot eind maart 2017) 120 miljoen euro in het rood, een historisch verlies voor de studio. Het verlies komt vooral door de zeer hoge distributiekosten in de VS (100 miljoen euro) van zijn vele Engelstalige films in de voorbije paar jaar. De omzet bedroeg 151,7 miljoen euro. Er werd van Valerian verwacht om uit die rode cijfers te geraken, hoewel 90% van de film is gefinancierd door andere middelen dan de zijne, maar hij moet wel winst maken. Vandaar dat er minstens 400 tot 450 miljoen euro moet opgebracht worden om aan een sequel en daarna een franchise van Valerian te kunnen beginnen. Maar ik heb begrepen dat sinds 2015 Lucy 2 wordt aangekondigd. Lucy 1 kostte 40 miljoen dollar, raapte in de VS 43,8 miljoen bij elkaar, maar met de wereldwijde recette erbij bracht die film 463 miljoen dollar op. 

De aandelen van EuropaCorp zakten al na het slechte openingsweekend van Valerian in de VS.

Link naar reactie

Ondertussen heb ik 'm 3 x gezien (en nu is het wel de laatse keer, hoor, het moet zo'n beetje een record zijn in G'bergen; ik ken wel iemand die 20x The Phantom Menace zag, maar ik plan niet om het te imiteren), en ik vraag me altijd meer af waar al die negatieve beoordelilngen op slaan.

Volgens mij moet hij gewoon een beetje "aan je groeien".

 

Quote

@Gojira Die opening credits scene had als doel om aan te tonen dat Alpha een plek is waar vele wezens in eenheid leven. Die scene heeft wel degelijk een doel, namelijk de wereld opbouwen/uitleggen. Ik vind dat het wel heel wat meer is dan gewoon wat beeldjes om de credits op te tonen.

Daar ben ik het mee eens, maar het maakt geen deel uit van de plot. Een beetje zoals het eerste stuk van een James Bond-film meestal ook geen deel uitmaakt van de plot. Het verschil is dat in JB éérst dat filmpje komt, dan de titelrol, en dan wat met de plot te maken heeft, terwijl in Valerian inleidend filmpje en titelrol samen worden getoond. Wat dus een veel efficiënter gebruik van de filmtijd is.


 

Quote

 

@Tanuki Dat laatste heet een pitch verkopen. En als je niet zelf die één of twee zinnen wil uitwerken tot een scenario, kan je al incasseren met enkel je idee. Zie bijvoorbeeld http://www.moviepitch.com/#/ 

Er bestaan boeken en cursussen om een pitch te leren verkopen.

 

Waardoor je films krijgt waar behalve pitch niet veel aan is. Grrrr....

 

Quote

@Kontiki Er hangen nog wel meer problemen boven het hoofd van Besson. Zijn studio EuropaCorp ging in het fiscale jaar 2016-2017 (tot eind maart 2017) 120 miljoen euro in het rood, een historisch verlies voor de studio

Quote

@carioca Eind deze maand gaat ze in premiere in China. Er zit ook Chinees geld in de film dus misschien gebeurt er een wonder en wordt Besson gered door de Chinezen. 

Het zou niet de eerste keer zijn dat een film het in China uitzonderlijk goed doet in vergelijking met andere landen. Er kan daar wel zo'n 100 miljoen bijkomen. Maar voor zover ik weet is dat nog altijd niet genoeg.

Een film moet aan de kassa ongeveer het dubbele opbrengen van wat hij heeft gekost.

Volgens de cijfers van Box Office Mojo is dat dan 177 mj x 2 = 354 miljoen. Dan komt hij momenteel nog 250 miljoen te kort.

 

Da's echt wel dik pech, want die film is niet slecht, maar hij werd uitgebracht in een periode met te veel concurrentie, de trailer legde te veel de nadruk op het visuele aspect en te weinig op het verhaal, en door de onbekendheid met het bronmateriaal was er weinig belangstelling op sociale media.

Het is ook niet de eerste keer dat een project "zinkt" doordat het publiek er gewoon niet aan wil. Als je een film voorgenomen benadert, mislukt hij altijd. The Lone Ranger was er zo eentje, maar Valerian is beter. Een ander voorbeeld is John Carter. Die werd ook niet aanvaard, en dat was misschien ook onverdiend.

 

PS EuroCorp zit ook in The Circle. Verfilming van een boek dat ik durf aanraden.

 

Het bedrijf is wel veel meer dan alleen maar films maken:

 

Quote

Europacorp SA is a France-based company active in the entertainment industry. The Company develops, produces and distributes movies in France and internationally. Its portfolio includes action movies, dramas, comedies and animated movies. The Company’s activities also encompass music production and publishing, the publication of film books, as well as the production of advertisements. The Company operates through its subsidiaries, including EuropaCorp Distribution SAS, engaged in the movie distribution in France; EuropaCorp Home Entertainment, engaged in video publishing; Dog Productions SAS, engaged in advertising movie production; EuropaCorp Music Publishing SAS, active in music publishing; Intervista SAS, active in book publishing; EuropaCorp TV SAS, engaged in mobile phone television services; and Ydeo SAS, offering advertisement consulting services and advertising space purchase, among others.

 

Link naar reactie
12 uren geleden, carioca zei:

Eind deze maand gaat ze in premiere in China. Er zit ook Chinees geld in de film dus misschien gebeurt er een wonder en wordt Besson gered door de Chinezen. 

Dat zou wel eens de reden kunnen zijn voor de jonge, zwoele stem, sexy geklede, bleke, magere, blonde en blauwe ogen van Laureline. Spot on het ultieme schoonheidsideaal in huidig China, terwijl we dat hier al lang beu zijn in films. Ook het liefdesverhaal zou een smeet kunnen zijn voor China waar ze dat overdreven gedoe nog kunnen waarderen.

 

Hopelijk lukt het want sowieso zou ik er graag een reeks vervolgen op willen zien.

cara-delevingne-valerian-and-the-city-of-a-thousand-planets-photos-06-12-2017-1.jpg

Link naar reactie
21 minuten geleden, Bonte zei:

Dat zou wel eens de reden kunnen zijn voor de jonge, zwoele stem, sexy geklede, bleke, magere, blonde en blauwe ogen van Laureline. Spot on het ultieme schoonheidsideaal in huidig China, terwijl we dat hier al lang beu zijn in films.

Volgens mij doen mooie blondines als Charlize Theron en Scarlett Johanson het hier ook nog steeds goed. 

Link naar reactie
1 uur geleden, Tweetie zei:

Volgens mij doen mooie blondines als Charlize Theron en Scarlett Johanson het hier ook nog steeds goed. 

Scarlett Johanson is een brunette denk ik en dit zijn foto's van haar laatste 6 films, als extra Charlize Theron in Mad Max en granted daar zit ook een blondine tussen al was dat meer een parodie op b-film babes die ze daar opeens opvoerden. :)

 

Blond heeft natuurlijk nog z'n plaats maar Laureline is wel extreem stereotiep, ik had dat niet meer verwacht in een film van Besson.

.

hail-caesar-trailer-2.jpg

landscape-1489017728-rough3.jpg

maxresdefault.jpg

ghost-shell-movie-scarlett-johansson1.jpg

lucy-scarlett-johansson-6-600x400.jpg

mad-max-4-large.jpg

Link naar reactie
3 hours ago, Bonte said:

Dat zou wel eens de reden kunnen zijn voor de jonge, zwoele stem, sexy geklede, bleke, magere, blonde en blauwe ogen van Laureline. Spot on het ultieme schoonheidsideaal in huidig China, terwijl we dat hier al lang beu zijn in films. Ook het liefdesverhaal zou een smeet kunnen zijn voor China waar ze dat overdreven gedoe nog kunnen waarderen.

 

Hopelijk lukt het want sowieso zou ik er graag een reeks vervolgen op willen zien.

cara-delevingne-valerian-and-the-city-of-a-thousand-planets-photos-06-12-2017-1.jpg

 

Dat idee over die blondines is een amateur-cliché.

Overigens lijkt Cara Delevingne een brunette te zijn, en geen blondine. Ze heeft in elk geval geen blauwe ogen. Het zijn bruine ogen.

 

Overigens maakt het voor acteurs geen reet uit wat voor haar ze hebben. Dat wordt toch geverfd volgens de rol.

Wat voor haar denk je dat Mila Jovovitch heeft? Ros? Blond? Niks van: doordeweeks donkerblond van het soort dat ik zwart noem.

Link naar reactie
3 hours ago, Tweetie said:

Ik zie Cara toch met blauwe ogen. 

 

 

Cara.JPG

 

Ho ja, dat kllopt. Het is op de andere foto niet zo duidelijk. Maar zo vreselijk blauw zijn ze nu ook niet. Ik zou eerder zeggen "licht gekleurd".

 

Overigens vind ik Laureline niet direct een cliché-figuurtje. Maar ja, wat is cliché? Daar doen veel cliché-ideeën de ronde over, vaak gelanceerd door een of andere populaire jongen, al dan niet in een tijdschrift (zoals het katholieke blad Humo), of een leraar, tegenwoordig ook vaak op een blog of op FB/Instagram/etc... zonder dat er eigenlijk echt naar de realiteit wordt teruggekoppeld om te zien of het wel waar is.

Ik had in het 4e MO zo'n leraar die om de haverklap vooroordelen rondspoot op basis van teksten uit een boekje van vóór 1960. Zoals bijv. dat in film de goede altijd een blondine is, en de kwaaie altijd een zwartharige. Terwijl Prinses Leia Organa (we hebben het over 1980) niet speciaal blond was. Die vent zat maar wat te bazelen, en uiteindelijk is het eindresultaat dat de cliiché goede blondine, wordt vervangen door de cliché goede zwartharige. Om de eenvoudige reden dat het idee van het cliché vaak een cliché is.

 

Die vent zat ook een hoop onzin te spuiten over strips. Dat het allemaal racisitisch was. En dat alleen Sjors & Sjimmie goed was. Nooit gehoord van Blondie & Blinkie. Of van Petoetje & Petatje. En toen ik dan uiteindelijk eens zo'n Sjors & Sjimiie ergens tweedehands kon opduiken, stond ik versteld van hoe erg die strip was achtergebleven t.o.v. wat we in dezelfde periode al hadden. Het was pré-Franquin toen we al bijna post-Franquin waren. Die kerel zijn ideeên waren waarschijnlijk alweer gebaseerd op een of ander boekje dat hij waarschjnlijk ooit vóór 1970 tweedehands in een kelder had gekocht, waar het ingesukkeld was doordat mensen met gezond verstand het toen al achterhaald bekrompen gelul vonden. En daarmee gaf hij les.

 

PS wat vinden jullie vrouw/vriendin ervan dat je hier zomaar foto's post van Cara Delevingne, Scarlett Johanson en Mila Jovovitch? ... Oh, ze weten ervan ... Oh! Ze hebben ze zelf gekozen! Sorry, ik zwijg. :e008:

Link naar reactie
On 8/8/2017 at 9:57 AM, The Alderwood said:

Ik denk dat Bonte wel eens gelijk zou kunnen hebben. Daarnaast kijk ook ik uit naar een vervolg. 

Ik denk dat als je een vervolg wilt, dat je je op allerlei sociale media moet laten horen, en niet alleen op de Reep, en zeker niet alleen in het Nederlands, om een tegengeiwicht te vormen tegen al dat gemakkelijke negativisme over die film.

Link naar reactie

Ik heb 'm anders drie keer gezien, en telkens als ik hem zag, vond ik 'm beter. Grappiger ook. Zoals Valerian die ironisch zegt "Yeah, time flies when you're having fun". Wat nogal brutaal was tegen een minister. Er is niets verkeerd met DeHane zijn acteerprestaties.

Link naar reactie
27 minutes ago, Peter Motte said:

Ik heb 'm anders drie keer gezien, en telkens als ik hem zag, vond ik 'm beter. Grappiger ook. Zoals Valerian die ironisch zegt "Yeah, time flies when you're having fun". Wat nogal brutaal was tegen een minister. Er is niets verkeerd met DeHane zijn acteerprestaties.

Is dat onmdat er op dit moment geen andere film is die je kan bekoren zoals Wonder Woman, Guardians of the Galaxy 2, Spiderman Homecoming, War of the planet of the Apes, Dunkirk.

Link naar reactie

Ik heb een regel om maar vier keer per jaar naar de bioscoop te gaan, dus gemiddeld 1 keer per trimester.

Dit jaar zag ik:

- Passangers (goed, een vriend van me vond het melig, maar wat verwacht je van zo'n inhoud?)

- John Wick Two (goed gemaakt, maar inhoudsloos)

- The Lost City of Z (goed, maar een beetje politiek correct, niks voor Kameraad Mauser :) )

- Pirates of the Caribbean: Dead Men Telll no Tales (goed, maar de spirit is er een beetje uit)

- Dunkirk (goed, maar een beetje een brave aanpak van een slagveld)

- Valerian (goed, onderschat door het grote publiiek)

De andere films die je vermeldt, interesseren me gewoon niet. Superheldenfilms mijd ik sowieso, al doe ik er soms wel eentje. GothG 1 vond ik goed gemaakt maar ook erg stom.

Wat de apen betreft: er zijn al meer dan genoeg apen. Ik ben in het algemeen ook niet speciaal dol op series die maar blijven lopen en lopen en lopen. Die worden op de duur zo verspeldbaar.

Het is dus niet zo dat ik alleen maar Valerian zag omdat er geen andere keus was. Door Valerian ging ik in drie weken tijd 4 keer naar de bioscoop. Dat doe ik gewoonlijk in één jaar.

Link naar reactie

Dunkirk is geen vergissing, maar ik vond het een beetje braaf voor een oorlogsfilm. Waar de ene film soms te veel geweld heeft (zoals John Wick), heeft de andere er soms te weinig. Al bij al is Dunkirk een rare film. Maar het was ook een rare situatie. Nolan heeft zich vooral gericht op het "niemandsland-aspect" van het gebeuren.

 

En zoals ik over PotC zei: de spirit is er een beetje uit. Het voelde aan alsof ze een afsluitend deel wilden maken, maar de film was tot nu toe het grootste succes uit de hele reeks, dus er zal wel een 6e komen. Maar of ik die 6e zal zien, betwijfel ik toch een beetje. Ze draaien te veel op soeplesse. Jack Sparrow is minder grappig en maf dan gewooniijk. Barbarossa is minder verraderlijk dan gewoonlijk. Allemaal dat soort dingen. En alle vloeken zijn opgeheven. Deel 6 moet bijna een reboot worden, en misschien zelfs zonder Jack Sparrow.

 

Valerian is trouwens wel een stuk beter dan PotC

 

Als je eens een slechte film wilt zien, moet je Aeon Flux met Charlize Theron eens proberen. Ik heb 'm ondertussen drie keer gezien, en hij is nog altijd even vervelend. De film zit ook boordevol fouten en een vreselijke acteur voor de rol van Trevor Goodchild. De verdeler zag de bui hangen, en heeft hem al na een drietal vertoningen uit België weggehaald. Charlize Theron haar carrière was terug bij 'af'. Toen ze onlangs zei dat vrouwen in "Hollywood" meer worden afgerekend op een mislukte film dan mannen, wist ze wat ze zei.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...