Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
tuinmantvkijken

strip2000 ronde 2

Recommended Posts

In de PDF zie ik kan ik verscheidene titels niet terugvinden die wél op eerdere foto's stonden, terwijl deze niet verkocht waren. Best vreemd. Is die lijst wel compleet? Denk het eerlijk gezegd niet.

Of het effectief gaat verkopen? Indien alle nummers van de grotere reeksen beschikbaar waren, vast wel. Maar dat is lang niet het geval. Ik zie veel nummers ontbreken. Toch een drempel als je 't mij vraagt.

Aan deze prijs koop ik graag twee dozen van alles. ;) Ahja, 't is wat het is. Jammer. Niets dat we er kunnen aan veranderen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Denk ik ook.  Want talloze albums die er volgens eerdere berichten in terug te vinden waren, ontbreken in de lijst.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ondertussen is/zijn de opkoper(s) van de eerste ronde bezig getroffen tekenaars aan te spreken om hun boeken goedkoop aan te kopen. Wat ik op zich een eerbare geste vind.

De betrokken tekenaars weigeren het aanbod en laten weten dat ze deze boeken niet zullen signeren.

Wat ik ook zeer begrijpelijk vind.

Sinds het faillisement valt het me op dat er redelijk wat Strip2000 strips in de koopjesbakken van de Fnac liggen (vaak dezelfde titels)

Dit laatste pakket van aantal strips zal je nooit aan meer dan 2 euro per stuk zien vinden. En geen enkele tekenaar zal er nog iets aan verdiend hebben. Het is zo jammer

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, marioboon zei:

Dit laatste pakket van aantal strips zal je nooit aan meer dan 2 euro per stuk zien vinden. En geen enkele tekenaar zal er nog iets aan verdiend hebben. Het is zo jammer

Idd jammer, maar de kans dat Strip2000 nog veel van die boeken zou verkocht hebben indien ze gewoon doorgingen, is natuurlijk ook miniem (na een paar maanden in de winkels stelt de verkoop voor de meeste strips nog amper iets voor). Sowieso zat er voor de meeste tekenaars niet veel meer in.

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 minuten geleden, Tom B zei:

Idd jammer, maar de kans dat Strip2000 nog veel van die boeken zou verkocht hebben indien ze gewoon doorgingen, is natuurlijk ook miniem (na een paar maanden in de winkels stelt de verkoop voor de meeste strips nog amper iets voor). Sowieso zat er voor de meeste tekenaars niet veel meer in.

Tegen normale prijzen was slechts een heel klein beetje van deze voorraad verkocht. Maar het ware beter geweest om eerst de HCs aan de winkels aan te bieden voor een lage prijs (stel 7,50) en de rest in de papiermolen te gooien. Dat was voor iedereen beter geweest. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur geleden, marioboon zei:

Sinds het faillisement valt het me op dat er redelijk wat Strip2000 strips in de koopjesbakken van de Fnac liggen (vaak dezelfde titels)

Er is ook nog een voorraad van enkele tienduizenden boeken die door de curator niet teruggehaald is. De opbrengst is waarschijnlijk minder waard dan de kosten van het transport terug en de veiling daarna. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik had één of twee vragen gesteld via het contactformulier omtrent deze kavel.  Nooit antwoord gekregen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur geleden, Tom B zei:

Mja... mar gewoon in je magazijn laten verwateren, was ook geen echte oplossing. 

1 uur geleden, Tweetie zei:

Tegen normale prijzen was slechts een heel klein beetje van deze voorraad verkocht. Maar het ware beter geweest om eerst de HCs aan de winkels aan te bieden voor een lage prijs (stel 7,50) en de rest in de papiermolen te gooien. Dat was voor iedereen beter geweest. 

Vind ik ook. Het is effe slikken als uitgever om een deel van je oplage te moeten af te schrijven, maar "in the long run" is het beter.

Deel dit bericht

Link naar bericht
5 uren geleden, tuinmantvkijken zei:

De communicatie is nie top daar kavel niet verkocht

Zelfs voor ongeveer zes cent per album gemiddeld niet verkocht..... Nul biedingen.

https://www.daanauctions.com/NL/Lot/1413440/Volledige-voorraad-Strips 

"Na gunning wordt contact opgenomen voor een tijdsafspraak op 31 augustus. In verband met de oplevering van de locatie kan niet van deze datum worden afgeweken." Klinkt alsof iemand er nu dringend van af moet. Ik ben benieuwd of er iemand is die de kavel nu voor een paar honderd euro meeneemt. Ik wacht met spanning het volgende verslag van de curator af. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
11 uren geleden, marioboon zei:

Ondertussen is/zijn de opkoper(s) van de eerste ronde bezig getroffen tekenaars aan te spreken om hun boeken goedkoop aan te kopen.

De betrokken tekenaars weigeren het aanbod en laten weten dat ze deze boeken niet zullen signeren.

Wat ik ook zeer begrijpelijk vind.

Ik kan begrijpen dat de tekenaars de opgekochte albums niet willen overnemen, maar je opmerking over het niet willen signeren begrijp ik niet. Zou de opkoper echt een dergelijk verzoek aan de tekenaars hebben gedaan? Kan me niet voorstellen.

En op beurzen zal een tekenaar het verschil niet kunnen zien tussen de uit het faillissement opgekochte albums en albums die regulier in de SSZ zijn aangeschaft.

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 hours ago, JJL said:

Ik kan begrijpen dat de tekenaars de opgekochte albums niet willen overnemen, maar je opmerking over het niet willen signeren begrijp ik niet. Zou de opkoper echt een dergelijk verzoek aan de tekenaars hebben gedaan? Kan me niet voorstellen.

En op beurzen zal een tekenaar het verschil niet kunnen zien tussen de uit het faillissement opgekochte albums en albums die regulier in de SSZ zijn aangeschaft.

Neen, het verschil zal hij niet zien maar maakt niet uit waar je eerder je album hebt gekocht want iemand als Kenny Rubenis zal het toch niet signeren. Hij verklaarde op Facebook enkel nog maar die strips te signeren die bij hem of zijn nieuwe uitgever worden aangekocht. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 hour ago, JJL said:

Door het faillisement van Strip2000 zullen wij tekenaars ook niks meer verdienen aan albums die via de stripspeciaalzaken worden verkocht. Royalties over die boeken krijgen wij niet meer. Dus ik signeer alleen nog boeken die op beurzen direct bij mij of via mijn nieuwe uitgever gekocht zijn waar ik nog wel aan verdien. Van thuis meegenomen boeken signeer ik niet meer. Ik vind het raar om boeken te moeten signeren waar anderen aan verdiend hebben en ik niet.

Plus, dat er nu door opkopers opgekochte boeken op de markt gaan verschijnen voor bodemprijzen. Ik heb zelf ook nog een grote voorraad boeken (zo'n 1500 exemplaren) die verkocht moet worden. NIET tegen bodemprijzen. De enige manier waarop ik kan concurreren met tweedehands handelaren is door te besluiten alleen mijn eigen voorraad te signeren. Misschien dat dat mensen er toe aanzet direct de tekenaar te steunen. Als iemand een goedkoop Dating for Geeks album wil kopen bij een ander vind ik dat prima (echt, ik vind het fijn dat mensen mijn strip willen lezen!) maar ik ga er niet gratis een tekening in maken.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik vind het ook een vervelende situatie hoor, echt. Want ik signeer graag voor lezers. Maar het is gewoon net een stap te ver om zelf niks meer te verdienen aan signeren en te weten dat iemand die niet bij de productie van het album betrokken was er WEL geld voor mee naar huis neemt.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Volkomen terecht, laten we hopen Kenny, dat door de dump er misschien nieuwe fans bijkomen (die goedkoop zo'n boek aanschaffen en fan worden), die jullie nieuwe boeken zal kopen, dan is er nog iets positiefs aan.

Deel dit bericht

Link naar bericht

op facts dit jaar 1ste dl Dating for geeks gekocht bij Kenny. Goed bevallen. Ik koop de andere delen ook wel bij hem op een volgende beurs.

@Kenny,
wat je ook gewoon kan doen is in geval iemand eigen strip meebrengt om te signeren een kleine bijdrage vragen. Kan je perfect uitleggen en iedereen tevreden?
Of vraag in dit zo'n geval verplichte aankoop van je stickers of zo.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Tja, ik héb al alle delen van DfG. Wellicht als er een nieuw deel uitkomt bij een nieuwe uitgever wil ik daar, als mijn pad dat van Kenny kruist, wel laten signeren (als hij dat wil).

Deel dit bericht

Link naar bericht
13 minuten geleden, SPeeDy zei:

op facts dit jaar 1ste dl Dating for geeks gekocht bij Kenny. Goed bevallen. Ik koop de andere delen ook wel bij hem op een volgende beurs.

@Kenny,
wat je ook gewoon kan doen is in geval iemand eigen strip meebrengt om te signeren een kleine bijdrage vragen. Kan je perfect uitleggen en iedereen tevreden?

Dat lijkt me een oplossing. Niet willen signeren, dat kan niet.

Mensen die reeds gekochte boeken meebrengen zijn ook je fans.

Deel dit bericht

Link naar bericht
41 minuten geleden, SPeeDy zei:

@Kenny,

+2 

Deze albums zijn in diverse boekhandels nog gewoon te verkrijgen. Iemand die zich niet in dit soort zaken verdiept laat je zo de neus stoten. Kan simpelweg niet. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik begrijp de visie van Kenny volledig. Hij heeft 100% gelijk. Maar ... Bij fans, die doorgaans het verhaal niet kennen, zal dat in het verkeerde keelgat schieten. En om dat dan elke keer gaan uit te leggen wanneer iemand met een STRIP2000 album voor je neus staat , ook wanneer ze de volle pot betaald hebben bij de striphandelaar. Daar zal hun teleurstelling waarschijnlijk weinig begrip voor hebben. Zo'n ervaringen kan liefhebbers kosten. Dan lijkt betalen voor een tekening voor niet ter plaatse gekochte albums een mooie tussenweg. Nogmaals, de tekenaar heeft volledig gelijk. Maar ik bekijk het ook eens van de andere kant. ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...