Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Log in om dit te volgen  
Marinelli

Jean Giraud / Moebius

Recommended Posts

Door de integrale bundelingen van de Blueberry-verhalen en aankomende herdrukken van werk van Moebius bij Sherpa, ben ik weer meer geïnteresseerd geraakt in deze auteur. Ik vroeg me af of er al een monografie of biografie over de man verschenen is. Of is er één op komst? Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
12 minutes ago, Theoak said:

Uit begin jaren '80 (1982) is er een stripschrift special over zijn leven en werk.

Dit is'm en zeker een aanrader.

In het Frans zijn er nog wel een aantal 

103492.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik zocht online naar FR en ENG, maar vond weinig recente boeken. Mij lijkt het dat er na zijn overlijden toch al een soort overzichtsboek gepubliceerd zou zijn, met een auteur van zijn status.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dit book met interviews is recent heruitgegeven in een uitgebreide versie onder een andere titel ('Docteur Moebius et mister Gir' geloof ik). Weliswaar in het Frans maar erg de moeite waard.

Er zijn door de jaren heen stapels artbooks verschenen waaronder 4 in de trajets serie die erg de moeite waard zijn. "Made in LA" uit die serie is ook vertaald en is nog steeds verkrijgbaar volgens mij. De overige 3 zijn lastiger te vinden maar die kom je nog wel tegen met wat rondzoeken. Het meest recente overzichtswerk is de catalogus van de "Transe Forme" tentoonstelling maar die was helaas vrij snel uitverkocht en is daarom erg prijzig op de 2e handse markt. Dark Horse Comics heeft een artbook in de planning staan voor 2019 (geloof ik) maar daar is voor de rest nog weinig over bekend.

edit: kon 'm net zo snel niet vinden, maar het is idd Docteur Moebius et Mister Gir

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik weet dat een hele vroege Brabant Strip Magazine Blueberry op de cover heeft staan, maar die nummers zijn lastig te krijgen, en qua drukkwaliteit niet zo goed als de nummers vanaf ca. nr. 70. Ook Stripschrift zal vast wel de nodige artikelen aan Giraud / Moebius hebben gewijd, maar ik heb zo geen nummers paraat.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dat had ik mij nog niet afgevraagd...  Schoenen en verzekeringen daarentegen.

42c6029105791c3e4e427533cf82124f.jpg

s-l1600-15.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
8 uren geleden, fenip zei:

Dat had ik mij nog niet afgevraagd...  Schoenen en verzekeringen daarentegen.

42c6029105791c3e4e427533cf82124f.jpg

En de hele saga van de Hof van Edena is een uitloper van een reclamestrip voor Citroën

Couv_20610.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen