Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Log in om dit te volgen  
Paul_NL

Wie heeft zijn verzameling wel eens verkocht/uitgedund?

Recommended Posts

Op ‎2‎-‎8‎-‎2017 om 22:23, Koen zei:

giphy.webp

sheldon-hyperventilating-big-bang-theory

De dag dat ik tegen mijn kind zeg dat ze niet aan papa's boeken mag komen houd ik er mee op Koen. Ik ben alleen maar blij dat ze enthousiast met mij plaatjes aan het kijken is (ze vindt vooral de paardjes van Blueberry erg mooi). En wie weet.... misschien is dit wel de eerste aanzet naar een gedeelde passie. Iets wat niet zou gebeuren als ik haar streng zou toespreken van papa's boeken af te blijven. We kunnen trouwens wel wat nieuwe enthousiaste lezers gebruiken is het niet? Kan je het beste zo vroeg mogelijk mee beginnen lijkt me....

Deel dit bericht

Link naar bericht
30 minuten geleden, Nesse zei:

De dag dat ik tegen mijn kind zeg dat ze niet aan papa's boeken mag komen houd ik er mee op Koen. Ik ben alleen maar blij dat ze enthousiast met mij plaatjes aan het kijken is (ze vindt vooral de paardjes van Blueberry er mooi). En wie weet.... misschien is dit wel de eerste aanzet naar een gedeelde passie. Iets wat niet zou gebeuren als ik haar streng zou toespreken van papa's boeken af te blijven. We kunnen trouwens wel wat nieuwe enthousiaste lezers gebruiken is het niet? Kan je het beste zo vroeg mogelijk mee beginnen lijkt me....

Hiermee wil ik je complimenteren met goede smaak van dochter.

Echter wees voorzichtig met  nummer 28- Dust,menig liefhebber is op zoek naar dit nummer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
23 minuten geleden, Nesse zei:

De dag dat ik tegen mijn kind zeg dat ze niet aan papa's boeken mag komen houd ik er mee op Koen. Ik ben alleen maar blij dat ze enthousiast met mij plaatjes aan het kijken is (ze vindt vooral de paardjes van Blueberry erg mooi). En wie weet.... misschien is dit wel de eerste aanzet naar een gedeelde passie. Iets wat niet zou gebeuren als ik haar streng zou toespreken van papa's boeken af te blijven. We kunnen trouwens wel wat nieuwe enthousiaste lezers gebruiken is het niet? Kan je het beste zo vroeg mogelijk mee beginnen lijkt me....

Mijn oudste zoon is nu drie en die grijpt al vlotjes naar de Stoppeltjes en de Pols in de kast (die ik strategisch op zijn hoogte gezet heb). Zeker Stoppeltje is nu echt een topper, zo is ons vakantie-album van dit jaar eigenlijk een promotieboek voor die reeks want op bijna alle foto's heeft hij zo'n album in de hand. Pol is (merk ik nu) nog wat absurder en moeilijker na te vertellen. Maar ik zeg ook nooit dat hij niet aan mijn strips mag zitten, ik probeer de zorg voor boeken en strips er nu al wat in te brengen :e012:

Deel dit bericht

Link naar bericht

Terug on topic ....

Ik verkoop ook regelmatig wat strips. Vooral wanneer ik door de kasten ga en bij iets denk: 'dit zal ik nooit meer lezen' én 'ik wil het niet bijhouden uit nostalgische redenen'. Dan gaan die albums de deur uit. Bij een vorige verhuis in 2009 heb ik voor het eerst strips verkocht, toen een 500-tal denk. Ondertussen is de collectie mooi uitgedund en verkoop ik per jaar net iets minder dan dat er zaken bij komen ... 

Ik voel me alleszins meer lezer dan verzamelaar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, Nesse zei:

Mijn dochters mogen mijn strips lezen.  Heb ze al vroeg laten kennismaken met strips.  Maar kleuters die stripboeken uit de kast trekken wekt toch beelden van horror op in mijn hoofd.  Een vriend van me vond dat zijn kindje zo braaf en stil bezig was, toen hij naar haar ging kijken bleek ze bezig te zijn met geleidelijk aan zijn strips te vernietigen. ;) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 uren geleden, Marinelli zei:

Mijn oudste zoon is nu drie en die grijpt al vlotjes naar de Stoppeltjes en de Pols in de kast (die ik strategisch op zijn hoogte gezet heb). Zeker Stoppeltje is nu echt een topper, zo is ons vakantie-album van dit jaar eigenlijk een promotieboek voor die reeks want op bijna alle foto's heeft hij zo'n album in de hand. Pol is (merk ik nu) nog wat absurder en moeilijker na te vertellen. Maar ik zeg ook nooit dat hij niet aan mijn strips mag zitten, ik probeer de zorg voor boeken en strips er nu al wat in te brengen :e012:

Dikke aanrader... elke morgen op RTBF 3 om 7 u 's ochtends kan je drie Stoppeltje-tekenfilms na elkaar zien. Elk filmpje duurt ongeveer 5 à 6 minuten. Er zijn 78 tekenfilmpjes in totaal en uiteraard zijn ook alle strips die al verschenen zijn omgezet in tekenfilm. Mijn zoon (en ik) nemen ze elke dag op om later op de dag te bekijken ! Zalige televisie. Later dit jaar zullen ze ook bij ons op Ketnet te zien zijn.

97c16175c3284c0de420dcf09ca26cc9.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Zopas enkele dozen strips, graphic novels en Tpb's naar Bonte te St. Michiels gebracht.   

Deel dit bericht

Link naar bericht

Met een doos eerste drukken, eerste 115 Rode Ridders en eerste 24 Blauwbloezen naar Kringloopwinkel geweest.  Ik wou ze afgeven en men hield me tegen : "Nee meneer, moet naar containerpark, niemand wil ze kopen."   Heb er toch een buurjongetje mee gelukkig kunnen maken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, Koen zei:

Met een doos eerste drukken, eerste 115 Rode Ridders en eerste 24 Blauwbloezen naar Kringloopwinkel geweest.  Ik wou ze afgeven en men hield me tegen : "Nee meneer, moet naar containerpark, niemand wil ze kopen."   Heb er toch een buurjongetje mee gelukkig kunnen maken. 

Dat vind ik toch wel heel straf van de kringloopwinkel!!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
6 uren geleden, Koen zei:

Pierke had er anders wel iets voor gegeven. Nu ge toch af en toe in Gent zijt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb mijn petekinderen al gezegd dat ze aan mijn spullen mogen zitten de dag dat ik dood ben. Eerder niet. Zo hebben ze ook een vrolijke noot bij mijn overlijden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
18 hours ago, Koen said:

Tja, die kringloopwinkels... Ze hebben een sympathiek imago, maar uiteindelijk is het ook maar gewoon een bedrijf. Sterker nog: het is diikwijls een keten. Als een bakker en zijn vrouw allebei een bakkerswinkel hebben, worden ze scheef bekeken, maar die kringloopwinkelketens, die worden heillig verklaard.

Morgenmiddag ben ik in Gent; In de Brasserie Progres (Korenmarkt, op de verdieping bij Jean Ray). Wie ruzie met mij wil maken over Valerian, krijgt z'n kans.  :e002:

Ik breng geen strps mee. Ik zeul al 9 kg tijdschriften mee voor iemand anders. :blink:

Deel dit bericht

Link naar bericht

Voorlopig komen er van ieder verkocht of weggeven item weer tien bij.

Gelukkig gaat de integrale koorts die hier woed aan mij voorbij. 

Nieuwsgierigheid naar onbekend werk,zowel oud als nieuw blijft me verrassen en daarmee ook de essentie van het lezen en verzamelen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik lees eigenlijk vooral strips uit de bibliotheek. Alleen als iets er niet ligt, koop ik het. Ik ben wel van plan om ook de nieuwe Robbedoezen te kopen. (de hoofdreeks) Mijn verzameling bestaat dus slechts uit zo'n 50-tal* strips. Ik hoef dus helemaal niets weg te smijten.

*Strips uit de lagere school (vooral Agent 212, Kid Paddle, Cédric en Dommel) niet meegerekend he. Wat mijn ouders met die strips doen, is hun zaak. Vermoedelijk voer voor hun toekomstige kleinkinderen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Mijn verzameling wordt regelmatig uitgedund. Ik koop te gemakkelijk. Maar als ik het aantal strips tel dat ik verkoop, dan is het maar 10 % van wat ik heb.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik moet dringend eens 'uitkuisen'. Ik heb een aantal reeksen waarvan ik weet dat ik ze toch nooit meer ga lezen, en waarvan ik soms moeite had om ze uit te lezen. Een hoop van die reeks 500 van Talent bvb. Probleem is dat je die waarschijnlijk aan de straatstenen niet kwijt kunt.

Verder nog bvb Altor, Alvin Norge, Aquablue, Axel Moonshine, Cassio, Charly, Dallas Barr en ik zit nog maar aan de D...

Zijn dingen die ik echt nooit meer ga lezen, en waarvan ik me herinner dat ik ook niet graag gelezen heb, zoals Cassio. Of die wel leuk begonnen, maar dan een zootje was qua laatste delen zoals Dallas Barr en Aquablue en Axel Moonshine.

Hoe verkoop je zoiets? Best in lot per reeks? Apart op Ebay? Hier op het verkooptopic forum? Ik vermoed dat de Striep me niet graag ziet komen met dit soort strips?

Hoeveel kun je daar voor vragen / krijgen?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Hier op het verkooptopic !

Niet geschoten is  altijd mis, tegen een redelijke prijs en als ( complete) serie, altijd het

proberen waard.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb hier op enkele dagen tijd 300 strips verkocht van de 900 die ik verkocht. Ik moet wel zeggen dat de kersen van de taart geplukt geweest zijn én dat ik volledige reeksen verkocht.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Gezien op Marktplaats!

Bij stripwinkel Barabas 120 BANANENDOZEN, meer dan 12000 stuks strips voor 2000 euro.

Klinkt wel aanlokkelijk, de komende tijd weer uitzoeken,lezen,bewaren,weggooien,sorteren,

alfabetiseren,analyseren,irriteren en prakkiseren.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik kan helaas niks wegdoen.

Blijf het zonde vinden en er zit natuurlijk redelijk wat bij waar je nauwelijks iets voor krijgt.

Dus heb 2 kasten erbij gekocht(had gelukkig nog een plekje vrij).

en er is ook nog plek over in de kasten.

Met de steeds toenemende verschijningen van de Integrales krijg ik wel steeds meer dubbel en begin dan te twijfelen om strips weg te doen.

Ik vind de Intergales mooier om te zien maar als ik een strip wil lezen ben ik toch geneigd om naar het album te grijpen.

Leest toch iets prettiger.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 1/8/2017 om 15:43, Paul_NL zei:

Wie heeft zijn verzameling ook wel is uitgedund, verkocht of is een andere hobby gestart? en met welke reden? Zou je er afstand van kunnen nemen of zweet je al bij de gedachte van het verkopen van je strips?

toen ik overstapte van JuniorPress naar Amerikaanse import, heb ik ook veel weggedaan. Omdat de nederlandse uitgaves me weinig meer deden.

En sinds kort speel ik met de gedachte om mijn 20.000 (vnl comics) eens goed door te spitten.

Op 1/8/2017 om 15:49, Bonte zei:

Ik heb dat regelmatig eens moeten doen en heb er telkens spijt van, nog steeds trouwens. Maar ja, de ruimte ontbreekt me om nog meer in huis te proppen.

ik had wel ooit spijt toen ik mijn immense collectie (dat vond ik tenminste toen ik 15 was... 4 stapels tot de knie) aan chick-comics (Tina, Debbie, Penny) verkocht had, maar ach. Daar heb ik ondertussen wel een punt achter gezet!

Op 1/8/2017 om 15:52, Timhardt zei:

Papier inruilen voor digitaal: nooit, er is meer aan een verhaal dan alleen het zijn, maar de lettering, de papierkwaliteit, de geur, de ruggen, de druk.....dat kan nooit vervangen worden.

2!!
Ik kan nooit overstappen op digitaal. Wellicht wel qua lezen, maar dan moet mijn interesse in comics/strips lezen ook fiks veranderen. Dan zou ik een comic dus gaan lezen zoals anderen een krant lezen. Dan zou het zijn om te lezen om het lezen , maar tot nog toe haal ik ook comics in huis voor het "hebben".

Op 1/8/2017 om 16:32, Chimi zei:

Ik sta op het punt hem eens uit te dunnen.

ja, ik ook. Ik heb nu zoveel en nu ik zelf begin met uitgeverijtje spelen, moet ik ook wat ruimte daarvoor gebruiken. Binnenkort komen er 4000 comics binnen dus :)

Maar het uitdunnen an sich doe ik dus omdat ik sommige series "wel leuk" vond om te lezen, maar uiteindelijk niet om te blijven houden.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik los dat op door dingen cadeau te doen. Maar er gaat niets naar de kringloopwinkel. Die vernietigen de jobs van de schrijvers tot de boekhandelaren en alles ertussen.

Kringloopwinkels zijn pure hypocrisie. Het is gesubsidieerde concurrentievervalsing.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 3/5/2019 om 11:52, De gekke striplezer zei:

Kringloopwinkels zijn pure hypocrisie. Het is gesubsidieerde concurrentievervalsing.

Jij gekke striplezer. ;)
Kringloopwinkels hebben hun maatschappelijk nut en veel strips of boeken van waarde zul je er zeker niet vinden.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...