Ga naar inhoud

strip2000 ronde 2


Recommended Posts

4 uren geleden, Tweetie zei:

 

 

Ik vraag me af hoe dat gelabeld, gescand en geregistreerd is. Weet zo'n uitgever nog wat hij wel en niet in voorraad heeft en waar alles ligt? Of laat hij dingen bijdrukken die eigenlijk nog in de voorraad liggen?

Ik moet opeens denken aan het verhaal over deel 6 duivelswerk uit de sperwer serie.

Herdrukt maar "verdwenen "?

Link naar reactie

Die is toch nooit herdrukt geweest? Er was wel een vraag van Glénat naar stripwinkels om vooruitbestellingen voor een herdruk te noteren. Uiteindelijk waren die bestellingen te laag om tot ene herdruk over te gaan.

Link naar reactie

Stripspeciaalzaak  artikel over fransen top 100 op 36 de sperwer het volgende :

 

Ondanks de nog steeds grote vraag naar deel 6,heeft Glenat het album niet herdrukt

Officieel dan,want naar verluidt ligt een herdrukte oplage in een magazijn stof te vergaren.

In een bestelformulier van Glenat van 2007 stond bij het album nog in rood "in herdruk "

Onze vragen naar meer informatie hieromtrent bleven onbeantwoord.

 

 

1 uur terug, Kontiki zei:

Die is toch nooit herdrukt geweest? Er was wel een vraag van Glénat naar stripwinkels om vooruitbestellingen voor een herdruk te noteren. Uiteindelijk waren die bestellingen te laag om tot ene herdruk over te gaan.

Aldus vermeld in het artikel en je weet ik lees dit soort informatie met de nodige aandacht.

Ik lijk Tweetie wel !

Link naar reactie
3 hours ago, bouncer said:

Stripspeciaalzaak  artikel over fransen top 100 op 36 de sperwer het volgende :

 

Ondanks de nog steeds grote vraag naar deel 6,heeft Glenat het album niet herdrukt

Officieel dan,want naar verluidt ligt een herdrukte oplage in een magazijn stof te vergaren.

In een bestelformulier van Glenat van 2007 stond bij het album nog in rood "in herdruk "

Onze vragen naar meer informatie hieromtrent bleven onbeantwoord.

 

 

Aldus vermeld in het artikel en je weet ik lees dit soort informatie met de nodige aandacht.

Ik lijk Tweetie wel !

 

Als een boek uitverkocht is, wordt het soms automatisch als "in herdruk" geklasseerd. Dat heeft verder niets te betekenen. Op die manier "houden ze de lijn open" voor bestellingen. Als er genoeg komen, zullen ze een herdruk niet laten liggen, maar het is dus eigenlijk alleen maar een formaliteit waarmee ze de belangstelling meten.

Link naar reactie
1 uur terug, Kool Thing zei:

Als je 1/7 kan verkopen aan 1 à 2 € maak je winst.... als je plaats/transport hebt. 

Als ik het op ongeveer 50.000 HC's en 80.000 SC's schat moet de retailwaarde toch op ca 1,5 miljoen liggen. Als je 80% weggooit en de rest voor 25% verkoopt, krijg je iets van 75.000 Euro opbrengst. 

 

Dat verhoudt zich redelijk op een initiele investering van 10.000 (7.000 Euro startbod plus 3.000 transport). 

 

Het is alleen een afgrijselijk grote hoeveelheid om te verwerken, je hebt sowieso een pakhuis nodig. 

 

 

Link naar reactie

In de PDF zie ik kan ik verscheidene titels niet terugvinden die wél op eerdere foto's stonden, terwijl deze niet verkocht waren. Best vreemd. Is die lijst wel compleet? Denk het eerlijk gezegd niet.

 

 

Of het effectief gaat verkopen? Indien alle nummers van de grotere reeksen beschikbaar waren, vast wel. Maar dat is lang niet het geval. Ik zie veel nummers ontbreken. Toch een drempel als je 't mij vraagt.

 

 

 

Aan deze prijs koop ik graag twee dozen van alles. ;) Ahja, 't is wat het is. Jammer. Niets dat we er kunnen aan veranderen.

 

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Ondertussen is/zijn de opkoper(s) van de eerste ronde bezig getroffen tekenaars aan te spreken om hun boeken goedkoop aan te kopen. Wat ik op zich een eerbare geste vind.

De betrokken tekenaars weigeren het aanbod en laten weten dat ze deze boeken niet zullen signeren.

Wat ik ook zeer begrijpelijk vind.

 

Sinds het faillisement valt het me op dat er redelijk wat Strip2000 strips in de koopjesbakken van de Fnac liggen (vaak dezelfde titels)

 

Dit laatste pakket van aantal strips zal je nooit aan meer dan 2 euro per stuk zien vinden. En geen enkele tekenaar zal er nog iets aan verdiend hebben. Het is zo jammer

Link naar reactie
1 uur terug, marioboon zei:

Dit laatste pakket van aantal strips zal je nooit aan meer dan 2 euro per stuk zien vinden. En geen enkele tekenaar zal er nog iets aan verdiend hebben. Het is zo jammer

Idd jammer, maar de kans dat Strip2000 nog veel van die boeken zou verkocht hebben indien ze gewoon doorgingen, is natuurlijk ook miniem (na een paar maanden in de winkels stelt de verkoop voor de meeste strips nog amper iets voor). Sowieso zat er voor de meeste tekenaars niet veel meer in.

 

Link naar reactie
4 minuten geleden, Tom B zei:

Idd jammer, maar de kans dat Strip2000 nog veel van die boeken zou verkocht hebben indien ze gewoon doorgingen, is natuurlijk ook miniem (na een paar maanden in de winkels stelt de verkoop voor de meeste strips nog amper iets voor). Sowieso zat er voor de meeste tekenaars niet veel meer in.

Tegen normale prijzen was slechts een heel klein beetje van deze voorraad verkocht. Maar het ware beter geweest om eerst de HCs aan de winkels aan te bieden voor een lage prijs (stel 7,50) en de rest in de papiermolen te gooien. Dat was voor iedereen beter geweest. 

Link naar reactie
1 uur geleden, marioboon zei:

Sinds het faillisement valt het me op dat er redelijk wat Strip2000 strips in de koopjesbakken van de Fnac liggen (vaak dezelfde titels)

Er is ook nog een voorraad van enkele tienduizenden boeken die door de curator niet teruggehaald is. De opbrengst is waarschijnlijk minder waard dan de kosten van het transport terug en de veiling daarna. 

Link naar reactie
1 uur geleden, Tom B zei:

Idd jammer, maar de kans dat Strip2000 nog veel van die boeken zou verkocht hebben indien ze gewoon doorgingen, is natuurlijk ook miniem (na een paar maanden in de winkels stelt de verkoop voor de meeste strips nog amper iets voor). Sowieso zat er voor de meeste tekenaars niet veel meer in.

 

Mja... mar gewoon in je magazijn laten verwateren, was ook geen echte oplossing. 

 

1 uur geleden, Tweetie zei:

Tegen normale prijzen was slechts een heel klein beetje van deze voorraad verkocht. Maar het ware beter geweest om eerst de HCs aan de winkels aan te bieden voor een lage prijs (stel 7,50) en de rest in de papiermolen te gooien. Dat was voor iedereen beter geweest. 

Vind ik ook. Het is effe slikken als uitgever om een deel van je oplage te moeten af te schrijven, maar "in the long run" is het beter.

Link naar reactie
5 uren geleden, tuinmantvkijken zei:

De communicatie is nie top daar kavel niet verkocht

Zelfs voor ongeveer zes cent per album gemiddeld niet verkocht..... Nul biedingen.

 

https://www.daanauctions.com/NL/Lot/1413440/Volledige-voorraad-Strips 

 

"Na gunning wordt contact opgenomen voor een tijdsafspraak op 31 augustus. In verband met de oplevering van de locatie kan niet van deze datum worden afgeweken." Klinkt alsof iemand er nu dringend van af moet. Ik ben benieuwd of er iemand is die de kavel nu voor een paar honderd euro meeneemt. Ik wacht met spanning het volgende verslag van de curator af. 

Link naar reactie
11 uren geleden, marioboon zei:

Ondertussen is/zijn de opkoper(s) van de eerste ronde bezig getroffen tekenaars aan te spreken om hun boeken goedkoop aan te kopen.

De betrokken tekenaars weigeren het aanbod en laten weten dat ze deze boeken niet zullen signeren.

Wat ik ook zeer begrijpelijk vind.

Ik kan begrijpen dat de tekenaars de opgekochte albums niet willen overnemen, maar je opmerking over het niet willen signeren begrijp ik niet. Zou de opkoper echt een dergelijk verzoek aan de tekenaars hebben gedaan? Kan me niet voorstellen.

En op beurzen zal een tekenaar het verschil niet kunnen zien tussen de uit het faillissement opgekochte albums en albums die regulier in de SSZ zijn aangeschaft.

Link naar reactie
2 hours ago, JJL said:

Ik kan begrijpen dat de tekenaars de opgekochte albums niet willen overnemen, maar je opmerking over het niet willen signeren begrijp ik niet. Zou de opkoper echt een dergelijk verzoek aan de tekenaars hebben gedaan? Kan me niet voorstellen.

En op beurzen zal een tekenaar het verschil niet kunnen zien tussen de uit het faillissement opgekochte albums en albums die regulier in de SSZ zijn aangeschaft.

Neen, het verschil zal hij niet zien maar maakt niet uit waar je eerder je album hebt gekocht want iemand als Kenny Rubenis zal het toch niet signeren. Hij verklaarde op Facebook enkel nog maar die strips te signeren die bij hem of zijn nieuwe uitgever worden aangekocht. 

Link naar reactie
1 hour ago, JJL said:

En op beurzen zal een tekenaar het verschil niet kunnen zien tussen de uit het faillissement opgekochte albums en albums die regulier in de SSZ zijn aangeschaft.

Door het faillisement van Strip2000 zullen wij tekenaars ook niks meer verdienen aan albums die via de stripspeciaalzaken worden verkocht. Royalties over die boeken krijgen wij niet meer. Dus ik signeer alleen nog boeken die op beurzen direct bij mij of via mijn nieuwe uitgever gekocht zijn waar ik nog wel aan verdien. Van thuis meegenomen boeken signeer ik niet meer. Ik vind het raar om boeken te moeten signeren waar anderen aan verdiend hebben en ik niet.

Plus, dat er nu door opkopers opgekochte boeken op de markt gaan verschijnen voor bodemprijzen. Ik heb zelf ook nog een grote voorraad boeken (zo'n 1500 exemplaren) die verkocht moet worden. NIET tegen bodemprijzen. De enige manier waarop ik kan concurreren met tweedehands handelaren is door te besluiten alleen mijn eigen voorraad te signeren. Misschien dat dat mensen er toe aanzet direct de tekenaar te steunen. Als iemand een goedkoop Dating for Geeks album wil kopen bij een ander vind ik dat prima (echt, ik vind het fijn dat mensen mijn strip willen lezen!) maar ik ga er niet gratis een tekening in maken.

Link naar reactie

op facts dit jaar 1ste dl Dating for geeks gekocht bij Kenny. Goed bevallen. Ik koop de andere delen ook wel bij hem op een volgende beurs.

 

@Kenny,
wat je ook gewoon kan doen is in geval iemand eigen strip meebrengt om te signeren een kleine bijdrage vragen. Kan je perfect uitleggen en iedereen tevreden?
Of vraag in dit zo'n geval verplichte aankoop van je stickers of zo.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...