Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Log in om dit te volgen  
Paul_NL

Wie heeft zijn verzameling wel eens verkocht/uitgedund?

Recommended Posts

30 minuten geleden, kuzuri zei:

Ik weet niet of ik ook effectief ooit nog de tijd zal vinden om het te herlezen, maar als ik het niet meer wil of kan (*) herlezen, dan gaat het er uit. 

Same here. Vooral in vakantieperiodes (en ja, die heb je als leerkracht wel af en toe :e012: ) pas ik deze eenvoudige regel toe. Strips waarvan ik zeker ben dat ik ze nooit meer zal herlezen, die gaan de deur uit. Punt.

De afgelopen maanden gingen volgende albums de deur uit :

- Jim Cutlass : 7 albums
- Kruistocht : 8 albums
- Zoon van de Arend : 11 albums
- Semio : 2 albums
- De Alchimist : 3 albums
- De Mof : 9 albums
- De Wapenmeester (oneshot)
- Vincent (oneshot)
- tweeluik Prinses van het bloed (Vrije Vlucht)
- Ginds (oneshot - Vrije Vlucht)
- Endurance (oneshot)
- Appoline (oneshot)

Dat zijn toch al 47 albums minder... Extra ruimte voor nieuwe strippies !

Deel dit bericht

Link naar bericht
27 minuten geleden, kuzuri zei:

Even las ik: we all make milkshakes. 

Ja, dat stond er eerst!

Ik las het ook. Paul_NL, toch!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb nog weinig van de hand gedaan, wel vaak franse strips, die ik moest aankopen voor een dedieticket.

Zolang het niet in de weg staat.....

Nu ben ik ook wel verzamelaar naast striplezer, dus dat is ook weer moeilijker?

Daarnaast hebben veel van mijn boeken signeringen en die gaan niet snel weg.

Digitaal is natuurlijk wel handig mbt de ruimte, maar is compleet waardeloos. Daar heb ik als Hollander problemen mee, ik wil altijd het origineel hebben, bijvoorbeeld met cd albums, strips of andere producten.

Buiten dat leest het natuurlijk gruwelijk op een computerscherm, maar ach, ik ben inmiddels ook alweer 51, een ouwe zak?

Deel dit bericht

Link naar bericht
58 minuten geleden, kuzuri zei:

Even las ik: we all make milkshakes. 

Altijd als ik het woord milkshake hooor/lees denk ik aan There Will Be Blood. Er is iets grondig mis met mij.

Deel dit bericht

Link naar bericht

ik heb ooit de helft weggedaan toen ik een jaar naar het buitenland ging en er simpel geen opslag voor wou betalen. inderdaad volgens de regel ga ik het niet herlezen mag het weg.

nu zolang ik plaats heb kan het blijven heb wel een stapel dubbele albums die ik wel eens weggeef aan neefjes, nichtjes, buurkinderen.

en inderdaad een frans album gekocht om een dedie te verkrijgen gaat meteen weg.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Onlangs nog de ganse series van Rooie oortjes en aanverwanten verkocht. Nam heel wat plaats in beslag.  Ook alles van Joe Sacco gedumpt net als een aantal albums van Schuiten en Peeters. Gingen ook de zelfde weg op zogenaamde graphic novels die niet echt konden bekoren.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Hetgeen ik momenteel niet meer spaar zijn cartoons, Rooie Oortjes en erotica (behalve enkele auteurs), Samson en Gert, veel luxes die niets bijdragen aan de reeks, Classics en aanverwanten, Disney, Tina en aanverwanten (behalve enkele auteurs) en gewoon alles wat Engels of Amerikaans is (behalve de EC-boxen, die zijn te goed).

Als ik iets Amerikaans wil lezen dan zoek ik die wel in het Engels of digitaal.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Een tijdje terug heb ik ik -ietwat noodgedwongen- mijn hele verzameling Rode Ridder albums weggedaan.  Daar zat heel wat eerste druk tussen van de middeleeuwse exemplaren, maar dat had ik toen nog niet door.  De koper, een collega was mij dankbaar en verrast door de goede staat.  Bon ja, er is iemand anders heel gelukkig mee en dat is wat telt.  Zelf nooit echt een fan geweest van de reeks.

Ik ben wel niet echt goed in het loslaten van dingen. Dus zo gauw zal het doorgaans niet gebeuren. ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik kijk met het verkopen van mijn strips altijd terug naar mijn jeugd. Toen ik klein was wilde ik heel graag alles lezen van Donald Duck, een nieuw Suske en Wiske album uitzoeken in de stripwinkel was magisch. En kijk nu is, ik heb nu al die verhalen uit beide reeksen tot mijn beschikking, dat is al pure luxe. In het bezit zijn van die 2 reeksen uit mijn jeugd (en een aantal anderen) is voor mij genoeg. En het heeft mij enorm veel rust gegeven om te minderen, er komt een punt waar je elke week weer wat nieuws wil, reeksen compleet wil houden etc. En dan moet je nog de tijd vinden om het allemaal te lezen. De afgelopen 6 maanden is er meer verkocht uit mijn kast dan ooit, en ik lees alleen maar vaker dan voorheen. Plus, door al dat vrijgekomen budget wat eruit ging aan strips kan ik dan ook is, wanneer het een boek is wat ik echt graag wil, wat meer uitgeven. Als ik nu een boek koop (of strip) is het ook leuker, immers komt er niet elke week een wagonlading nieuw spul thuis binnen. Ik zou iedereen aanraden om is kritisch naar je kast te kijken en te bepalen of het er staat voor de heb of voor leesplezier. Misschien dat je er zelf ook plezier van hebt om wat weg te doen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik zou nogal veel kunnen verkopen maar ontzien me de moeite en het geduld.  Mijn plaatselijke stripwinkel is ook minder happig geworden op het overnemen van boeken waarvan er minder zekerheid is het kwijt te geraken.   

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb een aantal Rode Ridders in de kachel gegooid indertijd. Verder amper iets verkocht of weggedaan. Vorig jaar een 100-tak stuks bij 't profijtelijk boekske. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Nu je 't zegt, omdat ik deze zelfs niet aan lachwekkende weggeefprijzen kwijt raakte, heb ik ook eens een deel naar de BIB gebracht. Later bleek de titels nooit in het assortiment opgenomen werden en waarschijnlijk werden weggegooid. Ondanks de goede staat. Bon, ik was er van af en mijn goede daad blijft overeind. :)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Wegens een aankomende verhuis ben ik ook van plan eens goed op te kuisen in mijn collectie. Om er nog een centje aan over te houden: welk kanaal raden jullie aan om die strips van de hand te doen? Er zullen niet echt uitzonderlijke dingen tussen zitten. Een mix van SC en HC van de grotere uitgeverijen (Dupuis, Dargaud, Silvester, Le Lombard en Talent :)), aangekocht in de periode 2000 - 2017.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Af en toe gaat er iets weg dat ik beschouw als een miskoop, of dat dubbel in mijn bibliotheek zit. Dan geef ik het weg aan vrienden (of vijanden als het een echt slechte strip is), of mijn vrouw zet het op 2dehands. Zelf kan ik me daar natuurlijk niet toe verlagen, het is tijdverlies. Mijn dochter is dan weer aan de haal gegaan met een dertigtal Kiekeboe's. Dat is ook weer ruimte gewonnen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, Martin Van K zei:

Wegens een aankomende verhuis ben ik ook van plan eens goed op te kuisen in mijn collectie. Om er nog een centje aan over te houden: welk kanaal raden jullie aan om die strips van de hand te doen? Er zullen niet echt uitzonderlijke dingen tussen zitten. Een mix van SC en HC van de grotere uitgeverijen (Dupuis, Dargaud, Silvester, Le Lombard en Talent :)), aangekocht in de periode 2000 - 2017.

Een verhuis is het ideale moment om uit te kuisen.

Dat heb ik de laatste keer ook gedaan en zo al mijn losse comics en Franse HC's die ik toch nooit meer zou herlezen weggedaan.

De comics kon ik kwijt aan iemand maar de Franse HC's heb ik gewoon bij het oud papier gezet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, Martin Van K zei:

Onder rubriek te koop op dit forum, een PM naar mij mag ook altijd.

Deel dit bericht

Link naar bericht

11 jaar geleden vertrokken naar nieuw zeeland en toen enkele honderden strips vekocht. Moet er nog steeds enkele honderden verkopen. Ze staan opgeslagen bij mijn schoonmoeder en elke keer als ik op vakantie ga (terugkom) omarm ik ze weer en zwijmel weer weg bij al die mooie kaften en tekenaars. Maar goed meenemen naar nz doe ik niet dus largo, roodbaard, andreas, schuiten, bilal, havik, kogaratsu, vlad, (teveel om op te noemen) moet nog de deur uit.

Het enige wat ik wil houden is alles van hermann (jeugdliefde, en ja de verhalen worden/zijn wat minder maar tekenen kan hij) thorgal en sommige zaken van Tardi.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dingen die ik niet boeiend (meer) vind gaan sowieso de deur uit. Of ik verkoop ze, of ik geef ze aan een van mijn broers. Ook heb ik vorig jaar alle losse comics die ik nog had (5 verhuisdozen vol) de deur uit gedaan, dat was echt een opluchting toen die weg waren.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Naar aanleiding van deze vraag weer eens kritisch door de kasten heen gelopen.

Voorlopig tot bij de C gekomen, en ben bang dat Aquablue en mijn goede vriend

Buddy Longway het onderspit moeten delven.

Maar naar herlezen van Buddy ( wat eigenlijk best wel snel gaat ) kom ik tot

de conclusie dat het gevoel van weemoed sterker is dan het verlangen afscheid te nemen.

Met Aquablue heb ik echter minder compassie.

Nu de rest nog, je wordt bedankt Paul !

Jim Cutlass blijft in mijn collectie !

Na het zondagmiddag gevoel van Giraud, tekende  Rossi alsof zijn leven ervan afhing.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Grappig om te lezen hoe sommigen veel moeite hebben om ook maar iets weg te doen en anderen daar weer vrij rücksichtslos te werk gaan. Ik vind het altijd wel een louterende werking hebben om mijn boekenkasten te 'schonen'.

Mijn dochter van 2 trouwens ook..... die trekt met grote regelmaat & plezier hele rijen uit de kast.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Eens een stapel antiquarische eerste drukken van Sus en Wis en een paar groot formaat luxes van de hand gedaan.

Boeken die veel plek innemen en die ik toch nooit opendeed. 

Een paar jaargangen kuifjes uit de jaren '70 die ik eens van iemand had gekregen heb ik ook gewoon bij het groot vuil gezet. 

Ik ben veel te lui en te tam om met zo'n hoeveelheden papier te gaan beginnen leuren. (Want die rommel, dat weegt dan ook nog eens tonnen.)

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, marioboon zei:

... maar de Franse HC's heb ik gewoon bij het oud papier gezet.

8 uren geleden, The Alderwood zei:

Ik heb een aantal Rode Ridders in de kachel gegooid indertijd.

10 minuten geleden, Tom MDP zei:

Een paar jaargangen kuifjes uit de jaren '70 die ik eens van iemand had gekregen heb ik ook gewoon bij het groot vuil gezet.

Kalm blijven, Hammers.

Deel dit bericht

Link naar bericht

IK heb een eenvoudige regel. Als ik iets in 2 jaar tijd niet herlezen heb dan gaat het weg. Er zijn wel series die je om sentimentele redenen bewaard of mooie luxe uitgaven. Het nadeel van deze methode is dat je op een gegeven moment een of meerdere kasten hebt vol titels die je dus nooit meer wegdoet. 

Een zen tuin van perfectie. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Herlees jij je volledige bibliotheek in twee jaar? Ik raak daar niet mee rond. En eens je kinderen hebt gaan die de strips lezen die je zelf misschien niet meer leest. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen