Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
tuinmantvkijken

strip2000 ronde 2

Recommended Posts

Uit het laatste verslag van de curator uit november 2017:

De veiling van de inventaris en voorraad stripboeken (circa 180.000 stuks) is inmiddels door Daan Auctions afgerond. De veiling heeft in vier deelveilingen plaatsgevonden. De bruto-veilingopbrengst bedraagt € 31.512,27 (inclusief btw en 16% opgeld). Daan Auctions heeft de boedel 10% verkoopcommissie in rekening gebracht over de brutoveilingopbrengst exclusief btw.
De curator heeft voorts in de afgelopen verslagperiode de consignatievoorraad verkocht aan Pats Collectors Items voor een bedrag van € 4.346 inclusief 6% btw. De consignatievoorraad bestaat uit circa 41.000 stripboeken.

Als ik de bedragen zie die de voorraden hebben opgebracht, vraag ik me af of er niet iemand beter de uitgeverij had kunnen voortzetten voor iets van 50.000 euro.

Deel dit bericht

Link naar bericht

En de schulden worden bij zo'n overname natuurlijk direct kwijtgescholden. Zo zijn de banken en incassobureau's anno 2017, echte filantropische, menslievende instellingen - met het hart op de juiste plek.

Deel dit bericht

Link naar bericht
40 minuten geleden, eriktex zei:

En de schulden worden bij zo'n overname natuurlijk direct kwijtgescholden. Zo zijn de banken en incassobureau's anno 2017, echte filantropische, menslievende instellingen - met het hart op de juiste plek.

Natuurlijk worden die niet gewoon kwijtgescholden, maar het bedrijf was al failliet en als de curator het bedrijf en alle activa voor bedrag X verkoopt, zullen de schuldeisers het er mee moeten doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
59 minuten geleden, Tom B zei:

Waarom zou je een uitgever die niet winstgevend is willen voortzetten?

Omdat iemand denkt dat hij het beter kan en wel met winst. Met wat selectiever uitgeven en minder drukken was je volgens mij een eind gekomen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 minuten geleden, Tweetie zei:

Natuurlijk worden die niet gewoon kwijtgescholden, maar het bedrijf was al failliet en als de curator het bedrijf en alle activa voor bedrag X verkoopt, zullen de schuldeisers het er mee moeten doen.

Ja, dan koop je dus gewoon de failliete inboedel, dat is precies wat er gebeurd is...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

36 minuten geleden, Tweetie zei:

Omdat iemand denkt dat hij het beter kan en wel met winst. Met wat selectiever uitgeven en minder drukken was je volgens mij een eind gekomen.

En dat is toch precies wat er nu gebeurt, maar dan bij andere uitgeverijen die kiezen welke reeksen ze zelf willen voortzetten en hoe ze dat gaan doen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
45 minuten geleden, Kontiki zei:

En dat is toch precies wat er nu gebeurt, maar dan bij andere uitgeverijen die kiezen welke reeksen ze zelf willen voortzetten en hoe ze dat gaan doen?

Min of meer wel. Toch had ik liever een voortzetting van Strip2000 gezien, omdat er dan wellicht meer Nederlandse reeksen waren voortgezet en de verzamelaars de series in hetzelfde formaat voort hadden kunnen zetten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
14 uren geleden, Tweetie zei:

Min of meer wel. Toch had ik liever een voortzetting van Strip2000 gezien, omdat er dan wellicht meer Nederlandse reeksen waren voortgezet en de verzamelaars de series in hetzelfde formaat voort hadden kunnen zetten.

Blijkbaar heeft iets je toch tegengehouden om zelf Strip2000 voort te zetten. 

#BesteStuurlui :e007:

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 minuten geleden, Waldorf zei:

Blijkbaar heeft iets je toch tegengehouden om zelf Strip2000 voort te zetten. 

#BesteStuurlui :e007:

hahaha.....en zo is het, ik denk dat niet-ondernemers geen flauw idee hebben waarover ze praten, want laten we wel wezen.....met strips uitgeven in Nederland een goede winst draaien of uberhaupt positief draaien (als full time inkomen) zal niet makkelijk zijn (zachtjes uitgedrukt). 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het is mij de afgelopen tijd opgevallen dat verscheidene Strip2000 titels ineens opduiken als 'nu verkrijgbaar' of 'opnieuw verkrijgbaar'.  Bijvoorbeeld album 30 van Biebel, genaamd 'Geen Gedoe'.  Wil dit zeggen dat er een (opgekochte?) batch terug in roulatie kwam of dergelijke? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
8 uren geleden, esteban² zei:

Het is mij de afgelopen tijd opgevallen dat verscheidene Strip2000 titels ineens opduiken als 'nu verkrijgbaar' of 'opnieuw verkrijgbaar'.  Bijvoorbeeld album 30 van Biebel, genaamd 'Geen Gedoe'.  Wil dit zeggen dat er een (opgekochte?) batch terug in roulatie kwam of dergelijke? 

Waarschijnlijk is er iemand die eindelijk een partij dozen heeft uitgepakt en uitgezocht. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, tuinmantvkijken zei:

Er ligt in Brabant een loods vol .en sommige tekenaars hebben onderdak gevonden bij andere uitgeverij 

Ik bedoel wel degenlijk de Strip2000 exemplaren. ;) Van het loods ben ik mij bewust.  Ik vond het gewoon verrassend dat die nu ineens bij stripwinkels (of elders) opnieuw opduiken als "nu (opnieuw) verkrijgbaar".

@Tweetie - Ja, maar zomaar iemand zie ik niet ineens aan stripwinkels leveren. Dus ik vraag mij echt af hoe dit in zijn werk gegaan is. Ahja, we kunnen alleen maar gissen.  

Deel dit bericht

Link naar bericht

Misschien.  Giswerk dus.  We gaan het nooit weten. Daar heb ik vrede mee. Ik vond het gewoon opvallend. :) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
10 minuten geleden, Ambreville zei:

Terminator 2? De mix van lettertypes is raar

Dit is voor een andere thread, @Ambreville ;) (ik dacht ook al aan T2, maar ik kan mij dat beeld niet herinneren) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
12 minuten geleden, Ambreville zei:

Terminator 2? De mix van lettertypes is raar

Roflcopter.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik dacht dat er wel degelijk door 1 van de kopers uit de failliete boedel winkels worden bevoorraad.

Deel dit bericht

Link naar bericht
18 uren geleden, Hamirubi zei:

Roflcopter.

Ik vroeg me al af waar die post opeens naar toe was :)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...