Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
tuinmantvkijken

strip2000 ronde 2

Recommended Posts

Ook dit Strip2000 topic dreigt weer een eindeloos in herhaling vallende non-discussie te worden waarbij de redelijkheid langs beide kanten wat zoek is. Extreem selectief lezen, overdreven defensief reageren, elkaar met de vinger wijzen zonder enige bereidwilligheid om iets van uit een ander standpunt te bekijken. De één omdat hij emotioneel betrokken zou zijn, de ander omdat hij het haast zakelijk (nuchter) zou bekijken. En dan degenen die een zijde kiezen en vervolgens in hetzelfde patroon vervallen. Jammer maar helaas, dit gaat inhoudelijk op den duur nergens meer over en is zo niet meer dan het verlengde van de vorige discussie. Die bestond uiteindelijk enkel nog uit tegenreacties naar elkaar toe.  De vooringesteldheid waarmee al deze woorden hier gelezen worden, vormt het probleem. Ik ontvolg alvast dit draadje.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Voordat we er over blijven doorgaan, Esteban heeft groot gelijk, er is trouwens geen ruis (meer) op de lijn tussen Linthout en Lecram, geen zorgen, zij zullen er later een pintje op drinken. Het is een heel gevoelig onderwerp gezien de persoonlijke achtergrond bij het faillissement.

Dus nog eenmaal voor Kenny, probeer aub niet selectief iets te willen lezen of doe geen cherry picking uit citaatjes :e002:......een artikel lezen en later uitleggen als zijnde vrij negatief vind ik inderdaad geen leedvermaak en Kenny, iedereen begrijpt hopelijk dat de (normaal gebruikelijke lach) emoj op het citeren sloeg (omdat dit het pijnpunt was eerder in de discussie), daarom stond het hier ook achter. Laten we het maar op een verschil van inzicht houden in hoe verschillende mensen verschillend met slecht nieuws omgaan.

Waarom zou ik of een andere Reper enig leedvermaak moeten hebben, ik ben geen concurrent of vijand, ik had goed contact met Peter op beurzen en ik kocht regelmatig strips van de uitgeverij, dus waarom..BACK ON TOPIC.

Ik ben benieuwd wat er met de boeken gebeurd, die niemand koopt. Is het geen idee dat de tekenaars ze zelf kopen (als het Nederlanders of Vlamingen zijn), het bedrag is het niet en ze dan meenemen naar beurzen en ze daar bij het signeren bijvoorbeeld te verkopen? Of is dat teveel rompslomp?    

Deel dit bericht

Link naar bericht
6 minuten geleden, Lecram zei:

Ik ben benieuwd wat er met de boeken gebeurd, die niemand koopt. Is het geen idee dat de tekenaars ze zelf kopen (als het Nederlanders of Vlamingen zijn), het bedrag is het niet en ze dan meenemen naar beurzen en ze daar bij het signeren bijvoorbeeld te verkopen? Of is dat teveel rompslomp?    

Je moet het ook kunnen zetten hee  ;-) 

Een doos bevat maar zo'n 30 exemplaren, en als je een reeksje hebt begint dat toch al te tellen.

En met die Gorilla's zijn dat allemaal hardcovers maar alleen van buitenlanders. Die staan niet te springen om onverkoopbare boeken in huis te halen

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik dacht, als je ze dan koopt voor 1 euro per stuk (honderd) en ze dan op beurzen bij signeren verkoopt voor normale prijs met dedie erin? Voor de auteurs zelf moet het toch te verkopen zijn? Dan gaat in ieder geval niemand anders met je boeken aan de haal......

Maar inderdaad, veel geregel en je moet het allemaal opslaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik hoop (en verwacht) dat helemaal niemand die grote partijen koopt, want de markt kan dat gewoon niet aan. Als alles wordt verramsjt heeft dat net zo'n ontwrichtende werking als de jarenlange dumping van Talent-albums. Zeker bij Nederlandse auteurs heeft dat een negatief effect op wat ze in de toekomst willen doen.

Als Peter nog leefde had hij ongetwijfeld ook de bulk laten vernietigen (op een handvoorraad na), liever dan de reputatie van de uitgeverij te grabbel te gooien. Dat is overigens een dilemma waar elke uitgever vroeger of later mee te maken krijgt: voorraad die niet doorverkoopt kost alleen maar handenvol geld aan opslagruimte. Economische keuzes zijn vaak pijnlijk.

Maar zo'n curator, zonder enige voeling met de stripwereld, heeft daar natuurlijk geen enkele boodschap aan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
22 minuten geleden, Lecram zei:

Dat kan. Ik heb ook wel eens een paar dozen overgekocht na een faillissement van een uitgever. Maar uiteindelijk zit jij dan wel geld te geven aan iemand die (vaak) jou nog het een en het andere moet betalen. Dat is toch ook niet de bedoeling.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb dat ook nog gedaan, ik kocht een tiental jaar geleden honderd exemplaren van 'Het laatste Station'.

Ik heb er nu nog 98.

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 minuten geleden, linthout zei:

Ik heb dat ook nog gedaan, ik kocht een tiental jaar geleden honderd exemplaren van 'Het laatste Station'.

Ik heb er nu nog 98.

Ja, dat is enkel goed voor mensen die vaak op beurzen zitten of een goed draaiend online winkeltje hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
22 minuten geleden, Boekenmagazijn zei:

Ik hoop (en verwacht) dat helemaal niemand die grote partijen koopt, want de markt kan dat gewoon niet aan.

Op den den duur wordt het zeker verkocht, het is alleen de vraag tegen welke prijs. Die hele partij staat nu bij Daan op de vloer en kan daar niet blijven staan. De curator zal het een keer verkopen, al is het maar tegen een prijs van 1ct per stuk. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
43 minuten geleden, Tom B zei:

Dat kan. Ik heb ook wel eens een paar dozen overgekocht na een faillissement van een uitgever. Maar uiteindelijk zit jij dan wel geld te geven aan iemand die (vaak) jou nog het een en het andere moet betalen. Dat is toch ook niet de bedoeling.

Maar kwijt ben je het geld toch al en als tekenaar is dit icm signeren nog te verkopen met meerwaarde.

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 uren geleden, Boekenmagazijn zei:

Ik hoop (en verwacht) dat helemaal niemand die grote partijen koopt, want de markt kan dat gewoon niet aan. Als alles wordt verramsjt heeft dat net zo'n ontwrichtende werking als de jarenlange dumping van Talent-albums. Zeker bij Nederlandse auteurs heeft dat een negatief effect op wat ze in de toekomst willen doen.

Als Peter nog leefde had hij ongetwijfeld ook de bulk laten vernietigen (op een handvoorraad na), liever dan de reputatie van de uitgeverij te grabbel te gooien. Dat is overigens een dilemma waar elke uitgever vroeger of later mee te maken krijgt: voorraad die niet doorverkoopt kost alleen maar handenvol geld aan opslagruimte. Economische keuzes zijn vaak pijnlijk.

Maar zo'n curator, zonder enige voeling met de stripwereld, heeft daar natuurlijk geen enkele boodschap aan.

Ik vraag me af op welke waarde een curator zo'n voorraad in zou schatten. 180.000 strips waar bedragen op gedrukt staan van 8,95, 14,95 etc. Een buitenstaander en niet-stripkenner zal dat dan al snel op een paar ton inschatten. 

Een wel-stripkenner zal het veel lager inschatten, voor een groot gedeelte van de voorraad zelfs als oud papier. Als die twee dan gaan onderhandelen over een doorstart, kan ik me goed voorstellen dat de onderhandelingen afspringen op zo'n verschil in inzicht over de waarde van de voorraad.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het is natuurlijk niet de eerste keer dat er een dergelijke partij wordt verhandeld. Dan horen de ingewijden te weten dat er tussen de 10 en 20 cent per stuk voor betaald zal worden. Ook verhelderend is het programma 'The Liquidator' op Discovery. Daar zie je ook hoe partijen voor een fractie van de winkelwaarde worden aangekocht en weer verkocht, waarbij de volgende tussenpersoon steeds weer een paar dollar probeert te verdienen totdat het uiteindelijk in ramsj-zaken terecht komt, of bijvoorbeeld bij een Kruidvat of zo.

Deel dit bericht

Link naar bericht
59 minuten geleden, Theoak zei:

Het is natuurlijk niet de eerste keer dat er een dergelijke partij wordt verhandeld. 

Een partij met zo'n omvang is toch vrij zeldzaam? Afgezien van uitgeverij Talent kan ik me niets herinneren dat zelfs maar in de buurt komt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Een andere uitgeverij lost zo'n overstockproblemen op door onverkochte exemplaren te vernietigen. Want strips die niet verkocht raken, kosten ook geld door magazijnkosten en dure handling die niet opbrengt voor te geringe bijbestellingen. Onlangs gingen er naar verluidt nog - schrik niet - 1,6 miljoen strips door de papierversnipperaar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 uren geleden, Kontiki zei:

Een andere uitgeverij lost zo'n overstockproblemen op door onverkochte exemplaren te vernietigen. Want strips die niet verkocht raken, kosten ook geld door magazijnkosten en dure handling die niet opbrengt voor te geringe bijbestellingen. Onlangs gingen er naar verluidt nog - schrik niet - 1,6 miljoen strips door de papierversnipperaar.

Dat je grote voorraden moet vermijden lijkt mij ook logisch. In dit geval leek me de voorraad van 180.000 erg groot in verhouding tot het aantal titels in de afgelopen jaren.

4 uren geleden, Kontiki zei:

Onlangs gingen er naar verluidt nog - schrik niet - 1,6 miljoen strips door de papierversnipperaar.

Franstalig, neem ik aan? Of allebei de talen? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Een Nederlandstalig voorraadje.

Maar trek geen foute conclusies als je de vele verschillende elementen uit de context niet kent.

Deel dit bericht

Link naar bericht

En daar zaten dus ook populaire reeksen als Thorgal en Largo Winch bij, de prijzen van de hardcovers zullen we in de gaten houden om te zien of het invloed zal hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
21 uren geleden, Kontiki zei:

Ja, ik schrik hier eigenlijk wel van, overproductie en te lage omzetsnelheid zijn meestal de boosdoeners.

Uitwijken met overproductie naar andere landen om prijsdumping tegen te gaan gaat een beetje moeilijk

met Nederlandstalige producten in een niche markt.

Oplossing " vernietigen dan maar ", in plaats van verkoop aan bijvoorbeeld een Hermanex om prijserosie tegen te

gaan.

De verschillende elementen uit de context zal allemaal wel zijn, maar in de meeste branches die ik ken, is

dit toch wel de grote " bedrijfskiller ".

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 19-8-2017 om 02:04, Kontiki zei:

Onlangs gingen er naar verluidt nog - schrik niet - 1,6 miljoen strips door de papierversnipperaar.

Dat is inderdaad een heleboel. Bij de Daan auction was het grootste kavel 61.000 strips op 27 pallets. 1,6 miljoen is dan meer dan 700 pallets vol met strips. 

Ik vraag me af hoe dat gelabeld, gescand en geregistreerd is. Weet zo'n uitgever nog wat hij wel en niet in voorraad heeft en waar alles ligt? Of laat hij dingen bijdrukken die eigenlijk nog in de voorraad liggen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 uren geleden, Tweetie zei:

Ik vraag me af hoe dat gelabeld, gescand en geregistreerd is. Weet zo'n uitgever nog wat hij wel en niet in voorraad heeft en waar alles ligt? Of laat hij dingen bijdrukken die eigenlijk nog in de voorraad liggen?

Ik moet opeens denken aan het verhaal over deel 6 duivelswerk uit de sperwer serie.

Herdrukt maar "verdwenen "?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Die is toch nooit herdrukt geweest? Er was wel een vraag van Glénat naar stripwinkels om vooruitbestellingen voor een herdruk te noteren. Uiteindelijk waren die bestellingen te laag om tot ene herdruk over te gaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Stripspeciaalzaak  artikel over fransen top 100 op 36 de sperwer het volgende :

Ondanks de nog steeds grote vraag naar deel 6,heeft Glenat het album niet herdrukt

Officieel dan,want naar verluidt ligt een herdrukte oplage in een magazijn stof te vergaren.

In een bestelformulier van Glenat van 2007 stond bij het album nog in rood "in herdruk "

Onze vragen naar meer informatie hieromtrent bleven onbeantwoord.

1 uur terug, Kontiki zei:

Die is toch nooit herdrukt geweest? Er was wel een vraag van Glénat naar stripwinkels om vooruitbestellingen voor een herdruk te noteren. Uiteindelijk waren die bestellingen te laag om tot ene herdruk over te gaan.

Aldus vermeld in het artikel en je weet ik lees dit soort informatie met de nodige aandacht.

Ik lijk Tweetie wel !

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Ik was dit compleet vergeten. En een antwoord is er nooit gekomen. De verantwoordelijken van toen zijn er al lang weg.

Deel dit bericht

Link naar bericht
24 minuten geleden, Kontiki zei:

Ik was dit compleet vergeten. En een antwoord is er nooit gekomen. De verantwoordelijken van toen zijn er al lang weg.

Stuur Guust flater maar op pad in het magazijn, die schijnt er nog wel te werken !

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Ik dacht het niet, zelfs de distributeur van toen is ondertussen failliet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
7 minuten geleden, Kontiki zei:

Ik dacht het niet, zelfs de distributeur van toen is ondertussen failliet.

Eeeeh, dat over Guust Flater was gewoon een flauw grapje Kontiki.

Ik weet heus wel dat Guust Flater niet echt bestaat , tenminste dat denk ik te weten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Hoezo? Was die Guust niet werkelijk tewerkgesteld bij Dupuis?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Als er dan toch boeken de papiermolen ingaan, zou ik eerst wel eens bepaalde scenes willen nabouwen.... :e005:

gaston.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 hours ago, bouncer said:

Stripspeciaalzaak  artikel over fransen top 100 op 36 de sperwer het volgende :

Ondanks de nog steeds grote vraag naar deel 6,heeft Glenat het album niet herdrukt

Officieel dan,want naar verluidt ligt een herdrukte oplage in een magazijn stof te vergaren.

In een bestelformulier van Glenat van 2007 stond bij het album nog in rood "in herdruk "

Onze vragen naar meer informatie hieromtrent bleven onbeantwoord.

Aldus vermeld in het artikel en je weet ik lees dit soort informatie met de nodige aandacht.

Ik lijk Tweetie wel !

Als een boek uitverkocht is, wordt het soms automatisch als "in herdruk" geklasseerd. Dat heeft verder niets te betekenen. Op die manier "houden ze de lijn open" voor bestellingen. Als er genoeg komen, zullen ze een herdruk niet laten liggen, maar het is dus eigenlijk alleen maar een formaliteit waarmee ze de belangstelling meten.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...