Ga naar inhoud

strip2000 ronde 2


Recommended Posts

Alleen voordeel voor monsters dus....
Ik - publiek - dacht ook altijd dat de beurs de tekenaars betaalt en niet andersom....interessant om te lezen - en goed om te weten - dat dat niet altijd het geval is.
Ik denk ook altijd dat ik te veel vraag als ik om een tekening vraag, en wat mij betreft mag een tekenaar ook altijd nee zeggen. Het is een bonus, geen recht/plicht.





 

"Real stupidity beats artificial intelligence every time."

-- (Terry Pratchett, Hogfather)

Link naar reactie

Het doet me denken aan de dump van Talent die nog steeds niet opgewerkt is, 180.000 strips is erg veel maar omdat er veel strips bij zitten voor jongeren zal het waarschijnlijk vlugger verkopen.

 

Het kan ook een positief effect hebben als hierdoor strips bij een publiek terecht komt die het niet gewoon is iets nieuws te proberen, zoals mijn verzameling eigenlijk begonnen is bij de dump van Panda/Mondria in de winkels van De Sleghte.

Link naar reactie

Kijk, als er één ding is dat ik de laatste jaren -ondanks lang innerlijk verzet- geleerd heb : Op een gegeven moment moet je accepteren hoe het gelopen is.  Het gebeurde en daar valt niets meer aan te veranderen.  Je moet door in de nieuwe realiteit en daar proberen het beste van te maken, ook al strookt dat langs geen kanten met de alternatieve verlopen die je voor ogen had.  En vooral los laten wat had kunnen zijn, want daar blijven op terugkomen is simpelweg niet gezond voor je eigen bovenkamer.  Ik spreek uit ervaring.  En bij de ene zal het meer tijd vragen dan bij de andere.

En in dat opzicht heeft @Bonte gelijk.  Het beste waar je nu kan op hopen, is dat titels terecht komen bij mensen waar ze anders geen kans zouden gekregen hebben.  Elk verkocht dump-album kan interesse aanwakkeren bij een potentieel toekomstige klant.  Van nieuwe onwetenden tot mensen die altijd al twijfelden de reeks te verkennen, maar -om welke reden dan ook- nooit effectief tot aankoop over gingen.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Op ‎9‎/‎09‎/‎2017 om 10:28, Bonte zei:

Het kan ook een positief effect hebben als hierdoor strips bij een publiek terecht komt die het niet gewoon is iets nieuws te proberen, zoals mijn verzameling eigenlijk begonnen is bij de dump van Panda/Mondria in de winkels van De Sleghte.

Waar is de tijd?  Da's meer dan 30 jaar geleden.  O.m. de strips van "Norbert & Kari" of van "Bastos & Zakousky" of ook nog "Corto Maltese" aan 40 frank per stuk (da's een euro) waar de normale prijs toen 130 frank was.  Of de zwart-wit uitgaven van "Aram" (ook 40 frank i.p.v. 160 frank).  Dat waren ook dumpingprijzen maar in verhouding toch nog hoger dan de dumpingprijzen van vandaag.

a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Uit het laatste verslag van de curator uit november 2017:

 

De veiling van de inventaris en voorraad stripboeken (circa 180.000 stuks) is inmiddels door Daan Auctions afgerond. De veiling heeft in vier deelveilingen plaatsgevonden. De bruto-veilingopbrengst bedraagt € 31.512,27 (inclusief btw en 16% opgeld). Daan Auctions heeft de boedel 10% verkoopcommissie in rekening gebracht over de brutoveilingopbrengst exclusief btw.
De curator heeft voorts in de afgelopen verslagperiode de consignatievoorraad verkocht aan Pats Collectors Items voor een bedrag van € 4.346 inclusief 6% btw. De consignatievoorraad bestaat uit circa 41.000 stripboeken.

 

Als ik de bedragen zie die de voorraden hebben opgebracht, vraag ik me af of er niet iemand beter de uitgeverij had kunnen voortzetten voor iets van 50.000 euro.

Link naar reactie
40 minuten geleden, eriktex zei:

En de schulden worden bij zo'n overname natuurlijk direct kwijtgescholden. Zo zijn de banken en incassobureau's anno 2017, echte filantropische, menslievende instellingen - met het hart op de juiste plek.

Natuurlijk worden die niet gewoon kwijtgescholden, maar het bedrijf was al failliet en als de curator het bedrijf en alle activa voor bedrag X verkoopt, zullen de schuldeisers het er mee moeten doen.

Link naar reactie
3 minuten geleden, Tweetie zei:

Natuurlijk worden die niet gewoon kwijtgescholden, maar het bedrijf was al failliet en als de curator het bedrijf en alle activa voor bedrag X verkoopt, zullen de schuldeisers het er mee moeten doen.

Ja, dan koop je dus gewoon de failliete inboedel, dat is precies wat er gebeurd is...

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

 

36 minuten geleden, Tweetie zei:

Omdat iemand denkt dat hij het beter kan en wel met winst. Met wat selectiever uitgeven en minder drukken was je volgens mij een eind gekomen.

 

En dat is toch precies wat er nu gebeurt, maar dan bij andere uitgeverijen die kiezen welke reeksen ze zelf willen voortzetten en hoe ze dat gaan doen?

Link naar reactie
45 minuten geleden, Kontiki zei:

En dat is toch precies wat er nu gebeurt, maar dan bij andere uitgeverijen die kiezen welke reeksen ze zelf willen voortzetten en hoe ze dat gaan doen?

Min of meer wel. Toch had ik liever een voortzetting van Strip2000 gezien, omdat er dan wellicht meer Nederlandse reeksen waren voortgezet en de verzamelaars de series in hetzelfde formaat voort hadden kunnen zetten.

Link naar reactie
14 uren geleden, Tweetie zei:

Min of meer wel. Toch had ik liever een voortzetting van Strip2000 gezien, omdat er dan wellicht meer Nederlandse reeksen waren voortgezet en de verzamelaars de series in hetzelfde formaat voort hadden kunnen zetten.

Blijkbaar heeft iets je toch tegengehouden om zelf Strip2000 voort te zetten. 

#BesteStuurlui :e007:

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
4 minuten geleden, Waldorf zei:

Blijkbaar heeft iets je toch tegengehouden om zelf Strip2000 voort te zetten. 

#BesteStuurlui :e007:

hahaha.....en zo is het, ik denk dat niet-ondernemers geen flauw idee hebben waarover ze praten, want laten we wel wezen.....met strips uitgeven in Nederland een goede winst draaien of uberhaupt positief draaien (als full time inkomen) zal niet makkelijk zijn (zachtjes uitgedrukt). 

Link naar reactie
  • 1 year later...
8 uren geleden, esteban² zei:

Het is mij de afgelopen tijd opgevallen dat verscheidene Strip2000 titels ineens opduiken als 'nu verkrijgbaar' of 'opnieuw verkrijgbaar'.  Bijvoorbeeld album 30 van Biebel, genaamd 'Geen Gedoe'.  Wil dit zeggen dat er een (opgekochte?) batch terug in roulatie kwam of dergelijke? 

Waarschijnlijk is er iemand die eindelijk een partij dozen heeft uitgepakt en uitgezocht. 

Link naar reactie
2 uren geleden, tuinmantvkijken zei:

Er ligt in Brabant een loods vol .en sommige tekenaars hebben onderdak gevonden bij andere uitgeverij 

Ik bedoel wel degenlijk de Strip2000 exemplaren. ;) Van het loods ben ik mij bewust.  Ik vond het gewoon verrassend dat die nu ineens bij stripwinkels (of elders) opnieuw opduiken als "nu (opnieuw) verkrijgbaar".

 

@Tweetie - Ja, maar zomaar iemand zie ik niet ineens aan stripwinkels leveren. Dus ik vraag mij echt af hoe dit in zijn werk gegaan is. Ahja, we kunnen alleen maar gissen.  

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...