Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
tuinmantvkijken

strip2000 ronde 2

Recommended Posts

Gast Kontiki

Een andere uitgeverij lost zo'n overstockproblemen op door onverkochte exemplaren te vernietigen. Want strips die niet verkocht raken, kosten ook geld door magazijnkosten en dure handling die niet opbrengt voor te geringe bijbestellingen. Onlangs gingen er naar verluidt nog - schrik niet - 1,6 miljoen strips door de papierversnipperaar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 uren geleden, Kontiki zei:

Een andere uitgeverij lost zo'n overstockproblemen op door onverkochte exemplaren te vernietigen. Want strips die niet verkocht raken, kosten ook geld door magazijnkosten en dure handling die niet opbrengt voor te geringe bijbestellingen. Onlangs gingen er naar verluidt nog - schrik niet - 1,6 miljoen strips door de papierversnipperaar.

Dat je grote voorraden moet vermijden lijkt mij ook logisch. In dit geval leek me de voorraad van 180.000 erg groot in verhouding tot het aantal titels in de afgelopen jaren.

4 uren geleden, Kontiki zei:

Onlangs gingen er naar verluidt nog - schrik niet - 1,6 miljoen strips door de papierversnipperaar.

Franstalig, neem ik aan? Of allebei de talen? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Een Nederlandstalig voorraadje.

Maar trek geen foute conclusies als je de vele verschillende elementen uit de context niet kent.

Deel dit bericht

Link naar bericht

En daar zaten dus ook populaire reeksen als Thorgal en Largo Winch bij, de prijzen van de hardcovers zullen we in de gaten houden om te zien of het invloed zal hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
21 uren geleden, Kontiki zei:

Ja, ik schrik hier eigenlijk wel van, overproductie en te lage omzetsnelheid zijn meestal de boosdoeners.

Uitwijken met overproductie naar andere landen om prijsdumping tegen te gaan gaat een beetje moeilijk

met Nederlandstalige producten in een niche markt.

Oplossing " vernietigen dan maar ", in plaats van verkoop aan bijvoorbeeld een Hermanex om prijserosie tegen te

gaan.

De verschillende elementen uit de context zal allemaal wel zijn, maar in de meeste branches die ik ken, is

dit toch wel de grote " bedrijfskiller ".

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 19-8-2017 om 02:04, Kontiki zei:

Onlangs gingen er naar verluidt nog - schrik niet - 1,6 miljoen strips door de papierversnipperaar.

Dat is inderdaad een heleboel. Bij de Daan auction was het grootste kavel 61.000 strips op 27 pallets. 1,6 miljoen is dan meer dan 700 pallets vol met strips. 

Ik vraag me af hoe dat gelabeld, gescand en geregistreerd is. Weet zo'n uitgever nog wat hij wel en niet in voorraad heeft en waar alles ligt? Of laat hij dingen bijdrukken die eigenlijk nog in de voorraad liggen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 uren geleden, Tweetie zei:

Ik vraag me af hoe dat gelabeld, gescand en geregistreerd is. Weet zo'n uitgever nog wat hij wel en niet in voorraad heeft en waar alles ligt? Of laat hij dingen bijdrukken die eigenlijk nog in de voorraad liggen?

Ik moet opeens denken aan het verhaal over deel 6 duivelswerk uit de sperwer serie.

Herdrukt maar "verdwenen "?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Die is toch nooit herdrukt geweest? Er was wel een vraag van Glénat naar stripwinkels om vooruitbestellingen voor een herdruk te noteren. Uiteindelijk waren die bestellingen te laag om tot ene herdruk over te gaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Stripspeciaalzaak  artikel over fransen top 100 op 36 de sperwer het volgende :

Ondanks de nog steeds grote vraag naar deel 6,heeft Glenat het album niet herdrukt

Officieel dan,want naar verluidt ligt een herdrukte oplage in een magazijn stof te vergaren.

In een bestelformulier van Glenat van 2007 stond bij het album nog in rood "in herdruk "

Onze vragen naar meer informatie hieromtrent bleven onbeantwoord.

1 uur terug, Kontiki zei:

Die is toch nooit herdrukt geweest? Er was wel een vraag van Glénat naar stripwinkels om vooruitbestellingen voor een herdruk te noteren. Uiteindelijk waren die bestellingen te laag om tot ene herdruk over te gaan.

Aldus vermeld in het artikel en je weet ik lees dit soort informatie met de nodige aandacht.

Ik lijk Tweetie wel !

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Ik was dit compleet vergeten. En een antwoord is er nooit gekomen. De verantwoordelijken van toen zijn er al lang weg.

Deel dit bericht

Link naar bericht
24 minuten geleden, Kontiki zei:

Ik was dit compleet vergeten. En een antwoord is er nooit gekomen. De verantwoordelijken van toen zijn er al lang weg.

Stuur Guust flater maar op pad in het magazijn, die schijnt er nog wel te werken !

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Ik dacht het niet, zelfs de distributeur van toen is ondertussen failliet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
7 minuten geleden, Kontiki zei:

Ik dacht het niet, zelfs de distributeur van toen is ondertussen failliet.

Eeeeh, dat over Guust Flater was gewoon een flauw grapje Kontiki.

Ik weet heus wel dat Guust Flater niet echt bestaat , tenminste dat denk ik te weten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Hoezo? Was die Guust niet werkelijk tewerkgesteld bij Dupuis?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Als er dan toch boeken de papiermolen ingaan, zou ik eerst wel eens bepaalde scenes willen nabouwen.... :e005:

gaston.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 hours ago, bouncer said:

Stripspeciaalzaak  artikel over fransen top 100 op 36 de sperwer het volgende :

Ondanks de nog steeds grote vraag naar deel 6,heeft Glenat het album niet herdrukt

Officieel dan,want naar verluidt ligt een herdrukte oplage in een magazijn stof te vergaren.

In een bestelformulier van Glenat van 2007 stond bij het album nog in rood "in herdruk "

Onze vragen naar meer informatie hieromtrent bleven onbeantwoord.

Aldus vermeld in het artikel en je weet ik lees dit soort informatie met de nodige aandacht.

Ik lijk Tweetie wel !

Als een boek uitverkocht is, wordt het soms automatisch als "in herdruk" geklasseerd. Dat heeft verder niets te betekenen. Op die manier "houden ze de lijn open" voor bestellingen. Als er genoeg komen, zullen ze een herdruk niet laten liggen, maar het is dus eigenlijk alleen maar een formaliteit waarmee ze de belangstelling meten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, Kool Thing zei:

Als je 1/7 kan verkopen aan 1 à 2 € maak je winst.... als je plaats/transport hebt. 

Als ik het op ongeveer 50.000 HC's en 80.000 SC's schat moet de retailwaarde toch op ca 1,5 miljoen liggen. Als je 80% weggooit en de rest voor 25% verkoopt, krijg je iets van 75.000 Euro opbrengst. 

Dat verhoudt zich redelijk op een initiele investering van 10.000 (7.000 Euro startbod plus 3.000 transport). 

Het is alleen een afgrijselijk grote hoeveelheid om te verwerken, je hebt sowieso een pakhuis nodig. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur geleden, Lecram zei:

Minder dan een dubbeltje per stripboek.......goeie genade.......

En dan is nog een groot gedeelte Gorilla HC's , zie de PDF van Daan.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...