Ga naar inhoud

Valerian and the City of a Thousand Planets


Recommended Posts

4 hours ago, Tweetie said:

Waarom ga je meerdere keren naar een film als je 'em vervelend vindt ?!? 

 

Ik heb Aeon Flux niet één keer in de bios gezien. Hij werd één of twee keer vertoond in Antwerpen, en mischien een keer of twee in Brussel.  Ik denk niet dat hij in Gent ook maar één keer werd getoond. Van Wallonië weet ik het niet zo goed, maar ik denk niet dat hij er is geweest, o.a. omdat Wallonië ook veel meer met Franse film heeft dan Vlaanderen.

Ik was nogal een liefhebber van de animatiereeks Aeon Flux. Die was gewoon maf. Vandaar dat ik de film heb gekocht, kwestie van volledigheid. Er was ook een experimentele strip van (The Herodotus FIle) en een tamellijk traditiionele comic.

De film heb ik dus wel degelijk drie keer gezien, maar het lukt me echt niet om er iets in te vinden. Bijna alles wat de animatie boeiend maakte, is eruit. Allez, er is wel iéts in te vinden, maar te weinig om de slechte kanten te vergeten.

Link naar reactie

Je had moeten doorlinken naar het artikel op CinePop. Je linkte naar een samenvatting op Bleeding Cool.

 

Drie keer een film zien is niks. Ik heb al veel meer films meer dan drie keer in de bioscoop gezien.

 

Bottom line: Valerian mag gezien worden. Meer moet daar niet over worden gezegd. Er zijn veel affreuzer films die tonnen geld geschept hebben, en Valerian is niet affreus. Al de rest is stemmingmakerij van mensen die zich interessant wille maken.

 

Nog een bottom line: de meningen op de social media zijn erg onbetrouwbaar. Het barst van onafhankelijken die helemaal niet onafhankelijk zijn.

 

Mensen hebben een kort geheugen.
Zoek op: claqueur,

Vergelijk met boeroeper. Tegengestelde van claqueur. Heeft de carrière van veel beloftevolle operazangers kapotgemaakt.

Social media zit vol claqueurs en boeroepers.

 

Social media manipuleert constant. Eerlijke meningen zijn moeiilijk te vinden.

 

Beste gebruiker van sociale media: Donald Trump.

Ouderwetse gebruiker van sociale media: Hilary Clinton.

Link naar reactie

En verder wil ik Luc Besson bedanken om op z'n minst de moed te hebben gehad Valerian te verfilmen, en ons klein groepje een film te geven die anders niemand had willen betalen. Met die twee hoofdpersonages was dat een enorm risico, want ze beantwoorden niet aan het stereotype beeld jongetje-meisje dat we gewoonlijk te zien krijgen.

En Luc Besson gaf ons ook al Adèle Blansec en Michel Vaillant. Er wordt geklaagd over te veel vroem-vroem in de Vaillant-film, maar de strips kennen daar ook wat van.

 

Het zijn trouwens goede tijden voor stripfilms: Bollie & Billie, Robbedoes & Kwabbernoot, Seule .. Ze blijven komen. Maar wij zijn zelden de doelgroep.

 

Valerian gaf ons iets dat niet voor kinderen was die alleen maar cliché-figuren begrijpen.

 

Genoeg gebazeld. Hoe meer ik hier leuter, hoe minder tijd om een film te zien. (Of een strip te lezen)

Ciao.

Link naar reactie

Vanavond werd hij de laatste keer in G'bergen vertoond, en ik heb ervan geprofiteerd om hem nog eens te zien voor je moet wachten op een misschien erg dure dvd, of op een door reclameblokken in stukken gehakte uitzending.

En hij heeft me weer niet verveeld. Er is gewoon erg veel in te zien, het camerawerk is geweldig goed en inventief (zoals het kruisverhoor van de commandant op het einde), de score is heel afwisselend, en doordat het verhaal nogal omstandig is, word je er ook veel meer in betrokken. Als je een film met een half oog kunt volgen, snap je d'r ook zó weer uit.

De vorige film die ik meer dan één keer in de bios zag, was Batman: The Dark Knight Returns (met The Joker, de 2e van Nolan). En daar had je ook dat gevoel van total immersion in de wereld van het verhaal. Een film moet lang genoeg duren om je dat te kunnen geven, mag tegelijk niet te simpel zijn, en mag ook niet vervelen (anders hou je het niet vol).

Een van mijn favoriete personages: Jolly. En het stelletje "duiven" (de Doghan-Daguis - die doen me altijd grinniken).  Hilarisch: de opkomst van Bob the Pirate.

Verder vind ik Valerian en Laureline een veel realistischer koppel dan de meeste zeem-zoete romantiek die ze tegenwoordig op de bioscoopliefhebber loslaten.

En de prinses is wat zelfingenomen, zoals je van een prinses wel 's kunt verwachten.

Valerian is een film met z'n gebreken, maar die doen niets af aan het geheel.

Link naar reactie

Valerian is in China als nummer één binnengekomen.

Hij had gewoon pech dat hij in de VIS in een periode in de zalen kwam toen er te veel concurrentie was, terwijl tegelijk het filmbezoek zakt: al drie maanden na elkaar daalt het aantal verkochte filmtickets. (volgens mij doordat de studio's te veel op grote paarden wedden: MCU, Star Wars, CU van The Conjuring, The Apes ... Volgens mij houdt dat sommige mensen uit de bioscoop, en het verklaart misschien het grote succes van Dunkirk.)

Link naar reactie
Op 28-8-2017 om 16:20, sanderg zei:

Gegevens IMDB over Valerian:

 

$88,902,880 (Worldwide) (9 August 2017)

Da's niet best.. Ik heb er weinig tot geen vertrouwen in dat de beoogde 450m gehaald gaat worden. Ook niet na de launch in China van de film... 

Box Office Mojo geeftt veel recentere cijfers. Per 30 Augustus:

USA 40 miljoen, ROW 133 miljoen, totaal 173 miljoen. 

 

Het zal eerder uitkomen op de helft van 450 miljoen.

Link naar reactie
8 hours ago, Tweetie said:

Box Office Mojo geeftt veel recentere cijfers. Per 30 Augustus:

USA 40 miljoen, ROW 133 miljoen, totaal 173 miljoen. 

 

Het zal eerder uitkomen op de helft van 450 miljoen.

Hmmm- dat houdt dus niet over.. De hoop was gevestigd op China waar, naar ik meen, op 25 augustus de film ging draaien. T ziet er al met al niet naar uit dat we ooit nog een Valerian 2 gaan krijgen.. Voor dat doeleinde moest, naar ik had begrepen, deze eerste film tenminste 450 miljoen USD gaan doen

Link naar reactie
7 hours ago, The Alderwood said:

Spijtig dat goede verkoopscijfers 't geen betere film maken. Slechte verkoopscijfers maken het natuurlijk wel een slechtere film.

 

Er is absoluut geen relatie tussen het succes van iets en de kwaliteit ervan.

 

Ik zou die Isabelle Avondrood ook willen zien. Kan me niet schelen of-t-ie goed is of slecht. Ik wil hem zien. Punt.

Het was met die Valerian hetzelfde: al die kritiek interesseerde mij geen bal. Gelukkig maar.

En IMDB-scores of rotte tomatten interesseren me ook niet meer. We weten tenslotte niet wie dat invult.

 

Gisteren een Lucky Luke gelezen: De Witte Ridder. Over een toneelgroepje dat rondtrekt en tijdens het optreden de bank beroofd. Een van hun hulpjes is claqueur en boeroeper. Fijne humor van Goscinny/Morris. Al die scores zijn niets anders dan claqueurs en boeroepers.

 

En in verband met die subsidies: Valerian schijnt een pak subsidies te hebben gekregen, maar het publiek kwam toch niet opdagen. Wat de zwakte van subsidies blootlegt.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Even updaten:

- 4 miljoen tickets verkocht in Frankrijk. Vierde beste dít jaar.

- 12 miljoen tickets verkocht in China. Beste Franse film ooit en even goed als Rogue One.

- 50 miljoen tickets verkocht wereldwijd en moet nog uitkomen in belangrijke landen zoals Japan en Italië.

- 177 miljoen productiekosten tegenover 220 miljoen inkomsten tot nu.

 

Lijkt mij toch redelijk succesvol.

Link naar reactie

Bedoelen jullie Les Aventures extraordinaires d'Adèle Blanc-Sec? Ik heb die idd gezien maar wel al lang geleden, herinner mij dat het een leuke avonturenfilm was, met een soort vrouwelijke Indiana Jones en een dinosaurus in Parijs? Zeker niet slecht, maar nu ook niet een film waar ik vaak aan terugdenk.

 

Ik moet wel met schaamrood op de wangen bekennen dat ik de strips nooit gelezen heb...

Link naar reactie
9 minutes ago, kurisu74 said:

Bedoelen jullie Les Aventures extraordinaires d'Adèle Blanc-Sec? Ik heb die idd gezien maar wel al lang geleden, herinner mij dat het een leuke avonturenfilm was, met een soort vrouwelijke Indiana Jones en een dinosaurus in Parijs? Zeker niet slecht, maar nu ook niet een film waar ik vaak aan terugdenk.

 

Ik moet wel met schaamrood op de wangen bekennen dat ik de strips nooit gelezen heb...

Alhoewel ik een enorme Tardi fan ben hebben de Avondrood strips me nooit bijzonder kunnen bekoren. De verhalen zijn erg raar vind ik en soms zelfs wat macaber. 

Link naar reactie
14 minuten geleden, sanderg zei:

Alhoewel ik een enorme Tardi fan ben hebben de Avondrood strips me nooit bijzonder kunnen bekoren. De verhalen zijn erg raar vind ik en soms zelfs wat macaber. 

 

Als je Tardi fan bent ga je Isabelle altijd minder vinden. Vind je het 'gewone' werk van Tardi minder, dan trekt Isabelle je weer meer...

 

Ik behoor tot de laatste categorie.

Link naar reactie
39 minutes ago, kurisu74 said:

Wel, ik ook vermoed ik. Heb alle albums ondertussen aan mijn wenslijst toegevoegd. 

Als 'raar' en macaber je ding is zal je je hier zeker geen buil aan gaan vallen.

 

Wel typisch dat de Avondrood serie zo afwijkt van het andere werk van Tardi. Meestal zie je wel een bepaalde lijn in het werk van een auteur. 
De Nestor Burma serie vind ik van het beste dat ik ooit op stripgebied heb gezien (de tekeningen zijn fenomenaal vind ik) en gelezen (topverhalen!). Hard boiled detectiveverhalen/ misdaadverhalen (o.a. de sluipschutter) en geschiedenisverhalen/ verslagen (Stalag IIB) zijn naar mijn idee echt Tardi's 'ding'.

 

De Avondrood verhalen zijn, samen met de WO1 boeken, volgens mij de enige verhalen die hij zelf heeft bedacht.
Blijkbaar heeft Tardi persoonlijk nogal een voorkeur voor het macabere.. 

 

Ik vind het altijd wel aardig in zijn werk dat Tardi echt een socialist/ (misschien zelfs een anarchist) van de oude stempel lijkt- tot op het marxistische af (zie ook 'de stem van het volk'). Ik ben dat zelf absoluut niet, maar Tardi brengt het erg leuk en het geeft zijn verhalen een extra historische dimensie.

Afijn.. dit heeft met Valerian weinig meer van doen ;-)

Link naar reactie

Ik vind het altijd wel aardig in zijn werk dat Tardi echt een socialist/ (misschien zelfs een anarchist) van de oude stempel lijkt- tot op het marxistische af (zie ook 'de stem van het volk'). Ik ben dat zelf absoluut niet, maar Tardi brengt het erg leuk en het geeft zijn verhalen een extra historische dimensie.

 

 

Inderdaad, meestal stoort me dat in verhalen. Portugal van Pedrosa vond ik grotendeels daarom (en ook om het lamlendige) geen goed boek. Maar Tardi (en Isabelle) mag dat. Om een of andere reden klinkt het daar wel.

Link naar reactie
20 minutes ago, Timhardt said:

Ik vind het altijd wel aardig in zijn werk dat Tardi echt een socialist/ (misschien zelfs een anarchist) van de oude stempel lijkt- tot op het marxistische af (zie ook 'de stem van het volk'). Ik ben dat zelf absoluut niet, maar Tardi brengt het erg leuk en het geeft zijn verhalen een extra historische dimensie.

 

 

Inderdaad, meestal stoort me dat in verhalen. Portugal van Pedrosa vond ik grotendeels daarom (en ook om het lamlendige) geen goed boek. Maar Tardi (en Isabelle) mag dat. Om een of andere reden klinkt het daar wel.

Het stoorde mij ook in 'de killer'.. Op gegeven moment was ik het gezeur in die verhalen echt zat en ben ik ermee gestopt.. 

Tot nu toe komt ook voor mij inderdaad enkel Tardi ermee weg de rode heilstaat nog hoog in het vaandel te hebben :-)

Link naar reactie
3 minutes ago, Tom B said:

Ze kunnen er altijd een goedkopere film van maken, he. Minder speciale affecten.

Zou kunnen maar ik denk niet dat besson daar genoegen mee zal nemen..

 

Ik heb eerlijk gezegd liever dat hij weer terug zou gaan naar zijn roots en een film zoals le grand blue zou maken. Prachtige film zonder enig special effect

 

 

Link naar reactie
4 hours ago, Tom B said:

Besson ziet een tweede deel nog steeds zitten

http://screenrant.com/valerian-reactions-luc-besson-sequel/

 

Geweldig!

 

Valerian is niet geflopt doordat het een slechte film was, maar door te veel concurrentie en te slechte reclame.

Had hij de film in augustus uitgebracht, dan was het heel anders gelopen.

De reclame legde te veel de nadruk op de eye-candy, en te weinig op het verhaal. En dat verklaart misschien ook waarom zo veel kijkers het verhaal slecht vonden. Je moest willen volgen, en dat hadden ze niet verwacht.

Ik denk dat Mother! op dit moment hetzelfde probleem heeft.

 

King Arthur is waarschijnlijk ook geflopt doordat de reclame niet duidelijk maakte dat het niet hetzelfde was als de tientallen andere Arthur-films die er al zijn geweest.

 

Ter info: om het geld terug te krijgen, moet een film aan de kassa het dubbele binnenhalen van wat hij heeft gekost. In het geval van Valerian dus zo'n 400 miljoen. Als je daarmee rekening houdt, zijn er echt wel meer flops dan Valerian. En sommige daarvan kregen toch een vervolg.

Verder: na de bioscopen komen nog andere distributiesystemen: verhuur, dvd/bluray-verkoop, uitzendrechten...

 

En ondertussen heb ik nog altijd de strips niet gelezen. :e008:

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 21-9-2017 om 17:57, Peter Motte zei:

Valerian is niet geflopt doordat het een slechte film was, maar door te veel concurrentie en te slechte reclame.

 

Op 13-9-2017 om 12:57, Lefranc zei:

Even updaten:

- 4 miljoen tickets verkocht in Frankrijk. Vierde beste dít jaar.

- 12 miljoen tickets verkocht in China. Beste Franse film ooit en even goed als Rogue One.

- 50 miljoen tickets verkocht wereldwijd en moet nog uitkomen in belangrijke landen zoals Japan en Italië.

- 177 miljoen productiekosten tegenover 220 miljoen inkomsten tot nu.

 

Update:

Wereldwijde opbrengst inmiddels $ 332.143.053,- (stand 17 september) Dat is toch bijna het dubbele van het budget... Hebben we het dan nog altijd over een flop?

Link naar reactie

Dan hebben we een krappe break-even. Maar nog geen succes. ;)

 

 

Om op een eerder bericht in te springen: Box Office resultaten zeggen absoluut niets over hoe goed of slecht een film al dan niet zou zijn. Talloze slecht ontvangen titels, zowel door critici als publiek, zijn elk jaar opnieuw vertegenwoordigd in de top 20 van best scorende en best verdienende (beide iets heel anders) titels. Talloze geprezen titels halen niet eens de top 50 of floppen. Ik lees vaak de redenering: " De film heeft veel geld opgebracht, dus hij is zeker de moeite!" Dat slaat nergens op. Een slechte film kan makkelijk veel opbrengen als het publiek er zin in heeft. Daar doen slechte kritieken weinig tegen. Het is ook zo dat al die bezoekers eerst effectief moesten gaan kijken om tot hun conclusie te komen.

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...